Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn sociale angsten die blijven de kop opsteken bij nieuwe sociale situaties/mensen. Ik zou nog kunnen de meest perfecte leukste joviaalste grappigste interessantste persoon zijn die iemand ooit heeft ontmoet, in mijn hoofd zal ik mezelf en alles wat ik een hele dag heb gezegd in twijfel trekken, overanalyseren en afbreken. *Zucht* Thanks brain.

Ik erger mij al een paar dagen aan die nieuwe dopjes van Coca Cola. Ik drink graag uit een grote fles, maar moet nu telkens die kleine aansluitlipjes met een schaar afsnijden want dat dopje zit half in de weg als je de fles opendoet.

Nog een ergernis.
Waarom tanken sommige mensen, laten dan hunne auto staan aan de pomp om dan rustig wat in het winkelke te gaan kopen?
En zeker als ge al ziet dat er nog volk achter u staat, dan rijdt ge uwe auto toch 2 meter verder op de parking?

Tis niet dat je die wel zou kopen als dat logo van het rode kruis er niet zou opstaan.
En nu vooral zodat je gerust bent aan het volgende kruispunt om te steunen inderdaad.
Collega's die ziek blijven komen werken.
Echt, heb het stillekes aan mee gehad. Kom hier toch niet iedereen aansteken godverdomme.
Hier eentje al +8 dagen. 🥲
Bij ons op het bedrijf is het blijkbaar een policy om na 3 keer ziek te melden een ziekteverzuimgesprek aan te gaan. Hierin zit bijvoorbeeld ook een verkeersongeval naar het werk, vroeger door voor een coronaprik. Je kan het zo zot niet bedenken. Ik kan me dus goed voorstellen dat mensen ziek naar het werk komen.
Bradford nog zo nen toffe die daar geen rekening mee houdt, maar uiteindelijk zorgt het er wel voor dat de mensen ziek komen werken, doel bereikt?

The Masked Singer en alles wat ermee te maken heeft.
giphy.gif

Bij ons op het bedrijf is het blijkbaar een policy om na 3 keer ziek te melden een ziekteverzuimgesprek aan te gaan. Hierin zit bijvoorbeeld ook een verkeersongeval naar het werk, vroeger door voor een coronaprik. Je kan het zo zot niet bedenken. Ik kan me dus goed voorstellen dat mensen ziek naar het werk komen.
Door procedures aan te passen en zo hebben wij in onze afdeling, en in andere afdelingen van het bedrijf vorig jaar heel wat uren uitgespaard gewoon door efficiënter te werken. Langs de andere kant zijn er dan redelijk wat mensen geweest die zware operatie hebben gehad, 1 met Burnout, etc dus ook heel wat afwezigheden. En dan hoor je zowel tijdens de jaaroverzichtsmeeting binnen onze afdeling als bij de nieuwjaarsreceptie voor het volledige bedrijf: we hebben dit jaar xx uren uitgespaard, wat gelijk staat aan xx FTE maar daar tegenover staat xx aantal uren ziekte waardoor al die gewonnen uren weer verloren gingen.
Zo'n opmerkingen helpen dus ook niet om zieke mensen thuis te laten uitzieken. Na 2 jaar Corona waar ze tijdlang vreesden voor een volledig stopzetten van productie wegens te veel zieken zou je toch anders denken? 😡

Nog een ergernis.
Waarom tanken sommige mensen, laten dan hunne auto staan aan de pomp om dan rustig wat in het winkelke te gaan kopen?
En zeker als ge al ziet dat er nog volk achter u staat, dan rijdt ge uwe auto toch 2 meter verder op de parking?
Absoluut dit. Al enkele keren gezien aan mn “vast” tankstation waar aan elke pomp (8 stuks) een auto stond en er geen enkele aan het tanken was. :rolleyes:

Nog een ergernis.
Als ze binnen gaan om daar te betalen, moet je je auto laten staan want anders kan die aan de kassa niet zien hoeveel je getankt hebt (als er ondertussen al een volgende heeft getankt).

Als ze binnen gaan om daar te betalen, moet je je auto laten staan want anders kan die aan de kassa niet zien hoeveel je getankt hebt (als er ondertussen al een volgende heeft getankt).
Zijn tankstations waar je binnen moet gaan betalen dan nog een ding bij ons? Echt nog nooit gezien hier...

Nog een ergernis.
Of waarom zijn sommige mensen te tam om hun auto te keren zodat ze juist staan? Nu al 2 keer gezien dat een auto gewoon staat te wachten terwijl er een vrije pomp is, gewoon omdat die zich eerst moet draaien om aan de juiste kant te staan. De 1e keer was dan nog op een klein tankstation waardoor ik daar dus OOK 10 min heb mogen staan koekeloeren, want langs de kant gaan zat er niet bij.

Ik ben top fit en niet mogen gaan werken omdat mijn ogen het wettelijk minimum niet halen, bij de oogarts is het mega druk god weet hoe lang het ga duren voor ze kunnen opereren.
Ik voel me dus schuldig dat ze mij daar nu moeten missen op het werk:(

Ik ben top fit en niet mogen gaan werken omdat mijn ogen het wettelijk minimum niet halen, bij de oogarts is het mega druk god weet hoe lang het ga duren voor ze kunnen opereren.
Ik voel me dus schuldig dat ze mij daar nu moeten missen op het werk:(
Je niet schuldig voelen, je heb een 200% gegronde medische reden. Gezondheid en veiligheid voor alles.
Beterschap en sterkte alvast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan