Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed weer. Even met de fiets naar Antwerpen. Aangekomen in het Visitor Center. Graag een expeditie A voor de dochter. Oei meneer, die zijn uitverkocht door de onverwachte toeloop. Nou, dat had je wel even op de site kunnen zetten. 😡

De trend om avondtelevisie meer en meer toe te spitsen op wat kinderen en jongeren willen zien. Masked singer, the voice, junior bake off, nu zelfs #LikeMe op een op zaterdagavond,' waar zijn we mee bezig

Tijdje terug een Vivabox gekregen (@TRUMP dit is er ééntje voor jou)

Niks intressant tussen dus omgewisseld voor 3 andere voor te gaan eten/ontbijten/wellness
Dus ik ken perfect de waarde van elke bon.

Vanavond gaan uiteten in een tapas zaak (bon had een waarde van 69,90€)
Vragen uiteindelijk de rekening en ik geef de bon mee. Ober komt terug
"Het is gelukt mijnheer, het is nog xx,xx€"
"Totaalbedrag was xxx,xx€ - 59,90€ van de bon"

Ik zeg euhm nie voor die 10€, maar het bedrag was 69,90€ hoor, denk dat je een foutje hebt gemaakt.
"Haha nee hoor, ik heb hem aan de kassa gescand, maar er zijn er verschillende voor onze zaak met andere waarde, misschien dat je dacht dat je een andere had"

Oké ja ik ben geen klein kind en op dat moment ben op mijn teen getrapt.
App geopend in een volle zaak "kijk vriend, ik heb hem zelf aangekocht. Waarde = 69,90€, je mag de bon terug gaan halen en dan vergelijken we de code"

Knalrood van schaamte "Oei mijn excuses, ik ga even terug kijken. Misschien heeft mijn collega iets fout ingegeven"
Even later kwam hij terug met 10€ en de vraag of we nog iets op kosten de zaak wouden drinken.

Dat ge u als restaurant wilt laten kennen voor 10€ ocharm. Hun prijzen zijn al belachelijk duur voor wat het is. Beschamend.

Waarschijnlijk komen daar vaak klanten die de waarde van de bon niet kennen die ze bij hebben (je eet gewoon wat je wil en op het eind trekken ze de waarde van de totaal rekening) en die ze zo 10-20€ teveel aanrekenen

Proximus was hier in Heist, vrijdag dicht met een briefje aan de voordeur: We zijn VANDAAG uitzonderlijk gesloten.
Ik ga zaterdag terug naar de Proximus winkel. Nog steeds identiek hetzelfde briefje. :unsure:
Toch steeds correct zo'n briefje? 🥲
Al de hele dag een trillend spiertje boven mijn linkeroog 😏
Ook gehad (maar langer dan een dag), kan van teveel cafeïne zijn, slaaptekort, stress of teveel naar beeldschermen staren. Bij mij kon het 3 van de 4 zijn, maar ben volledig gestopt met koffie drinken en ik ben er vanaf.
Hier inderdaad soms ook het geval bij heel weinig slapen.

Eigen ergernis:
Te veel Kruidvat-schepsnoep gegeten. 😫
En er is nog ...

Ik heb altijd gedacht dat ik geen "all-in vakantie volk" was. Maar na enkele dagen moet ik zeggen ... dat ik ECHT wel geen "all-in vakantie volk" ben.

Wat een fucking beestenboel. Allez, waarschijnlijk zijn het 95% fatsoenlijke mensen. Maar die 5% marginalen steken wel serieus af op de rest. Ronduit walgelijk volk dat hier rondloopt, ontbrekend aan enig fatsoen, manieren, en iets dat lijkt op besef van gezondheid.

Wel grappig om nu en dan taferelen te bekijken die eerder in de dierentuin thuis horen. Minder grappig als zatte vette Brit 1 uw dochter van de brug in het water duwt, omdat hij naar zatte vette Brit 2 strompelt. Nog minder grappig als opeens 5 extra zatte vette Britten er staan staan omdat gij (na het redden van uw dochter) durft te roepen naar zatte vette Brit 1. Wel weer grappig dat hierdoor 7 zatte vette Britten minder op het strand mogen, onder groot applaus van 100 man.
Er is een verschil tussen een all in formule van 500 euro/week en een all in van 1000 euro/week.

Ik ga naar de plaatselijke boekenwinkel om een pakje op te sturen en, ik dacht, drie pakjes op te pikken. Ik geef mijn pakje af en vermeld dat ik er ook kom oppikken en zeg mijn naam. Ah ja, er ligt hier wel een stapeltje klaar voor u - er waren er nog 5! binnengekomen. 8 pakjes in totaal dus en ze kennen me daar nu bij naam.

Ergernis: Duidelijk een Vinted-verslaving 🙈

Altijd al willen weten: Vinted, betrouwbaar/aan te raden?
Zoals met al die dingen best opletten wat je aan het doen bent, maar over het algemeen betrouwbaar.
Ik weet van een kennis die hierop gescammed is voor ~500€, achteraf gezien wel wat naïef geweest in de onderlinge gesprekken. Het precieze weet ik nu wel niet maar volgens mij ging het in de richting gelijk op FB marketplace met die 'koeriers'.
Ging ook om duurdere, designerkleding.
Wijzelf gebruiken het vooral voor kinderkleding, zo hadden wij een tijdje terug een pyjama gekocht voor ons zoontje. Wil ik het pakketje afhalen zegt de vrouw: ja sorry het pakketje is zo toegekomen van de leverdienst. Wij krijgen dagelijks deze soorten praktijken binnen, sorry maar ik vermoed dat hetgene je nodig hebt er wel nog inzit.
Bleek dat de doos helemaal opengedaan was om te kijken wat er in zat, gezien het maar om een pyjama ging hebben ze het erin gelaten.

Zoals met al die dingen best opletten wat je aan het doen bent, maar over het algemeen betrouwbaar.
Ik weet van een kennis die hierop gescammed is voor ~500€, achteraf gezien wel wat naïef geweest in de onderlinge gesprekken. Het precieze weet ik nu wel niet maar volgens mij ging het in de richting gelijk op FB marketplace met die 'koeriers'.
Ging ook om duurdere, designerkleding.
Wijzelf gebruiken het vooral voor kinderkleding, zo hadden wij een tijdje terug een pyjama gekocht voor ons zoontje. Wil ik het pakketje afhalen zegt de vrouw: ja sorry het pakketje is zo toegekomen van de leverdienst. Wij krijgen dagelijks deze soorten praktijken binnen, sorry maar ik vermoed dat hetgene je nodig hebt er wel nog inzit.
Bleek dat de doos helemaal opengedaan was om te kijken wat er in zat, gezien het maar om een pyjama ging hebben ze het erin gelaten.
Zolang je niet verified dat je uw pakket gekregen hebt, krijgen ze geen geld toch? Zie niet goed in hoe je daar mee kunt scammen als verkoper.

Ben nu zelf wat dingen aan het verkopen via Vinted en gaat eigenlijk vrij vlot so far.

Ik ga naar de plaatselijke boekenwinkel om een pakje op te sturen en, ik dacht, drie pakjes op te pikken. Ik geef mijn pakje af en vermeld dat ik er ook kom oppikken en zeg mijn naam. Ah ja, er ligt hier wel een stapeltje klaar voor u - er waren er nog 5! binnengekomen. 8 pakjes in totaal dus en ze kennen me daar nu bij naam.

Ergernis: Duidelijk een Vinted-verslaving 🙈
Doet me eraan denken. Wij hebben hier nog een massa baby/kinderkleding liggen (4-5 van deze boxen vol). Vooral Smafolk, AlbaBaby en zo.
We zouden daar eigenlijk eens werk van moeten maken om dat allemaal te verkopen. Maar ik zie het precies niet zitten om per kledingstuk foto's te nemen en bvb op Vinted te zetten. Ideaal zou zijn om iemand te vinden die alles in 1x opkoopt :ROFLMAO: 😅

Altijd al willen weten: Vinted, betrouwbaar/aan te raden?
Echt wel, maar een beetje verslavend dus. Ik gebruik het voor de moment enkel voor de dochter en voor kleine bedragen.

Ik heb op 20-30 bestellingen nog maar 2x gehad dat er iets niet verzonden werd. Daar dienen de reviews voor. Mijn geld stond heel snel terug op mijn rekening. 1 pakje is zoek (effing Homerr) en dat wordt nu onderzocht. Wordt het niet gevonden dan krijg ik eind van de maand m'n geld terug (besteld half maart). Je kan aan huis laten leveren, of een afhaalpunt, da's iets goedkoper qua verzendkosten maar Homerr is echt niet aan te raden.

Heb ook 1x iets verzonden om te testen en da's supermakkelijk. Ge steekt alles in een doos, print het verzendlabel en geeft het af bij het verzendpunt. Hier wel het geluk dat de boekenwinkel zowat voor alle leverdiensten afhaal-/verzendpunt is en op ±/- 1km van thuis is.

Edit: zoals hierboven gezegd, krijgen verzenders pas hun centjes als de ontvanger op 'alles is ok' klikt.

De trend om avondtelevisie meer en meer toe te spitsen op wat kinderen en jongeren willen zien. Masked singer, the voice, junior bake off, nu zelfs #LikeMe op een op zaterdagavond,' waar zijn we mee bezig
Ik denk, of vrees, dat niet al die programma's voor kinderen en jongeren zijn gemaakt.

Voor de volwassenen zijn er streamingdiensten. Of, euh, websites met videocontent voor volwassenen 😇
De stinkende adem van een medewerkster van een Kruidvat filiaal. Djeezes, poets je tanden zeg:rolleyes:
Ze had misschien een beginnende keelontsteking?

dat is altijd al zo geweest hoor. tv wordt afgestemd op de demografie 15-35. verschil is dat (ik toch) we nu ouder zijn dan 35, en het dus niet meer op ons gericht is.

dat is altijd al zo geweest hoor. tv wordt afgestemd op de demografie 15-35. verschil is dat (ik toch) we nu ouder zijn dan 35, en het dus niet meer op ons gericht is.

Ik vrees ook dat het dit is (+35). De helft van de “bekende” Vlamingen ken ik ook gewoon niet meer, nog nooit van gehoord.
Oud worden of gewoon geen tijd meer om het op te volgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan