Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Algemene ergernis: soms ellelange artikelen die online te vinden zijn achter betaalmuren die ze hadden kunnen schrijven in 1 zin.
Bijvoorbeeld:

Van 500 miljoen naar 4,9 miljard euro: hoe de Boerenbond jaar na jaar rijker wordt

Samengevat: omdat ze +/- 12% van KBC bezitten.

Keep it simple

2nd

als volgende ergernis: dit wordt gecatalogeerd als onderzoeksjournalistiek, maar heel dat onderzoek is gedaan met een bepaalde vooringenomenheid. Heel dat eerste deel zit vol nuance en feiten over hoe BB aan dat kapitaal komt, en wat ze er mee doen, maar in het tweede deel wordt het overboord gegooid om BB te bashen qua belangenvermening met landbouw verdedigen vs zelf verdienen op de kap van de landbouw.

Ik merk dat echt dikwijls als het gaat over topics waar ik verstand van heb:

• artikels met halve waarheden
  • stevige BIAS naar 1 kant van het verhaal, ipv gewoon feiten weergeven en de lezer een mening te laten vormen

Keelpijn en slijmen ophoesten, infectie 5 of 6 ofzo sinds de dochter naar de crèche ging half februari. Vroeger amper ziek. Ik zeg het nog eens: ik was geen hypergezonde beer, ik had gewoon geen kinderen.

Keelpijn en slijmen ophoesten, infectie 5 of 6 ofzo sinds de dochter naar de crèche ging half februari. Vroeger amper ziek. Ik zeg het nog eens: ik was geen hypergezonde beer, ik had gewoon geen kinderen.
Hoor ik ook wel eens: vanaf je kinderen hebt is de kans op ziek worden veel groter. Dat valt bij mij eigenlijk goed mee. Buiten een jaarlijkse verkoudheid of twee ben ik nog niet echt ziek geworden. Mijn vrouw wel, maar die geeft ook les in het lager onderwijs. Die fuckers steken elkaar aan.

Hoor ik ook wel eens: vanaf je kinderen hebt is de kans op ziek worden veel groter. Dat valt bij mij eigenlijk goed mee. Buiten een jaarlijkse verkoudheid of twee ben ik nog niet echt ziek geworden. Mijn vrouw wel, maar die geeft ook les in het lager onderwijs. Die fuckers steken elkaar aan.
Hier is het toch opvallend. Vroeger had ik wel eens een verkoudheid, maar echt stevig waren die niet. Laatste keer griep was in 2016, en een keer niet al te zware COVID gehad een jaar terug. Sinds de dochter naar de crèche gaat al mijn stem kwijtgeweest, serieuze keelpijn gehad met mijn oren die dichtgingen, zwaardere verkoudheden, en nu dit dus. Het slaap gebrek zal nu ook wel niet helpen natuurlijk.

Ik heb u gewaarschuwd!

Hier ook in het 'sukkelstraatje' sinds onze dochter er is, daarvoor hoogstens 1 keer per jaar een snotneus.
Kinderen zijn gewoon kruipende/lopende virusemmers. :unsure:

Krantenwinkel is niet klein en er staat buiten mij maar enen anderen. Maar die moet wel op 2cm van mijn hielen staan. Excuseer, meneer, hebt u heel het jaar 2020 overgeslagen? On recule, on recule.
Wat ik dan doe is met mijn handen in mijn zij staan, ellebogen goed breed zetten en dan zonder nadenken eens rondkijken en omdraaien en dan oeps! Sorry voor de stamp, meneer/mevrouw. Ze schuifelen dan wel achteruit.

Wat ook kan, maar doe ik zelden want confrontatie, is gewoon zeggen "kan u een klein beetje achteruit?". Vooral oudere mensen zijn dan vaak héél hard in hun gat gebeten dat je dat durft vragen

Wat ik dan doe is met mijn handen in mijn zij staan, ellebogen goed breed zetten en dan zonder nadenken eens rondkijken en omdraaien en dan oeps! Sorry voor de stamp, meneer/mevrouw. Ze schuifelen dan wel achteruit.

Wat ook kan, maar doe ik zelden want confrontatie, is gewoon zeggen "kan u een klein beetje achteruit?". Vooral oudere mensen zijn dan vaak héél hard in hun gat gebeten dat je dat durft vragen
Ja, klopt echt wel! Excuseer, Germaine, maar ook al ben je maar 1m50 en 40kg nat, dan nog moeten uw krulspelden niet in mijn luchtruim zijn.

Gewoon 180° draaien op 2cm afstand en recht in z'n ogen kijken werkt ook.

In de Colruyt de volgende nutriscores gezien:
Zonnebloempitten: C
Nesquik cornflakes: A of B
Die nutriscores vergelijken dan ook binnen een categorie van producten. Zonnebloempitten worden dan (vermoed ik) met andere droge zaden en/of fruit vergeleken, en dan zullen die bv. vrij veel vet bevatten vergeleken met andere opties. Bij de ontbijtgranen zullen die cornflakes dan relatief gezond zijn in vergelijking met een Frosties ofzo.

Dat geeft dan relatief absurde situaties zoals het merendeel van de chips die C scoren.

Ik ben ook erg vatbaar voor verkoudheden (nochtans heb ik geen kinderen) en als ik er eentje heb dan duurt dit een eeuwigheid voor ik volledig genezen ben. Begin april een 'klein' verkoudheidje opgelopen. Het was zelfs voor 95% een droge hoest. Ik heb liggen hoesten en proesten tem eind april, 4 weken lang. Nu is het eindelijk gedaan. Het feit dat ik rugproblemen had, heeft ook wel niet geholpen ..

Ik heb wel nog nooit een longontsteking gehad gedurende 48 jaren op deze planeet. Worst case een zware bronchitis.

Sinds ik sport (voornamelijk lopen sinds 2011) heb ik minder dikwijls een verkoudheid en zijn ze minder heftig. Maar ik krijg ze dus nog altijd.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me ook af wat die 'kleine' verkoudheden zijn waar iedereen het steeds over heeft want die heb ik nog nooit gehad :unsure:
Als ik het te pakken heb (1x per jaar ongeveer) is dat meteen heel stevig. Ik kan dan minstens 3 dagen totaal niet uit de voeten. Als je dat dan vertelt aan vrienden of collega's wordt dat steeds half weggelachen in de zin van ''Een verkoudheidje? niks gewoon he, gij. Gewoon wat snotteren'' Als ik dan uitleg dat het wel wat erger is dan dat, merk ik gewoon dat ze moeite hebben om dit geloven. Annoying.
Ik zit toevallig nu al 3 dagen thuis door zo'n verkoudheidje :(

Ik vraag me ook af wat die 'kleine' verkoudheden zijn waar iedereen het steeds over heeft want die heb ik nog nooit gehad :unsure:
Als ik het te pakken heb (1x per jaar ongeveer) is dat meteen heel stevig. Ik kan dan minstens 3 dagen totaal niet uit de voeten. Als je dat dan vertelt aan vrienden of collega's wordt dat steeds half weggelachen in de zin van ''Een verkoudheidje? niks gewoon he, gij. Gewoon wat snotteren'' Als ik dan uitleg dat het wel wat erger is dan dat, merk ik gewoon dat ze moeite hebben om dit geloven. Annoying.
Ik zit toevallig nu al 3 dagen thuis door zo'n verkoudheidje :(
Vroeger: wat snotteren en verstopte neus, 's avonds gaan trainen en dan was die neus al half opgelost.
Nu: snotteren, hoesten, keel- of oorpijn, je afvragen of je gisteren in je slaap onder de trein bent gaan liggen.

Nog maar net een kuur antibiotica achter de rug voor een serieus sinusitis. Een week goed geweest. Deze morgen opgestaan met keelpijn, koppijn en verstopte neus.

De kinderen wisselen elkaar continu af en ik zit daar middenin.

Nog maar net een kuur antibiotica achter de rug voor een serieus sinusitis. Een week goed geweest. Deze morgen opgestaan met keelpijn, koppijn en verstopte neus.

De kinderen wisselen elkaar continu af en ik zit daar middenin.
Ik had vorige week terug goede moed om wat beter te trainen, terug wat motivatie. Ik denk dat ik gewoon een week ga overslaan wegens te brak.

Er is hier niet echt poetspersoneel, tenzij voor het schoolrestaurant en stukjes nieuwbouw. Normaal - ik zeg wel ‘normaal’ - wordt er elke avond geveegd in de lokalen, maar een dweilke dus almost never. Een locatie vol pubers heeft dweilkes nodig. Everything here is invaded by stink.

Die nutriscores vergelijken dan ook binnen een categorie van producten. Zonnebloempitten worden dan (vermoed ik) met andere droge zaden en/of fruit vergeleken, en dan zullen die bv. vrij veel vet bevatten vergeleken met andere opties. Bij de ontbijtgranen zullen die cornflakes dan relatief gezond zijn in vergelijking met een Frosties ofzo.
Inderdaad, op zich een vrij goed systeem. Als je die twee producten naast elkaar legt oogt het inderdaad wat raar, maar beiden zijn totaal niet te vergelijken. Tenzij je 's ochtends een kom melk met zonnebloempitten een volwaardige maaltijd noemt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan