Hopelijk hebben ze hopelijk geen nieuw paspoort ook nog moeten betalen
Ja dat moeten ze ook nog doen, helaas.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hopelijk hebben ze hopelijk geen nieuw paspoort ook nog moeten betalen
Anderzijds, waarom? Wat is nu eigenlijk de reden dat jouw rugzak of de handtas van een vrouw een zitplaats nodig heeft? Dat lijkt me toch gewoon om mensen te ontmoedigen om zich naast jou te zetten?maar goed, uw vriendin heeft daar blijkbaar wel moeite mee.
ik leg op de trein ook altijd mijn zak op de plaats naast mij (tenzij ik echt een drukke trein verwacht). ik neem dan ook nog gemakkelijk zo'n plaats voor 4, dan kan ik mijn gsm op dat tafeltje zetten, en netflixen. de eerste waarbij het duidelijk is dat die daar wilt zitten, die kan daar ook gewoon zitten hoor.
ik zie dat wel vaker: mensen die duidelijk lastig zijn, maar daar gewoon ergens gaan staan omdat ze schrik hebben om initiatief te nemen.
de meeste jeugd staat wel recht als het gevraagd wordt hoor.
dat je dan als volwassen man moet gaan dreigen tegen een puber, tjah...
al die dwazen op de trein met hun zakskes op de stoel neffen of voor hen, en dan ook nog in het spitsuur. Toen ik nog de trein nam vroeg ik altijd, mag ik efkens zitten, en dan meteen aanstalten maken om te zitten? En dan kijken ze altijd e beke vies. Ook grappig als mensen giga valiezen in het midden van zo'n vierzit zetten, dan moet'k die altijd omhoog smijten.Idd..Naar toilet gaan zonder consumptie of vergoeding zien die ook niet graag gebeuren (tenzij ge natuurlijk de troefkaart 'ik heb een darmziekte' gebruikt, wat - in tegenstelling tot wat mensen misschien denken - wennen is om te moeten doen)
omdat ik idd ook niet wil dat zomaar een random stranger nààst mij komt zitten, als er elders plaats is?Anderzijds, waarom? Wat is nu eigenlijk de reden dat jouw rugzak of de handtas van een vrouw een zitplaats nodig heeft? Dat lijkt me toch gewoon om mensen te ontmoedigen om zich naast jou te zetten?
goh ja, ik denk dat veel mensen denken dat ik "een nors uitstarende man met koptelefoon ben". sorry voor mijn looks, en sorry voor het feit dat ik graag muziek luister zonder anderen te storen.En ja, je kan iedereen aanspreken, akkoord. Maar wij zijn een conflictmijdend volk uiteindelijk. Ook vaak genoeg al gezien dat er daar dan een of ander nors voor zich uitstarende man zit met een koptelefoon op, ik denk dat veel vrouwen daar al weinig zin in hebben.
kijk, da's een andere discussie. mij stoort dat ook hoor, zo van die mensen die hun gewone fiets mee pakken op de trein, en hem dan zomaar dwars voor de deuren zetten.Ik heb zo ooit een discussie gehad op een overvolle trein omdat ik aan de deur stond en me moest dubbelplooien om over een step nog een staanplaats te hebben, terwijl de eigenaar op zijn gemak wat verder tegen de zijkant aan het leunen was.
Eigenlijk algemeen akkoord met @Nessaja. Er is me altijd geleerd om te anticiperen op andere mensen en niet in de weg te zitten, lopen, staan, wat echt iets is waar weinig mensen zich van bewust lijken te zijn in dit land. Voor een ingang wat gaan keuvelen, wat in de weg lopen, enz. Eergisteren nog een half uur door Brussel gewandeld met een kinderwagen, het lijkt erop dat sommige mensen liever pal op de kinderwagen stappen dan misschien even achter elkaar te stappen.
lol, want als er elders plaats is gaan mensen toch spontaan kiezen om naast u te zitten omdat ge er zo vriendelijk uitnodigend uitziet met norse blik en koptelefoon :vomdat ik idd ook niet wil dat zomaar een random stranger nààst mij komt zitten, als er elders plaats is?
Machtig verhaal, maar die drachtige vrouwen deden het hem hier. In tranen aan mijne bureau...en je plaats afstaan aan ouderen en drachtige vrouwen ....
again: sorry voor mijn uiterlijk dan. en sorry voor het feit dat ik muziek luister.lol, want als er elders plaats is gaan mensen toch spontaan kiezen om naast u te zitten omdat ge er zo vriendelijk uitnodigend uitziet met norse blik en koptelefoon :v
dat zijn gewoon maartse buien hoor, niets herfstig aan (buiten misschien in het zuidelijk halfrondDat stormachtig herfstig nat weer begint nu wel ferm op m'n zenuwen te werken. Blijft maar duren ... en elke keer het beter lijkt te worden is het voor 1 of 2 dagen en weer om zeep. Ik hunker naar es een weekje beter weer.
)Maar ik snap niet goed waarom je je hier zo wat half-oprecht zit te excuseren. Het punt is toch gewoon dat zeker als je er niet al te uitnodigend uitziet om contact te zoeken, je zak naast jou zetten duidelijk een manier is om een plaats te bezetten. Dat is alles hé.again: sorry voor mijn uiterlijk dan. en sorry voor het feit dat ik muziek luister.
en als er dan toch niemand naast mij zou willen komen zitten, dan stoort het ook niemand dat mijn zak daar ligt he.
als er geen plaats is, maak ik plaats. op de tram zet ik mij ook gewoon op de enkele plaatsen.
Ja maart is altijd wel wisselvallig, april kan dat ook zijn. Nu zijn de periodes van slecht weer gewoon effe veel en lang. Maart had ook gewoon zeer weinig zon naar de normen, en dat speelt mee in mijn humeur denk ik. (alhoewel ik dagelijks vit D drupjes neem)dat zijn gewoon maartse buien hoor, niets herfstig aan (buiten misschien in het zuidelijk halfrond)
al wil ik ook eens een weekje zonnig zodat ik hier de ramen kan open gooien om te verluchten, dat is wat moeilijker met dit weer
Je excuseert je hier nu al 2 keer voor het feit dat JIJ ZELF denkt dat mensen je zo percipiëren.again: sorry voor mijn uiterlijk dan. en sorry voor het feit dat ik muziek luister.
en als er dan toch niemand naast mij zou willen komen zitten, dan stoort het ook niemand dat mijn zak daar ligt he.
maar Tha_Non haar punt is dan dat ik er zo onuitnodigend uit zie, dat het toch niks uit maakt: zak of geen zak, mensen zullen niet naast me komen zitten.Maar ik snap niet goed waarom je je hier zo wat half-oprecht zit te excuseren. Het punt is toch gewoon dat zeker als je er niet al te uitnodigend uitziet om contact te zoeken, je zak naast jou zetten duidelijk een manier is om een plaats te bezetten. Dat is alles hé.
ik heb op tram/trein/bus quasi altijd koptelefoon op, tenzij ik in gezelschap ben.Je excuseert je hier nu al 2 keer voor het feit dat JIJ ZELF denkt dat mensen je zo percipiëren.
Ligt het dan niet eerder gewoon bij jezelf?

Ik hoor ook wel eens dat ik streng over kom. Maar eens lachen naar mensen, kan al veel helpen.maar Tha_Non haar punt is dan dat ik er zo onuitnodigend uit zie, dat het toch niks uit maakt: zak of geen zak, mensen zullen niet naast me komen zitten.
gelukkig is het dan bij omwille van een hoofd-telefoon, en niet bvb omwille van een hoofddoek. en da's dan niet op forumgebruikers hier, maar ik zie er zó ook veel waar mensen niet naast gaan zitten, ook al ligt er effectief geen zak, en zitten ze zelfs in een 4-zit.
ik heb op tram/trein/bus quasi altijd koptelefoon op, tenzij ik in gezelschap ben.
en dat norse kijken, tjah, ik heb al vaak gemerkt in gesprekken waar ik denk dat ik mij vriendelijk opstel, dat de mensen mij "nors" of zelfs "kwaad" vinden kijken. collega's zeggen dat ook vaak, dat ik "weer kwaad aan't kijken ben", terwijl ik daar gewoon zit of sta, in gedachten verzonken, of observerend.
da's gewoon hoe ik overkom blijkbaar, maar ik bijt echt niet hoor.
Oei. Ik heb dan altijd het gevoel dat het dan extra weird overkomt. Zomaar wat lachen naar de mensen.Ik hoor ook wel eens dat ik streng over kom. Maar eens lachen naar mensen, kan al veel helpen.