Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vijftig euro zien liggen op de vloer in de winkel en opgeraapt omdat ik het aan een winkelmedewerker wilde geven maar dan gedacht dat die dat gewoon in hun zak zouden steken en dan wilde ik het terug leggen maar er was plots veel volk en zo vijftig euro op de grond leggen ziet er raar uit en nu voel ik mij een ordinaire dief want ik heb de eigenaar de kans ontnomen om zijn vijftig euro terug te vinden.

Gewetenskwesties

De promo-asperges staan in een bak aan de ingang van de supermarkt. Waardoor bijna elke klant dus met zijn kar gewoon tussen de twee klapdeurtjes blijft staan om asperges te bepotelen. ‘Één bakske of twee, Marie-Therese?’ ‘Goh, Desiré, kwee gelijk nie. Vier eet ik niet op maar drie is gelijk zo weinig’.

dj-ravine-oh-my-fucking-god.gif
Welkom bij Albert Heijn. :D

Vijftig euro zien liggen op de vloer in de winkel en opgeraapt omdat ik het aan een winkelmedewerker wilde geven maar dan gedacht dat die dat gewoon in hun zak zouden steken en dan wilde ik het terug leggen maar er was plots veel volk en zo vijftig euro op de grond leggen ziet er raar uit en nu voel ik mij een ordinaire dief want ik heb de eigenaar de kans ontnomen om zijn vijftig euro terug te vinden.

Gewetenskwesties
je mag het steeds overschrijven naar mij als je je daar beter bij voelt.

Kans was groot dat die dat idd in de eigen zakken staken.
Of hing er een nota aan de kassa: "iemand 50 euro kwijt?" De verkeerde had zich wel gauw gemeld :D.

Als je geld vindt, houd je dat toch gewoon.

Ik stel het me al voor, wordt afgeroepen: "50 euro gevonden, eigenaar mag zich melden."
Een rush, iedereen begint elkaar te vertrappelen.

Laatst bewerkt:
burgerprofiel.

Allemaal goed en wel dat digitale, maar ik print toch steeds elke belangrijke factuur /belasting/aanslagbiljet etc af.

Blijkbaar als je ooit 1 keer een registratie deed op het burgerprofiel (Vlaamse overheid) krijg je dus niks meer op papier waardoor je dus steeds uw mailbox in de gaten moet houden als er iets binnenkomt.
Kans op vergeten is vele malen groter.

burgerprofiel.

Allemaal goed en wel dat digitale, maar ik print toch steeds elke belangrijke factuur /belasting/aanslagbiljet etc af.

Blijkbaar als je ooit 1 keer een registratie deed op het burgerprofiel (Vlaamse overheid) krijg je dus niks meer op papier waardoor je dus steeds uw mailbox in de gaten moet houden als er iets binnenkomt.
Kans op vergeten is vele malen groter.

Hoe kan je dat vergeten? Ik krijg 3 mails en 3 meldingen op gsm + betalingsreminders voor elk document. Ebox gekoppeld aan doccle.

Laatste dagje van de vakantie en ze hebben hier een springkastelen-dag georganiseerd. Het kan er bij mij nog steeds niet in dat ge naast zo'n springkasteel gaat staan, een sigaret opsteekt en die rook gewoon naar binnen ziet gaan en dan nog blijft staan ook. Hetzelfde eigenlijk voor elke ouder die daar wat loopt te dampen. Ga je ergens afzonderen ofzo. Ik ga voor het plezier van mijn kind, passief roken hoort daar niet bij en al zeker niet voor mijn dochter.

"Ergernis" is een verkeerd woord, maar een collega van me heeft 4 jaar geleden haar man verloren aan kanker. Dan enige tijd later een nieuwe relatie aangeknoopt waar het goed mee gaat en ze gaan zelfs samen bouwen. Krijgt ze opnieuw het nieuws te horen dat die nieuwe vriend uitgezaaide pancreaskanker heeft met weinig kans op herstel.

Hoeveel pech kan je hebben?
En in het kielzog van deze: mijn voormalig buurmeisje, dat twee jaar jonger is, heeft lymfeklierkanker. In januari bevallen van een kindje.

Ik heb altijd gedacht dat ik geen "all-in vakantie volk" was. Maar na enkele dagen moet ik zeggen ... dat ik ECHT wel geen "all-in vakantie volk" ben.

Wat een fucking beestenboel. Allez, waarschijnlijk zijn het 95% fatsoenlijke mensen. Maar die 5% marginalen steken wel serieus af op de rest. Ronduit walgelijk volk dat hier rondloopt, ontbrekend aan enig fatsoen, manieren, en iets dat lijkt op besef van gezondheid.

Wel grappig om nu en dan taferelen te bekijken die eerder in de dierentuin thuis horen. Minder grappig als zatte vette Brit 1 uw dochter van de brug in het water duwt, omdat hij naar zatte vette Brit 2 strompelt. Nog minder grappig als opeens 5 extra zatte vette Britten er staan staan omdat gij (na het redden van uw dochter) durft te roepen naar zatte vette Brit 1. Wel weer grappig dat hierdoor 7 zatte vette Britten minder op het strand mogen, onder groot applaus van 100 man.

Ik maak de hond los vanachter in de auto, neem hem op en zet hem op de grond.

Op het moment dat ik de hond neerzet gooit mijn vriendin de autodeur al dicht.
Vol tegen de zijkant van mijn hoofd.

En ge kunt nog nie vloeken of grommelen want er liep vrij veel volk rond 🙁

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan