OS 2020 | Zaalsporten (Basket, Volley, Badminton, Handbal, Tafeltennis)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
China van het kastje naar de muur tegen Taiwan :eek:

Jammer leverde maar een slappe match om naar te kijken...

België wint ruim van Puerto Rico. Daarmee zijn ze in de praktijk geplaatst voor de kwartfinales (enkel een héél zwaar verlies tegen China én vreemde resultaten in andere groepen kan hen nog nekken) en maken ze een héél goeie kans om ook reekshoofd te zijn, waardoor ze normaal de USA gaan ontlopen.

Altijd belangrijk, want een kwartfinale tegen de USA (nr 1 van de wereld) ontlopen ze zo en ook de nr 2 kunnen ze niet tegenkomen in de kwartfinales (wegens nu in hun groep).
België is na de wedstrijden van deze ochtend in de praktijk altijd geplaatst als reekshoofd. Enkel een verlies tegen China met 44 punten verschil (of meer) kan hen nog nekken. (sowieso zijn ze al gekwalificeerd voor de kwartfinales).

Normaal gezien zijn dit de kwartfinalisten waar België (plaats 6 op de FIBA world ranking) tegen kan spelen:

Servië (8)
Frankrijk (5)
Canada (4) =toevoeging: als Australië met 24 punten verschil wint, kunnen ze nog in de plaats komen van Canada.
Japan (10)

Blijven toch moeilijke tegenstanders, maar ze ontlopen de USA (1), Spanje (3) en China (9)

(Japan kan nog de plaats van China innemen als reekshoofd indien China met een reuzemarge verliest van België)

Laatst bewerkt:
Axelsen heren enkel badminton gewonnen, geen set laten liggen in heel het toernooi. In de finale ook Chen Long volledig zoekgespeeld, straf. Dik verdiend in elk geval, mooie bekroning!

Nog badmintonners hier trouwens? :)

Mijn klassementen:
HE: 10
HD: 9

Wel al een jaartje stil en op zoek naar een nieuwe club.

Mijn klassementen:

Hier 5 in alles na 2 jaar blessureleed en dan een jaar corona. Dit jaar hopelijk terug 4 in enkel en mix :) Welke provincie/regio ongeveer?

Vlaams-Brabant.

Lang in het Pajottenland gespeeld, wegens verhuis ga ik nu eens kijken of Tienen of Zoutleeuw leuke clubs zijn.

Jij?

Axelsen heren enkel badminton gewonnen, geen set laten liggen in heel het toernooi. In de finale ook Chen Long volledig zoekgespeeld, straf. Dik verdiend in elk geval, mooie bekroning!
Geen set laten liggen, das toch echt ziek tegen al dat aziatisch geweld :eek:

Vlaams-Brabant.

Lang in het Pajottenland gespeeld, wegens verhuis ga ik nu eens kijken of Tienen of Zoutleeuw leuke clubs zijn.

Jij?
Daar ken ik helaas weinig :p speel zelf in Oost-Vlaanderen. Denk dat de grootste club daar dijlevallei zal zijn, maar da's Leuven natuurlijk.

Geen set laten liggen, das toch ook wel ziek tegen al dat aziatisch geweld :eek:
Tgoh, hij heeft wel (en dat allesbehalve om afbreuk te doen aan zijn prestatie) letterlijk 0 tegenstand gehad tot aan de finale. Ginting, Antonsen, Chen Long, LZJ zaten allemaal in de andere tabelhelft. Sinds dat gezever met die damesdubbel matchen en de loting na de poulefases krijg je soms wel echt idiote zaken.

Maar zoals gezegd, in de finale wel Chen Long helemaal kapotgespeeld, dus je kan enkel zeggen dat het verdiend was.

Laatst bewerkt:
Tgoh, hij heeft wel (en dat allesbehalve om afbreuk te doen aan zijn prestatie) letterlijk 0 tegenstand gehad tot aan de centrale. Ginting, Antonsen, Chen Long, LZJ zaten allemaal in de andere tabelhelft. Sinds dat gezever met die damesdubbel matchen en de loting na de poulefases krijg je soms wel echt idiote zaken.

Maar zoals gezegd, in de finale wel Chen Long helemaal kapotgespeeld, dus je kan enkel zeggen dat het verdiend was.
Moet zeggen totaal niet de OS compo gevolgd eigenlijk excuus, maar gezien ik in Manila zelf speel met hoop Malay, Indiërs, Pinoys, Chinezen, besef ik hoe onderschat deze sport is, en al zeker door de gemiddelde westerling :crazy:

Laatst bewerkt:
Die Kevin Cordon (35 jaar oud) in de kleine finale was ook wel een verrassing.
Als in badminton het verschil te groot is, wordt het soms een demonstratie, dus Ginting won makkelijk.

Belgian cats tegen Japan en dan tegen Frankrijk of Spanje.

Ze kunnen alvast niet klagen met de loting

Mijn klassementen:

Zeer lang gebadmintond maar nooit in competitie, interesseerde me niet.
Onlangs de racket terug opgepikt maar de club hier lag me zo niet dus terug afgehaakt :sad:

Het blijft wel één van m’n favoriete sporten ooit!

Zeer lang gebadmintond maar nooit in competitie, interesseerde me niet.
Onlangs de racket terug opgepikt maar de club hier lag me zo niet dus terug afgehaakt :Sad:

Het blijft wel één van m’n favoriete sporten ooit!
welke club was dat dan? Misschien weet ik er wel ene in de buurt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan