iemand in de zak zettenIemand voor de leeuwen gooien?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
iemand in de zak zettenIemand voor de leeuwen gooien?
Nope, das iemand een onmogelijke taak geven. Iemand voor de bus gooien is iemand anders opofferen of in de steek laten voor eigen gewin.Iemand voor de leeuwen gooien?
Ik heb ook zal zitten denken op een spreekwoord hiervoor maar kan niet zo direct een voor de geest halen.Nope, das iemand een onmogelijke taak geven. Iemand voor de bus gooien is iemand anders opofferen of in de steek laten voor eigen gewin.
Als een baksteen laten vallen komt in de buurt, maar mankeert het stukje van eigen gewin.
Iemand kloten dekt voor mij de ladingIk heb ook zal zitten denken op een spreekwoord hiervoor maar kan niet zo direct een voor de geest halen.

Nee, want je kan iemand die je niet kent of niet graag hebt ook kloten, terwijl het hier gaat om iemand je eerst steunde of deel was van je eigen team.Iemand kloten dekt voor mij de lading![]()
Ik heb bij ons al arbeidsongevallen geweigerd gezien wegens niet naar het spoed te gaan.Spoed dient voor noodgevallen, niet voor een val op uw elleboog. Met zo'n zaken ga je gewoon naar de huisarts zoals hij gedaan heeft. Op het werk mogen ze zoveel zagen als ze willen.
Met iemand anders pluimen gaan lopen?Nee, want je kan iemand die je niet kent of niet graag hebt ook kloten, terwijl het hier gaat om iemand je eerst steunde of deel was van je eigen team.
Iemand in de steek laten.Nee, want je kan iemand die je niet kent of niet graag hebt ook kloten, terwijl het hier gaat om iemand je eerst steunde of deel was van je eigen team.
Tonerider vertelt weer een flauwe mop, hopla... bleitenIk bleit altijd. Droevig? Bleiten. Heel blij? Bleiten. Gefrustreerd? Bleiten. Helemaal in de war? Bleiten. Superboos? Bleiten. Iets ontroerend zien? Bleiten.
Net te horen gekregen dat mijn school een document niet kan voorzien waar ik wel keihard op gehoopt had. Ik begreep het volledig en versta ook hun reden wel, maar toch moest ik bleiten. Gelukkig was mijn Zoom net gecrashed waardoor de video vast zat en hebben ze't niet gezien.
ik geloof toch dat we betere spreekwoorden hebbenIemand kloten dekt voor mij de lading![]()

stop toch eens met @Tanuki_ voor de bus te gooien , ik zal niet liegen, ik begrijp wel dat ze dan gaat bleitenTonerider vertelt weer een flauwe mop, hopla... bleiten
Ge moet niet per se langs spoed voor foto's toch? Ik ben met mijn oudste na een val de dag zelf naar de huisarts gegaan die mij een voorschrift gegeven heeft om foto's te laten nemen int ziekenhuis (kon ik nog net op tijd geraken, anders was het idd wel via spoed).Ik heb bij ons al arbeidsongevallen geweigerd gezien wegens niet naar het spoed te gaan.
Dus voor alle rompslomp en gezever te vermijden ==> spoed.
Zelf al 2x gezaag gekregen dat ik na een verkeersongeval op weg naar het werk de ambulance niet gevraagd had. Ik had 2x gewoon licht pijn in mijn rug, en telkens de dag zelf naar de huisarts geweest. Beide keren de dag na het ongeval naar de arbeidsgeneesheer gemoeten (is standaard) en die stuurde me onmiddelijk naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis om foto's te laten nemen. Met het gezaag erbij dat ik naar het spoed moest, zodat die de dag zelf foto's konden laten nemen.

Onder het motto: “Hoe geen punten te scoren.”?Tonerider vertelt weer een flauwe mop, hopla... bleiten

Dit dusYup. Dubbele van de prijs ... Maar prolly niet vervallen![]()
SIS gellekes:Al eens een lokale winkel geprobeerd?![]()
Ik had eerst iets anders begrepen.Ja is dat zo vreemd? mijn baas trektdat ernooit af hoor.

Via het spoed heb je die foto's dikwijls al de dag zelf e. Via de huisarts is dit pas na een paar dagen.Ge moet niet per se langs spoed voor foto's toch? Ik ben met mijn oudste na een val de dag zelf naar de huisarts gegaan die mij een voorschrift gegeven heeft om foto's te laten nemen int ziekenhuis (kon ik nog net op tijd geraken, anders was het idd wel via spoed).
Er zullen wel onderzoeken met wachttijd zijn maar zo van die foto's blijkbaar niet![]()
Vroeger klopte dat, sinds alle huisartsen verplicht digitaal werken, hebben ze die nog voor je terug thuis bent soms.Via het spoed heb je die foto's dikwijls al de dag zelf e. Via de huisarts is dit pas na een paar dagen.
En de arbeidsgeneesheer wil asap weten hoe snel je terug kan werken e