Onderzoek Vaccinfraude Truierse Burgemeester

  • Onderwerp starter Deleted member 1307
  • Startdatum
Geschorst tot het einde van haar termijn had juister geweest…de volgende gemeenteraadsverkiezingen zullen veelzeggend zijn.
 
En nu willen ze in sint truiden gewoon haar vervangen door iemand van cdv en haar dan binnen 6 maand terug plaatsen.
Is zien wat de oppositie daar gaat doen. Dat cdv gewoon losweg denkt dat Veerle hiermee niet verbrand is, is toch tekenend voor de politiek hoor. Toch fijn zo'n bevoorrechte job hebben.
 
De rekening volgt (hopelijk) in 2024.
Knight, gij zijt duidelijk gene truieneer, waar men dorpspolitiek toepast op een stad van 40k inwoners. Er zit daar nu eens niemand noemenswaardig tussen die nog niets op zijn kerfstok heeft staan.

De vorige burgemeester Ludwig Vandenhove die nu staat te roeptoeteren is zelf ook veroordeeld tot vluchtmisdrijf richting Italie nadat hij met zijn zatte botten meerdere auto's had aangereden en alcoholcontrole wou ontlopen.
Een gemeenteraadslid is enkele jaren geleden tijdelijk geschorst nadat die vriendjespolitiek dacht toe te passen door zich valselijk voor te stellen met een politiek mandaat dat hij niet bekleedde om druk te zetten op een feitelijke vereniging.
Administratief stadsambtenaren worden daar al decennialang politiek benoemd om strategisch informatie te lekken, tot op het punt dat een kandidate tijdens een schriftelijk examen na 2 minuten al opstond en naar de rest van de kandidaten openlijk zei dat ze even goed konden stoppen met schrijven omdat het op voorhand afgesproken was dat zij de job zou hebben, en ze had die. Het is ook niet geheel toevallig dat je dezelfde (achter)namen in zowel politieke en politieambten ziet opduiken.
Ook de journalist in kwestie, Dirk Selis, is schoonzoon van voormalig stadssecretaris Jo Hendricx en zelf een voormalig, tot ontslag gedwongen, ex-fractieleider van de SPA (na een stadsrel over 3 tijdens hun werk slapende stadsarbeiders), die nu Trudoleaks gebruikt voor beschadigingsjournalistiek ten voordele van zijn eigen politieke oppositie entourage.
Kortom, er is daar genoeg voer voor een Vlaamse fictie serie a la 'eigen kweek'.

De coalitiepartners die uit belang voor hun eigenpostjes Veerle Heeren blijven steunen met een ongeziene malsheid zullen zich ook niet sympathiek maken. Als ik rondtuur naar de reacties en de steun op sociale media zou het mij niet verbazen als Veerle Heeren/CD&V in 2024 alsnog in het zadel blijft zitten als alles overgewaaid is want in de ogen van veel stemmers is dat precies nog steeds het minst gemene kwaad, en dat zegt al veel op zich.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Knight, gij zijt duidelijk gene truieneer, waar men dorpspolitiek toepast op een stad van 40k inwoners. Er zit daar nu eens niemand noemenswaardig tussen die nog niets op zijn kerfstok heeft staan.

De vorige burgemeester Ludwig Vandenhove die nu staat te roeptoeteren is zelf ook veroordeeld tot vluchtmisdrijf richting Italie nadat hij met zijn zatte botten meerdere auto's had aangereden en alcoholcontrole wou ontlopen.
Een gemeenteraadslid is enkele jaren geleden tijdelijk geschorst nadat die vriendjespolitiek dacht toe te passen door zich valselijk voor te stellen met een politiek mandaat dat hij niet bekleedde om druk te zetten op een feitelijke vereniging.
Administratief stadsambtenaren worden daar al decennialang politiek benoemd om strategisch informatie te lekken, tot op het punt dat een kandidate tijdens een schriftelijk examen na 2 minuten al opstond en naar de rest van de kandidaten openlijk zei dat ze even goed konden stoppen met schrijven omdat het op voorhand afgesproken was dat zij de job zou hebben, en ze had die. Het is ook niet geheel toevallig dat je dezelfde (achter)namen in zowel politieke en politieambten ziet opduiken.
Ook de journalist in kwestie, Dirk Selis, is schoonzoon van voormalig stadssecretaris Jo Hendricx en zelf een voormalig, tot ontslag gedwongen, ex-fractieleider van de SPA (na een stadsrel over 3 tijdens hun werk slapende stadsarbeiders), die nu Trudoleaks gebruikt voor beschadigingsjournalistiek ten voordele van zijn eigen politieke oppositie entourage.
Kortom, er is daar genoeg voer voor een Vlaamse fictie serie a la 'eigen kweek'.

De coalitiepartners die uit belang voor hun eigenpostjes Veerle Heeren blijven steunen met een ongeziene malsheid zullen zich ook niet sympathiek maken. Als ik rondtuur naar de reacties en de steun op sociale media zou het mij niet verbazen als Veerle Heeren/CD&V in 2024 alsnog in het zadel blijft zitten als alles overgewaaid is want in de ogen van veel stemmers is dat precies nog steeds het minst gemene kwaad, en dat zegt al veel op zich.
Dat van die trudoleaks was ik al wel op de hoogte van. Maar bon, als het waar is.. is het waar natuurlijk.

Dat van dat vluchtsmisdrijf wist ik zelfs nog niet lol!
 
Knight, gij zijt duidelijk gene truieneer, waar men dorpspolitiek toepast op een stad van 40k inwoners. Er zit daar nu eens niemand noemenswaardig tussen die nog niets op zijn kerfstok heeft staan.

De vorige burgemeester Ludwig Vandenhove die nu staat te roeptoeteren is zelf ook veroordeeld tot vluchtmisdrijf richting Italie nadat hij met zijn zatte botten meerdere auto's had aangereden en alcoholcontrole wou ontlopen.
Een gemeenteraadslid is enkele jaren geleden tijdelijk geschorst nadat die vriendjespolitiek dacht toe te passen door zich valselijk voor te stellen met een politiek mandaat dat hij niet bekleedde om druk te zetten op een feitelijke vereniging.
Administratief stadsambtenaren worden daar al decennialang politiek benoemd om strategisch informatie te lekken, tot op het punt dat een kandidate tijdens een schriftelijk examen na 2 minuten al opstond en naar de rest van de kandidaten openlijk zei dat ze even goed konden stoppen met schrijven omdat het op voorhand afgesproken was dat zij de job zou hebben, en ze had die. Het is ook niet geheel toevallig dat je dezelfde (achter)namen in zowel politieke en politieambten ziet opduiken.
Ook de journalist in kwestie, Dirk Selis, is schoonzoon van voormalig stadssecretaris Jo Hendricx en zelf een voormalig, tot ontslag gedwongen, ex-fractieleider van de SPA (na een stadsrel over 3 tijdens hun werk slapende stadsarbeiders), die nu Trudoleaks gebruikt voor beschadigingsjournalistiek ten voordele van zijn eigen politieke oppositie entourage.
Kortom, er is daar genoeg voer voor een Vlaamse fictie serie a la 'eigen kweek'.

De coalitiepartners die uit belang voor hun eigenpostjes Veerle Heeren blijven steunen met een ongeziene malsheid zullen zich ook niet sympathiek maken. Als ik rondtuur naar de reacties en de steun op sociale media zou het mij niet verbazen als Veerle Heeren/CD&V in 2024 alsnog in het zadel blijft zitten als alles overgewaaid is want in de ogen van veel stemmers is dat precies nog steeds het minst gemene kwaad, en dat zegt al veel op zich.

Duidelijk geen Truienaar al wist ik een groot deel van wat je hier post wel al via Truiense (schoon)familie.

Maar goed, hoewel ik een politiek die afglijdt naar extremen niet toejuich, is de Truiense "stads"politiek een duidelijk voorbeeld van waarom dat gebeurt: géén één van de klassieke machtspartijen daar deugt nog. Hoewel ik partijen als Vlaams Belang of PvdA liever niet zie besturen, is elk 'nutteloos' zitje voor hen, een postje minder voor de corrupte nepoten die nu de boel beheersen. Maar goed, geen illusies: die laatsten zullen dan, net zoals ze met de partijfinanciering ook gedaan hebben, dan de regels alsnog wel naar hun hand zetten met nog meer geld voor de kleintjes.

Iemand als Veerle Heeren verdient geen 6 maanden schorsing, ze verdient een ontzetting uit alle politieke rechten en zou jarenlang uitgesloten moeten worden (in de praktijk toch op z'n minst 10 jaar ofzo) van door de overheid bezoldigde jobs, zelfs geen kleuterleidster wat mij betreft.
 
Laatst bewerkt:
:tongue:Ik vraag me ook af wat Stas (Vooruit) allemaal al mispeuterd heeft. Da's altijd al ne rare kwiet geweest op de school (is/was leerkracht op het toenmalige KCST [nu HASPO geloof ik] samen met zijn broer).
 
Duidelijk geen Truienaar al wist ik een groot deel van wat je hier post wel al via Truiense (schoon)familie.

Maar goed, hoewel ik een politiek die afglijdt naar extremen niet toejuich, is de Truiense "stads"politiek een duidelijk voorbeeld van waarom dat gebeurt: géén één van de klassieke machtspartijen daar deugt nog. Hoewel ik partijen als Vlaams Belang of PvdA liever niet zie besturen, is elk 'nutteloos' zitje voor hen, een postje minder voor de corrupte nepoten die nu de boel beheersen. Maar goed, geen illusies: die laatsten zullen dan, net zoals ze met de partijfinanciering ook gedaan hebben, dan de regels alsnog wel naar hun hand zetten met nog meer geld voor de kleintjes.

Iemand als Veerle Heeren verdient geen 6 maanden schorsing, ze verdient een ontzetting uit alle politieke rechten en zou jarenlang uitgesloten moeten worden (in de praktijk toch op z'n minst 10 jaar ofzo) van door de overheid bezoldigde jobs, zelfs geen kleuterleidster wat mij betreft.
Dat het 1 pot nat is, is ook de reden waarom de coalitiepartners zo mild zijn voor Veerle Heeren. Niemand wil veel tamtam maken over dat selectief laten voorkruipen voor een prikje, omdat zij mee de begunstigden waren.

Zoals OpenVLD schepenPascy Monette bv. die met zijn vroegtijdig spuitje - naar eigen zeggen - zijn verantwoordelijkheid als OCMW voorzitter zo goed en zo veilig mogelijk opnemen.

En dat is dan dezelfde OCMW voorzitter die een jaar eerder al in opspraak kwam nadat hij door de sociale inspectie betrapt was op zwartwerk laten uitvoeren in 1 van zijn verhuurpanden door stadspersoneel (de grafdelver).
 
wereldvreemd ons koningshuis... wat leeft er bij het volk... ik niet weet...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220622_92345377

Automatisch​

Niet dat Heeren er zelf om gevraagd heeft. De eretitels worden automatisch toegekend aan parlementsleden na zoveel jaren dienst. Bovendien werd de lijst al in 2019 opgesteld, lang voor het vaccinatiedebacle. Toch doet haar naam links en rechts de wenkbrauwen fronsen, net als die van Kamerlid Emir Kir die uit de PS werd gezet vanwege contacten met twee Turkse extreemrechtse burgemeesters.

Weigeren​

Sommige politici weigeren echter het lintje van de koning. “Er is geen richtlijn over, maar in onze partij wordt dat doorgaans geweigerd”, zegt N-VA-fractieleider Peter De Roover. Vlaams Belang pleit zelfs onomwonden voor de afschaffing van de eretekens. En zelfs ex-parlementslid Eric Van Rompuy (CD&V), die volgende week zelf onderscheiden wordt met een van de grootste eretekens, het Grootkruis in de Orde van Leopold II, weigert de titel.

“Ik wil niet geassocieerd worden met een massamoordenaar”, zegt hij resoluut. “De Orde dateert van 1900 toen Leopold II aan het hoofd stond van Congo-Vrijstaat, dat zijn persoonlijk bezit was. Het is een relikwie uit het koloniale verleden. Totaal onaanvaardbaar.” Van Rompuy pleit ervoor om de naam te veranderen in Boudewijnorde, Groen stelt dan weer Elisabethorde voor, verwijzend naar de kroonprinses.

Erkentelijk​

En Heeren zelf? Is die van plan om de titel te weigeren? “Ik ben zeker erkentelijk voor”, zegt ze. “Dit ereteken slaat op mijn werk als parlementslid in Brussel. Maar ik geef mijn collega-politicus Van Rompuy wel gelijk. We moeten misschien nadenken over de naam en de toekenning van deze eretekens.”
 

Belgische politiek & koningshuis:
Pleeg fraude ten koste van je eigen burgers... krijg ereteken zelfs op het moment dat je straf er nog niet op zit . :ROFLMAO:
Het zijn eigenlijk dergelijke zaken die aantonen dat politici/het koningshuis in een totaal andere wereld wonen dan de rest van de bevolking.
 
Oops, ik had mijn post bet gewist omdat ik de thread had gezocht met de zoekfunctie en gemist had dat @zwarten reeds hetzelfde had gepost en ik niets van waarde toevoegde aan zijn post. Maar goed, ik ben het met jullie allebei eens.

Wereldvreemd van het koningshuis en de politiek die daar verantwoordelijk voor is, en geen schaamte bij Veerle Heeren maar dat was iedereen al duidelijk natuurlijk.
 
we kunnen het nog op het automatisch toekennen steken maar ergens moet er toch wat oversight zijn...
 
Is ook gewoon een uitholling van eretekens (mijn vader was ridder in dezelfde orde, vanwege een echte verdienste, niet "omdat hij zo lang een stoel heeft warmgehouden").
 
Is ook gewoon een uitholling van eretekens (mijn vader was ridder in dezelfde orde, vanwege een echte verdienste, niet "omdat hij zo lang een stoel heeft warmgehouden").
blijkbaar mijn grootvader zaliger ook. Enig idee waar je zo iets kan terugvinden?
 
Geen idee. Zijn medaille ligt hier in de kast, 't is daarom ook maar dat ik het weet (hij schepte er niet graag mee op).
 
Vroeger kreeg je ook een medaille als je lang genoeg gewerkt had .
grootvader hier heeft ook zo een medaille gekregen in de orde van Leopold . ;)
 
Terug
Bovenaan