Status
Niet open voor verdere reacties.
Stuk tand of vulling kwijt en nu zit ik daar de hele tijd aan te voelen met mijn tong. 😭
Haha, herkenbaar. Ik heb nog zo'n giga-vulling van een lang geleden (her-)ontzenuwde tand die er eigenlijk uit moet, maar zolang die vulling het nog volhoudt spaar ik weer eens €1000 euro (incl. 50% terugstorting door CM) voor een getrokken tand + nieuwe tand. :unsure:

Voor de rest zijn mijn tandjes oké zegt den tantist.
 
Deze locatie is het

En hier ben ik teruggedraaid (te laat dus maar er was daarvoor geen ruimte he, ik had beter achteruitgereden)

Aan de ene zijde van de hoofdbaan (als je dit een hoofdbaan kan noemen), staat er blijkbaar wel een bordje (Weversestraat), maar aan de andere kant inderdaad niet (volgens google) en in de andere zijstraat al helemaal niet.

Vandaar dat ze dus in die straat zelf (zie foto) nog zo'n extra bordje hebben geplaatst denk ik?

Of misschien zie ik over de borden? Het zijn natuurlijk sluipwegen, dus eigenlijk blijf ik daar best gewoon weg. Maar ja er was veel file en er waren een paar ongelukken gebeurd.
Ik begrijp het probleem niet? Dat is geen weg voor enkel voetgangers en fietsers. Er staat alleen dat die weg doodloopt voor voertuigen en dat fietsers en voetgangers wel door kunnen. En dat blijkt ook uit de beelden want er staan paaltjes wat verderop. Tenzij de situatie daar ondertussen anders is dan op de beelden natuurlijk. Wat staat er juist op die boete?
 
Verkassen naar glimlach van de dag: tand is al gevuld! 😇😇😇

Wel 50% kans dat ik maandag terug mag gaan om hem te laten ontzenuwen, op hoop van zege! 🙈
 
Haha, herkenbaar. Ik heb nog zo'n giga-vulling van een lang geleden (her-)ontzenuwde tand die er eigenlijk uit moet, maar zolang die vulling het nog volhoudt spaar ik weer eens €1000 euro (incl. 50% terugstorting door CM) voor een getrokken tand + nieuwe tand. :unsure:

Voor de rest zijn mijn tandjes oké zegt den tantist.
Reken maar wat meer, ben ook aan het sparen: 950 euro voor het implantaat en "vanaf 1500" voor de kroon erop. 🙈 (2 weken geleden naar de MKA-dokter geweest om implantaat te bespreken)
 
Reken maar wat meer, ben ook aan het sparen: 950 euro voor het implantaat en "vanaf 1500" voor de kroon erop. 🙈 (2 weken geleden naar de MKA-dokter geweest om implantaat te bespreken)
Ach. Bespaar u die centen, en gewoon minder glimlachen.

En langer kauwen is naar't schijnt beter voor de spijsvertering.

En op een forum wordt zelden over iemands tanden gepraat. Dat voordeel heb je hier ook al mee.
 
Laatst bewerkt:
Ach. Bespaar u die centen, en gewoon minder glimlachen.

En langer kauwen is naar't schijnt beter voor de spijsvertering.

En op een forum wordt zelden over iemands tanden gepraat. Dat voordeel heb je hier ook al mee.
Het is een kies die niet zichtbaar is (pun intended) maar blijkbaar kan dat later voor zware problemen zorgen van tanden die gaan verschuiven door de open ruimte, tanden die scheef gaan staan (esthetische schade) waardoor eten moeilijker kan worden (functionele schade) en zelfs je gezicht dat meer ingevallen lijkt (waardoor je dus ouder toont).
Maar aan mijn lach mankeert er nog steeds niet! 😇
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Het is een kies die niet zichtbaar is (pun intended) maar blijkbaar kan dat later voor zware problemen zorgen van tanden die gaan verschuiven door de open ruimte, tanden die scheef gaan staan (esthetische schade) waardoor eten moeilijker kan worden (functionele schade) en zelfs je gezicht dat meer ingevallen lijkt (waardoor je dus ouder toont).
Maar aan mijn lach mankeert er nog steeds niet! 😇
Idd, als je een tand laat trekken is het aangeraden om zo snel mogelijk een implantaat te laten zetten. Je bot en tandvlees gaan anders wegtrekken en je tand die tegenover het ontstane gat staat gaat uitgroeien omdat die geen tegendruk meer krijgt.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Het is een kies die niet zichtbaar is (pun intended) maar blijkbaar kan dat later voor zware problemen zorgen van tanden die gaan verschuiven door de open ruimte, tanden die scheef gaan staan (esthetische schade) waardoor eten moeilijker kan worden (functionele schade) en zelfs je gezicht dat meer ingevallen lijkt (waardoor je dus ouder toont).
Ik vraag me wel af hoe groot die kans is, op verschuiven.
Zelf mis ik ook een niet zichtbare tand, indertijd waarschuwde de tandarts ook voor verschuivingen, maar een "brug" was me toen te duur.
Na dik 30 jaar zijn hier (nog) geen tanden verschoven.
 
Ik vraag me wel af hoe groot die kans is, op verschuiven.
Zelf mis ik ook een niet zichtbare tand, indertijd waarschuwde de tandarts ook voor verschuivingen, maar een "brug" was me toen te duur.
Na dik 30 jaar zijn hier (nog) geen tanden verschoven.
Hier is het bijna 15j geleden denk ik, toen heeft niemand me daar ooit iets van gezegd, het was mijn huidige tandarts die me deze zomer vroeg of ik een tandverzekering had en indien niet ik die best wel zou afsluiten... + Alle uitleg.
Voor de MKA-arts moest ik mijn meest recente foto's doorsturen en daar zie je toch wel dat die tanden boven naar het gat staan en die onder dan weer perfect recht. Maar dat is dus enkel op de x-rays dat je dat ziet.
 
Melding dashboard "batterij afstandbediening vervangen"

Zogezegd zo gedaan en komt er nog steeds op.
Is een cr 2032 die ik zo in een karton met nog andere soorten heb.
Ze liggen er wel al een tijdje,hoop dat die ook wat plat is.
Morgen in de winkel een nieuwe gaan kopen maar natuurlijk zit ik daar nu in mn hoofd mee bezig
 
Mijn tandarts meldde letterlijk dat ik toch geen implantaat zou zetten zeker, want voor de functionaliteit was dat echt niet nodig om daar zoveel geld aan te geven.

Ik kan enkel zeggen dat ik het wel irritant begin te vinden voor het kauwen... aangezien er altijd stukken in dat gaat gaan en het dus irritanter is om deftig te kauwen :(.
 
Mijn tandarts meldde letterlijk dat ik toch geen implantaat zou zetten zeker, want voor de functionaliteit was dat echt niet nodig om daar zoveel geld aan te geven.

Ik kan enkel zeggen dat ik het wel irritant begin te vinden voor het kauwen... aangezien er altijd stukken in dat gaat gaan en het dus irritanter is om deftig te kauwen :(.
Goh, ik ga nu wel uit van het principe dat ik nog 40j hoor mee te gaan... Verschillende familieleden kunnen hun brug echt niet verdragen dus dan is een implantaat de meest functionele oplossing én eentje die ook heel lang mee zal gaan.
 
Goh, ik ga nu wel uit van het principe dat ik nog 40j hoor mee te gaan... Verschillende familieleden kunnen hun brug echt niet verdragen dus dan is een implantaat de meest functionele oplossing én eentje die ook heel lang mee zal gaan.
Hangt er toch ook vanaf. Vriendin heeft ook eentje gehad door ongelukje als kind vroeger en moet nu vervangen.
 
Mijn tandarts meldde letterlijk dat ik toch geen implantaat zou zetten zeker, want voor de functionaliteit was dat echt niet nodig om daar zoveel geld aan te geven.

Ik kan enkel zeggen dat ik het wel irritant begin te vinden voor het kauwen... aangezien er altijd stukken in dat gaat gaan en het dus irritanter is om deftig te kauwen :(.
Kunde anders geen stukske eten in dat gat laten zodat ge toch ietwat deftig kan kauwen of gaat dat stukske mee met de rest van het eten in uw eetmolen als ge zit te kauwen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan