Citytrip New York

Neef Jo

Active member
Hallo BGers,

wij hebben een trip naar New York gepland van 22 december tem 27 december. Wij zouden graag een wolkenkrabber bezoeken voor het uitzicht over New York (Empire State of One), het Museum of Natural History en het MoMA. Voor de rest hebben we nog niet echt iets gepland, buiten Central Park, Rockefeller Center-kerstboom en High Line. Hebben jullie voor de rest nog must-sees of tips, ook qua uit eten/restaurants/streetfood?

Wij verblijven in Queens met zicht op Manhattan, op 10 minuten zijn we op Times Square met de Metro.
 
The Met, natuurlijk.

New York is wel echt belachelijk duur, ik zou er eerlijk gezegd nooit met mijn eigen geld naartoe gaan.
Laatste keer verbleef ik in Koreatown, en vlak naast mijn hotel was er een geweldig Koreaans restaurant waar een volledige lunch amper 19 dollar kostte (exclusief tip, of course): http://www.hernameishan.com/
 
Wij hadden tijdens onze reis zo een sightseeing pass, konden we overal 1x in, en zelf zien wat we willen doen. Was wel een aanrader op zich
 
Als je van plan bent om verschillende bezienswaardigheden te doen dan kan je altijd wel de New York pass aanschaffen, geeft je gratis toegang tot bijna alle bezienswaardigheden of hoge kortingen.

Je kan die voor 1 dag of voor paar dagen aankopen dacht ik. Ondertussen al eventjes geleden dat ik er nog ben geweest.

Ik vond de ferry naar Ellis Island (Statue of Liberty) wel is leuk en idd de gekende touristische plekjes als Highline, Empire State, verschillende parkjes / parken,...
 
Interpid museum is ook leuk :). En 911 memorial obv. MoMA is enkel leuk als je ook echt into moderne kunst bent, anders is The Met veel beter.
 
Bij Carmine's gaan eten als ge graag Italiaans eet :D Is zo family-style diner, dus als ge iets besteld krijgt ge dat in een grote kom waar ge met een paar man van kunt eten :D Was echt overheerlijk!

 
Sowieso de New York Pass kopen, dat scheelde me toch een aardige duit. Ze bieden daar ook verscheidene walking tours aan door de districten van New York en dat vond ik altijd wel de moeite.

Dingen die ik zelf de moeite vond:
- 9/11 Museum, daar kwam ik met een oorverdovende stilte naar buiten
- Een korte wandeling op de High Line
- Fietsen rondom Central Park
- The Intrepid
- Metropolitan Museum of Art
- Een avondwandeling op de Brooklyn Bridge

Wat ik (zwaar) tegen vond vallen:
- Moma
- LOL Comedy Club
- Statue of Liberty

Ik zou het ook aanraden om een musical mee te pikken op Broadway, dat blijft toch een belevenis.

Mijn ervaringen van vijf jaar geleden, heb ik hier neergepend.
 
Tips voor spectaculaire dingen (genre helicopter tour by night, trip naar Niagara watervallen...)?

Of specifiek zaken die een 20-jarige leuk zou vinden in/rond New York?

7/8 dagen in september.
 
Tips voor spectaculaire dingen (genre helicopter tour by night, trip naar Niagara watervallen...)?

Of specifiek zaken die een 20-jarige leuk zou vinden in/rond New York?

7/8 dagen in september.
Heb zelf de kans nog niet gehad, maar moet wel de moeite zijn (als je geen hoogtevrees hebt):

 
Tips voor spectaculaire dingen (genre helicopter tour by night, trip naar Niagara watervallen...)?

Of specifiek zaken die een 20-jarige leuk zou vinden in/rond New York?

7/8 dagen in september.
In NY zijn er niet gigantisch veel van die dingen te doen (een helikoptervlucht is eigenlijk niet zo spectaculair ze :p). Die spectaculaire dingen zijn eerder in LV te doen.
NY is toch echt vooral om dingen te bezichtigen en minder van die show-dingen...
 
Tips voor spectaculaire dingen (genre helicopter tour by night, trip naar Niagara watervallen...)?

Of specifiek zaken die een 20-jarige leuk zou vinden in/rond New York?

7/8 dagen in september.
Gewoon hípster gaan uit hangen in brooklyn (bushwick)
 
Heb zelf de kans nog niet gehad, maar moet wel de moeite zijn (als je geen hoogtevrees hebt):

Mooie tip alvast, bedankt!

In NY zijn er niet gigantisch veel van die dingen te doen (een helikoptervlucht is eigenlijk niet zo spectaculair ze :p).
Wel als je nog nooit in een grootstad geweest bent en nog niet in een helikopter gevlogen hebt hé :)
 
Mooie tip alvast, bedankt!


Wel als je nog nooit in een grootstad geweest bent en nog niet in een helikopter gevlogen hebt hé :)
Bwa, ik heb tot nu toe 2x met een helikopter gevlogen, 1x gewoon hier in België en 1x in de grand canyon. Maar een helikopter, ja dat zweeft gewoon he :p. Het is niet dat dat superspannend is ofzo :p

Als je 2u rijden oké vindt, dan heb je in New Jersey wel een circuit liggen waar je met een supercar kan rijden: https://www.thextremexperience.com/tracks/new-jersey-motorsports-park/
Of je kan via Turo zelf een sportwagen/supercar huren voor een dag, maar rondrijden binnen NY zelf is nu niet zo speciaal... voorbeeldje: https://turo.com/us/en/car-rental/u...tFShh1lk&startDate=08/10/2022&startTime=10:00
 
Ga hier ook even meevolgen, in november plannen wij 7 dagen te gaan.
Iemand tips voor Broadway shows en sportactiviteiten (basket, ijshockey, football , ... ) ?
 
Stubhub gebuiken allesinds. Daar hebben we tickets voor de Yankees kunnen krijgen voor 10dollar per persoon.
NBA match bekijken zou ook de moeite zijn maar wij waren daar buiten seizoen.
 
Ga hier ook even meevolgen, in november plannen wij 7 dagen te gaan.
Iemand tips voor Broadway shows en sportactiviteiten (basket, ijshockey, football , ... ) ?
We zijn naar Yankees geweest, en dat is wel eens tof maar baseball is nu niet de meest actieve sport om te bekijken :p
Was eerder omdat we de stadium tour wouden doen, maar er bleek een wedstrijd te zijn...
 
Ga hier ook even meevolgen, in november plannen wij 7 dagen te gaan.
Iemand tips voor Broadway shows en sportactiviteiten (basket, ijshockey, football , ... ) ?

In november zijn NFL, NBA & NHL aan de gang.

In NY zijn er 2 ploegen in de NFL dus elke zondag een thuismatch. Giants spelen 13 (tegen de Houston Texans) & 20 (tegen de Detroit Lions) november thuis. De Jets 6 (tegen de Buffalo Bills) en 27 (tegen de Chicago Bears) november.

Van NHL & NBA op dit moment nog geen schedule beschikbaar.
 
Qua ticketprijzen kan dat wel tellen , daar zal veel van afhangen.
Als ik mag kiezen dan NHL > NFL & NBA maar heb het gevoel dat NHL wel duur is.
 
Terug
Bovenaan