Parijs

DEN_DWOAZN

Active member
Hallo,

We zouden graag eens een citytrip naar Parijs willen doen, maar buiten de gekende zaken ben ik niet echt bekend met Parijs.

Wel weet ik dat logement enorm duur is, dus daarom had ik graag wat tips gehad. :)

Wat is een goede uitvalsbasis voor Parijs naar logie toe?
Hoe we er naartoe gaan weet ik nog niet, mogelijks Thalys. Maar ik wil wel de meeste verplaatsingen doen met de metro.
 
De Thalys stopt in Gare du Nord, als je daar accommodatie zoekt, liggen de prijzen meestal wel iets lager en je bent vlakbij de metro. Een paar jaar geleden verbleef ik bij Hotel du Brabant wat vrij goedkoop was (190 euro voor drie dagen), maar die kamer was echt wel beneden alle peil.
 
Vorig jaar nog een weekendje in de Holiday Inn aan Gare de L'est verbleven. Toplocatie, echt niet duur, metro voor de deur, vlakbij op wandelafstand aan de Boulevard St Denis en Rue René Boulanger leuke restaurants en sfeer. Echt aanrader om vandaar, sowieso per metro, Parijs te verkennen.

Het blijft mijn favoriete stad ever :love:
 
Ik volg, in mei 20 jaar samen en zou graag een cliché weekend Parijs boeken.

Voor zo'n weekendje weg zou ik absoluut Crazy Horse aanraden (en niet Moulin Rouge). Een cliché, maar tegelijkertijd must do ervaring imo. Extra tip: altijd de tickets mét champagne nemen (anders krijg je geen goede plaatsen).
 
Voor zo'n weekendje weg zou ik absoluut Crazy Horse aanraden (en niet Moulin Rouge). Een cliché, maar tegelijkertijd must do ervaring imo. Extra tip: altijd de tickets mét champagne nemen (anders krijg je geen goede plaatsen).
Thx voor de tip. Ga ik eens bekijken. Nog nooit van gehoord.
 
Ik volg, in mei 20 jaar samen en zou graag een cliché weekend Parijs boeken.
Hotel Raphael lijkt me wel iets dat ik zou willen doen voor een huwelijksverjaardag, maar dan gaat ge toch diep in uw zakken mogen graven vrees ik. Parijs is een flaneerstad. Jardin du Luxembourg (mijn favoriet), Champ de Mars, Quartier Latin, Jardin de Tuileries, hallo zeggen aan Napoleon in Hôtel des Invalides, de struinen langs de Seine bij de bouquinistes, Place des Vosges, Montmartre, Père Lachaise, ... Dat is allemaal cliché, natuurlijk en als er teveel toeristen zijn is de gezelligheid er soms wel af. Maar toch ... Versailles vond ik ook de moeite. Héél druk in het paleis, maar eens je in de tuinen gaat wandelen valt de drukte best goed mee.
 
Catacombes kan je nog gaan bezoeken
Saint-Chapelle met de prachtige glasramen
Versailles is inderdaad de moeite om te doen, goed bereikbaar ook
Place Saint-Michel
Place de la concorde met de obilisk

Eens tot boven op de Arc de triomphe
Een ijsje eten bij Berthillon (vlakbij de Notre Dam)
Een Baguette uithalen en n fles wijn enzoals @Avondland zegt picknick in Jardin du Luxembourg
In Lafayette hebt ge een restaurant/brasserie onder de glazen dakkoepel, ook wel mooi
 
Alles wat @Avondland zei!
Zelf al in verschillende hotels geslapen in die prachtige stad. De leukste buurten om te slapen waren voor mij Le Marais en de buurt rond Passy.
 
Iemand nog tips?
Ik heb Parijs wel al vaak bezocht maar sta altijd open om bij te leren :)

hier alvast mijn tips:
afhankelijk van het weer kan je een deelfiets huren (Velib) Parijs is tegenwoordig heel goed ingericht voor fietsers. (relatief gezien en ook eerder een tip voor solo travellers)
boeken doe je best in de schoolvakanties, dan is het een heel stuk goedkoper.
Je kan een museumpas nemen.
Het louvre boek je best op voorhand en kom zo vroeg mogelijk.
Musée d'Orsay
Musée Nissim de Camondo
wandelen/fietsen naast de Seine
ontbijt in het hotel hoeft niet perse met zulke geweldige bakkers
 

Wij slapen altijd hier. Niet goedkoop, maar dat is niks in Parijs natuurlijk.
Aangenaam kleinschalig hotel en een zéér goed ontbijt voor zijn geld. Ook kun je 24/24 toekomen en nog een fles wijn en kaasplank bestellen :)
 
Hier ook van plan om naar Parijs te gaan, maar fuck man, verblijf is echt duuuur!
We zouden voor 2 nachten eind juni gaan. Als ik zo rondkijk dan is het toch wel €200/nacht gemakkelijk 😰, of we moeten een airbnb huren waar we het appartement delen.
Het is dat we de treinticketten al hebben.
 
Hier ook van plan om naar Parijs te gaan, maar fuck man, verblijf is echt duuuur!
We zouden voor 2 nachten eind juni gaan. Als ik zo rondkijk dan is het toch wel €200/nacht gemakkelijk 😰, of we moeten een airbnb huren waar we het appartement delen.
Het is dat we de treinticketten al hebben.
Of een hostel waar ze tweepersoonskamers hebben? Eerste dat ik al kan vinden is ca. 100 euro per nacht, maar je boet wel een beetje in qua comfort. Allez, als ge echt wil splurgen heb ik ook wel iets gevonden voor 5000 euro per nacht maar da's misschien een beetje veel.
 
Of een hostel waar ze tweepersoonskamers hebben? Eerste dat ik al kan vinden is ca. 100 euro per nacht, maar je boet wel een beetje in qua comfort. Allez, als ge echt wil splurgen heb ik ook wel iets gevonden voor 5000 euro per nacht maar da's misschien een beetje veel.
Ja, hostel sta ik wel voor open, maar de vriendin niet echt. Dus dan zou het al met aparte badkamer moeten denk ik en dan kom je bij hotelkosten uit. Uit interesse, welk hostel?
Nu toch iets op Airbnb gevonden en hopen dat het wordt geaccepteerd, want momenteel nog geen bevestiging
 
Ooit eens gelogeerd in Generator Paris.
Een hostel die ook kamers heeft met prive badkamer.
Dit kwam toen ongeveer op 100 euro per nacht uit.
 
Ooit eens gelogeerd in Generator Paris.
Een hostel die ook kamers heeft met prive badkamer.
Dit kwam toen ongeveer op 100 euro per nacht uit.
€480 voor 2 nachten 😅
Er zijn toch nog een pak hotels vrij die rond de +/- 150 euro gaan per nacht op booking ?
Binnen de periferie
booking.com
Niet als je vrij laat boekt en niet in een slaapzaal wilt slapen.
Eind juni gaan we, vrij laat beslist, dusja. Gelukkig zou de metro wel makkelijk zijn om te verplaatsen.
 
€480 voor 2 nachten 😅

Niet als je vrij laat boekt en niet in een slaapzaal wilt slapen.
Eind juni gaan we, vrij laat beslist, dusja. Gelukkig zou de metro wel makkelijk zijn om te verplaatsen.
Novotel Suites Paris Nord 18ème

Nie te duur, toch oké.
Metro op 5 minuten wandelen, vlak aan de snelweg dus oké moest je met de auto gaan.
 
Bedankt voor de voorstellen allemaal. Uiteindelijk een Airbnb juist buiten de periferie gevonden voor €100/nacht.
Niet slecht, maar volgende keer boek ik toch iets vroeger 😅
 
Terug
Bovenaan