Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tot trump zijn volgende ban?

Nen bon is altijd nutloos, geld is nen bon da ge tenminste overal kunt gebruike, zelfs bij illegale dealers.
Dat eerste weet ik niet. Maar tot ik terug mag posten in Pol&Actua! De maand is bijna voorbij. Dus een ergernis en een glimach tegelijk. Een erglimlach. Het worden nog twee lange dagen.

Nen bon is altijd nutloos, geld is nen bon da ge tenminste overal kunt gebruike, zelfs bij illegale dealers.
Ja ik ben ook van da principe,
maar geld kan mijn baas niet "inboeken" als uitgave hé...

Dus er moet steeds een factuur aanwezig zijn.

maar om dan te moeten vast stellen dat de helft van je uitgegeven geld , mysterieus genoeg "verdwijnt" , lijkt me toch ook geen goeie investering.....
Schandalig eigenlijk. (maar de firma wonder/bongo moet wel een goudmijn zijn, want iedereen schijnt die dwaze bons toch maar lustig te kopen)

Arbeidsongeval e...

Altijd direct naar spoed. Anders krijg je achteraf gezaag da ge nie naar sped geweest zijt.
Spoed dient voor noodgevallen, niet voor een val op uw elleboog. Met zo'n zaken ga je gewoon naar de huisarts zoals hij gedaan heeft. Op het werk mogen ze zoveel zagen als ze willen.

Fuck. Net mijn reeks nachten gedaan en deze morgen op de parking hopppaaaa ...gevallen.
Wat betreft getuigen.. geen probleem want een aantal collega's zag het :(
Eerste moment natuurlijk amper pijn maar nu voelt mijn elleboog best wel fucked up aan.

Net afspraak bij huisarts gemaakt. Kan moeilijk inschatten van rechtstreeks naar spoed. :unsure:
Ge moet zoiets altijd direct melden. Bedrijven/verzekeringen kunnen daar echt lastig om doen als ge pas de volgende dag afkomt

maar om dan te moeten vast stellen dat de helft van je uitgegeven geld , mysterieus genoeg "verdwijnt" , lijkt me toch ook geen goeie investering.....
Schandalig eigenlijk. (maar de firma wonder/bongo moet wel een goudmijn zijn, want iedereen schijnt die dwaze bons toch maar lustig te kopen)
Maar het is een cadeau, geen investering dus het doet er niet echt toe

Maar het is een cadeau, geen investering dus het doet er niet echt toe
Voor mij misschien niet, maar voor mijn baas toch wel?

Ik zou het toch niet prettig vinden hoor, als ik een cadeau aan iemand geef, en IK geef 70 euro er aan uit, maar de ONTVANGER krijgt maar 35 euro.

Nuja, mijn baas kon dit onmogelijk weten hé. Maar ik ga hem er toch wel eens over aanspreken, dat hij vriendelijk bedankt is, maar dat de helft van ALLE cadeaubonnen (want iedereen kreeg ene voor z'n nieuwjaar), eigenlijk foetsie is.

Dan lijkt het me inderdaad beter, zoals hier al is besproken, om maar de helft van dat bedrag, aan de mensen te geven in cash, ook al heeft hij dan geen factuur.

Ik vind die bons ook kak ze. Onlangs nog nen Bongo die ging vervallen willen verlengen: zou ons 20 euro kosten om nen bon van 30 euro te verlengen. Ik heb dan maar opgelegd en hem gewisseld naar ene voor een grote doos pralines. Pralines waren OK maar eigenlijk hun geld ook niet waard.

Ik zou het toch niet prettig vinden hoor, als ik een cadeau aan iemand geef, en IK geef 70 euro er aan uit, maar de ONTVANGER krijgt maar 35 euro.

Nuja, mijn baas kon dit onmogelijk weten hé. Maar ik ga hem er toch wel eens over aanspreken, dat hij vriendelijk bedankt is, maar dat de helft van ALLE cadeaubonnen (want iedereen kreeg ene voor z'n nieuwjaar), eigenlijk foetsie is.

Dan lijkt het me inderdaad beter, zoals hier al is besproken, om maar de helft van dat bedrag, aan de mensen te geven in cash, ook al heeft hij dan geen factuur.
Hij kan u ook gewoon een bon geven van een restaurant of n fles wijn hé

Trouwens als ik een cadeau koop voor iemand maakt het me nie uit hoe of wat hoor
Voor t zelfde laat jij die 3j in jou kast liggen en is hij vervallen. Gegeven is gegeven en t geld is toch weg

De eerste die trouwens zou zagen over zijn cadeau en wat hij beter zou vinden die krijgt de volgende keer niks meer :D

Trouwens als ik een cadeau koop voor iemand maakt het me nie uit hoe of wat hoor
Gegeven is gegeven en t geld is toch weg
Ga ik totaal niet mee akkoord.

Als ik niet beter wist, of het kasticket & factuur niet had gezien,
dan zou ik , na het etentje, gedacht hebben van "Ah het is dus een bon van 35 euro die ik heb gekregen van mijn baas". (Als ik dus op de menu kaart/affiche in het restaurant voort ga).

En dan zou je kunnen zeggen "oh das toch maar een magertjes cadeau" bijvoorbeeld.

Terwijl hij wel degelijk het dubbele heeft uitgegeven.

Op die manier word kan ten onrechte scheef bekeken worden naar de "gever" van de cadeau, omdat je denkt dat het een "bescheiden" bedrag was, allemaal omdat bongo of weet ik veel de helft in hun zak steekt.

Das net hetzelfde als uw opa 10 euro zakgeld elke maand zou geven aan u , via uw vader, en uw vader steekt de helft van in zijn eigen zakken. Zou je toch ook niet leuk vinden :)

dan zou ik , na het etentje, gedacht hebben van "Ah het is dus een bon van 35 euro die ik heb gekregen van mijn baas". (Als ik dus op de menu kaart/affiche in het restaurant voort ga).

En dan zou je kunnen zeggen "oh das toch maar een magertjes cadeau" bijvoorbeeld.

Op die manier word kan ten onrechte scheef bekeken worden naar de "gever" van de cadeau, omdat je denkt dat het een "bescheiden" bedrag was, allemaal omdat bongo of weet ik veel de helft in hun zak steekt.

Das net hetzelfde als uw opa 10 euro zakgeld elke maand zou geven aan u , via uw vader, en uw vader steekt de helft van in zijn eigen zakken. Zou je toch ook niet leuk vinden :)
Als je zelf was gaan eten had het je 35€ gekost
Nu ben je gaan eten met die bon en kost het je 0€

Zelf ben ik ook geen fan van die bonnen hé, vaak omdat er niks deftigs tussen zit dus ik geef het ook niet cadeau
Hier liggen er thuis trouwens nog 2 die eens op moeten

Met een fles wijn kan je hetzelfde doen hé. Amai mijne baas heeft daar 50€ voor gegeven, online vind ik die voor 30€ dus 20€ in de zak van die winkelier

Vorige week heb ik wat proteïnebars gekocht op amazon. Bij nadere inspectie bleken deze allemaal al 4 maanden vervallen ... Gelukkig zijn ze wel snel om te refunden, maar nu heb ik weer niks meer in huis qua tussendoortjes :(

Je geld terug en je kan ze waarschijnlijk nog zonder problemen opeten. 😍
De gekendere webistes van supplementenverkopers kan je eens raadplegen als je snelle levering wilt voor de komende dagen.
Zoals @515 mij aangeraden heeft voor kwark, koop die in de Aldi. 8,99 voor 7 repen, lekker en goeie waarden.

Zeg tegen uw baas dat hij de ganse firma eens trakteert op restaurant de volgende keer.

Dat van die helft in de zakken steken is imo ook wat overdreven. Ik denk dat ge in dit geval gewoon pech had met de keuze van het restaurant, maar zelf ben ik met zulke bonnen ook al op plaatsen geweest waar ge wel gewoon waar voor uw geld (ofja bon) kreeg. Ge hebt ook zaken waar ze de waarde van de bon gewoon aftrekken van de rekening dus daar krijgt ge zelf volledig waar ge recht op hebt terwijl de 50 euro van die bon voor het restaurant zelf geen 50 euro inkomsten zijn aangezien per bon er natuurlijk ook commissie naar de uitgever van de bon gaat.

Heb zelf ook in de hotelsector gewerkt en reservaties met Bongobonnen lagen qua waarde (dus hetgeen het opbracht voor het hotel) doorgaans lager dan de kamer die rechtstreeks geboekt werden en soms dubbel zo duur konden zijn op piekdagen. De voornaamste reden waarom horecazaken meewerken aan zulke bonnensystemen is dan ook gewoon om clienteel aan te trekken dat anders nooit naar hun zaak zou komen. Niet slim natuurlijk om als uitbater die klanten dan plots als "minderwaardig" te gaan behandelen want dan krijgt ge juist averechts effect.

Laatst bewerkt:
Kom daarnet toe aan de autokeuring, keuring voor 2dehands was jammer genoeg verlopen, auto was in september gekeurd maar dat is maar 2 maanden geldig, wat ik dus niet wist.

Soit, nieuwe keuring vandaag, kom 10min vroeger toe, lijnen met afspraak zijn nr 2 en 3 en staan volledig leeg. Ik was wel vergeten kijken welke lijn ik moest nemen, zet mij dus voor de inrit aan de kant, kijk in mijn mails, komt er ondertussen ene opgereden op lijn 3 waar ik dus ook moest staan... anders was het meteen aan mij, nu sta ik hier al een kwartier te wachten. :frown:

Stoem van mij, had ik op voorhand gekeken het was meteen aan mij. Maar het kon nog erger, gelukkig was ik wat te vroeg want ondertussen staan er nog 3 auto's achter mij ook aan te schuiven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan