NFL 2023-2024

Is wel een lekker potje karma voor Sean Payton.
In preseason liggen afgeven over de vorige coach zijn “shitjob” en dan nu zelf 0-3 staan 👌🏻

Packers een fijne overwinning op karakter!
Toen het 17-0 was vreesde ik het ergste, maar kon het nog snappen. Wr1, RB1, Beste cornerback, beste left o-lineman en 2de beste o-lineman er niet bij. Dus had het perfect normaal gevonden dat de Packers hier een tweede loss zouden halen.
Enter Jordan Love en een mooie comeback in Q4.
En dan mag het al eens meezitten dat de kicker van de Saints de gamewinning fieldgoal mist :D

Ik had de Dolphins hier na W1 al aangestipt. Fantastische offense, en Fangio-defense. Als die 1 ding kunnen, is het de diepe bal weghalen. En dan is Wilson hoogstens nog middelmatig. En zodra je dan 14ptn achterstaat, moét hij wel gooien en dan krijg je dit. Wat hun offense doet is ook wel knap. Ik denk dat het zelfs mét Rodgers moeilijk zou geweest zijn om boven de Dolphins uit te komen in deze divisie voor de Jets.

Ik kijk graag naar de NFL , ken niet ALLE regels maar kvind het gewoon een aangename sport om te kijken .
Een probleem wel ik weet niet goed welk team te supporteren dus ben ik maar gaan kijken naar men favoriete stad :p
New York , hebben die toch wel 2 teams ...
So Giants or Jets , help me :p

De regels leer je normaal voldoende als kijkend, een ploeg kiezen vind ik raar. Meestal groeit dat organisch of door ze live te zien.

Ik had de Dolphins hier na W1 al aangestipt. Fantastische offense, en Fangio-defense. Als die 1 ding kunnen, is het de diepe bal weghalen. En dan is Wilson hoogstens nog middelmatig. En zodra je dan 14ptn achterstaat, moét hij wel gooien en dan krijg je dit. Wat hun offense doet is ook wel knap. Ik denk dat het zelfs mét Rodgers moeilijk zou geweest zijn om boven de Dolphins uit te komen in deze divisie voor de Jets.
En toen kwamen ze de Bills tegen... Toegegeven, die waren echt indrukwekkend gisteren, de eerste keer dit seizoen.
Maar aan de andere kant hebben ze tegen de Patriots (een defense die sowieso tot in de puntjes is voorbereid) ook niet overdreven veel punten gepakt en haalden ze hun dikke punten dus tegen een team geleid door Staley en tegen een ploeg waar zelfs Justin Fields een goeie QBR tegen haalt.

Ik was ook enthousiast over de Dolphins hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik ben heel benieuwd of dit een off-day was tegen hun zwart beest of we met zen allen toch iets te veel zagen in die flashy offense.

Ondertussen lijkt Houston de beste deal gedaan te hebben in de (QB) draft. Toch zeker op korte termijn want bij Richardson zie je toch ook wel zijn high ceiling.

En Chicago tja... dat is gewoon zielig he. Ik gok dat de HC toch buiten ligt na gisteren? Of hebben ze ondertussen door dat Fields het niet wordt en gaan ze vol voor de 0-17 en dus Caleb?

Ondertussen lijkt Houston de beste deal gedaan te hebben in de (QB) draft. Toch zeker op korte termijn want bij Richardson zie je toch ook wel zijn high ceiling.

Ik ben nu ondertussen al 9 jaar een Texans fan (vanaf het jaar dat we Clowney gedraft hadden) en ik moet eerlijk toegeven er is nog nooit zoveel hoop/hype geweest bij de Texans als nu, nog meer dan in de jaren dat Watson nog effectief goed was. Er is geen enkel team met zoveel blessures als de Texans, die jongen staat achter een lijn met ondertussen een third string LT, LG & C en second string RT en toch maakt die het elke week wel waar. Collins & Dell die gewoon alle twee fantastisch aan het spelen zijn, een rookie HC & OC die het fantastisch doen, defense dat echt goed aan het spelen is onder Ryans, de sfeer die echt fantastisch is, stadiums zitten terug vol. Normaal gezien komen onze starting LT, RT & C volgende week terug. Als onze geblesseerde terug komen en we blijven spelen zoals nu/of nog beter worden (wat waarschijnlijk wel het geval zal zijn) en je kijkt naar onze schedule kan je echt nog wel zeggen dat de Texans tegen iedereen waar ze nog tegen moeten zullen/kunnen winnen en je zou absoluut niet zot verklaard worden. We zullen hier en daar nog wel eens losen, maar die 11-6 die ik voorspeld had zit er wel aan te komen, future is bright en dat is al héél lang geleden in Houston 😂

Ik kijk graag naar de NFL , ken niet ALLE regels maar kvind het gewoon een aangename sport om te kijken .
Een probleem wel ik weet niet goed welk team te supporteren dus ben ik maar gaan kijken naar men favoriete stad :p
New York , hebben die toch wel 2 teams ...
So Giants or Jets , help me :p
Ik volg het sinds een paar jaar. Eerst op Eleven om de x-aantal weken toevallig een wedstrijd (of stukje). Sinds ik nu op DAZN zit kan ik alle wedstrijden zien en kijk ik elke week toch minstens 1 wedstrijd en een aantal samenvattingen. Inderdaad een leuke sport om te volgen eens je het begrijpt. Heb niet echt een favoriet team, ken ook geen spelers of zo. Dat zal misschien ook wel groeien met meer te kijken, maar kijk vooral voor de sport.

Het seizoen van de Giants zit er wrs alweer op. Jammer. Zeker na het mooie seizoen van vorig jaar. Ook jammer voor de neutralere toeschouwers dat ze nu al een paar keer zulke schabouwelijke vertoningen in primetime hebben moeten aanschouwen 😅

Grootste probleem: O-line. Andrew Thomas hield daar het fort recht. En als die er niet bij is + wat andere blessures is het gatenkaas. En jammer genoeg lijkt jonge RT Evan Neal voorlopig ook een fan van Emmentaler te zijn.

Daniel Jones: niet het grootste probleem, maar ook niet de oplossing. Komende draft zitten er normaal wel wat goede QBs in de draft, dus misschien dat er daar toch gekozen zal worden voor een nieuwe werparm.

Het seizoen van de Giants zit er wrs alweer op. Jammer. Zeker na het mooie seizoen van vorig jaar. Ook jammer voor de neutralere toeschouwers dat ze nu al een paar keer zulke schabouwelijke vertoningen in primetime hebben moeten aanschouwen 😅

Grootste probleem: O-line. Andrew Thomas hield daar het fort recht. En als die er niet bij is + wat andere blessures is het gatenkaas. En jammer genoeg lijkt jonge RT Evan Neal voorlopig ook een fan van Emmentaler te zijn.

Daniel Jones: niet het grootste probleem, maar ook niet de oplossing. Komende draft zitten er normaal wel wat goede QBs in de draft, dus misschien dat er daar toch gekozen zal worden voor een nieuwe werparm.
Danny Dimes zal misschien nooit een elite QB zijn maar het probleem zit hem hier toch echt wel in het feit dat die man geen bescherming krijgt én geen enkele deftige WR heeft? Met deze O-line en wapens mag je eender wie op QB zetten, de Giants gaan geen contender worden hoor.

Is Jones niet 11 keer gesacked gisteren? Dan kan je het toch moeilijk steken op de QB vind ik. Steek daar dan nog misschien wel de slechtste receiving core van de NFL bij en dan krijg je... dit ja. Jones zal nooit een elite QB zijn, maar ik denk wel dat die caliber Cousins enzo zou kunnen zijn mocht hij een deftig team rond zich hebben, de Giants hebben op offense 2 goede spelers, die beide geblesseerd zijn tja dan wordt het inderdaad een lang seizoen.

Het doet me een beetje denken aan de Chiefs de eerste paar weken, hoe slecht kunnen we een team maken rond Mahomes zonder dat we losen, maar vervang dan de beste QB en misschien wel HC in de League door wat de Giants hebben

Ik schat Cousins als pure QB toch nog iets hoger in dan Daniel Jones. Die laatste is dan weer veel mobieler wat op die manier extra opties geeft om punten te scoren, maar alles bij elkaar is DJ niet de man van de complexere plays, of van de pre-snap reads met de daarbij horende adjustments die toch een tikje compenseren voor een slechte/geblesseerde O-line. Dat gaat dan in een slechte ploeg als deze om een paar plays per wedstrijd die met een top QB wel gemaakt worden en waar een TD uit valt, die nu niet meer valt.

Het verschil is niet heel groot hoor, want hij kan wel wat, maar ik heb zowat alle Giantsmatchen gezien van D Jones en het is toch vaak dat tikje te laat of nét niet genoeg. Als je naar z'n TDs per jaar kijkt, is het de laatste jaren rond de 10-15. Dat kan weleens een jaar gebeuren, maar zelfs met een slecht team om je heen is dat gewoon, over meerdere jaren bekeken, heel weinig.

Cousins kwam ook bij de Vikings nadat ze al een goede ploeg hadden gebouwd. Bij D Jones moet het team eigenlijk nog opgebouwd worden. Met een nieuwe coach + GM is het meestal ook gewoon logisch dat er een nieuwe QB komt, zeker in een opkomende draft met veel QB-talent. Kortom, als ze hoog genoeg eindigen qua pick, denk ik dat er een nieuwe QB komt, die evt een jaar op de bank zit. Na twee seizoenen kunnen ze het DJ-contract namelijk vrij eenvoudig beëindigen.

Ik denk ook nog aan Goff bij de Rams, daar werd toch ook gezegd dat McVay hem wat bij de hand moest nemen en telkens op het laatste moment nog influisterde naar wie hij moest gooien. En toen Stafford er kwam was er meteen een merkbaar verschil (en Goff vond een thuis in die goeie Lionsploeg, misschien nog goed nieuws voor de toekomst van DJ).

Maar goed, tot dat het geval is hoop ik dat een Evan Neal zich nog ontwikkelt, dat A Thomas snel terugkeert, dat Waller zich ontpopt tot #1 dominante pass catcher, en dat D Jones nog een paar keer uitpakt. Je hebt supporters die hopen op een hoge draft pick, maar ik zie toch liever de winst in de matchen zelf. Zo'n tien jaar tot de slechtste teams van de league te horen weegt immers op je gemoed 😅 Ik heb in ieder geval nog steeds veel vertrouwen in de coach + GM.

Dit weekend was Daniel trouwens niet de slechtste QB met Jones als achternaam...
Ligt het aan mij of zijn er enorm veel teams 1 grote shitshow? Bears, Broncos, Giants, Raiders, Pats, Panthers en eigenlijk ook nog de Titans...
Ik zou er de Cardinals nog bij willen zetten maar die spelen met zoveel inzet dat ik ze iets meer krediet wil geven. Vikings lijken me ook niet echt een team dat in die lijst thuishoort. Die scoren veel punten maar winnen geen matchen dus daar zit nog wel iets in eigenlijk.

Ik had eens gelezen dat college O-line-spelers nu veel minder worden voorbereid op de NFL dan vroeger, dat het door de vele spread offenses een extra grote stap is. En een slechte O-line leidt meteen tot een offense met problemen. Dat kan misschien wel zo'n onzichtbaar probleem zijn dat zich in de NFL laat gelden.

Ik vraag me daarnaast ook af er met al dat hersenschuddinggedoe de voorbije tien jaar toch wat minder football-jeugdspelers zijn, wat leidt tot iets minder algemeen talent. Want de regels zijn voor offense nooit beter geweest, en toch zijn er idd veel teams die er niet in slagen deftig football te brengen.

En daar dan nog de usual suspects bij: Blessures, slechte coaches (met goede connecties), ownership, slechte draft picks, problemen met de cap door paar slechte contracten ...

Ik hoop wel dat Belichick het schip rechttrekt bij de Patriots. Echt een wandelende encyclopedie. Ik mis de jaren dat ik de Patriots kon opzetten om mooi football te kijken.

Wat een trades weer!

Chase young (commanders) naar de niners
Josh Dobbs (cardinals) naar de vikes
Rasul douglass (packers) naar de Bills
Montez Sweat (commanders) naar de Bears
Donovan Peoples Jones (browns) naar de lions

Wat een trades weer!

Chase young (commanders) naar de niners
Josh Dobbs (cardinals) naar de vikes
Rasul douglass (packers) naar de Bills
Montez Sweat (commanders) naar de Bears
Donovan Peoples Jones (browns) naar de lions
Dobbs… die heeft zich rijk gespeeld, dat is zeker. En het is hem gegund. Maar wat, het ging goed voor ons? Net als ik bijna overtuigd ben om dit jaar weer de wedstrijden van ons te volgen, doen ze dit. De ene kondigt aan dat Kyler nog 2w niet gaat spelen, de andere tradet een goeie vervanger weg. Ze blijven echt roepen dat ze willen tanken… zo is er geen kijken aan.

Chase Young is gek. Young én Sweat?? Young heeft nooit echt waargemaakt waarvoor hij zo hoog gedraft is, al heeft hij geflasht voor zijn blessure. Maar sindsdien is Sweat de ster. Ik vind het in ieder geval wel crazy, geen idee wat de reden is. Vooral omdat Riviera toch vertrekt volgend jaar.

Edit: Ola, en McDaniels ontslagen bij de Raiders. Die zal geen HC meer mogen worden… of misschien nog eens bij de Saints over 10j 😈

Laatst bewerkt:
Iemand een Commanders fan? Wat is de reden dat je twee van je beste defensive spelers weg doet? Volledige rebuild terug of wat?
Beiden in hun laatste jaar van hun (rookie) contract dus als je niet wil verlengen vang je er zo nog iets voor. Ik ken niet genoeg van de salary cap van de Commies maar blijkbaar geen zin om die 2 een dikke deal te geven gok ik dan.
En gezien het seizoen toch al voorbij is in die divisie kan dan maar beter nog wat plaatsen zakken en een betere draft pick overhouden opt eind van de rit.

Terug
Bovenaan