Status
Niet open voor verdere reacties.
Een boete gekregen omdat ik een weg in reed -fietsers en voetgangers only-.

Mijn GSP stuurde mij langs daar. Er is op de hoofdbaan, ook helemaal nergens een bordje te bespeuren, dat je niet naar rechts mag.
Pas als je rechts de weg in rijdt waar je niet in mag, staat er wat verder een bord. (Dit bord staat ook niet op het kruispunt zelf dus)
Ik ben ook meteen teruggedraaid toen ik dat bord zag.

Is de boete rechtsgeldig? Heb ik een punt als ik zeg dat ik onmogelijk dit bord tijdig kon zien in dit scenario en de boete daardoor onterecht is?
 
Een boete gekregen omdat ik een weg in reed -fietsers en voetgangers only-.

Mijn GSP stuurde mij langs daar. Er staat ook geen bordje dat je niet naar rechts mag op de hoofdbaan.
Pas als je rechts de weg in rijdt waar je niet in mag, staat er wat verder een bord. (Dit bord staat ook niet op het kruispunt zelf dus)
Ik ben ook meteen teruggedraaid toen ik dat bord zag.

Is de boete rechtsgeldig? Heb ik een punt als ik zeg dat ik onmogelijk dit bord tijdig kon zien in dit scenario en de boete daardoor onterecht is?
Zeker foto's toevoegen van de concrete situatie: begin van de straat als je inslaat, waar het bord staat,... Je hebt eigenlijk niets te verliezen, toch?
 
Een boete gekregen omdat ik een weg in reed -fietsers en voetgangers only-.

Mijn GSP stuurde mij langs daar. Er is op de hoofdbaan, ook helemaal nergens een bordje te bespeuren, dat je niet naar rechts mag.
Pas als je rechts de weg in rijdt waar je niet in mag, staat er wat verder een bord. (Dit bord staat ook niet op het kruispunt zelf dus)
Ik ben ook meteen teruggedraaid toen ik dat bord zag.

Is de boete rechtsgeldig? Heb ik een punt als ik zeg dat ik onmogelijk dit bord tijdig kon zien in dit scenario en de boete daardoor onterecht is?
Locatie? Dan kan de BG-jury er zich over buigen en een deskundig en rechtvaardig oordeel vellen.
 
Een boete gekregen omdat ik een weg in reed -fietsers en voetgangers only-.

Mijn GSP stuurde mij langs daar. Er is op de hoofdbaan, ook helemaal nergens een bordje te bespeuren, dat je niet naar rechts mag.
Pas als je rechts de weg in rijdt waar je niet in mag, staat er wat verder een bord. (Dit bord staat ook niet op het kruispunt zelf dus)
Ik ben ook meteen teruggedraaid toen ik dat bord zag.

Is de boete rechtsgeldig? Heb ik een punt als ik zeg dat ik onmogelijk dit bord tijdig kon zien in dit scenario en de boete daardoor onterecht is?
Zolang je het bord niet bent gepasseerd, ben je niet in fout.
Maar als het uw woord is tegen dat van een agent, heb je weinig kans van succes. Als het met een camera was, dan is het vreemd dat nog niemand anders dat heeft aangeklaagd en is er grotere kans dat jij een bord over het hoofd hebt gezien, denk ik.
 
... dan is het vreemd dat nog niemand anders dat heeft aangeklaagd en is er grotere kans dat jij een bord over het hoofd hebt gezien, denk ik.
Ook 1x boete gekregen die ik onterecht vond, ik op stap met de camera om idd de fout aan te tonen... Bleek er idd een bord te staan dat ik over het hoofd had gezien... 🙈 Minnelijke schikking was snel betaald dan! 😬
 
Deze locatie is het

En hier ben ik teruggedraaid (te laat dus maar er was daarvoor geen ruimte he, ik had beter achteruitgereden)

Aan de ene zijde van de hoofdbaan (als je dit een hoofdbaan kan noemen), staat er blijkbaar wel een bordje (Weversestraat), maar aan de andere kant inderdaad niet (volgens google) en in de andere zijstraat al helemaal niet.

Vandaar dat ze dus in die straat zelf (zie foto) nog zo'n extra bordje hebben geplaatst denk ik?

Of misschien zie ik over de borden? Het zijn natuurlijk sluipwegen, dus eigenlijk blijf ik daar best gewoon weg. Maar ja er was veel file en er waren een paar ongelukken gebeurd.
 
Als ge te laat terugdraait, zijt ge in overtreding he Makila. End of story.
Ja maar dat is daar te smal, dan steek ik in die gracht :) Dus of te wel is het achteruit rijden (maar denk daar dan maar eens aan), of te wel terugdraaien waar ik ben teruggedraaid hé. Ik vind het dubbel. Ik zal even klagen en best case schrappen ze de boete, worst case betaal ik gewoon he.
 
Ik zou toch voorstellen dat je in het vervolg eens leest vooralleer er een verhaal rond te breien. Imo is die man gewoon mentaal volledig door het lint gegaan met dit jammerlijke resultaat.

Ik kan zeker begrip hebben voor het feit dat je mentaal compleet doorslaat. Dan verlies je je remmen op woede en terughoudendheid.

Maar als je daardoor gaat moorden, op kinderen notabene, peins ik dat zoiets toch al (zeer) diep in hem zat te sluimeren. Al is het goed mogelijk dat hijzelf niet besefte dat hij zulke gedachten kon hebben. Maar al die stress is dan de trigger geworden.
 
Ik kan zeker begrip hebben voor het feit dat je mentaal compleet doorslaat. Dan verlies je je remmen op woede en terughoudendheid.

Maar als je daardoor gaat moorden, op kinderen notabene, peins ik dat zoiets toch al (zeer) diep in hem zat te sluimeren. Al is het goed mogelijk dat hijzelf niet besefte dat hij zulke gedachten kon hebben. Maar al die stress is dan de trigger geworden.
Feit is, als depressie/psychose de trigger is, die oprecht geloven dan dat de kinderen beter af zijn dood. Dat wil daarom niet zeggen dat hij voordien al moordlustige neigingen had, want op dat moment is het een daad uit liefde en niet woede.
 
Ja maar dat is daar te smal, dan steek ik in die gracht :) Dus of te wel is het achteruit rijden (maar denk daar dan maar eens aan), of te wel terugdraaien waar ik ben teruggedraaid hé. Ik vind het dubbel. Ik zal even klagen en best case schrappen ze de boete, worst case betaal ik gewoon he.
Die streetview beelden komen niet overeen qua datum (Weverstraat deels 2022, deels 2010, die zijstraat 2010), dus onmogelijk te zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik kan zeker begrip hebben voor het feit dat je mentaal compleet doorslaat. Dan verlies je je remmen op woede en terughoudendheid.

Maar als je daardoor gaat moorden, op kinderen notabene, peins ik dat zoiets toch al (zeer) diep in hem zat te sluimeren. Al is het goed mogelijk dat hijzelf niet besefte dat hij zulke gedachten kon hebben. Maar al die stress is dan de trigger geworden.
Ik durf er toch mijn hand niet voor in het vuur steken dat ikzelf dat in een vlaag van zinsverbijstering nooit zo doen. Ik geloof dat we ons eigen op dat gebied nog altijd teveel overschatten. Als je ziet wat er bvb gebeurd in Oekraiene, dat zijn ook allemaal mensen van vlees en bloed daar he.
 
Feit is, als depressie/psychose de trigger is, die oprecht geloven dan dat de kinderen beter af zijn dood. Dat wil daarom niet zeggen dat hij voordien al moordlustige neigingen had, want op dat moment is het een daad uit liefde en niet woede.

Je hebt zeker een punt hier en ik aanvaard het, maar god is het moeilijk in te beelden dat je zoiets als een daad uit liefde kan beschouwen.

In dit geval ook omdat hij enerzijds de 2 kinderen apart vermoord heeft, anderzijds omdat hij heeft zitten wachten op zijn ex vooraleer te vluchten.

Bon de rechtbank zal wel oordelen in hoeverre mate hij zot was.

@nestorius da's waar, soms schrikken we van wat we in staat zijn te doen als we maar ver genoeg gepushed worden. Dat was ik vergeten.
 
Mij op benedenverdieping van ondergrondse parkeergarage zetten, waar er denk ik 40 plaatsen zijn, waarvan twee bezet.
Ik zet mij, zoals het hoort als carguy, ver van de andere twee.

Maar, ineens een vierde die zich toch wel vlak naast mij zet en zo net niet zijn portier opengooit.

Bah, zet u eens paar plekken verder !
 
Mij op benedenverdieping van ondergrondse parkeergarage zetten, waar er denk ik 40 plaatsen zijn, waarvan twee bezet.
Ik zet mij, zoals het hoort als carguy, ver van de andere twee.

Maar, ineens een vierde die zich toch wel vlak naast mij zet en zo net niet zijn portier opengooit.

Bah, zet u eens paar plekken verder !
Dat is nog niet zo erg als een man die komt staan aan het urinoir naast jou. Dat doe je gewoon niet.
 
Mij op benedenverdieping van ondergrondse parkeergarage zetten, waar er denk ik 40 plaatsen zijn, waarvan twee bezet.
Ik zet mij, zoals het hoort als carguy, ver van de andere twee.

Maar, ineens een vierde die zich toch wel vlak naast mij zet en zo net niet zijn portier opengooit.

Bah, zet u eens paar plekken verder !
Ik herinner me nog goed, ik had mijn splinternieuwe auto nog geen week, ik rij daarmee naar een shopping park. Ik zet mij volledig op verst mogelijke parking, ge kent dat hé, pas ne nieuwe auto en ge wilt die beschermen. Er staat daar natuurlijk niemand, want het is echt best ver wandelen van daar naar de dichtstbijzijnde winkel. Ik doe mijn inkopen, en als ik terug kom zie ik dat iemand zijn portier tegen mijn auto heeft gegooid, met bijhorende lakschade natuurlijk.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Ik herinner me nog goed, ik had mijn splinternieuwe auto nog geen week, ik rij daarmee naar een shopping park. Ik zet mij volledig op verst mogelijke parking, ge kent dat hé, pas ne nieuwe auto en ge wilt die beschermen. Er staat daar natuurlijk niemand, want het is echt best ver wandelen van daar naar de dichtstbijzijnde winkel. Ik doe mijn inkopen, en als ik terug kom zie ik dat iemand zijn portier tegen mijn auto heeft gegooid, met bijhorende lakschade natuurlijk.
Mijn moeder is nog uit de supermarkt gekomen en er was een effectief gat in haar carrosserie (ale, haar auto, niet ons ma). Niet gewoon een deuk, een compleet gat. Natuurlijk niemand niets gezien.
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan