Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Algemeen overzicht, nationaal
Disclaimer: recentste 3 dagen zijn onvolledig
Code:
Rijlabels #Hosp #ICU Opname Ontslag #Besm.#Test1D #Besm.7D #Test7D Bsm/Test7D Hsp(7/7) Case(7/7) Tests(7/7)
2021-03-24 2452  637    251   241      0    2560   23249   369201      6,30%   13,22%    -9,07%   0,58%
2021-03-23 2401  601    281   236   2658   85364   28086   433767      6,47%   12,32%    16,34%  21,89%
2021-03-22 2372  589    201    77   5941   57159   30028   422621      7,11%   11,02%    30,78%  22,97%
2021-03-21 2249  569    185    75   1583   27902   29366   414390      7,09%   10,07%    37,28%  22,35%
2021-03-20 2160  557    243   232   2839   56386   29178   408019      7,15%    8,94%    40,34%  22,08%
2021-03-19 2153  550    182   171   5184   73330   28521   397314      7,18%    7,37%    41,66%  21,25%
2021-03-18 2142  543    208   183   5044   66500   27101   382156      7,09%    5,61%    41,75%  18,65%
2021-03-17 2123  534    207   192   4837   67126   25567   367067      6,97%    3,92%    39,58%  15,56%
2021-03-16 2085  522    208   230   4600   74218   24142   355872      6,78%    2,92%    36,57%  13,71%
Beeld zoals in de verwachtingen: daling van de stijging van de besmettingen in absolute aantallen (weekgemiddlede nu 30%, maar laatste 2 relatief volledige aantallen is de stijging slechts 13%). Iets trager dan verwacht, maar dat komt deels door een blijvende sterke stijging van het aantal testen: er is op 23/03/2021 een absoluut dagrecord in aantal testen: meer dan 85.000 testen op 1 dag is een verbetering van het vorige record met meer dan 5000 testen. Er is dus écht een boost in het aantal testen gegeven (los van de gewone stijgingen die er waren).

Het aantal ICU-patiënten stijgt relatief sterk (+6% op 1 dag), maar dat is nog altijd weinig tegenover de stijgingen in de eerste golf, waar we stijgingen tot 12% hadden. Ook het totaal aantal patienten in het ziekenhuis stijgt maar met 2%, tegenover 10% gemiddeld tijdens de klim van de 2e golf.

Brussel spant de kroon qua evolutie van de positiviteitsratio: daar gaat hij het duidelijkst naar beneden. Ook Henegouwen en in mindere mate Namen en Vlaams-Brabant doen het goed. Andere provincies hebben eerdere een plateau of stijgen nog licht (vreemd genoeg de 3 'uitersten' van ons land: West-Vlaanderen, Limburg en Luxemburg).
 
Kan dat van die vaccintekorten ivm de hoogste bieder toch wat genuanceerd worden? Bepaalde landen hebben meer geld gegeven ja, maar de Europese Unie was heel heel laat.

Trump heeft domme dingen dingen gedaan en gezegd toen de pandemie is begonnen maar Operation Warp Speed is een gigantisch succes. Ook dat initiatief werd toen weggelachen door de Europese elite. Hij heeft veel ballonnetjes opgelaten maar hey, de vaccins zijn er en in sommige landen loopt het als een trein.
Hoezo te laat?
 
Hoezo te laat?

Waar blijven onze vaccins?😁 Caroline Ven van Pharma.be zei het gisteren toch ook in Ter Zake dat de EU heel laat heeft aangekocht.

De Morgen

't Gaat over vaccins die mensenlevens kunnen redden. Denk dat onze slimme Europese politici dachten dat ze groene stroom moesten aankopen.
 
Laatst bewerkt:
Waar blijven onze vaccins?😁 Caroline Ven van Pharma.be zei het gisteren toch ook in Ter Zake dat de EU heel laat heeft aangekocht.

De Morgen

't Gaat over vaccins die mensenlevens kunnen redden. Denk dat onze slimme Europese politici dachten dat ze groene stroom moesten aankopen.
Nogmaals hoezo?
 
ik erger mij dood aan die altijd idiote benamingen. Wie houd zich daar eigenlijk mee bezig om dat te verzinnen. 4weken strengere regels was waarschijnlijk te ingewikkeld voor de communicatie, paaspauze is veel beter. *zucht*

Misschien zitten ze daar meer over te discussiëren dan over effectieve maatregelen..
 
Gebrekkige argumentatie
ik erger mij dood aan die altijd idiote benamingen. Wie houd zich daar eigenlijk mee bezig om dat te verzinnen. 4weken strengere regels was waarschijnlijk te ingewikkeld voor de communicatie, paaspauze is veel beter. *zucht*
Wellicht de werknemer die in de tijd van Wilmès de powerpoints deed en nu teveel tijd heeft? :unsure:
 
Waarom keuren ze het Russische vaccin niet goed? Is dat om wetenschappelijke of om politieke redenen? Servië en Hongarije komen nu bij de landen met de hoogste vaccinatiegraad door Sputnik V te gebruiken. Ook Chili heeft nu een hoge vaccinatiegraad dankzij het Chinese vaccin, maar daarover weten we nog minder.
 
Gokken en risico's nemen. Toch logisch dat een CEO van een groot farmaceutisch bedrijf dat niet aan de grote klok hangt? Zit er iets in de pijplijn of niet, is het waard om in het bedrijf te investeren of niet? Het draait ook vaak slecht uit en dan geraakt het medicijn niet door de trials.
 
Laatst bewerkt:
Waarom keuren ze het Russische vaccin niet goed? Is dat om wetenschappelijke of om politieke redenen? Servië en Hongarije komen nu bij de landen met de hoogste vaccinatiegraad door Sputnik V te gebruiken. Ook Chili heeft nu een hoge vaccinatiegraad dankzij het Chinese vaccin, maar daarover weten we nog minder.
Ik denk niet dat China en vooral Rusland hun vaccinproductie zo gemakkelijk kunnen opschalen (willen?).

Ze gebruiken het vooral als politiek wapen. Can you blame them?
- States and UK all protectionism
- Rusland probeert de EU te ontwrichten door zicht te richten op Oost-Europa.
- China wilt zich laten kennen als wereldmacht en levert aan Zuid-Amerika en Afrika.
- En de EU? EU is de gutmensch. Geen vaccins, geen exportverbod, te weinig hulp aan lidstaten,... maar wel de gutmensch. :unsure:
 
Productielijnen aanpassen om miljoenen vaccins te produceren is idd zeer moeilijk. Het kost veel geld en de nodige know-how.
 
Ik denk niet dat China en vooral Rusland hun vaccinproductie zo gemakkelijk kunnen opschalen (willen?).

Ze gebruiken het vooral als politiek wapen. Can you blame them?
- States and UK all protectionism
- Rusland probeert de EU te ontwrichten door zicht te richten op Oost-Europa.
- China wilt zich laten kennen als wereldmacht en levert aan Zuid-Amerika en Afrika.
- En de EU? EU is de gutmensch. Geen vaccins, geen exportverbod, te weinig hulp aan lidstaten,... maar wel de gutmensch. :unsure:
Economie van US en UK hebben al een serieuze boost gehad door hun snelle vaccinaties. China heeft altijd voor hun economie gekozen, in ruil voor vrijheid van het volk.

EU loopt hopeloos achter en wordt de schade alsmaar groter en groter. Als ze de hulp zouden inroepen van Rusland of China komen er heel wat andere politieke relaties en afspraken op de helling staan. Rusland probeert de EU terwijl nog meer te ontwrichten door de relaties met Oost Europa te verbeteren. China gaat verder met de arme landen te voorzien van vaccins, zoals ze al lang doen met infrastructuur, om ze op termijn leeg te kunnen leeg zuigen.

COVID-19 is één groot politiek en economisch steekspel. Waar EU de grote verliezer is. Het ironische is dan nog eens dat hier heel veel vaccins gemaakt worden maar gewoon geëxporteerd worden om andere landen, buiten de EU, sterker te maken.

Mensen beseffen niet in wat voor economische shit storm we terechtgekomen zijn. De schuldenberg van België is en wordt immens. De ontnuchtering zal de komende jaren wel volgen.
 
Laatst bewerkt:
andere landen registreren de geplande vaccinaties al, hé. Dus vind die uitspraak niet zo vreemd.

De man achter covid-vaccinatie.be heeft het ook geïnterpreteerd zoals ik deed: vaccins die al gezet zijn maar nog niet geregistreerd als gezet. Dus niet vaccins die gereserveerd zijn en nog gezet moeten worden.

Ik geloof er in alle eerlijkheid geen snars van, zijn lichaamstaal sprak ook boekdelen toen de vraag kwam over hoeveel vaccins het dan gaat.
 
Net vernomen dat zo goed als de ganse politie van Aalst, tot bedienden die van thuis werken toe reeds hun vaccin hebben kunnen krijgen omdat ze op een reservelijst zijn gezet zijn door de burgemeester... Dit terwijl in Aalst scholen en crèches moeten sluiten door leerkrachten die uitvallen.

Bron: Uiterst betrouwbaar, aangetrouwd familielid die gisteren gevaccineerd is met het Pfizer vaccin.

Ik denk dat deze praktijken echt het topje van de ijsberg zijn, volgens mij is er op vlak van die vaccinaties een serieus spelletje van vriendjespolitiek en zelfbediening bezig.
 
En ze zijn buiten de EU geproduceerd, maar werden hier enkel in flacons gestoken.

Als de EU nu moeilijk gaat doen, gaan andere landen de grondstoffen en vaccin "mixes" gewoon elders afvullen en de EU links laten liggen.

Ik lees overal dat ze in Leiden zijn geproduceerd.
Dezelfde fabriek waar BoJo tegen EU zei om de productie te delen.

Diezelfde fabriek waar eergisteren volgens AZ nog geen productie was.

Als er 1 iets is dan is dan is het wel dat AZ nogal wispelturig is met hun communicatie
 
Net vernomen dat zo goed als de ganse politie van Aalst, tot bedienden die van thuis werken toe reeds hun vaccin hebben kunnen krijgen omdat ze op een reservelijst zijn gezet zijn door de burgemeester... Dit terwijl in Aalst scholen en crèches moeten sluiten door leerkrachten die uitvallen.

Bron: Uiterst betrouwbaar, aangetrouwd familielid die gisteren gevaccineerd is met het Pfizer vaccin.

Ik denk dat deze praktijken echt het topje van de ijsberg zijn, volgens mij is er op vlak van die vaccinaties een serieus spelletje van vriendjespolitiek en zelfbediening bezig.
Uiteraard, huisartsen kunnen ook mensen op de reservelijst invullen zonder enige background check.
 
Net vernomen dat zo goed als de ganse politie van Aalst, tot bedienden die van thuis werken toe reeds hun vaccin hebben kunnen krijgen omdat ze op een reservelijst zijn gezet zijn door de burgemeester... Dit terwijl in Aalst scholen en crèches moeten sluiten door leerkrachten die uitvallen.

Bron: Uiterst betrouwbaar, aangetrouwd familielid die gisteren gevaccineerd is met het Pfizer vaccin.

Ik denk dat deze praktijken echt het topje van de ijsberg zijn, volgens mij is er op vlak van die vaccinaties een serieus spelletje van vriendjespolitiek en zelfbediening bezig.
Dat heeft toch een paar dagen geleden op internet gestaan? Dacht op HLN. En is volgens mij zelfs hier al gepasseerd. In Wallonië zijn er nog meer politiekorpsen die zo al ingeënt zijn door overschotten van mensen die niet kwamen opdagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan