Onderzoek Vaccinfraude Truierse Burgemeester

  • Onderwerp starter Deleted member 1307
  • Startdatum
Maar stel nu dat ze op zoek waren of hij gehackt had en ze vinden bij het doorzoeken van de mails of google drive of whatever de bron die hem de beelden doorspeelde. Wat dan? Want dan is het bronnengeheim wel degelijk (ernstig) geschonden.
Ik blijf het een (erg) dunne lijn vinden.
Maar dan zijn ze er toch niets mee? Dat is toch onwettig verkregen informatie dan? Of niet?
Want de informatie die zij mogen gebruiken is puur gerelateerd aan het hacken. Elke andere info moeten ze negeren.
 
Nu hoor ik hier net dat er in Diest mensen ontslagen zijn omdat ze exact hetzelfde hebben gedaan als die van Sint-truiden. Hoe gaan ze dat in godsnaam verklaren als die ze aanklagen?
 
Niet alleen dat, ze zit een maand thuis met een ziekenbriefje. Is er nu geen enkele dienst in België die daar controle op kan doen? Gisteren zichzelf aan de kant gezet en vandaag op ziekenkas met een maand volledig loon. Dat is toch gewoon gestoord?
 
Niet alleen dat, ze zit een maand thuis met een ziekenbriefje. Is er nu geen enkele dienst in België die daar controle op kan doen? Gisteren zichzelf aan de kant gezet en vandaag op ziekenkas met een maand volledig loon. Dat is toch gewoon gestoord?

Tja, het is maar hoe goed je kan controleren of iemand echt een (zelfverklaarde) burnout, depressie of dergelijke heeft.
Bij de huisartsen zit het waarschijnlijk elke maandochtend vol met zo'n mensen.

Mensen van luie aard/slechte wil vinden altijd wel een manier om zich legaal "ziek" te melden.
 
En als ik mij niet vergis is in België bewijs via fruit of the poisonous tree niet echt strikt, dus zonder problemen hadden ze de naam van de bron kunnen weten als de journalist zelf zijn laptop en gsm (met de informatie dus, neem ik aan) en gebruiken, zelfs al was het achteraf gezien een schending.
Maar dan zijn ze er toch niets mee? Dat is toch onwettig verkregen informatie dan? Of niet?
Want de informatie die zij mogen gebruiken is puur gerelateerd aan het hacken. Elke andere info moeten ze negeren.
Wel volgen he, Nineshots!

Antigoonarrest, slechts in beperkte gevallen is dat nog maar grof genomen niet, en al zeker niet in deze zaak. En dat gaat dan over toelaatbaarheid van bewijs in de strafrechtbank he, ge moet niet vragen hoe ze daarbuiten ermee omgaan. Zoals ik eerder zei is dat in België (zelfde als Duitsland) dus helemaal niet strikt, en België spant qua gebruik bewijs betreffende onlinegebeuren ook de kroon in negatieve zin in Europa. Dus neen, dit is helemaal geen argument tegen deze huiszoeking, IMO eerder net voor die huiszoeking. Zelfs hacking terwijl de journalist een sluitend verhaal kan voorleggen rond zijn bron is hier een argument voor, niet tegen.

Gavin werkt stiekem voor apache en 'scheldt. Kwestie van verwarring te zaaien en dubbele inkomsten te halen.
Manneke, als ik voor Apache zou werken, zou Apache geen zaagsite zijn. En als ik voor 't Scheldt zou werken, zou die site op zijn minst nog grappig zijn.

Maar dat betekent niet dat de politie naar die bron op zoek mag gaan via de journalist om die bron daarna te gaan vervolgen met die informatie. Dat heb ik nooit gezegd. En dat is nu net de grote aanname die KoC en Gavin wel maken.
Grote aanname? Hij zegt dat toch zelf in De Zevende Dag: vanaf 1:45:10. Hij zegt toch haast expliciet dat ze op zoek waren naar informatie over zijn bron? Dat ze wat doorzocht hebben maar het daarbij hebben gelaten zodra er niets te rapen viel? Moet ik nu echt de heer Selis mailen en vragen of hij me wil bevestigen of dat het doel was, ondanks alle aanwijzingen die er al zijn? Gaat het dan goed zijn?

Alle drie zijn het aannames. Zonder bewijs.
Flauwtjes zeg. Ik citeer constant dingen, en had de situatie al in twee posts uitgelegd die een week na datum en drie dagen na een uitleg in de gemeenteraad nog altijd als een huis overeind staan.

De enige die hier constant aannames zonder bewijs zit te maken, zijt gij. Nu ja, bij 't Scheldt zijn huiszoeking die Pseudo aanhaalt in de openingspost, wou ge zulke dingen ook niet geloven. En recent is er nog de veroordeling van een journalist in die kasteelmoordzaak voor eenzelfde bronneninsteek. Alledrie zaken waarbij er heel dicht bij de politiek of het gerecht werd gekomen, en in alledrie de zaken bleken de bronnen juist te zijn waarna meteen actie werd ondernomen, op een maandje tijd in het nieuws. Ik vind het nogal naïef om tegen zoveel aanwijzingen dan de Heilige te willen uithangen zonder zelf ooit maar iets aan te dragen buiten "mja, we weten het eigenlijk niet he." Uw aannames van "we weten het niet" staan niet op hetzelfde niveau als de aannames gebaseerd op bevestigde feiten en acties.
 
Niet alleen dat, ze zit een maand thuis met een ziekenbriefje. Is er nu geen enkele dienst in België die daar controle op kan doen? Gisteren zichzelf aan de kant gezet en vandaag op ziekenkas met een maand volledig loon. Dat is toch gewoon gestoord?
Zo snel zit je niet op de ziekenkas toch? Weet niet precies hoe dat met burgemeesters (ambtenaar?) zit

En het is niet dat dat bij gewone mensen niet gebeurd. Ex-collega van mij zat al meer dan 6 maand ziek thuis maar ging dan wel maand naar Noorwegen op verlof, ken nu 2 mensen die al jaar met 'burnout' thuis zitten maar hun bijberoep op zelfstandige basis doen ze wel al gans de tijd :laugh:
 
Wel volgen he, Nineshots!

Antigoonarrest, slechts in beperkte gevallen is dat nog maar grof genomen niet, en al zeker niet in deze zaak. En dat gaat dan over toelaatbaarheid van bewijs in de strafrechtbank he, ge moet niet vragen hoe ze daarbuiten ermee omgaan. Zoals ik eerder zei is dat in België (zelfde als Duitsland) dus helemaal niet strikt, en België spant qua gebruik bewijs betreffende onlinegebeuren ook de kroon in negatieve zin in Europa. Dus neen, dit is helemaal geen argument tegen deze huiszoeking, IMO eerder net voor die huiszoeking. Zelfs hacking terwijl de journalist een sluitend verhaal kan voorleggen rond zijn bron is hier een argument voor, niet tegen.


Manneke, als ik voor Apache zou werken, zou Apache geen zaagsite zijn. En als ik voor 't Scheldt zou werken, zou die site op zijn minst nog grappig zijn.


Grote aanname? Hij zegt dat toch zelf in De Zevende Dag: vanaf 1:45:10. Hij zegt toch haast expliciet dat ze op zoek waren naar informatie over zijn bron? Dat ze wat doorzocht hebben maar het daarbij hebben gelaten zodra er niets te rapen viel? Moet ik nu echt de heer Selis mailen en vragen of hij me wil bevestigen of dat het doel was, ondanks alle aanwijzingen die er al zijn? Gaat het dan goed zijn?


Flauwtjes zeg. Ik citeer constant dingen, en had de situatie al in twee posts uitgelegd die een week na datum en drie dagen na een uitleg in de gemeenteraad nog altijd als een huis overeind staan.

De enige die hier constant aannames zonder bewijs zit te maken, zijt gij. Nu ja, bij 't Scheldt zijn huiszoeking die Pseudo aanhaalt in de openingspost, wou ge zulke dingen ook niet geloven. En recent is er nog de veroordeling van een journalist in die kasteelmoordzaak voor eenzelfde bronneninsteek. Alledrie zaken waarbij er heel dicht bij de politiek of het gerecht werd gekomen, en in alledrie de zaken bleken de bronnen juist te zijn waarna meteen actie werd ondernomen, op een maandje tijd in het nieuws. Ik vind het nogal naïef om tegen zoveel aanwijzingen dan de Heilige te willen uithangen zonder zelf ooit maar iets aan te dragen buiten "mja, we weten het eigenlijk niet he." Uw aannames van "we weten het niet" staan niet op hetzelfde niveau als de aannames gebaseerd op bevestigde feiten en acties.
Heb je al gezien waar die huiszoeking voor tscheldt over ging? Want dat was wegens laster, een verordening van de rechter om ermee op te houden. En daar is geen verantwoordelijke organisatie, dus moet het zo. Heeft er dus niks mee te maken. Wéér niet.

Het dossier is geheim, het parket heeft nog niks gezegd, maar dat zeggen, zijn aannames. Maar Gavin weet het.
 

Een nieuwe dag, een nieuwe regio. Middelkerke. Echtgenotes van brandweerlieden.
 

Een nieuwe dag, een nieuwe regio. Middelkerke. Echtgenotes van brandweerlieden.
Toen ik hier enkele maanden geleden aankondigde dat dit er zat aan te komen werd ik weggelachen. Die vriendjespolitiek en zelfbediening zag iedereen toch van ver aankomen.
 
Toen ik hier enkele maanden geleden aankondigde dat dit er zat aan te komen werd ik weggelachen. Die vriendjespolitiek en zelfbediening zag iedereen toch van ver aankomen.

Dit is dus gewoon niet waar. Jij hebt deze twee posts gemaakt:


Net vernomen dat zo goed als de ganse politie van Aalst, tot bedienden die van thuis werken toe reeds hun vaccin hebben kunnen krijgen omdat ze op een reservelijst zijn gezet zijn door de burgemeester... Dit terwijl in Aalst scholen en crèches moeten sluiten door leerkrachten die uitvallen.

Bron: Uiterst betrouwbaar, aangetrouwd familielid die gisteren gevaccineerd is met het Pfizer vaccin.

Ik denk dat deze praktijken echt het topje van de ijsberg zijn, volgens mij is er op vlak van die vaccinaties een serieus spelletje van vriendjespolitiek en zelfbediening bezig.

Die lijst met risicopatiënten is toch ook weer een grap. Een vriendin van mijn moeder is door haar huisarts op die lijst gezet terwijl daar niets aan scheelt.

Zelfbediening en vriendjespolitiek voor de vaccinaties deel twee.

Je werd in geen enkele van de twee gevallen weggelachen. Bij de eerste gaf je zelfs toe dat je zelf mis zat! Dat het wel normaal was dat de politie al gevaccineerd was. Maar een maand later was je al vergeten dat je zaak al ontkracht was, want toen had je het over "deel twee". Die ook ontkracht werd, en ook totaal iets anders is dan wat je hier ziet. Omdat jij niet kunt weten wat voor ziektes die vrouw heeft of niet.

Dus nee, dit bewijst je gelijk niet. Integendeel, het bewijst alleen dat je argumenten die ontkracht zijn, en waarvan je zelf toegeeft dat ze fout waren, gewoon opnieuw oprakelt alsof ze nooit ontkracht zijn. Kan een ander weer moeite doen om je makkelijke buikgevoel-insinuaties te gaan opzoeken en te weerleggen.
 
Dit is dus gewoon niet waar. Jij hebt deze twee posts gemaakt:






Je werd in geen enkele van de twee gevallen weggelachen. Bij de eerste gaf je zelfs toe dat je zelf mis zat! Dat het wel normaal was dat de politie al gevaccineerd was. Maar een maand later was je al vergeten dat je zaak al ontkracht was, want toen had je het over "deel twee". Die ook ontkracht werd, en ook totaal iets anders is dan wat je hier ziet. Omdat jij niet kunt weten wat voor ziektes die vrouw heeft of niet.

Dus nee, dit bewijst je gelijk niet. Integendeel, het bewijst alleen dat je argumenten die ontkracht zijn, en waarvan je zelf toegeeft dat ze fout waren, gewoon opnieuw oprakelt alsof ze nooit ontkracht zijn. Kan een ander weer moeite doen om je makkelijke buikgevoel-insinuaties te gaan opzoeken en te weerleggen.
Huh?

Er is toch duidelijk wel een hele fraude rond die vaccins bezig?
 
Huh?

Er is toch duidelijk wel een hele fraude rond die vaccins bezig?
Huh? Je eerste post ging over politie die gevaccineerd was: Geen fraude, maar het plan. Je tweede post ging over een vrouw die op de lijst met risicopatiënten werd gezet, maar wiens medische achtergrond jij niet kende. Dus misschien geen fraude, misschien wel, maar door "een" huisarts. Nogal iets anders dan "grootschalige zelfbediening, zie je wel!". Dit is geen bewijs van je vorige twee zaken, waarmee je ook al niet werd weggelachen.

Dat er mensen zullen sjoemelen met de lijst, dat staat vast. Dat er zelfbediening zal zijn ook wel. Maar als er hier en daar dingen uitkomen, wil dat wel zeggen dat op de honderdduizenden vaccins die al gezet zijn, het nogal meevalt. "Hele fraude"...
 
@Loser Ik begrijp echt niet hoe je in een land als België dat op vele vlakken vierkant draait, zoveel respect en vertrouwen kan hebben in de autoriteit van de overheid of gerecht, en altijd tracht het best mogelijke scenario te zijn, ondanks de feiten.

Zonder een deftig neutraal en gecentraliseerd controleorgaan heb je natuurlijk geen enkele garantie dat die "enkele gevallen" die "nogal meevallen" niet gewoon het topje van de ijsberg zijn. Akkoord, ik kan de ijsberg onder het water ook niet bewijzen, maar wie zou je denk ik de beste kapitein zijn? Iemand die denkt dat dat maar een klein blokje ijs is dat daar drijft, of de kapitein die omzichtig zijn schip toch wat bijstuurt?

Plus zelfs al zou jij gelijk hebben, het gaat ook om het principe, dat Veerle Heeren nog in functie is en in de praktijk nu gewoon 30 dagen betaald verlof krijgt, en elders er wel tuchtprocedures met gevolgen zijn o.a. in Diest en hopelijk binnenkort ook in Middelkerke, dat is fundamenteel onrechtvaardig en dat wringt.

Bart - Olympische Spelen 2016 in Vlaanderen :ROFLMAO: / liberale sponsor van Sihame El Kaouakibi 💶 - is best case een naïeveling ofwel worst case een leugenaar die beter weet wanneer hij stelt dat er geen andere gevallen zijn à la Veerle Heeren.
 
Laatst bewerkt:
Zonder een deftig neutraal en gecentraliseerd controleorgaan heb je natuurlijk geen enkele garantie dat die "enkele gevallen" die "nogal meevallen" niet gewoon het topje van de ijsberg zijn. Akkoord, ik kan de ijsberg onder het water ook niet bewijzen, maar wie zou je denk ik de beste kapitein zijn? Iemand die denkt dat dat maar een klein blokje ijs is dat daar drijft, of de kapitein die omzichtig zijn schip toch wat bijstuurt?

Plus zelfs al zou jij gelijk hebben, het gaat ook om het principe, dat Veerle Heeren nog in functie is en in de praktijk nu gewoon 30 dagen betaald verlof krijgt, en elders er wel tuchtprocedures met gevolgen zijn o.a. in Diest en hopelijk binnenkort ook in Middelkerke, dat is fundamenteel onrechtvaardig en dat wringt.
Volgens mij ben jij met een foute analogie bezig. Naar mijn gevoel zijn dit omgekeerde ijsblokken. Waarvan het grootste deel net super zichtbaar is.
Daardoor dat de Truidense burgemeester ook door de mand gevallen is, omdat dit gewoonweg opvalt.
Volgens mij kan je dit gewoon niet op grote schaal doen zonder op te vallen.

Voor je andere punt geef ik je volledig gelijk, ik vind het enorm wraakroepend dat ze zo'n onethische (en hopelijk illegale, zodat ze kan gestraft worden) zaken heeft gedaan en nu gewoon betaald verlof krijgt als straf (of moet ik eerder zeggen bonus).
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij ben jij met een foute analogie bezig. Naar mijn gevoel zijn dit omgekeerde ijsblokken. Waarvan het grootste deel net super zichtbaar is.
Daardoor dat de Truidense burgemeester ook door de mand gevallen is, omdat dit gewoonweg opvalt.
Volgens mij kan je dit gewoon niet op grote schaal doen zonder op te vallen.

Voor je andere punt geef ik je volledig gelijk, ik vind het enorm wraakroepend dat ze zo'n onethische (en hopelijk illegale, zodat ze kan gestraft worden) zaken heeft gedaan en nu gewoon betaald verlof krijgt als straf (of moet ik eerder zeggen bonus).

Misschien een omgekeerd ijsblok als je gaat vergelijken ten opzichte van alle burgemeesters, dat wel, maar dat moest er nog aan mankeren.

Maar als fraudegeval op zich? Na het verhaal van Veerle Heeren kwamen Diest en Middelkerke ook plots bovendrijven... dat lijkt mij dus wel degelijk een ijsberg aan kleine fraudes die meer boven water komt. De Lommelse schepenen die in een WZC gevaccineerd werden, kenden we al enkele maanden.

Van mijn stad heb ik ook al verhalen gehoord van gemeentepersoneel en "restjes", weliswaar niet van de burgemeester (die heeft netjes zijn beurt afgewacht, is in dezelfde week als mijn oom gevaccineerd, volgens leeftijd dus).
 
Beetje laat misschien, maar Somers start dan toch een tuchtonderzoek naar Heeren, parallel met het eerder aangekondigde onderzoek van Audit Vlaanderen. Aangezien er al gesproken wordt over "een louter administratief gegeven", "eindigend in rapport", "eventuele sanctie te bepalen door de minister" zou ik er maar niet te veel van verwachten.

 
Beetje laat misschien, maar Somers start dan toch een tuchtonderzoek naar Heeren, parallel met het eerder aangekondigde onderzoek van Audit Vlaanderen. Aangezien er al gesproken wordt over "een louter administratief gegeven", "eindigend in rapport", "eventuele sanctie te bepalen door de minister" zou ik er maar niet te veel van verwachten.

Allez bizar. https://www.gva.be/cnt/dmf20210519_95717049

Nu Bon. Dan versta ik dat audit vlaanderen hun onderzoek louter was naar favoritisme en niet naar wanbeheer van haar kant ?
 
Terug
Bovenaan