Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
maar goed, uw vriendin heeft daar blijkbaar wel moeite mee.

ik leg op de trein ook altijd mijn zak op de plaats naast mij (tenzij ik echt een drukke trein verwacht). ik neem dan ook nog gemakkelijk zo'n plaats voor 4, dan kan ik mijn gsm op dat tafeltje zetten, en netflixen. de eerste waarbij het duidelijk is dat die daar wilt zitten, die kan daar ook gewoon zitten hoor.

ik zie dat wel vaker: mensen die duidelijk lastig zijn, maar daar gewoon ergens gaan staan omdat ze schrik hebben om initiatief te nemen.
de meeste jeugd staat wel recht als het gevraagd wordt hoor.

dat je dan als volwassen man moet gaan dreigen tegen een puber, tjah...
Anderzijds, waarom? Wat is nu eigenlijk de reden dat jouw rugzak of de handtas van een vrouw een zitplaats nodig heeft? Dat lijkt me toch gewoon om mensen te ontmoedigen om zich naast jou te zetten?

En ja, je kan iedereen aanspreken, akkoord. Maar wij zijn een conflictmijdend volk uiteindelijk. Ook vaak genoeg al gezien dat er daar dan een of ander nors voor zich uitstarende man zit met een koptelefoon op, ik denk dat veel vrouwen daar al weinig zin in hebben. Ik heb zo ooit een discussie gehad op een overvolle trein omdat ik aan de deur stond en me moest dubbelplooien om over een step nog een staanplaats te hebben, terwijl de eigenaar op zijn gemak wat verder tegen de zijkant aan het leunen was.

Eigenlijk algemeen akkoord met @Nessaja. Er is me altijd geleerd om te anticiperen op andere mensen en niet in de weg te zitten, lopen, staan, wat echt iets is waar weinig mensen zich van bewust lijken te zijn in dit land. Voor een ingang wat gaan keuvelen, wat in de weg lopen, enz. Eergisteren nog een half uur door Brussel gewandeld met een kinderwagen, het lijkt erop dat sommige mensen liever pal op de kinderwagen stappen dan misschien even achter elkaar te stappen.

Inderdaad, ge betaalt ook maar voor 1 plaats, dus waarom meerdere toe eigenen?
Soms zijn ze ook zo lui he. Gewoon met de koffer of de step de vierzit inpalmen ipv die gewoon weg te steken waar kan zoals iedereen.

:angry: al die dwazen op de trein met hun zakskes op de stoel neffen of voor hen, en dan ook nog in het spitsuur. Toen ik nog de trein nam vroeg ik altijd, mag ik efkens zitten, en dan meteen aanstalten maken om te zitten? En dan kijken ze altijd e beke vies. Ook grappig als mensen giga valiezen in het midden van zo'n vierzit zetten, dan moet'k die altijd omhoog smijten.

Naar toilet gaan zonder consumptie of vergoeding zien die ook niet graag gebeuren (tenzij ge natuurlijk de troefkaart 'ik heb een darmziekte' gebruikt, wat - in tegenstelling tot wat mensen misschien denken - wennen is om te moeten doen)
Idd..

Ik heb effectief een darmziekte, en heb dat nog nooit "gebruikt" om ergens naar het toilet te kunnen. "I'd rather suffer in silence".

Ik ga me bvb nog eerder in een bos of achter een struik gaan zetten dan ergens aan te bellen om te mogen gaan kakken. (Ik heb altijd een rol wc-papier bij in de auto)

Anderzijds, waarom? Wat is nu eigenlijk de reden dat jouw rugzak of de handtas van een vrouw een zitplaats nodig heeft? Dat lijkt me toch gewoon om mensen te ontmoedigen om zich naast jou te zetten?
omdat ik idd ook niet wil dat zomaar een random stranger nààst mij komt zitten, als er elders plaats is?
En ja, je kan iedereen aanspreken, akkoord. Maar wij zijn een conflictmijdend volk uiteindelijk. Ook vaak genoeg al gezien dat er daar dan een of ander nors voor zich uitstarende man zit met een koptelefoon op, ik denk dat veel vrouwen daar al weinig zin in hebben.
goh ja, ik denk dat veel mensen denken dat ik "een nors uitstarende man met koptelefoon ben". sorry voor mijn looks, en sorry voor het feit dat ik graag muziek luister zonder anderen te storen.
Ik heb zo ooit een discussie gehad op een overvolle trein omdat ik aan de deur stond en me moest dubbelplooien om over een step nog een staanplaats te hebben, terwijl de eigenaar op zijn gemak wat verder tegen de zijkant aan het leunen was.
Eigenlijk algemeen akkoord met @Nessaja. Er is me altijd geleerd om te anticiperen op andere mensen en niet in de weg te zitten, lopen, staan, wat echt iets is waar weinig mensen zich van bewust lijken te zijn in dit land. Voor een ingang wat gaan keuvelen, wat in de weg lopen, enz. Eergisteren nog een half uur door Brussel gewandeld met een kinderwagen, het lijkt erop dat sommige mensen liever pal op de kinderwagen stappen dan misschien even achter elkaar te stappen.
kijk, da's een andere discussie. mij stoort dat ook hoor, zo van die mensen die hun gewone fiets mee pakken op de trein, en hem dan zomaar dwars voor de deuren zetten.
of als je over straat wandelt, tram achter u, en dan de mensen die in de tegengestelde richting lopen die toch geen moeite doen om u ook door te laten.

Dat stormachtig herfstig nat weer begint nu wel ferm op m'n zenuwen te werken. Blijft maar duren ... en elke keer het beter lijkt te worden is het voor 1 of 2 dagen en weer om zeep. Ik hunker naar es een weekje beter weer.

omdat ik idd ook niet wil dat zomaar een random stranger nààst mij komt zitten, als er elders plaats is?
lol, want als er elders plaats is gaan mensen toch spontaan kiezen om naast u te zitten omdat ge er zo vriendelijk uitnodigend uitziet met norse blik en koptelefoon :v

lol, want als er elders plaats is gaan mensen toch spontaan kiezen om naast u te zitten omdat ge er zo vriendelijk uitnodigend uitziet met norse blik en koptelefoon :v
again: sorry voor mijn uiterlijk dan. en sorry voor het feit dat ik muziek luister.
en als er dan toch niemand naast mij zou willen komen zitten, dan stoort het ook niemand dat mijn zak daar ligt he.

als er geen plaats is, maak ik plaats. op de tram zet ik mij ook gewoon op de enkele plaatsen.

Dat stormachtig herfstig nat weer begint nu wel ferm op m'n zenuwen te werken. Blijft maar duren ... en elke keer het beter lijkt te worden is het voor 1 of 2 dagen en weer om zeep. Ik hunker naar es een weekje beter weer.
dat zijn gewoon maartse buien hoor, niets herfstig aan (buiten misschien in het zuidelijk halfrond :unsure: )
al wil ik ook eens een weekje zonnig zodat ik hier de ramen kan open gooien om te verluchten, dat is wat moeilijker met dit weer

again: sorry voor mijn uiterlijk dan. en sorry voor het feit dat ik muziek luister.
en als er dan toch niemand naast mij zou willen komen zitten, dan stoort het ook niemand dat mijn zak daar ligt he.

als er geen plaats is, maak ik plaats. op de tram zet ik mij ook gewoon op de enkele plaatsen.
Maar ik snap niet goed waarom je je hier zo wat half-oprecht zit te excuseren. Het punt is toch gewoon dat zeker als je er niet al te uitnodigend uitziet om contact te zoeken, je zak naast jou zetten duidelijk een manier is om een plaats te bezetten. Dat is alles hé.

Dan afkomen dat mensen het maar moeten vragen vind ik een beetje de omgekeerde wereld.

dat zijn gewoon maartse buien hoor, niets herfstig aan (buiten misschien in het zuidelijk halfrond :unsure: )
al wil ik ook eens een weekje zonnig zodat ik hier de ramen kan open gooien om te verluchten, dat is wat moeilijker met dit weer
Ja maart is altijd wel wisselvallig, april kan dat ook zijn. Nu zijn de periodes van slecht weer gewoon effe veel en lang. Maart had ook gewoon zeer weinig zon naar de normen, en dat speelt mee in mijn humeur denk ik. (alhoewel ik dagelijks vit D drupjes neem)

Je excuseert je hier nu al 2 keer voor het feit dat JIJ ZELF denkt dat mensen je zo percipiëren.
Ligt het dan niet eerder gewoon bij jezelf?

Maar ik snap niet goed waarom je je hier zo wat half-oprecht zit te excuseren. Het punt is toch gewoon dat zeker als je er niet al te uitnodigend uitziet om contact te zoeken, je zak naast jou zetten duidelijk een manier is om een plaats te bezetten. Dat is alles hé.
maar Tha_Non haar punt is dan dat ik er zo onuitnodigend uit zie, dat het toch niks uit maakt: zak of geen zak, mensen zullen niet naast me komen zitten.
gelukkig is het dan bij omwille van een hoofd-telefoon, en niet bvb omwille van een hoofddoek. en da's dan niet op forumgebruikers hier, maar ik zie er zó ook veel waar mensen niet naast gaan zitten, ook al ligt er effectief geen zak, en zitten ze zelfs in een 4-zit.
Je excuseert je hier nu al 2 keer voor het feit dat JIJ ZELF denkt dat mensen je zo percipiëren.
Ligt het dan niet eerder gewoon bij jezelf?
ik heb op tram/trein/bus quasi altijd koptelefoon op, tenzij ik in gezelschap ben.
en dat norse kijken, tjah, ik heb al vaak gemerkt in gesprekken waar ik denk dat ik mij vriendelijk opstel, dat de mensen mij "nors" of zelfs "kwaad" vinden kijken. collega's zeggen dat ook vaak, dat ik "weer kwaad aan't kijken ben", terwijl ik daar gewoon zit of sta, in gedachten verzonken, of observerend.
da's gewoon hoe ik overkom blijkbaar, maar ik bijt echt niet hoor.

Fucking Fluvius klantendienst....

Vorig jaar hebben we in oktober een technieker over de vloer gehad omdat we met een panne zaten. Die technieker test alles van onze zekeringen en vervangt zelfs de hele digitale meter. Uiteindelijk kan hij de oorzaak niet vinden en kan hij enkel uitsluiten dat de kabel tussen zekeringkast en digitale meter een beschadiging moet hebben waardoor deze steeds kortsluit.

Snel-snel een nieuwe kabel laten leggen wat ons een pak geld kost en Fluvius stuurt snel terug iemand om de nieuwe kabel aan te sluiten op onze meterkast -> Hoera alles werkt!

Alles behalve de meterstand via fluvius hun site waar je normaal je verbruik kan nakijken. Dit is plots niet meer te lezen en de getallen die we aflezen op de meter zelf lijken totaal niet te kloppen.

Belpoging 1 naar Fluvius: ja, dit is een algemeen probleem -> wacht even
Belpoging 2(een week later): Oei, we kunnen uw meter inderdaad niet uitlezen. Hier maak ik een dossier voor aan ter opvolging bij onze achterliggende dienst
Belpoging 3(nog twee weken later): Aaah, we moeten u nog even om geduld vragen, uw dossier is nog in behandeling
Belpoging 4(nog een maand later): Ja, het wordt nog nagekeken meneer. Sorry, nog even geduld, ik zal vragen of het sneller behandeld kan worden
*10 maart*: een mail:

We zien inderdaad dat we de elektriciteitsmeter niet meer kunnen uitlezen sinds 16/10/2022.

We hebben dit doorgestuurd naar de betrokken diensten om na te kijken.

Uw vraag zal zo snel mogelijk behandeld worden, maar het is druk op deze diensten, onze excuses hiervoor, gelieve nog even geduld te hebben.

Belangrijk: dit heeft uiteraard geen enkel gevolg voor de registratie van je verbruik op de digitale meter. Ook zonder uitlezing vanop afstand blijft de registratie correct verlopen.

Alleen zullen we op het moment van facturatie door jouw energieleverancier, een manuele meteropname moeten voorzien vanuit Fluvius, hetzij via onze meteropnemer, hetzij via brief of email.

Als het mogelijk is zullen we de meter alsnog uitlezen.

Michster denkt bij zichzelf: ooh mooi, eindelijk iemand die de case toegewezen kreeg.

Brief op 17 maart: geef uw meterstanden door want we kunnen dit niet vanop afstand, als u dit niet doorgeeft binnen 7 werkdagen zullen we een schatting doorgeven aan Luminus.

Michster checkt de meterkast: Hmmmmm, deze getallen lijken te kloppen, maar ze staan bij de foute code (normaal moeten deze staan op 1.8.1 en 1.8.2

Belpoging 5: ik doe mijn heel verhaal nog eens inclu de vreemde meterstanden -> "Oei ja, dan ga ik toch kijken voor een afspraak wat vroeger in te plannen, ik moet u desnoods even doorschakelen"

Doorgeschakeld met iemand van meteropname: "ja, die collega is fout. Uw meter kan niet uitgelezen worden, dus een technieker moet effectief komen nakijken wat er aan scheelt, das is alleen maar logisch hé. Bel naar storingslijn, die maken u asap een afspraak"

Belpoging 6: "Ja, maar zomaar een technieker inplannen dat gaat niet hé..." Ik moet nog eens 2/3 keer mijn verhaal doen, want ook al is ze vriendelijk, de medewerkster is zeer argwanig om zomaar een technieker te sturen. 2 keer in wacht gezet en in totaal een halfuur gebeld waar na ze zegt "ik zal een ticket aanmaken zodat men u zo gauw mogelijk terug kan contacteren voor een technieker in te plannen"

En nu dus opnieuw wachten op een telefoontje.

Uiteindelijk is het niet zo een ramp, want onze energiefactuur is zeer betaalbaar, maar als zij zelf schattingen gaan maken(wij wonen nog maar anderhalf jaar in dit appartement), dan kan ik achteraf nog extra moeite hebben met Luminus voor als ze de boel nog eens moeten corrigeren.

:mad:

En 24 maart gebeld -> ik zal uw dossier doorgeven zodat u binnen 5 werkdagen wordt opgebeld
Vandaag gebeld -> het dossier staat in verwerking bij de planning, maar owv de drukte kunnen we de belofte van 5 dagen niet houden....

Het blijft maar duren.... Ondertussen wacht ik al een halfjaar voor een simpele technieker die een verrekte digitale meter komt vervangen. Zijn ze allemaal bezet om zonnepanelen en batterijen te keuren?

Waarschijnlijk kunnen wij nog meer terugkrijgen van onze energieleverancier, maar zolang Fluvius hun shit niet opruimt, kan ik er geen aanspraak op maken met correcte meterstanden.

Al veel klantendiensten gebruikt in mijn leven en ik heb geen slechtere ervaring dan dit. De wachttijden zijn miniem, maar het doorverwijzen, de foute beloftes en het probleem dat schijnbaar altijd aan de foute dienst wordt gemeld.

Ik rijd al lang niet meer met het openbaar vervoer, maar ik probeerde toch ook altijd om ergens te zitten waar er niet iemand net naast me kwam zitten.

Ik moet veel malchance hebben, maar was het geen lichaamsgeur of een stinkbek, dan was het weer iemand die wat breder was en half op mijn kledij of tegen mijn dijen zat te schuren. Zeker op de bus/tram.

I know, we hebben luxe in vergelijking hoe ze in sommige andere delen van de wereld op elkaar zitten gestampt op het openbaar vervoer, en dikke duim aan diegene die het alle dagen ondergaan. :biglaugh:

maar Tha_Non haar punt is dan dat ik er zo onuitnodigend uit zie, dat het toch niks uit maakt: zak of geen zak, mensen zullen niet naast me komen zitten.
gelukkig is het dan bij omwille van een hoofd-telefoon, en niet bvb omwille van een hoofddoek. en da's dan niet op forumgebruikers hier, maar ik zie er zó ook veel waar mensen niet naast gaan zitten, ook al ligt er effectief geen zak, en zitten ze zelfs in een 4-zit.

ik heb op tram/trein/bus quasi altijd koptelefoon op, tenzij ik in gezelschap ben.
en dat norse kijken, tjah, ik heb al vaak gemerkt in gesprekken waar ik denk dat ik mij vriendelijk opstel, dat de mensen mij "nors" of zelfs "kwaad" vinden kijken. collega's zeggen dat ook vaak, dat ik "weer kwaad aan't kijken ben", terwijl ik daar gewoon zit of sta, in gedachten verzonken, of observerend.
da's gewoon hoe ik overkom blijkbaar, maar ik bijt echt niet hoor.
Ik hoor ook wel eens dat ik streng over kom. Maar eens lachen naar mensen, kan al veel helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan