Onderzoek Vaccinfraude Truierse Burgemeester

  • Onderwerp starter Deleted member 1307
  • Startdatum
Het blijft toch wel gek dat een gewone ambtenaar op enkele dagen zijn haar ontslag krijgt maar een burgemeester een maand op betaald verlof kan.
 
Het blijft toch wel gek dat een gewone ambtenaar op enkele dagen zijn haar ontslag krijgt maar een burgemeester een maand op betaald verlof kan.
Zo eenvoudig is het niet om een burgemeester te ontslaan.
Maar in deze situatie zou die procedure toch opgestart mogen worden, of ze kon ook de eer aan zichzelf houden. We zullen zien wat het tuchtonderzoek aan het licht brengt.
 
Beter laat dan nooit... maar ik ben het 100% eens met Carrion, dat het verschil voor dergelijk flagrant machtsmisbruik door een burgemeester leidt tot een maand betaald verlof daar waar een gewone ambtenaar stante pede ontslagen wordt, is wraakroepend.

Dat omwille van de speciale machtspositie van een burgemeester daar nog een week of zelfs 2 weken langer over zou gaan, maar we zijn intussen bijna een maand later én nu begint het tuchtonderzoek pas.
 
Beetje laat misschien, maar Somers start dan toch een tuchtonderzoek naar Heeren, parallel met het eerder aangekondigde onderzoek van Audit Vlaanderen. Aangezien er al gesproken wordt over "een louter administratief gegeven", "eindigend in rapport", "eventuele sanctie te bepalen door de minister" zou ik er maar niet te veel van verwachten.

Indien blijkt dat Heeren fundamentele fouten heeft gemaakt, kan dat in het slechtste geval leiden tot schorsing of afzetting.
Dit vind ik vooral enorm jammer, die straf lijkt mij totaal niet in verhouding te staan tot het misbruik. Er zou toch echt iets extra bij mogen.
 
Er zou toch echt iets extra bij mogen
Vaccinatieverwijdering.

fiche-dialyse.jpg
 
Deze zaak krijgt nog een staartje want, ik citeer de krant, met het kaltstellen van Nijssens lijkt ook zo ongeveer de laatste kritische stem bij CD&V te zijn uitgeschakeld. Nijssens was de enige die openlijk vragen durfde stellen over de vroege vaccinatie van Heeren en haar entourage.

Het vertrouwen van de CD&V in hem zou verloren zijn door het lekken va interne partij-informatie naar de pers. Hieronder nog een beetje historiek.
De relatie tussen Heeren en Nijssens geraakte getroubleerd na de laatste gemeenteraadsverkiezingen. Nijssens had – als tweede man op de lijst – een zeer mooie score, maar kreeg geen volledig schepenmandaat. De mandaten waren schaars, dus werden die in stukken gehakt om toch maar zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen. Die discussie over dat halve mandaat draaide erop uit dat Nijssens helemaal niets meer kreeg.

 
Laatst bewerkt:
Deze zaak krijgt nog een staartje want, ik citeer de krant, met het kaltstellen van Nijssens lijkt ook zo ongeveer de laatste kritische stem bij CD&V te zijn uitgeschakeld. Nijssens was de enige die openlijk vragen durfde stellen over de vroege vaccinatie van Heeren en haar entourage.

Kan je dat artikel PM'en? Kan het niet lezen.
 
Deze zaak krijgt nog een staartje want, ik citeer de krant, met het kaltstellen van Nijssens lijkt ook zo ongeveer de laatste kritische stem bij CD&V te zijn uitgeschakeld. Nijssens was de enige die openlijk vragen durfde stellen over de vroege vaccinatie van Heeren en haar entourage.

Lokale politiek.

Nijsens heeft gegokt en verloren. Is nu eenmaal altijd het risico dat je neemt wanneer je een dissidente stem bent. De rangen sluiten zich en je mag verkassen, of hij haalt een voordeel ermee terwijl er voor de rest een interne politieke afrekening gebeurd.

Lijkt mij dat rangen sluiten eerder gaat voorkomen dan het andere. Maar dat is een buikgevoel hypothese.
 
Lokale politiek.

Nijsens heeft gegokt en verloren. Is nu eenmaal altijd het risico dat je neemt wanneer je een dissidente stem bent. De rangen sluiten zich en je mag verkassen, of hij haalt een voordeel ermee terwijl er voor de rest een interne politieke afrekening gebeurd.

Lijkt mij dat rangen sluiten eerder gaat voorkomen dan het andere. Maar dat is een buikgevoel hypothese.
Inderdaad lokale politiek en eerder in dit topic al eens aangehaald blijkbaar de normaalste zaak in Sint-Truiden.

Ze verstoppen of verbloemen het zelfs niet. De man in de straat vindt het blijkbaar allemaal oké.

Obama: "Je krijgt de politici die je verdient"
 
Wat had ge verwacht? Dat ze effectief ging wegblijven en de sjerp aan Engelbosch geven?

Er gebeuren daar in de Sint-Truidense politiek wel meer dingen die de schaamte voorbij zijn.

Ik zou zelfs sterker zijn, wat Heeren heeft gedaan is nog het minste.
 
Wat had ge verwacht? Dat ze effectief ging wegblijven en de sjerp aan Engelbosch geven?

Er gebeuren daar in de Sint-Truidense politiek wel meer dingen die de schaamte voorbij zijn.

Ik zou zelfs sterker zijn, wat Heeren heeft gedaan is nog het minste.
Wat is er daar in sint truiden nog allemaal gebeurd dan? Met links naar artikels graag.
 
Laatst bewerkt:
Net gelezen op HLN, mevrouw Heeren neemt haar burgemeester ambt terug op!
Schaamteloos en een dikke middelvingers naar de kiezers en dan maar zich afvragen hoe het komt dat extreemrechts elke verkiezing stemmen wint!

Link
een dikke middelvinger naar de kiezer? Volgens mij heeft de kiezer het volgende beslist in Sint-Truiden:

Nr. Lijst Stemmen % Zetels
3 CD&V 7.211 25,2% 10
1 sp.a 6.733 23,5% 10
6 Open Vld 5.179 18,1% 7
2 N-VA 4.979 17,4% 7
4 Groen 1.668 5,8% 1
9 STadsBelang 1.054 3,7% 0
7 SterK Sint-Truiden 1.003 3,5% 0
10 PVDA+ 482 1,7% 0
8 Redt de fruitstreek 303 1,1% 0

Je kan véél zeggen van Heeren en de situatie in Sint-Truiden, maar "dikke middelvinger naar de kiezer" kan je langs geen kanten zeggen.
 
Wat is er daar in sint truiden nog allemaal gebeurd dan? Met links naar artikels graag.

Misschien er wel bij vermelden dat mijn visie niet neutraal is hierover, heb al een paar keer in professionele context in de clinch gelegen met bepaalde Truiense politici en/of organisaties.
 
een dikke middelvinger naar de kiezer? Volgens mij heeft de kiezer het volgende beslist in Sint-Truiden:

Nr. Lijst Stemmen % Zetels
3 CD&V 7.211 25,2% 10
1 sp.a 6.733 23,5% 10
6 Open Vld 5.179 18,1% 7
2 N-VA 4.979 17,4% 7
4 Groen 1.668 5,8% 1
9 STadsBelang 1.054 3,7% 0
7 SterK Sint-Truiden 1.003 3,5% 0
10 PVDA+ 482 1,7% 0
8 Redt de fruitstreek 303 1,1% 0

Je kan véél zeggen van Heeren en de situatie in Sint-Truiden, maar "dikke middelvinger naar de kiezer" kan je langs geen kanten zeggen.
Relevantie van verkiezingen voor dit schandaal?

Bij zulke zaken zou een recall election naar analogie met het systeem in de V.S. mogelijk moeten zijn. De procedures voor een officieel onderzoek verlopen overigens duidelijk te traag en zijn onvoldoende als Veerle Heeren kan terugkeren voor ze afgelopen zijn.
 

Wat staat er als eerste op uw agenda?​

“Mijn laarzen aantrekken om bij de inwoners die door de wateroverlast zijn getroffen, langs te gaan en te bekijken hoe we hen kunnen helpen. Opnieuw met de voeten in de klei staan voor de Truienaar, letterlijk en figuurlijk. Er ligt veel werk op de plank en ik ben blij dat ik de draad weer kan opnemen.”

Hahaha, mocht ik in Sint-Truiden wonen en wateroverlast hebben, en die kwam bij mij langs dan zou ik toch een emmer water over haar heen gooien hoor. Slechte timing.
 
Terug
Bovenaan