Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag me ook af wat die 'kleine' verkoudheden zijn waar iedereen het steeds over heeft want die heb ik nog nooit gehad :unsure:
Als ik het te pakken heb (1x per jaar ongeveer) is dat meteen heel stevig. Ik kan dan minstens 3 dagen totaal niet uit de voeten. Als je dat dan vertelt aan vrienden of:(
Idem! Ook hier sinds er kinderen zijn. Nu al een week: Keelpijn, oververmoeid, koppijn, hartslag in overdrive en de hele dag het gevoel dat ik in mijn bed zou moeten kruipen en 100 uur slapen. Plus de eerste dagen een waterval van snot uit mijn neus gevolgd door het gevoel dat er beton in mijn neusgaten is gegoten. T zal weer voor een week of drie zijn. Coronatests negatief. Uiteraard gekregen van de zoon die zelf twee dagen ziekjes is geweest en daarna weer vrolijk rondhuppelt.

Die jaren met mondmaskers ben ik dan weer amper ziek geweest. Waarschijnlijk is mijn immuunsysteem nu een beetje vergeten hoe te vechten tegen die beestjes en komen die snotvallingen daarom veel feller binnen.

Nog maar net een kuur antibiotica achter de rug voor een serieus sinusitis. Een week goed geweest. Deze morgen opgestaan met keelpijn, koppijn en verstopte neus.

De kinderen wisselen elkaar continu af en ik zit daar middenin.
Hier in't begin van't jaar ook een week of twee mee rond gelopen. Gelukkig vielen de zwaarste dagen net in't weekend en heb ik nog een snipperdag genomen om te rusten, wat met een peuter in huis niet ging, en het ergste was door. Maar ik hing wel af van m'n Dafalganbollen en had de sjance dat ik veel kan thuiswerken, middagdutje als pauze ftw.

Al bij al gewoon lichte verkoudheden met wat gesnotter. @Coolguy kan er veel minder goed tegen.

Ik zie af en toe wel wat marginaal gedrag in het Kortrijkse uitgaansleven, maar in Noord Frankrijk vandaag een kleine van een jaar of 7 zien passeren terwijl hij stevig aan een sigaret stond te trekken, in het kielzog van zijn eveneens schoorstenende ouders is toch een niveautje dat ik al lang niet meer gezien heb.

Degoutant gewoon.

Best heftig, die mens wordt hier dus op 50 meter van m'n deur :eek:
Kan hm goed parkeren?

TIIINIIITUUS suicide level :(

Het was na 3 helse jaren van 2018 tem 2021 eens beter vorig jaar in 2022 en dat voor meerdere goede dagen na elkaar en minder slechte, een paar maand. Na eens eindelijk 2 jaar (meer) rust oa door corona, dat was een half mirakel voor me omdat jarenlange tinnitus niet zelden zo maar stiller wordt.

1 jaar+ bouwwerken pal naast m'n huis(en achter nog bezig), met een hyper sensiviteit voor lawaai. Dit na 10 jaar in Gent constant verbouwingen en werken waar ik voor verhuist ben, meer naar den buiten, en het volgde me blijkbaar.
Enorm depri winter, getriggerd door hyperacusis waar geen echte behandeling voor is ... langdurige eenzaamheid, geen vooruitzichten.
Een ferm stuk losser geworden met oordopjes zoals de therapie vraagt al een jaar nu... wordt lange weg vrees ik na 8 jaar ... En hopelijk nu wat meer rust gezien de 2 huizen naast me maandag opgeleverd worden (exclusief tuinaanleg wel, maar die zijn niet zo groot en de grondwerken zijn al gedaan de laatste paar dagen). Nieuwe directe buur is een net gescheiden vrouw van m'n leeftijd en haar zoon van een jaar of 20, leken me wel ok.
Toch wel 2 buren bij die ik goed ga horen als ze eens feest geven of kabaal gaan maken, laat ons hopen op rustige mensen dus.

Laatst bewerkt:

Best heftig, die mens wordt hier dus op 50 meter van m'n deur :eek:
Waar woont ge ongeveer? :unsure: :unsure: :unsure: Toch ni in Runkst he.

Meestal heb ik tijd, dus dit is een ergernis omdat ik bijna te laat was: moet apotheek binnen voor openschooldag, knallende koppijn en vergeten thuis iets te nemen. Twee mensen voor mij. Één apotheker. De eerste met de vertaal-app. Verstond geen woord Engels of Frans dus die apotheker ook alles intikken. Kunt u niet inbeelden hoe lang het kan duren om ‘vijf druppels’ uit te leggen. Vijf druppels per dag of per keer? Op de tong of op een lepel? Mag dat ook met water? Moet dat met eten?

Na negen minuten die eerste buiten. Komt de tweede, spreekt enkel Engels maar bon, toch Engels. Voorschriften relatief rap, maar dan: the doctor say I need message. Message? Yes, he say back need message. Ah, massage! Yes, I go where? En dan begint die apotheker begot elke kine in de stad en regio op te zoeken, nummers op te schrijven en FCKN routes af te printen.
Sorry maar nee. Je hebt een zorgplicht, oké, maar als centrumapotheek op een zaterdag met maar één werknemer, dan kan dat toch echt niet.

Dat ik in België geen TV kon kijken vandaag, zonder "live" naar de kroning van King Charles te kijken.
Dus ik heb de TV dan maar uitgezet.
I DONT GIVE A **** ABOUT THIS GUY. LEAVE MY TV ALONE!

Neuzekes gekocht aan die kraampjes in Gent.

Ik wist dat ik in het zak zou gezet worden, maar zo hard :D

15 euro voor een klein zakje.

Zekering valt uit van natte cel en niet vinden waar het probleem zit.
Wel een verbrande geur in de badkamer. Waar maar 1 prise en 2 lampen zit.
Met als gevolg geen warm water tot op zijn minst maandag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan