Onderzoek Vaccinfraude Truierse Burgemeester

  • Onderwerp starter Deleted member 1307
  • Startdatum
Toch raar dat ze op doktersadvies wel rust neemt maar tegen advies in vrienden en familie laat vaccineren. Beslis eens hè Veerletje.

geeft alle tsjeven een slechte naam

Het probleem met de tjeven is dat ze zelf te veel slapjanussen geworden zijn om nog in te grijpen in zo'n situatie.

Uit HBvL, bron:

Steunt uw partijvoorzitter uw terugkeer?​

“Ik heb een openhartig gesprek gehad met onze partijvoorzitter Joachim Coens en ik ben blij dat ik van hem het vertrouwen krijg. Ik heb ook de steun van mijn lokaal partijbestuur en coalitiepartners N-VA en Open Vld. Ik wil waarnemend burgemeester Jelle Engelbosch (N-VA) ook uitdrukkelijk bedanken, hij heeft die taak met volle inzet en waardigheid vervuld.”

Zoals te verwachten toont Joachim Coens zich andermaal als een ruggengraatloze slappeling. Maar goed, kan je als iemand die zelf de corona-regels overtreden heeft door te gaan dineren op hotel tijdens een lockdown, een moreel corrupte burgemeester uit je partij zetten om de imagoschade nog enigzins te beperken? Of realistischer: die burgemeester overtuigen permanent af te treden?
Ik betwijfel het. Zelf al was hij wél zuiver op de graat, dan nog had hij er waarschijnlijk het lef niet voor gehad.

Als de CD&V in de toekomst volledig ten onder gaat, dan kunnen de tjeven bij hun geschiedschrijving misschien terugkijken naar de voorzittersverkiezing waarbij ze een product van nepotisme zonder enig charisma en met behulp van bejaarden hun poststemmen in digitale tijden verkozen hebben boven Sammy Mahdi, die tenminste nog een kans gehad had om met enige convictie en uitstraling de CD&V stand te laten houden.
 
Het probleem met de tjeven is dat ze zelf te veel slapjanussen geworden zijn om nog in te grijpen in zo'n situatie.

Uit HBvL, bron:



Zoals te verwachten toont Joachim Coens zich andermaal als een ruggengraatloze slappeling. Maar goed, kan je als iemand die zelf de corona-regels overtreden heeft door te gaan dineren op hotel tijdens een lockdown, een moreel corrupte burgemeester uit je partij zetten om de imagoschade nog enigzins te beperken? Of realistischer: die burgemeester overtuigen permanent af te treden?
Ik betwijfel het. Zelf al was hij wél zuiver op de graat, dan nog had hij er waarschijnlijk het lef niet voor gehad.

Als de CD&V in de toekomst volledig ten onder gaat, dan kunnen de tjeven bij hun geschiedschrijving misschien terugkijken naar de voorzittersverkiezing waarbij ze een product van nepotisme zonder enig charisma en met behulp van bejaarden hun poststemmen in digitale tijden verkozen hebben boven Sammy Mahdi, die tenminste nog een kans gehad had om met enige convictie en uitstraling de CD&V stand te laten houden.
Denk dat het al dan niet afzetten van de burgemeester meer te maken heeft met de machtsverhouding in de plaatselijke politiek als iets anders.

Haar afzetten is de sjerp kwijt zijn vermoed ik, voor een lange tijd.
 
Denk dat het al dan niet afzetten van de burgemeester meer te maken heeft met de machtsverhouding in de plaatselijke politiek als iets anders.

Haar afzetten is de sjerp kwijt zijn vermoed ik, voor een lange tijd.
Tja, dan moet je de afweging maken tussen nationale afgang of de sjerp in een "gat in de grond"/stad in Limburg.

Sp.a heeft Hilde Claes destijds ook terecht opgeofferd in Hasselt, en dat is een grotere stad dan Sint Truiden.

Op Joachim Coens kan je uiteraard rekenen om de slechte keuze te maken.
Bij zijn modegevoel kan hij de schuld nog op z'n vrouw steken, deze situatie is volledig voor zijn rekening als voorzitter lijkt me.
 
Tja, dan moet je de afweging maken tussen nationale afgang of de sjerp in een "gat in de grond"/stad in Limburg.

Sp.a heeft Hilde Claes destijds ook terecht opgeofferd in Hasselt, en dat is een grotere stad dan Sint Truiden.

Op Joachim Coens kan je uiteraard rekenen om de slechte keuze te maken.
Bij zijn modegevoel kan hij de schuld nog op z'n vrouw steken, deze situatie is volledig voor zijn rekening als voorzitter lijkt me.
Denk dat het politiek Limburgs landschap complex eruit ziet en dan Heeren opofferen grote gevolgen kan binnen CD&V Limburg.

CD&V heeft de sjerp niet Hasselt, maar wel in de andere grotere gemeenten in Limburg. Genk, Beringen, Maasmechelen, Bilzen, Sint-Truiden,.... Bijkomend staat er een fusie tussen Bilzen en Hoeselt op het programma.

Reken daarbij dat er nog altijd stemmen zijn om 1 grote Limburgse fusie aan te gaan. Hoe meer CD&V sjerpen, hoe meer kans dat zij die fusie/onderhandelingen kunnen bepalen.

Als we enkel naar Sint-Truiden kijken heeft CD&V geen vervanging voor Heeren die evenveel politieke slagkracht heeft, terwijl Spa de oud-burgemeester, nu gedeputeerde heeft, NVA de eerste schepen en oud kamerlid heeft en OVLD al jarenlang de OCMW voorzitter heeft. Bijkomend is de Truiense politieker niet vies van corruptie en is hetgeen Heeren gedaan heeft misschien not done in heel België, maar was het gewoon dinsdag in Sint-Truiden.
 
CD&V vraagt nu al geheimhouding van audit over vaccinatie Veerle Heeren.

"Heeren leek gelouterd na haar terugkeer. Klaar om de audit te respecteren. Maar zij en haar entourage hebben duidelijk geen lessen getrokken uit de affaire die landelijke weerklank kreeg."

"Bert Stippelmans, voorzitter van de gemeenteraad en partijgenoot van burgemeester Veerle Heeren (CD&V), heeft aan Gert Stas, fractieleider van oppositiepartij Vooruit, laten weten dat de gemeenteraadsleden inzage zullen krijgen in het forensisch rapport van Audit Vlaanderen. [...] “Maar Stippelmans wijst in zijn mail tegelijkertijd op de geheimhoudingsplicht”, legt Vooruit-raadslid Ludwig Vandenhove uit. “De meerderheid zal er dus duidelijk alles aan doen om die audit niet in een openbare gemeenteraadszitting te behandelen.” [...] Als de audit besproken wordt in een gesloten zitting, dan moeten de gemeenteraadsleden hierover zwijgen. [...] Forensische audits moeten trouwens niet in besloten zitting worden behandeld. “Ik ken geen enkele regel die dit oplegt”, zegt Herwig Reynaert, professor lokale politiek aan de Universiteit Gent."

Blijven gaan.
 
Ik heb het al eerder gezegd in deze thread, maar wat hier in België ontbreekt is een systeem waarbij burgers een afzetting of herverkiezing kunnen afdwingen. In California in de V.S. komt er nu een recall-election van hun gouverneur omwille van zijn covid-beleid, en hoewel die gouverneur omwille van dat beleid voor mijn part nog zou mogen aanblijven zou ik ook overwegen om voor een recall te stemmen omwille van het feit dat hij z'n eigen regels overtreden heeft.

Hier in België zou ik dan hopen dat iemand als Veerle Heeren ook afgezet zou kunnen worden. Maar neen, ze gaan hier zelfs proberen het audit-rapport geheim te houden, wat een klucht.

Overigens ik zou verder gaan dan enkel burgemeesters, zelfs de premier zou niet veilig mogen zijn, probleem is dat onze premier nauwelijks democratisch aan de macht gekomen is: vanuit de zevende partij, zonder steun van de twee grootste partijen in ons land én zonder meerderheid in de grootste taalgroep van het land... een systeem van recall-elections zou dodelijk zijn voor dergelijke aristocraten.
 
Nou nou jongens, meisjes en andere non-binaire accounts, herinneren jullie die onnozele discussies over het medisch geheim en hoe het netwerk werd ingericht door Heeren zoals hier, hier en hier nog? Nu dat er details uit de audit lekken, kom ik me toch even op de borst kloppen voor de schitterende analyses die ik maanden terug al maakte en zien we zo ineens wat voor frauduleuze trien in functie gehouden wordt.

"Om haar verdediging tijdens de Truiense gemeenteraad van 10 mei te kunnen voorbereiden, bestond ze erin om verschillende persoonlijke medische dossiers door te mailen naar een externe firma."
"Uit een andere bronnen horen we ook dat Heeren zelf het beroeps- en het medisch geheim heeft geschonden. Heeren heeft namelijk persoonlijke gegevens doorgestuurd naar een extern bedrijf dat de crisiscommunicatie voor haar moest uittekenen op het moment dat ze in de problemen kwam."

"Heeren krijgt ook kritiek op de mailboxen die ze gebruikt. Ze gebruikt namelijk ook een privé mailadres voor beroepsdoeleinden en dat kan volgens Audit Vlaanderen niet."
"Haar Whatsapp blijkt gewist te zijn, haar communicatie verliep via haar privé-mailbox. Meteen de reden waarom Audit Vlaanderen geen systeem in de vaccinatiefraude terugvond."

"De werking van het vaccinatiecentrum is niet volgens de Vlaamse richtlijnen verlopen. Dat zij zelf en een aantal mensen uit haar entourage voorrang hebben gekregen, strookt niet met een voorbeeldfunctie die een burgemeester heeft. [...] Audit Vlaanderen heeft ook mails gevonden waarin mensen Heeren bedanken voor hun vaccinatie. Dat wijst volgens Audit Vlaanderen op dienstbetoon."
"Voorts blijkt uit het rapport dat Veerle Heeren van 's morgens tot 's avonds in het vaccinatiecentrum ronddoolde zogezegd om de IT en elektriciteit te vrijwaren. Maar wanneer de onderzoekers van Audit Vlaanderen haar ondervragen over de werking van het vaccinatiecentrum, zegt ze van weinig tot niets te weten. Nochtans volgde ze alle webinars van de Vlaamse Overheid die haar en alle andere Vlaamse burgemeesters informeerde over hoe men een vaccinatiecentrum moest opzetten."
"Bij de oprichting van het vaccinatiecentrum is ervoor gekozen om niet te werken volgens de regels van Vlaanderen. Maar om het op onze eigen manier te doen, zeg maar", zegt Stas. Het was de burgemeester die er volgens Stas zelf voor koos om anders te werken."

"Heeren heeft in mei anders ook omwille van schending van het beroepsgeheim klacht ingediend tegen Dirk Selis, de journalist van Trudocs die de zaak aan het rollen bracht. Selis is vorige week daarover nog ondervraagd door het federaal parket in Hasselt."

Dus die journalist wordt hiervoor nog steeds voor ondervraagd nadat blijkt uit een forensische audit dat het een tactiek van de overtreder was ... terwijl de overtreder zelf rustig terug burgemeestertje speelt en dit rapport in de doofpot wil steken. Om af te sluiten nog een quote van drie maanden terug: "Persmagistraat Coppin: “We moeten prioriteiten stellen doordat onze personeelskaders niet meer voldoen, maar er zijn soms zaken die snel handelen noodzakelijk maken en die actueel en maatschappelijk belangrijk zijn.”

Kan CDv die niet gewoon buiten kieperen? Dit komt haar laatste restje geloofwaardigheid echt niet ten goede. En dat zeg ik als jarenlange tsjeef.
Wie kan iemand wat doen als ge zoveel macht en grootheidswaanzin hebt? Van zo een invloed en planning kan Coens enkel dromen.
 
Tja, de ironie is dat dergelijke corrupte politici blijkbaar zélf probleemloos het beroeps- en medisch geheim kunnen schenden zonder enige deftige controle én nog steeds zonder enige vorm van sanctie of straf maar dat wanneer klokkenluiders dit dan aan het licht brengen, dat die klokkenluiders ook nog eens aangeklaagd kunnen worden voor schending van het beroepsgeheim en medisch geheim, in plaats van dat het federaal parket deze verdedigers van de democratie net zou beschermen.

Joachim Coens kan niets doen, je kan hem zelfs geen grijze muis noemen, want muizen hebben wél nog een ruggengraat.
 
Mooie analyse Gavin en bedankt voor de tijd en opzoekwerk. Ik had de hoop op gerechtigheid al lang opgegeven toen mevrouw de burgemeester rustig in ziekteverlof is gegaan en terugkwam zonder probleem.

Langs de andere kant krijgen we de politici die we als samenleving verdienen. Volgende lokale verkiezingen haalt die truttebel weer een groot aantal stemmen dus je kan je dan afvragen wie de idioot is.
 
Laatst bewerkt:
Denkt Veerle Heeren nu écht dat zij niet gaat afgerekend worden bij de volgende verkiezingen? Ik hoop in ieder geval van harte dat de CD&V als een pudding in mekaar zakt in Sint-Truiden, als afstraffing.
Politici moeten een voorbeeldfunctie hebben. Bij ons op 't bedrijf moet je als management ook het voorbeeld geven. Dat niet doen is gewoon je fin de carrière. Zoals steeds zijn het de rotte appels - die de credibiliteit van zoveel andere politici die wel hun werk correct doen - onder uit halen.
Foei Veerle Heeren, schaam U. Ge zijt de politiek onwaardig.
 
Ik hoop dat de Truienaren een goed geheugen hebben…ons kent ons, en dit voorval zal een stille dood sterven. Heeren heeft alleszins laten zien wie de macht heeft binnen CD&V , Coens stond er bij en keek er naar.
 
Laatst bewerkt:
Ow, ow, ow...


"Zo zou ze tot midden juli, enkele maanden nadat het vaccinatieschandaal aan het licht kwam, mensen zijn blijven selecteren voor een vaccin. En dat is nog maar het eerste puntje op de waslijst aan fouten."
 
Ow, ow, ow...


"Zo zou ze tot midden juli, enkele maanden nadat het vaccinatieschandaal aan het licht kwam, mensen zijn blijven selecteren voor een vaccin. En dat is nog maar het eerste puntje op de waslijst aan fouten."

Dit is te goed maar ook geen sprankeltje hoop op enige ingreep van hogerhand (zowal overheid als partij). Dit is zonder gêne.
 
Terug
Bovenaan