Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
t lachwekkende is vooral dat ie meer privacy wilt, maar wel lekker zijn plannen zit te delen met de media. Ofwel snap ik het nie, ofwel snapt hij het nie. Het feit dat hij zo'n huis kan zetten en ik nie toont mss wel aan dat ik het niet snap.
Ik irriteer me nog eerder aan zijn tonedeaf reactie :

Dus in de nadagen van een economische crisis, nadat recent gezinnen in het rood gingen om de chauffage aan te kunnen zetten, en financiële drama's hebben plaatsgevonden gaat die mens in Dag Allemaal een exclusief interview geven (tegen betaling, ahja) waar hij in geuren en kleuren praat over de astronomische kost van zijn huis... Bovendien in een markt waar jonge gezinnen niet meer een eigen onroerend goed kunnen kopen en warin huurprijzen tegelijk de pan uitswingen.

En dan verbouwereerd zijn dat er commentaar op komt + het eeuwenoude "Komt gij mijn job maar is doen he!!".

Nu, ik vermoed dat de erfenis van zijn pa ook wel in die bouw zit dus alle respect voor wat hij met zijn duiten doet... Maar hoe kan iemand zo blind zijn voor hoe degoutant hij doet/de timing ervan? Ja... Mensen kopen soms dingen, dure dingen, en dan ziet men die. En men weet de prijs inderdaad. Maar er is een groot verschil met iemand die gewoon in een prachtig huis gaat wonen zonder veel tamtam daar rond te maken en iemand die zich een kasteel zet en in Dag Allemaal de prijs gaat uitkramen.

Ik vertoef zelf ook regelmatig in bepaalde milieus en er is niets zo irritant dan die ene die van alles de prijs roept zonder vragen en aan u van alles vraagt wat het heeft gekost. Zot word ik daarvan.

Ik irriteer me nog eerder aan zijn tonedeaf reactie :

Dus in de nadagen van een economische crisis, nadat recent gezinnen in het rood gingen om de chauffage aan te kunnen zetten, en financiële drama's hebben plaatsgevonden gaat die mens in Dag Allemaal een exclusief interview geven (tegen betaling, ahja) waar hij in geuren en kleuren praat over de astronomische kost van zijn huis... Bovendien in een markt waar jonge gezinnen niet meer een eigen onroerend goed kunnen kopen en warin huurprijzen tegelijk de pan uitswingen.

En dan verbouwereerd zijn dat er commentaar op komt + het eeuwenoude "Komt gij mijn job maar is doen he!!".

Nu, ik vermoed dat de erfenis van zijn pa ook wel in die bouw zit dus alle respect voor wat hij met zijn duiten doet... Maar hoe kan iemand zo blind zijn voor hoe degoutant hij doet/de timing ervan? Ja... Mensen kopen soms dingen, dure dingen, en dan ziet men die. En men weet de prijs inderdaad. Maar er is een groot verschil met iemand die gewoon in een prachtig huis gaat wonen zonder veel tamtam daar rond te maken en iemand die zich een kasteel zet en in Dag Allemaal de prijs gaat uitkramen.

Ik vertoef zelf ook regelmatig in bepaalde milieus en er is niets zo irritant dan die ene die van alles de prijs roept zonder vragen en aan u van alles vraagt wat het heeft gekost. Zot word ik daarvan.
Ik denk dat dat inderdaad het dingetje is. Het boeit ook helemaal niet dat hij al 4 huizen heeft gebouwd, maar blijf even bescheiden en houft het voor uzelf.

VTM lanceert vanaf vandaag een optionele formule voor VTM GO, waarbij ge voor 3,95 euro reclamevrij naar alle programma's kunt kijken. Uiteraard regent het nu reacties van mensen die dat schandalig vinden dat VTM overal geld uit probeert te slaan, dat het dieven zijn, dat het leven al duur genoeg is voor iedereen, ... Enfin, dat fenomeen van die "schandalig dat ze geld durven vragen!" wanneer bepaalde bedrijven iets lanceren, is iets wat ge dan vaker ziet terugkeren.
Ik vraag me dan altijd af, reclameren die mensen in de supermarkt ook tegen de kassierster dat het schandalig is dat ze geld durft vragen voor die boodschappen die ze willen meepakken? Of gaan die mensen tegen hun eigen werkgever klagen dat hij eens dringend moet stoppen met loon te betalen, zodat er tenminste financiële ruimte is om de producten/diensten van dat bedrijf een pak goedkoper of zelfs gratis te kunnen maken voor de klanten? Want ja, hoe durft ge het toch maar om geld proberen te verdienen als bedrijf en daardoor uw personeel een inkomen te durven bezorgen. :unsure:

Deze redenering staat of valt met de marges die het bedrijf kan afdwingen imo.

Als bepaalde bedrijven ruime marges hebben en er nog wat extra willen uitpersen omdat ze profiteren van een soort monopoly of een soort van overheidsbescherming waardoor de vrije markt niet (volledig) kan spelen, dan kan mij dat ook tegen de borst stoten.
Daarentegen, als er noodzakelijke prijsstijgingen zijn om een bedrijf rendabel te houden, dan geef ik je volledig gelijk.

Ik denk dat dat inderdaad het dingetje is. Het boeit ook helemaal niet dat hij al 4 huizen heeft gebouwd, maar blijf even bescheiden en houft het voor uzelf.

Zo onderscheid je "nieuwe" rijken, en zeker diegenen die stoemelings rijk geworden zijn, t.o.v. "oude" rijken.

Oude rijken leven eerder volgens het principe van pour être heureux, vivons cachés.

Zo onderscheid je "nieuwe" rijken, en zeker diegenen die stoemelings rijk geworden zijn, t.o.v. "oude" rijken.

Oude rijken leven eerder volgens het principe van pour être heureux, vivons cachés.
Blijft een mooi principe, maar mogelijk wordt Andy ook wel aangemoedigd om zoveel mogelijk in de boekskes te komen om zijn marktwaarde te spijzen. Mogelijk zit daar ook wel wat achter. Ik denk niet dat BV's zomaar in Dag Allemaal of Story staan. Daarom dat Andy niet geneigd is om in het verborgene te leven, zijn carrière is nog in volle Schwung.

Blijft een mooi principe, maar mogelijk wordt Andy ook wel aangemoedigd om zoveel mogelijk in de boekskes te komen om zijn marktwaarde te spijzen. Mogelijk zit daar ook wel wat achter. Ik denk niet dat BV's zomaar in Dag Allemaal of Story staan. Daarom dat Andy niet geneigd is om in het verborgene te leven, zijn carrière is nog in volle Schwung.
Was daar niet ooit iets om te doen, een BV die uit de biecht klapte dat Dag Allemaal hem zowat dwong? Kwam neer op: je kan in een special toelichting geven over je relatiebreuk (of iets anders) en er wat aan verdienen, of we publiceren wel gewoon een verhaal zonder je input (vol roddels dus).

Was daar niet ooit iets om te doen, een BV die uit de biecht klapte dat Dag Allemaal hem zowat dwong? Kwam neer op: je kan in een special toelichting geven over je relatiebreuk (of iets anders) en er wat aan verdienen, of we publiceren wel gewoon een verhaal zonder je input (vol roddels dus).
Leave Niels alone :unsure:

ik ga de ambilight missen maar dit was toch mijn laatste philips tv zenne...

wat was die hun slogan? Let's make things better?
ze zouden beter hun eigen things eerst es better maken.

Dacht mondeling overeen gekomen te zijn met huisbazin van 2wandige koepel in de open keuken te vervangen door een 4wandige. 3 jaar gewacht, want druppelt soms binnen bij ZW stormen. 4 wandige kunststofkoepels hebben 50% betere isolatiewaarde vgl met 2wandige. Meerprijs op +-1500€, 500€ .... De dakwerker vond 3-4 wandig ook beste keus en plaatsen ze het meest vandaag.
In een nieuwbouw mag je dat zelfs niet meer steken in leefruimtes zo'n 2 wandige koepels zonder HR glasplaat onder denk ik , of je haalt de norm niet meer ...

NOPE dus, ik krijg opnieuw een 2 wandige ... Zo'n koepel gaat 15-20 jaar mee en das dan een peanuts opleg.
Iedereen moet meer isoleren, en ik krijg weer nada.

3 jaar huur elke maand stipt op tijd betaald via doorlopende opdracht, huis nog tip top in orde en proper onderhouden... Tjah eens iets vragen dat jou helpt energie sparen, allemaal teveel. Langs de andere kant betaal ik 75€ minder dan de volle indexeringen van de laatste 2 jaar die niet mals waren ... Geven en nemen zekerst ...

Laatst bewerkt:
Niet echt een "ergernis" maar voel me alsof ik een tik van een hamer gekregen heb. Mijn wederhelft zijn mama gaat een dezer dagen sterven. Supertoffe madam, begin de 70 nog maar. Komt terug van Spanje met een hoest die erger en erger werd. Drie keer met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, twee keer naar huis gestuurd geweest wegens niet ernstig genoeg en de derde keer waren de waarden in haar bloed zodanig slecht dat ze meteen in een kunstmatige coma moest.

Daarna dan complicaties van de intubatie gehad waardoor ze haar niet meteen konden wakker maken, ze heeft zo 3-4 weken in kunstmatige coma gelegen. 10 dagen geleden hebben ze haar dan wakker gemaakt, alles ging goed. Ze moest nog wel even op intensieve blijven tot ze 100% zelfstandig kon ademen. Dan maandag plots telefoon dat ze een epilepsie aanval gehad heeft. Het was de eerste keer in haar leven, geen idee door wat. Ze is dan in coma gesukkeld en daarnet telefoon gekregen dat ze niet meer gaat wakker worden.

Echt surreel hoe onverwacht zoiets kan gebeuren.

Over de middag telefoon net op het moment dat mijn biefstuk op tafel komt.
Anonieme beller, dus ik druk hem weg.

Ik kom terug op kantoor, zit er een mail in mijn inbox van Touring met als onderwerp: Bel je ons even op?

Ze willen nl. even overlopen dat mijn contract goedkoper gaat worden en dat bepaalde waarborgen wijzigen.

Spreek dan voicemail in of zet het gewoon op mail… :wallbash:
Waarschijnlijk willen ze weer iets aansmeren, anders kan dat perfect op mail gezet worden lijkt me.

Nieuwsbrief waar ik nooit om gevraagd heb in de mail krijgen van een webshop waar ik soms iets bestel. Ik klik op uitschrijven, resultaat: 'Uitschrijven niet gelukt We konden u niet uitschrijven voor onze nieuwsbrief. Neem a.u.b. contact op met onze klantenservice.' :angry:
Oh! Of dat je u eerst moet inloggen voor je u kunt uitschrijven en uw wachtwoord vergeten bent. Ha-te-lijk!

Een HLN artikel waarin staat dat als je in panne valt met een elektrische wagen dat het 'merde shit' is.
Dat klopt ergens wel, want je mag zo'n wagen niet laten wegslepen.

Maar dan halen ze een persoon erbij die op 5 jaar tijd, 39x problemen had met zijn elektrische wagen.
(Dit wil nog niet zeggen dat hij 39x in panne stond he)

Dat kan dat je zo dikwijls problemen hebt met je wagen, maar de kans daarop is even groot als de lotto te winnen. Dan heb je gewoon ne brolwagen. En ik kan mij ook voorstellen dat elektrische wagens die 5 jaar oud zijn ook veel minder betrouwbaar zijn dan nieuwere elektrische wagens.

Ze noemen mij wel eens iemand die in extremen denkt. Maar tegen HLN win ik NIET. :tongue:

Laatst bewerkt:
Ik wou net de intro van dat artikel hier komen zetten:
''Met meer dan honderdduizend zijn ze, Belgen die volledig elektrisch rijden en elke maand wordt het clubje ‘believers’ groter. Elektrische voertuigen (EV’s) bieden een aangename rijervaring. Tot je strandt met pech''

Het clubje 'believers'. Hoe denigrerend kan het worden lol.

Ik wou net de intro van dat artikel hier komen zetten:
''Met meer dan honderdduizend zijn ze, Belgen die volledig elektrisch rijden en elke maand wordt het clubje ‘believers’ groter. Elektrische voertuigen (EV’s) bieden een aangename rijervaring. Tot je strandt met pech''

Het clubje 'believers'. Hoe denigrerend kan het worden lol.
HLN moet cateren naar zijn publiek natuurlijk: de onderbuik van Vlaanderen, waar een hoop mensen elektrisch rijden dikke zever vinden omdat we nu al niet genoeg ellentriek hebben, en die dikkoppen uit Brussel willen ons gewoon uitpersen met hun accijnzen op naft. Fight the power, heil Poetin!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan