Dagje Parijs vanuit Disneyland

ViperHD

Well-known member
Ik verblijf deze week in Disneyland Parijs met mijn zoon en we zouden er ook graag een klein dagje Parijs zelf willen bij doen (hij wil bvb de Eifeltoren eens zien). We zijn daar met de auto, dus ik dacht van ergens naar een parking buiten Parijs te rijden waar we dan met de metro Parijs kunnen doen. Of zijn er betere manieren ? Ik heb online al gevonden dat je zelfs met de trein vanuit Disneyland kan vertrekken, maar a) dat kost dan al €40 p.p. en het duurt anderhalf uur eer je in het centrum van Parijs bent. (lijkt niet te kloppen dus).
 
Laatst bewerkt:
Ik zou met het openbaar vervoer gaan of met een auto richting het centrum (betalend parkeren).
Qua tijd zal het niet enorm veel schelen , ieder heeft zijn voor en na-delen.

Parking Quai branly-Tour Eiffelis het 35 euro voor een volledige dag (maar je moet je plekje op voorhand reserveren.)
Zit je heel dicht bij de eifeltoren, dus meer tijd om dingen te bezoeken.
Metro is 12 euro P.P.

 
Thanks. Heb eens gecheckt op de site van RER. Ik dacht dat het een treinstation was aan Disneyland, maar blijkbaar is het zelfs ook een metro met station Marne-la-Vallée, en op een dik uur ben je al aan de Eifeltoren met 2x overstappen. Ik vind wel nog niet direct terug hoeveel zones ik nodig heb qua ticket. Je €12 lijkt te suggereren dat Zone 1-3 al genoeg is, maar dat zal ik ter plekke wellicht ook wel rap kunnen uitvissen. Of eens kijken of ze een app hebben.
EDIT: ondertussen kaart gevonden : https://www.ratp.fr/plan-de-ligne/img/rer/Plan-RER-et-transiliens.1646316579.png . Is dus wel 5 zones of €25 per dag.
 
Laatst bewerkt:
Thanks. Heb eens gecheckt op de site van RER. Ik dacht dat het een treinstation was aan Disneyland, maar blijkbaar is het zelfs ook een metro met station Marne-la-Vallée, en op een dik uur ben je al aan de Eifeltoren met 2x overstappen. Ik vind wel nog niet direct terug hoeveel zones ik nodig heb qua ticket. Je €12 lijkt te suggereren dat Zone 1-3 al genoeg is, maar dat zal ik ter plekke wellicht ook wel rap kunnen uitvissen. Of eens kijken of ze een app hebben.
EDIT: ondertussen kaart gevonden : https://www.ratp.fr/plan-de-ligne/img/rer/Plan-RER-et-transiliens.1646316579.png . Is dus wel 5 zones of €25 per dag.
Sowieso al een te laat antwoord, maar mijn kinderen vinden die metroritjes in Parijs net ook wel leuk en spannend.
Nu, aan Disneyland is toch helemaal geen metrostation en enkel de RER A? Volgens de RATP website kost het traject Charles De Gaulle-Etoille > Disneyland maar 5 euro.
 
Laatst bewerkt:
Sowieso al een te laat antwoord, maar mijn kinderen vinden die metroritjes in Parijs net ook wel leuk en spannend.
Nu, aan Disneyland is toch helemaal geen metrostation en enkel de RER A? Volgens de RATP website kost het traject Charles De Gaulle-Etoille > Disneyland maar 5 euro.

Klopt, uiteindelijk bleek het inderdaad wel degelijk een trein te zijn (RER) van Marne-La-Vallée naar Auber, en van daar dan de metro op. Als je meer dan 1 enkel ritje doet, maar dan bvb ook met de metro van 1 plek naar een andere kun je natuurlijk beter zo een Visit Paris ticket kopen. Kostte wel €25 pp maar ben je direct op je gemak voor de rest van de dag.
 
Klopt, uiteindelijk bleek het inderdaad wel degelijk een trein te zijn (RER) van Marne-La-Vallée naar Auber, en van daar dan de metro op. Als je meer dan 1 enkel ritje doet, maar dan bvb ook met de metro van 1 plek naar een andere kun je natuurlijk beter zo een Visit Paris ticket kopen. Kostte wel €25 pp maar ben je direct op je gemak voor de rest van de dag.
Daar moet ge toch al serieus wat ritjes voor doen, want overstappen is gewoon gratis (binnen de 90minuten zonder buitengaan). De metro is tenslotte maar 1.90 euro per rit.
 
Hmm, inderdaad. Ik had gerekend op €5 per rit. Maar dat is enkel maar bij het eerste vertrek vanuit Disneyland en dan nog eens om terug naar Disneyland te rijden. De ritten tussenin zijn allemaal puur binnen de metro en inderdaad maar €1.90. Zal dus serieus teveel betaald hebben, al is het anderzijds wel handig van niet telkens een nieuw ticket te moeten kopen. Hoedanook zijn het pompoenen na Halloween :).
 
Terug
Bovenaan