Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nope, das iemand een onmogelijke taak geven. Iemand voor de bus gooien is iemand anders opofferen of in de steek laten voor eigen gewin.
Als een baksteen laten vallen komt in de buurt, maar mankeert het stukje van eigen gewin.
Ik heb ook zal zitten denken op een spreekwoord hiervoor maar kan niet zo direct een voor de geest halen.

Spoed dient voor noodgevallen, niet voor een val op uw elleboog. Met zo'n zaken ga je gewoon naar de huisarts zoals hij gedaan heeft. Op het werk mogen ze zoveel zagen als ze willen.
Ik heb bij ons al arbeidsongevallen geweigerd gezien wegens niet naar het spoed te gaan.

Dus voor alle rompslomp en gezever te vermijden ==> spoed.

Zelf al 2x gezaag gekregen dat ik na een verkeersongeval op weg naar het werk de ambulance niet gevraagd had. Ik had 2x gewoon licht pijn in mijn rug, en telkens de dag zelf naar de huisarts geweest. Beide keren de dag na het ongeval naar de arbeidsgeneesheer gemoeten (is standaard) en die stuurde me onmiddelijk naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis om foto's te laten nemen. Met het gezaag erbij dat ik naar het spoed moest, zodat die de dag zelf foto's konden laten nemen.

Ik bleit altijd. Droevig? Bleiten. Heel blij? Bleiten. Gefrustreerd? Bleiten. Helemaal in de war? Bleiten. Superboos? Bleiten. Iets ontroerend zien? Bleiten.

Net te horen gekregen dat mijn school een document niet kan voorzien waar ik wel keihard op gehoopt had. Ik begreep het volledig en versta ook hun reden wel, maar toch moest ik bleiten. Gelukkig was mijn Zoom net gecrashed waardoor de video vast zat en hebben ze't niet gezien.

Ik bleit altijd. Droevig? Bleiten. Heel blij? Bleiten. Gefrustreerd? Bleiten. Helemaal in de war? Bleiten. Superboos? Bleiten. Iets ontroerend zien? Bleiten.

Net te horen gekregen dat mijn school een document niet kan voorzien waar ik wel keihard op gehoopt had. Ik begreep het volledig en versta ook hun reden wel, maar toch moest ik bleiten. Gelukkig was mijn Zoom net gecrashed waardoor de video vast zat en hebben ze't niet gezien.
Tonerider vertelt weer een flauwe mop, hopla... bleiten

Ik heb bij ons al arbeidsongevallen geweigerd gezien wegens niet naar het spoed te gaan.

Dus voor alle rompslomp en gezever te vermijden ==> spoed.

Zelf al 2x gezaag gekregen dat ik na een verkeersongeval op weg naar het werk de ambulance niet gevraagd had. Ik had 2x gewoon licht pijn in mijn rug, en telkens de dag zelf naar de huisarts geweest. Beide keren de dag na het ongeval naar de arbeidsgeneesheer gemoeten (is standaard) en die stuurde me onmiddelijk naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis om foto's te laten nemen. Met het gezaag erbij dat ik naar het spoed moest, zodat die de dag zelf foto's konden laten nemen.
Ge moet niet per se langs spoed voor foto's toch? Ik ben met mijn oudste na een val de dag zelf naar de huisarts gegaan die mij een voorschrift gegeven heeft om foto's te laten nemen int ziekenhuis (kon ik nog net op tijd geraken, anders was het idd wel via spoed).
Er zullen wel onderzoeken met wachttijd zijn maar zo van die foto's blijkbaar niet 🤷‍♀️

Ge moet niet per se langs spoed voor foto's toch? Ik ben met mijn oudste na een val de dag zelf naar de huisarts gegaan die mij een voorschrift gegeven heeft om foto's te laten nemen int ziekenhuis (kon ik nog net op tijd geraken, anders was het idd wel via spoed).
Er zullen wel onderzoeken met wachttijd zijn maar zo van die foto's blijkbaar niet 🤷‍♀️
Via het spoed heb je die foto's dikwijls al de dag zelf e. Via de huisarts is dit pas na een paar dagen.

En de arbeidsgeneesheer wil asap weten hoe snel je terug kan werken e

Je moet het inderdaad wel snel melden en de nodige documenten doorsturen naar tal van functionele mailboxen.
Maar spoed is niet verplicht. Ik kon het gewoon moeilijk inschatten deze morgen aangezien het toch even serieus pijn deed maar de huisarts was de juiste keuze. In het slechtste geval had die mij doorverwezen.

Via het spoed heb je die foto's dikwijls al de dag zelf e. Via de huisarts is dit pas na een paar dagen.

En de arbeidsgeneesheer wil asap weten hoe snel je terug kan werken e
Vroeger klopte dat, sinds alle huisartsen verplicht digitaal werken, hebben ze die nog voor je terug thuis bent soms.
(Klassieke medische beeldvorming, nmr kost idd een paar dagen maar dat geldt evengoed voor het ziekenhuis)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan