Citytrip New York

In november zijn NFL, NBA & NHL aan de gang.

In NY zijn er 2 ploegen in de NFL dus elke zondag een thuismatch. Giants spelen 13 (tegen de Houston Texans) & 20 (tegen de Detroit Lions) november thuis. De Jets 6 (tegen de Buffalo Bills) en 27 (tegen de Chicago Bears) november.

Van NHL & NBA op dit moment nog geen schedule beschikbaar.
Ook 2 nba ploegen. Brooklyn nets en NY knicks. Brooklyn is wel meer aan te raden doordat je meer de echte homecrowd hebt ipv de vele toeristen.

Alleen jammer dat je voor een deftige plek echt wel heel veel geld kwijt bent.
 
Ijshockey sprak mij nooit aan, maar wij zijn 3 jaar geleden naar de NJ Devils gaan kijken in Newark (was pakken goedkoper dan de Rangers in MSG) en dat was wel tof uiteindelijk (de typisch Amerikaanse sfeer met kiss cam en dergelijke moet je er maar bij nemen :tongue: )
 
In NY zijn er niet gigantisch veel van die dingen te doen (een helikoptervlucht is eigenlijk niet zo spectaculair ze :p). Die spectaculaire dingen zijn eerder in LV te doen.
NY is toch echt vooral om dingen te bezichtigen en minder van die show-dingen...

Mooie tip alvast, bedankt!


Wel als je nog nooit in een grootstad geweest bent en nog niet in een helikopter gevlogen hebt hé :)

Ik heb met een helikopter boven New York gevlogen, dat is gewoon nog steeds één van mijn meest indrukwekkende reiservaringen ooit.

Allé, alsof in een helikopter vliegen alledaags is, laat staan boven New York. :eek:
 
Nog even deze thread bumpen, volgende maand is het zover! Voor kerstavond gereserveerd bij Peak NYC (the Edge), en die Thai van hierboven gaan we ook zeker checken. Voor de rest staat er teveel op de planning voor de tijd dat we daar zijn (6 dagen).

Vriendin wil graag naar het MoMA en ik naar Natural History, verder ook zeker 9/11 Museum, maar het Intrepid gaat er dan overschieten vrees ik.

Staat ook nog op de planning:

Top of the Rock
Rockefeller Center
Empire State
Central Park
High Line
The Edge
Bryant Park
Brooklyn Bridge
Friends Experience
Comedy Club?
Ferry naar Staten Island (Vrijheidsbeeld)
Fifth Avenue
Times Square

Is dat te doen op 6 dagen of heb ik teveel in het schema gepropt?
 
Als ge dikwijls de metro neemt is dat zeker te doen.

Zal ook afhangen hoeveel tijd ge spendeert.

Empire State kunt ge een uur staan koekeloeren vanboven of 10 minuten is rondzien, wat foto’s pakken en klaar.

Zelfde met central park, ff stukje wandelen of paar uur rondkuieren.

Times square idem.
 
Nog even deze thread bumpen, volgende maand is het zover! Voor kerstavond gereserveerd bij Peak NYC (the Edge), en die Thai van hierboven gaan we ook zeker checken. Voor de rest staat er teveel op de planning voor de tijd dat we daar zijn (6 dagen).

Vriendin wil graag naar het MoMA en ik naar Natural History, verder ook zeker 9/11 Museum, maar het Intrepid gaat er dan overschieten vrees ik.

Staat ook nog op de planning:

Top of the Rock
Rockefeller Center
Empire State
Central Park
High Line
The Edge
Bryant Park
Brooklyn Bridge
Friends Experience
Comedy Club?
Ferry naar Staten Island (Vrijheidsbeeld)
Fifth Avenue
Times Square

Is dat te doen op 6 dagen of heb ik teveel in het schema gepropt?
Lijkt me te doen. Het zal druk zijn, maar wel haalbaar.
MoMA is heel knap als moderne kunst uw ding is, Natural History is vooral leuk door de link met de films.
911 museum is gewoon een must-do imo.

Ik zou persoonlijk eerder een Broadway show proberen dan een comedy club (gaat wel stuk duurder zijn). Wij hebben comedy cellar gedaan, maar zo grappig was dat ook niet (was met Louis CK).
 
Wat wij gedaan hebben tijdens onze 5-daagse citytrip naar New York enkele jaren geleden:
  • fietstochtje door Central Park met Nederlandstalige gids;
  • Ground Zero bezoeken: must-see als toerist;
  • Empire State Building tot helemaal naar boven;
  • boottochtje langs het vrijheidsbeeld. We zijn niet op het vrijheidsbeeld zelf geweest;
  • Rockefeller Center en de LEGO Store;
  • Flatiron Building gaan bekijken;
  • King Kong musical gaan zien op Broadway;
  • basketbal match gaan zien in Madison Square Garden (geen eerste klasse ploegen).
Veel metro ritjes moeten doen, was dus wel best een druk schema voor 5 dagen (inclusief de heen- en terugreis met vlieger 6u vliegen).

Edit: en als food tip kan ik Chipotle wel aanraden voor buritto's en wraps. Zaaalig.
 
Als je van plan bent om een musical mee te pikken op Broadway is het aangeraden om TodayTix als app te installeren op je GSM. Dat is een app die onverkochte tickets voor een musical verkoopt tegen een fikse korting. Het is wel last minute en de keuze is beperkt, maar het scheelt toch al rap een paar tientallen dollars (hoewel het duur blijft).
 
Nog even deze thread bumpen, volgende maand is het zover! Voor kerstavond gereserveerd bij Peak NYC (the Edge), en die Thai van hierboven gaan we ook zeker checken. Voor de rest staat er teveel op de planning voor de tijd dat we daar zijn (6 dagen).

Vriendin wil graag naar het MoMA en ik naar Natural History, verder ook zeker 9/11 Museum, maar het Intrepid gaat er dan overschieten vrees ik.

Staat ook nog op de planning:

Top of the Rock
Rockefeller Center
Empire State
Central Park
High Line
The Edge
Bryant Park
Brooklyn Bridge
Friends Experience
Comedy Club?
Ferry naar Staten Island (Vrijheidsbeeld)
Fifth Avenue
Times Square

Is dat te doen op 6 dagen of heb ik teveel in het schema gepropt?
Je gaat 6 dagen spenderen in Manhattan dan?

Waarom ook niet de rivier oversteken naar Williamsburg & Bushwick bvb? Of naar de échte China/Koreatown in Flushing?
 
Hoteltip: 1 Hotel Brooklyn Bridge

Wel wat splurge, toen we er overnachtten was het hotel net geopend en konden we daar aan een fikse korting slapen. Prachtig zicht op Manhattan en de kamers waren dik in orde. Het belachelijk dure ontbijt hebben we geskipped, maar ontbijt is duur in elk hotel in NY. Croissantje aan 1 dollar aan zo'n kraampje met een goedkope koffie spaart een mens wat geld uit.
 
Na de enorm geslaagde citytrip (11 dagen in juli 2022) overwegen we in 2023 voor 5 dagen terug te gaan met kerstmis.

Iemand NYC/Manhattan al gedaan rond die periode? Hotel heb ik geboekt met Black Friday, enorme korting gekregen op Riu Plaza ($1550 inclusief taxen & resort fees voor 4 nachten voor 4 personen incl. ontbijt), annuleerbaar tot 3 dagen voor aankomst. Voor vliegtickets is het nog te vroeg.

Maar de algemene sfeer, wat is er te doen, …?
Tips voor een kerstavond-diner (gezinsvriendelijk) mag ook!
 
Ik ben zelf niet in die periode in New York geweest, maar wat ik me nog wel kan herinneren, is dat er toen werd gezegd dat 1/3de van alle bezoekers in New York op de twee maanden rond kerstmis komen. Verwacht dus dat het ontzettend druk is dan.
 
Als je meer dan ~10 keer de metro zal nemen dan is het zeker aangeraden van een metrocard/subway pass te nemen die u ongelimiteerd laat rijden gedurende 7 dagen (wel een aparte kaart kopen voor ieder lid van het gezin). Toen ik daar was voor 10 dagen heb ik die erg vaak gebruikt en dat heeft dus veel geld gespaard.

Zoals je waarschijnlijk wel weet kan je daar ook schrijnende toestanden tegen komen en waar armoede is staat misdaad soms achter de hoek naar je te kijken. Dus wees voorzichtig. Ikzelf heb toen redelijk wat mensen gezien in erbarmelijke toestanden maar ik ben gelukkig wel gespaard gebleven van problemen.

Zoals hierboven ook al aangegeven bezoek zeker central park, musea's als het MOMA, MNH, etc, alle bekende gebouwen en plaatsen, en maak grote events mee als er zijn, en zoveel meer.
 
Als je meer dan ~10 keer de metro zal nemen dan is het zeker aangeraden van een metrocard/subway pass te nemen die u ongelimiteerd laat rijden gedurende 7 dagen (wel een aparte kaart kopen voor ieder lid van het gezin). Toen ik daar was voor 10 dagen heb ik die erg vaak gebruikt en dat heeft dus veel geld gespaard.

Zoals je waarschijnlijk wel weet kan je daar ook schrijnende toestanden tegen komen en waar armoede is staat misdaad soms achter de hoek naar je te kijken. Dus wees voorzichtig. Ikzelf heb toen redelijk wat mensen gezien in erbarmelijke toestanden maar ik ben gelukkig wel gespaard gebleven van problemen.

Zoals hierboven ook al aangegeven bezoek zeker central park, musea's als het MOMA, MNH, etc, alle bekende gebouwen en plaatsen, en maak grote events mee als er zijn, en zoveel meer.
En mensen onderschatten wel wat voor afstand "a few blocks" is. Zo is central-park -> WTC natuurlijk maar 1 straat aflopen (5th avenue en broadway). Maar dat ligt wel 7km uit elkaar en dat is dus 1.5u wandelen.
 
Jaja maar ben er al geweest afgelopen zomer, dus afstanden, metrosysteem, armoede,.. allemaal niet nieuw voor mij.

Vroeg me echt gewoon specifiek af hoe het is met kerstmis zelf.
 
Ellis island, indrukwekkend, mensen namen afscheid van hun geliefden, ouders etc (meestal)voor de rest van hun leven….
 
Terug
Bovenaan