Onderzoek Vaccinfraude Truierse Burgemeester

  • Onderwerp starter Deleted member 1307
  • Startdatum
Zo iemand zou zulke ambt met ook maar 1 greintje macht toch nooit meer in haar leven mogen uitoefenen? Alle respect naar mensen aan de bodem van de professionele ladder, maar zo iemand hoort gewoon helemaal onderaan, omdat ze 1 trede hoger niet te vertrouwen is.
Ze is duidelijk totaal geen integer persoon, wat inderdaad toch te verwachten valt bij iemand met een publieke functie als ambtenaar...
 
Zo iemand zou zulke ambt met ook maar 1 greintje macht toch nooit meer in haar leven mogen uitoefenen? Alle respect naar mensen aan de bodem van de professionele ladder, maar zo iemand hoort gewoon helemaal onderaan, omdat ze 1 trede hoger niet te vertrouwen is.
Dus wat jij zegt is eigenlijk dat geen enkele politieker zo een machtsfunctie zou mogen uitvoeren, want ze hebben allemaal wel zaken op hun kerfstok waardoor "gewoon helemaal onderaan de ladder horen te zitten".
Veel geluk met het zoeken van personen die dan wel zo een functie zouden mogen uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:

Benieuwd of ze zelf een stapje terugzet omdat de schandalen zich op korte tijd weer te hoog opstapelden;
  • problemen bij de politie
  • problemen met een "lening" aan een oud-burgemeester
... of waarschijnlijker imho: dat Sammi Mahdi meer lef had dan Joachim Coens en achter de schermen haar gedwongen heeft te doen wat ze na haar vaccinfraude al had moeten doen om nog enigszins de eer aan zichzelf te houden en haar partij en de politiek als geheel niet verder schade te berokkenen.
 
Het ergste is dat de vervanger waarschijnlijk niet veel beter gaat zijn.

Er lopen er daar nog rond die niet vies zijn van wat gesjoemel.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Eindelijk. Wie gaat de opvolger worden? Pronostiekske?
We hebben de afgelopen jaren al 2 vervangers gehad, eerst Jelle Engelbosch (van 11 mei tot 15 juli 2021) en dit jaar Ingrid Kempeneers en beiden hebben ze tijdens hun vervangperiode alles in de stad grondig in de soep laten draaien.
Dus ik hou mijn hart al vast voor het stuk onbenul dat ze nu de macht gaan geven om de stad te verkloten!
 
Laatst bewerkt:
Bestaat er eigenlijk een mechanisme om een tijdelijke bestuurder in nood aan te stellen? Iets zoals een emergency manager in Amerika.

Edit: fantastisch einde van het artikel ook:

"
Engelbosch was vrijdagochtend niet bereikbaar voor commentaar. “Als ik niet zeker was van mijn onschuld, zou ik deze functie zeker niet aanvaard hebben”, vertelde hij recent aan Het Belang van Limburg. “Trouwens, is niet iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Waarom zou ik nu al door het stof moeten voor iets waar niet het minste bewijs van is? De oppositie speelt het hard en dient tegen van alles en nog wat klacht in. Wel, laten we wachten op het resultaat.”

Dat resultaat is er nu.
"
 
Het meest frappante in heel deze zaak: gaande van eerst de CD&V en Veerle Heeren, tot nu N-VA en Jelle Engelbosch gewoon gedekt blijven worden door de nationale partijleiding...


Smijt gewoon ook corrupte lokale mandatarissen zo snel mogelijk uit uw partij. Akkoord, het lokale kan je machtbasis zijn, maar dit is gewoon nefast voor het beeld van de politiek in het algemeen. Is er in Sint-Truiden nog een politicus die niet corrupt is ga je dan bijna denken...

Maar goed, ergens begrijpt een cynicus waarom: als ze dermate snel zouden ingrijpen op het lokale niveau, zou men dat ook wel eens kunnen gaan verwachten op de hogere niveaus... en dan moeten ook zij sneller vrezen voor hun (top)jobs.

Vermoeden van onschuld is toch het recht van iedereen? Wat mij betreft niet in voorbeeldfuncties, daar mag je gerust tijdelijk geschorst worden en al helemaal geen promotie naar een hogere sjerp krijgen.
 
En weer een cd&v er :p
ik vraag me af hoeverre game of thrones geen fictie is in sint truiden. Hoeveel 'dirt' heeft iedereen over iedereen... If i go down im taking you with me!
Het probleem is dat iedereen dirt heeft in St-Truiden.

Snap ook echt niet dat ze naar Heeren, Engelbosch naar voor hadden geschoven.
 
Terug
Bovenaan