NBA 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zalige wedstrijd ook, deze ochtend opgestaan en de 4th en OT herbekeken. Dat is toch echt waarom ik van de NBA hou 🥰
 
De scores in de NBA swingen weer de pan uit. Op 1 avond een 70+, 50+, 2x 40+ waarvan een 38-jarige oude speler.
 
Laatst bewerkt:
Grote fan hier van de Netflix reeks Last Chance U: basketball. Seizoen 2 staat sinds december op Netflix, ben er bijna door.

Nog iemand deze gezien?
Ik vraag mij altijd af hoe het niveau te vergelijken valt met een Belgische of Europese competitie? Sommige spelers zijn toch al eens gescout geweest door NBA-ploegen enzo…
 
1672834340240.png

De laatste dagen in cijfers :crazy:
 
Grote fan hier van de Netflix reeks Last Chance U: basketball. Seizoen 2 staat sinds december op Netflix, ben er bijna door.

Nog iemand deze gezien?
Ik vraag mij altijd af hoe het niveau te vergelijken valt met een Belgische of Europese competitie? Sommige spelers zijn toch al eens gescout geweest door NBA-ploegen enzo…

Die college ploegen vegen de vloer aan met Belgische eersteklassers.

Toen ik in 3de klasse speelde hebben we op stage eens tegen een high school ploeg gespeeld en we hebben daar het pak slaag van ons leven gekregen. Het enige voordeel dat we soms hadden was dat de Europese regels iets anders zijn en ze daar vaak fouten op maakten. Een teammate van me had nog in high school gespeeld en daar was het niveau al enorm hoog.
 
Die college ploegen vegen de vloer aan met Belgische eersteklassers.

Toen ik in 3de klasse speelde hebben we op stage eens tegen een high school ploeg gespeeld en we hebben daar het pak slaag van ons leven gekregen. Het enige voordeel dat we soms hadden was dat de Europese regels iets anders zijn en ze daar vaak fouten op maakten. Een teammate van me had nog in high school gespeeld en daar was het niveau al enorm hoog.
Dat geldt zeker niet voor alle D1 ploegen hoor. De topploegen is iets anders. Daar zit ook gewoon veel meer atletisch vermogen. Iets wat we hier helaas niet hebben.

Je kan dat eigenlijk niet echt vergelijken. Dat is gewoon een compleet andere samenstelling van spelers.
 
Dat geldt zeker niet voor alle D1 ploegen hoor. De topploegen is iets anders. Daar zit ook gewoon veel meer atletisch vermogen. Iets wat we hier helaas niet hebben.

Je kan dat eigenlijk niet echt vergelijken. Dat is gewoon een compleet andere samenstelling van spelers.

Ja, de manier van spelen is ook gewoon totaal anders. In hun systeem gaan ze waarschijnlijk wel winnen, maar ik zie ze niet echt mee draaien in een Europese topploeg.

Die ploegmaat van mij was speler van het district daar en kwam bij ons het eerste seizoen bijna niet van de bank door de andere manier van spelen hier.
 
Grote fan hier van de Netflix reeks Last Chance U: basketball. Seizoen 2 staat sinds december op Netflix, ben er bijna door.

Nog iemand deze gezien?
Ik vraag mij altijd af hoe het niveau te vergelijken valt met een Belgische of Europese competitie? Sommige spelers zijn toch al eens gescout geweest door NBA-ploegen enzo…
Ga er binnenkort eens naar kijken, bedankt voor de tip.

Heb deze week The Last Dance voor de 2e maal gekeken. Voor mij is dat echt pure magie.
 
Grote fan hier van de Netflix reeks Last Chance U: basketball. Seizoen 2 staat sinds december op Netflix, ben er bijna door.

Nog iemand deze gezien?
Ik vraag mij altijd af hoe het niveau te vergelijken valt met een Belgische of Europese competitie? Sommige spelers zijn toch al eens gescout geweest door NBA-ploegen enzo…
Gezien, en van genoten. Mooi om zien hoe men gasten die in een verloren positie toch weer probeert te lanceren. Altijd mooi als dat lukt, was ook zo in de football versie. Maar o zo jammer als het mislukt. Als je die verhalen hoort van die gasten, wat ze al hebben meegemaakt, echt schrijnend in welke omstandigheden sommige kinderen moeten opgroeien.
 
Er staan op Netflix en Disney veel goeie basketbal docus. Van Allen Iverson, van de fight van Ron Artest, Last Chance U, Redeem Team, Tony Parker,...
Zekers! Allemaal gezien! Malice at the Palace (Ron Artest) was ook wel een eyeopener, dat je het eens hoort van de andere kant.
Die van D Wade moet ik nog zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan