Dit weekend bv. Na onze vrijpartij hebben wij een standaard protocol:
Ik ga eerst naar de douche, verfris mij. Ondertussen wacht mn vrouw plat op het bed, en als ik terug ben is het aan haar.
Nee ze had weer eens rechtop gezeten in afwachting wat met haar gsm bezig zijn...
Ik kom terug uit de badkamer, mevrouw haar beurt dus. Zie ik daar een vuile vlek "man juice" die blijkbaar uit haar is gelopen tijdens het rechtzitten.
Ik roep haar om dit op te kuisen, komt ze met een droog wc papiertje af en probeert dat uit het laken te wrijven

Ik toon haar dat ze dat met een nat washandje veel beter kan doen, en dat dat mooi uitgewassen is zo.
Gisteren dan: ik ben mijn tanden aan het poetsen, en ze staat naast me als ze haar glazen make up ding van de rituals laat vallen (waarom zit zoiets in glas, en niet in plastiek vraag ik me af).
Naast mijn blote voeten allemaal scherven! Ze begint die 1 voor 1 te zoeken en op te rapen. Ik zeg nee hé, neem de stofzuiger en zuig meteen alles weg. In de badkamer lopen we zoveel met onze blote voeten, zelfs de kleinste scherven kunnen akelige wondes veroorzaken.
En zo kan ik blijven voorbeelden geven. Allee kuisen , das toch iets universeels, door de landsgrenzen heen. Ik snap het niet.