Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die man van de taskforce vaccinatie, wat zit die allemaal te zeggen in De Afpsraaj?

  1. Van de 570.000 vaccins in de vriezer mag je de helft aftrekken wegens vertragingen in de registraties vaccinaties.
  2. De stijging van de doorlooptijd komt door de onzekerheid van de leveringen.
Dus ipv 1 miljoen hebben we eig al 1,250 miljoen prikken gezet :wtf:
En de onzekerheid leveringen was al begonnen voor de stijging, dus de stijging van de doorlooptijd op de leveringen steken is een zwak excuus. Vroeger konden ze een vaccin zetten in <10 dagen, nu pas in >14 dagen, dus wat is daar dan precies veranderd?
De helft, daar geloof ik ook niks van. Ik heb het af en toe in de gaten gehouden en er komen idd nog lang cijfers bij vorige weken (makkelijk 3-4 weken ver zelfs), maar dat gaat dan over een aantal 10-duizenden de week ervoor tot enkele duizenden wat verder terug. Tot 100k vind ik aannemelijk, maar 250k, dat betwijfel ik toch.

Die doorlooptijd is denk ik wel gelinkt met de leveringen, maar indirect: door de reserve die men toen aanhield (door de onzekerheid). Je ziet dat de data met lage doorlooptijd die is wanneer de 2e prikken gezet werden, dus wanneer de reserve stock werd opgebruikt. En een groot deel van de stock nu was nog die reserve stock. Nu beslist is om die niet aan te houden zou het terug moeten dalen. Ik ben benieuwd.
 
De situatie in Chili is ook wel interessant om op te volgen, ondanks bijna 47 prikken per 100 inwoners en vaccinatiegraad van >80% voor 60+ is ICU capaciteit daar nu voor 95% verzadigd. Toont best wel het gevaar aan van er op te vertrouwen dat het wel in orde ging komen met een vaccinatiecampagne op volle vaart.
 
De situatie in Chili is ook wel interessant om op te volgen, ondanks bijna 47 prikken per 100 inwoners en vaccinatiegraad van >80% voor 60+ is ICU capaciteit daar nu voor 95% verzadigd. Toont best wel het gevaar aan van er op te vertrouwen dat het wel in orde ging komen met een vaccinatiecampagne op volle vaart.
Misschien het effect van mensen die denken dat ze direct na de (eerste) prik onaantastbaar zijn en alle regels laten vallen?
 
Net vernomen dat zo goed als de ganse politie van Aalst, tot bedienden die van thuis werken toe reeds hun vaccin hebben kunnen krijgen omdat ze op een reservelijst zijn gezet zijn door de burgemeester... Dit terwijl in Aalst scholen en crèches moeten sluiten door leerkrachten die uitvallen.

Bron: Uiterst betrouwbaar, aangetrouwd familielid die gisteren gevaccineerd is met het Pfizer vaccin.

Ik denk dat deze praktijken echt het topje van de ijsberg zijn, volgens mij is er op vlak van die vaccinaties een serieus spelletje van vriendjespolitiek en zelfbediening bezig.
En wat vind je het ergste? Kinderen die een week geen les krijgen, of een politiekorps dat niet genoeg personeel heeft om interventies uit te oefenen?
En met interventies bedoel ik dan: partnergeweld, vechtpartijen, ...
 
En wat vind je het ergste? Kinderen die een week geen les krijgen, of een politiekorps dat niet genoeg personeel heeft om interventies uit te oefenen?
En met interventies bedoel ik dan: partnergeweld, vechtpartijen, ...
Precies. Het is niet alsof het gegaan is naar de familie van x, met alle kinderen en kleinkinderen?
Het is een iets ander accent dan @Stuyfmans misschien had gewild, maar het blijven toch prioritaire werkers. En dan is het toch helemaal niet zo verkeerd dat die reserves daarheen gaan?
 
Precies. Het is niet alsof het gegaan is naar de familie van x, met alle kinderen en kleinkinderen?
Het is een iets ander accent dan @Stuyfmans misschien had gewild, maar het blijven toch prioritaire werkers. En dan is het toch helemaal niet zo verkeerd dat die reserves daarheen gaan?
Agenten: OK
In de slipstream al het administratief personeel dat van thuis werkt: Niet OK

Het punt is niet zozeer wie wel en wie niet, maar dat er een hele zelfbedieningshandel aan het ontstaan is gebaseerd op ons kent ons, en dat vind ik fout.
 
Agenten: OK
In de slipstream al het administratief personeel dat van thuis werkt: Niet OK

Het punt is niet zozeer wie wel en wie niet, maar dat er een hele zelfbedieningshandel aan het ontstaan is gebaseerd op ons kent ons, en dat vind ik fout.
En waar zijn de cijfers over die "hele zelfbedieningshandel"?
Hoe had je anders graag die reservelijsten opgevuld? Dat kan toch niet anders dan op deze manier. Dat moet lokaal gebeuren, omdat het inherent altijd kort dag is. Zij weten wie ze kunnen oproepen wanneer. Het is toch de bedoeling dat iedereen ingeënt wordt, en liefst zo vlug mogelijk. Dat die dan een weekje eerder is dan die, of dat jij iets anders prioritairder vindt dan wat jouw burgemeester vindt... Dat maakt toch niks uit?
 
Agenten: OK
In de slipstream al het administratief personeel dat van thuis werkt: Niet OK

Het punt is niet zozeer wie wel en wie niet, maar dat er een hele zelfbedieningshandel aan het ontstaan is gebaseerd op ons kent ons, en dat vind ik fout.
Dat zal wel voor een deel zo zijn, maar intussen wordt er geen vaccin verspilt he. Ik snap uw punt, maar het is niet per sé een slechte zaak.
 
En waar zijn de cijfers over die "hele zelfbedieningshandel"?
Hoe had je anders graag die reservelijsten opgevuld? Dat kan toch niet anders dan op deze manier. Dat moet lokaal gebeuren, omdat het inherent altijd kort dag is. Zij weten wie ze kunnen oproepen wanneer. Het is toch de bedoeling dat iedereen ingeënt wordt, en liefst zo vlug mogelijk. Dat die dan een weekje eerder is dan die, of dat jij iets anders prioritairder vindt dan wat jouw burgemeester vindt... Dat maakt toch niks uit?

Het is mijn burgemeester niet. Maar genoeg mensen die actief zijn in bijvoorbeeld de stedelijke kinderopvang of andere beroepen waar men vaak en in nauw contact komt met anderen die voorrang zouden kunnen krijgen.

Wat ik ook zeg of verklaar, jij bent per definitie altijd niet akkoord met mij.
 
Agenten: OK
In de slipstream al het administratief personeel dat van thuis werkt: Niet OK

Het punt is niet zozeer wie wel en wie niet, maar dat er een hele zelfbedieningshandel aan het ontstaan is gebaseerd op ons kent ons, en dat vind ik fout.
Dat is exact hetzelfde als wat er gebeurd is met bvb Marc Coucke. Het is gewoon makkelijker en efficiënter om heel het korps te nemen dan om te gaan moeten uitzoeken wie er mogelijks wel eens buiten moet komen.
 
Het is mijn burgemeester niet. Maar genoeg mensen die actief zijn in bijvoorbeeld de stedelijke kinderopvang of andere beroepen waar men vaak en in nauw contact komt met anderen die voorrang zouden kunnen krijgen.

Wat ik ook zeg of verklaar, jij bent per definitie altijd niet akkoord met mij.
Maar dan beschrijf je toch gewoon de politie en het burgerpersoneel, in het vet? Zoals ik al zeg: Het is een ander accent dan wat jij zou leggen, maar deze burgemeester heeft beslist, als vertegenwoordiger van zijn burgers, om het zo te doen.
 
Misschien het effect van mensen die denken dat ze direct na de (eerste) prik onaantastbaar zijn en alle regels laten vallen?
Of een vaccin dat maar 50% effectief blijkt gebruiken?
Agenten: OK
In de slipstream al het administratief personeel dat van thuis werkt: Niet OK

Het punt is niet zozeer wie wel en wie niet, maar dat er een hele zelfbedieningshandel aan het ontstaan is gebaseerd op ons kent ons, en dat vind ik fout.
Kuisvrouw van school van maat is ook al gevaccineerd omdat die ook in apotheek kuist.
Uiteindelijk moeten we toch naar zoveel mogelijk, dan is dat beperkt aantal dat mss nog geen had moeten krijgen geen ramp
 
De situatie in Chili is ook wel interessant om op te volgen, ondanks bijna 47 prikken per 100 inwoners en vaccinatiegraad van >80% voor 60+ is ICU capaciteit daar nu voor 95% verzadigd. Toont best wel het gevaar aan van er op te vertrouwen dat het wel in orde ging komen met een vaccinatiecampagne op volle vaart.
Heb je hun capaciteit al eens bekeken ?
Die zitten aan een tiende van het europese gemiddelde qua bedcapaciteit dus dan is het logisch dat alles daar snel vol ligt.
 
Hoorde gisteren op de radio Dion Cools vertellen over zijn verblijf in Denemarken & bijhorende vaccinatiepas.
Als dat hetzelfde gaat worden langs hier, zoek ik mij een covid patiënt om mij eens goed te laten besmetten denk ik.
1. ofwel gevaccineerd (obviously)
2. ofwel antilichamen
3. ofwel negatieve test binnen de 72u.

Als dat laatste zo omslachtig zal zijn zoals het nu is, dan kies ik toch voor optie 2 :unsure:
 
Je kan duidelijk zien dat de stijging die een top had op 17&18 maart nu terug dalende is.
Ook in absolute aantallen zien we duidelijk dat de top bereikt lijkt te zijn.
OK even een factcheck van uw analyse van de dagelijkse update gisteren

unknown.png


De kleuren zijn de weekdagen, zoals je weet is de weekdag belangrijk.
Paars stijgt, groen stijgt, geel stijgt, blauw stijgt.
Maar de top is 7 dagen geleden duidelijk bereikt?
 
OK even een factcheck van uw analyse van de dagelijkse update gisteren, dit zijn de cijfers van de nieuwe cases per dag:

unknown.png


De kleuren zijn de weekdagen, zoals je weet is de weekdag belangrijk.
Paars stijgt, groen stijgt, geel stijgt, blauw stijgt.
Maar de top is duidelijk bereikt?
De top van de stijging, ja. Geen probleem dat je het niet verstaat, Five-seveN, maar probeer me dan niet de les te spellen.

Deze cijfers uit de tabel die ik elke dag post:
Code:
Rijlabels Case(7/7) 
2021-03-24 -9,07% * onvolledig
2021-03-23 16,34%  * onvolledig
2021-03-22 30,78%  * bijna volledig
2021-03-21 37,28%  
2021-03-20 40,34%  
2021-03-19 41,66%  
2021-03-18 41,75%  
2021-03-17 39,58%  
2021-03-16 36,57%  
2021-03-15 34,81%
 
Het is mijn burgemeester niet. Maar genoeg mensen die actief zijn in bijvoorbeeld de stedelijke kinderopvang of andere beroepen waar men vaak en in nauw contact komt met anderen die voorrang zouden kunnen krijgen.

Wat ik ook zeg of verklaar, jij bent per definitie altijd niet akkoord met mij.
En heb je ook de praktische kant van de zaak al eens bekeken? Is hier paar dagen geleden ook al gepasseerd...
  • Je zegt zelf dat het over reservelijsten gaat, dus de reeds ontdooide vaccins met nog een beperkte levensduur die zo snel mogelijk gezet moeten worden omdat mensen niet komen opdagen.
  • Van alle hulpdiensten (dus politie, brandweer, ... zoals deze nu gedaan worden) is lokaal een goed overzicht.
  • Veel van die mensen zijn direct oproepbaar en kunnen perfect tijdens de werkuren hun vaccin gaan halen. Een politieagent kan tijdens patrouille eens langs het vaccinatiecentrum gaan. Administratief medewerkers is iets moeilijker, maar kan op zich perfect opgevangen worden intern. Wat ga je zeggen op een school/créche? "We hebben net bericht gekregen dat er x vaccins overzijn! Allez, leerkracht x, y & z; laat uw kinderen alleen en ga om uw vaccin!" :unsure:
  • Ik heb echt geen probleem met hulpdiensten op de reservelijst, ik vraag mij enkel af hoe ze het gaan opvangen eens alle hulpverleners binnen een bepaalde regio hun shot gehad hebben en er dan opeens mensen niet komen opdagen. Terug oproepen via facebook? Want niet iedereen kan alles laten vallen en ff om hun vaccin gaan hé...

Ohja, en mensen hebben geen pik op u, maar als je bepaalde scheve standpunten inneemt zullen bepaalde mensen daar tegen ingaan, ja.
 
  • Ik heb echt geen probleem met hulpdiensten op de reservelijst, ik vraag mij enkel af hoe ze het gaan opvangen eens alle hulpverleners binnen een bepaalde regio hun shot gehad hebben en er dan opeens mensen niet komen opdagen. Terug oproepen via facebook? Want niet iedereen kan alles laten vallen en ff om hun vaccin gaan hé...
Er staan naast hulpverleners ook andere mensen op de reservelijst hoor
 
Er staan naast hulpverleners ook andere mensen op de reservelijst hoor
Klopt, vriendin van ons werkt in vaccinatiecentrum, en die is ook gevaccineerd ondertussen. De buurman is HR Director van een ziekenhuizengroep (komt letterlijk nooit in een ziekenhuis) en is ook gevaccineerd.
Quasi alle psychologen worden ook gevaccineerd trouwens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan