Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was eens benieuwd hoeveel ik nog voor mijn oude Ford Focus zou kunnen krijgen als ik hem zou wegdoen, (met dagdienst, thuiswerk en Speed Pedelec in het vizier is het nutteloos om 2 auto's te hebben) dus ik wou een schatting doen op wijkopenautos.be

Ik kreeg nergens een voorlopige schatting en moest belachelijk veel info geven, tot het vin-nummer en foto's toe. Ik ga dat niet zomaar allemaal meegeven om een grove schatting te krijgen dus vulde in wat random in.

Ondertussen 17 e-mails ontvangen van hen. "Er is een nieuwe waardebepaling", "ontvang nu uw definitieve verkoopprijs", ""Verkoop nu uw Ford, en wij zorgen voor het papierwerk".

maar een fucking richtprijs, nee. Dat is te veel gevraagd..

Ik was eens benieuwd hoeveel ik nog voor mijn oude Ford Focus zou kunnen krijgen als ik hem zou wegdoen, (met dagdienst, thuiswerk en Speed Pedelec in het vizier is het nutteloos om 2 auto's te hebben) dus ik wou een schatting doen op wijkopenautos.be

Ik kreeg nergens een voorlopige schatting en moest belachelijk veel info geven, tot het vin-nummer en foto's toe. Ik ga dat niet zomaar allemaal meegeven om een grove schatting te krijgen dus vulde in wat random in.

Ondertussen 17 e-mails ontvangen van hen. "Er is een nieuwe waardebepaling", "ontvang nu uw definitieve verkoopprijs", ""Verkoop nu uw Ford, en wij zorgen voor het papierwerk".

maar een fucking richtprijs, nee. Dat is te veel gevraagd..
Op Autoscout kreeg je enkele jaren terug nog een richtprijs als je wat gegevens invulde, volgens mij.

Als het een oude diesel is, reken op niet teveel. 1000 euro of zo.

Je kan mss met andere verkopers vergelijken hier:

Gaat van 500 euro tot nog enkele 1000den.
Hoe oud oud ook is.

Laatst bewerkt:
Het draait om kakideologie, man. A display of excrement.

Blijft toch echt een geniale mens wmb. Niet het type filosofie dat ik op zich aanhang, laat staan dat het wetenschappelijk is, maar biedt wel op gestructureerde wijze vorm aan speculatie. Iets wat we vandaag soms wel een beetje vergeten (/missen) in de wetenschap.

Recruiters, bah. Had zowel gisteren als vandaag een call gepland voor verschillende functies (waarvoor zij mij benaderd hadden nota bene)
gisteren: gelukkig gezien dat die mens zijn out of office opstond wegens ziekte. Ik stuur een whatsapp, "aja, het gaat inderdaad niet lukken"
vandaag: geen respons op whatsapp, een kwartier zitten koekeloeren in de teams call voor ik hem toegegooid heb.
:angry:
Ik ga nog vissen welk bedrijven het zijn en dan daar eens laten weten dat hun partner voor rekutering op de kloten trekt. Wat een tijdverspilling zeg.

Helaas schering en inslag bij veel van die recruitment bedrijven, zelfs als ze niet ziek zijn. Toch echt een gigantische vijver van useless wastes of space, op die paar goeie na die er tussen zitten.

Verkoopsters die je continu volgen. Was zonet in sportwinkel om sporttas te kopen en was enige klant. Elke gang die ik in wandelde volgde de verkoopster mij (zo telkens kledingstukken rechthangen in rek naast mij).
Wou eigenlijk nog voor een nieuwe sportbroek kijken, maar had al geen zin meer als ze je continu lopen aan te staren. Dat winkelt echt niet fijn.
't Is dat'k de tas echt nodig had, want anders had'k ze ook gewoon laten hangen.

Laatst bewerkt:
Mijn apotheker heeft mij daar 2-3 maand terug al voor gewaarschuwd dat die moment er zat aan het komen was en aangeraden om zelf een voorraadje aan te leggen. Trouwens niet alleen insuline, zot wat andere geneesmiddelen ook problemen hebben.
Ook gemerkt, bijna alles van de protocols der familie Squid (en dat kan tellen) moeten ze zien of er een ander merk is of andere oplossingen.

M'n vader is nu langdurig ziek sinds ongeveer een jaar. De laatste tijd krijgen wij thuis (ik woon nog thuis) continu brieven van Statbel met allerlei enquêtes om te peilen naar o.a. ons inkomen, ons internetverbruik, wat we zoal kopen en uitgeven.

Dat gebeurt pas sinds een tijdje, daarvoor hebben we letterlijk NOOIT een brief of enquête gehad van Statbel. Ik vind dit nogal stalkerig om te peilen naar wat we uitgeven, het geeft me een gevoel alsof je niks mag kopen omdat je een langdurig zieke in je huishouden hebt?

Kan ook slechts mijn gevoel zijn, maar na WEERAL zo'n domme enquête in de bus te vinden is dit wel een flinke ergernis.

Ziekenhuizen....
Gisteren weer de ambulance moeten laten komen voor mijn vader.
We moesten ons telefoonnummer doorgeven dan zouden ze bellen als ze nieuws hadden.
Er zou zeker gisteren avond nog gebeld worden, maar we hebben niks gehoord, vandaag is het al 15h gepasseerd en nog steeds niks.
Ik heb zelf al verschillende keren proberen bellen, maar kom steeds op een muur terecht (nummer van het ziekenhuis, rechtstreeks nummer van de spoed, maakt allemaal niks uit).
Het komt altijd op hetzelfde neer "we hebben geen tijd, als er nieuws is zal u wel gebeld worden..." en daar moeten we het dan mee doen.
:wtf: :angry: :wallbash:🤬
Ze zeggen vaak "geen nieuws is goed nieuws", maar in deze situatie zou het toch wel heel fijn zijn om wel nieuws te krijgen.
We zijn dus een dag verder en nog steeds niks!
Dit is toch niet normaal?

Vannacht heel slecht geslapen omwille van een nachtmerrie dat mijn douche vol dode eenden lag. Mijn brein heeft daar uren half-wakker over zitten tobben tot mijn wekker af ging en ik meer uitgeput opstond dan dat ik was gaan slapen.

Recruiters, bah. Had zowel gisteren als vandaag een call gepland voor verschillende functies (waarvoor zij mij benaderd hadden nota bene)
gisteren: gelukkig gezien dat die mens zijn out of office opstond wegens ziekte. Ik stuur een whatsapp, "aja, het gaat inderdaad niet lukken"
vandaag: geen respons op whatsapp, een kwartier zitten koekeloeren in de teams call voor ik hem toegegooid heb.
:angry:
Ik ga nog vissen welk bedrijven het zijn en dan daar eens laten weten dat hun partner voor rekutering op de kloten trekt. Wat een tijdverspilling zeg.

Denk dat er tegenwoordig meer recruiters zijn dan werkzoekenden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan