Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is een situatie uit Duitsland denk ik.
Ik wil geen advocaat van de duivel spelen, want bovenstaande is eigenlijk crimineel gedrag, maar wat zegt het verkeersreglement eigenlijk in België over zo'n situatie? Ik was onlangs zelf in een gelijkaardige situatie met een ambulance. Ik stond eerst voor het rood licht en ben door het rood gereden om de ambulance door te laten omdat er echt geen andere mogelijkheid was. Maar wat als daar een camera staat? Heeft men dan een zware overtreding begaan of niet? In het verkeersreglement staat dat je ten alle tijd prioritaire voertuigen voorrang moet verlenen en de weg vrij maken, zolang het andere weggebruikers niet in gevaar brengt. Is door het rood rijden op een kruispunt als niet prioritair voertuig geen potentieel gevaar voor andere weggebruikers? Ik denk het wel...
Je zal eerst gecontacteerd worden door de politie en uitgenodigd worden om een verklaring af te leggen waarom je door het rood zou gereden hebben. Misschien zat er een hoogzwangere vrouw op de achterbank of een iemand die zwaargewond is?
In die verklaring doe je je verhaal en wees je zo precies mogelijk in het vermelden van tijdstip en dag.
Ze trekken dan je verklaring na en trekken de boete in als je een heel heel goede reden had om door het rood te rijden.

Misschien kan @Str8_6 hier nog wat aan toevoegen?

Laatst bewerkt:
Ik had eens gelezen/gehoord dat rooklucht flitspalen niet flitsen onder de 20 of 30 km/u en dat je dus voor zoiets geen boete zou krijgen. Wel geen idee of het effectief klopt.

Ik had eens gelezen/gehoord dat rooklucht flitspalen niet flitsen onder de 20 of 30 km/u en dat je dus voor zoiets geen boete zou krijgen. Wel geen idee of het effectief klopt.

Die flitsen inderdaad niet onder de 30 km/h. Als je erdoor geflitst bent is het enige wat je kan doen het antwoordformulier invullen met de reden waarom en liefst nog met bewijsstukken en dan zal het aan het parket zijn om te oordelen.

Niet iedere camera aan een rood licht is ook een camera die daarop flitst. Kan ook gewoon een snelheidscamera zijn.

Ali-express. Als ge effectief ooit iets probeert te cancellen omdat de verzendtijd te lang duurt, proberen ze u eerst te overhalen met coupons gedurende 5 minuten. Daarbovenop duren hun refunds langer dan eerdert welke webshop die ik ooit gebruikt heb. Paypal gelinkt aan kredietkaart, dezelfde dag nog mail gekregen van paypal (refund ok) en 12 dagen later nog steeds noppes.

Ze zeggen altijd dat het soms tot 30 werkdagen kan duren, maar dan vind ik het vreemd hoe zoiets bij amazon meestal maar 1/2 werkdagen nodig heeft om terug op mijn kaart te verschijnen.

Dit is een situatie uit Duitsland denk ik.
Ik wil geen advocaat van de duivel spelen, want bovenstaande is eigenlijk crimineel gedrag, maar wat zegt het verkeersreglement eigenlijk in België over zo'n situatie? Ik was onlangs zelf in een gelijkaardige situatie met een ambulance. Ik stond eerst voor het rood licht en ben door het rood gereden om de ambulance door te laten omdat er echt geen andere mogelijkheid was. Maar wat als daar een camera staat? Heeft men dan een zware overtreding begaan of niet? In het verkeersreglement staat dat je ten alle tijd prioritaire voertuigen voorrang moet verlenen en de weg vrij maken, zolang het andere weggebruikers niet in gevaar brengt. Is door het rood rijden op een kruispunt als niet prioritair voertuig geen potentieel gevaar voor andere weggebruikers? Ik denk het wel...
Ik moest verplicht lessen volgen voor mijn theoretisch rijbewijs omdat ik dat aan vroege leeftijd wou doen.

Die leraar heeft me wijsgemaakt (geen idee of dat klopt) dat je eigenlijk altijd gewoon moet blijven rijden zoals je rijdt en indien nodig moet vertragen of stoppen. Afwijken van uw baan en een fietser omrijden = eigen schuld.

Google en gmail.

ik probeer hier nu op het werk op mijn GMAIL account te geraken;

door die 2 staps verificatie, moet ik nu op JA klikken op mijn telefoon .
maar blijkbaar ook op mijn vriendin haar telefoon, want die heeft geen gmail account, en voor haar play store, heb ik daar op haar gsm ook mijn gmail account ingelogd.

Dus om op mijn mails te kunnen, moet ik nu op MIJN en HAAR gsm op "ja ik ben het" klikken.
(maar kan haar niet bereiken want ze is aan het werk)

Hoe waanzinnig dwaas eigenlijk.

kan ik er ergens voor zorgen dat ik gewoon zoals vroeger kan inloggen, enkel met wachtwoord in te geven (ook al is dat op een vreemde computer)?

Google en gmail.

ik probeer hier nu op het werk op mijn GMAIL account te geraken;

door die 2 staps verificatie, moet ik nu op JA klikken op mijn telefoon .
maar blijkbaar ook op mijn vriendin haar telefoon, want die heeft geen gmail account, en voor haar play store, heb ik daar op haar gsm ook mijn gmail account ingelogd.

Dus om op mijn mails te kunnen, moet ik nu op MIJN en HAAR gsm op "ja ik ben het" klikken.
(maar kan haar niet bereiken want ze is aan het werk)

Hoe waanzinnig dwaas eigenlijk.

Dat kan je toch gewoon?

Ik heb de bovenstaande link ook al een paar pagina's terug gezet op een quote van je, maar wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil.

Wanneer je voor een brandweer poort parkeert ben je als baby toch van de trap gevallen en blijven botsen???
Retards
Ik snap ook niet zo goed waarom men die wagens niet gewoon wegtakelt en daar monsterboetes oplegt.

Bij ons op de raffinaderij hebben ik ook al zo'n verhalen gehoord. Bij een turn-around een paar jaar geleden waren er te weinig parkeerplaatsen aan de poorten dus mensen gingen zich dan maar massaal parkeren in de zachte berm om niet te ver te moeten wandelen. Bij die bermen geld een parkeer verbod omdat daar ondergrondse pijpleidingen en kabels liggen. Toen heeft men keer op keer gezegd dat mensen daar niet mochten staan maar niemand trok zich daar iets van aan. Dan heeft men op een gegeven moment ook gewoon contact opgenomen met het havenbedrijf, de politie en dergelijke en dan zijn ze 's morgens eens een paar honderd wagens komen takelen :biglaugh:. Probleem was daarna opgelost.

Onze bedrijfsbrandweer heeft ook ooit een fout geparkeerde wagen bij elkaar geplooid omdat de grotere brandweerkamions niet meer door konden. Wagens moeten bij ons standaard ontgrendeld blijven met sleutel in het contact zodat deze verplaatst kunnen worden bij interventies. Die wagen was op slot dus hebben ze die maar een duwtje gegeven met de bull-bar. Wagen heeft dan wel een aantal betonblokken mee genomen dus van die zijn zijdeuren was niet veel meer over.

Noob, is ne AMG gene awd
Een idioot achter het stuur die te fel optrok aan de rode lichten terwijl em links afmoest en het glad was.
Die idioot is dan rond gedraaid en met zijn achterkant tegen de middenbermborduur geknald.

It's me, I'm the idiot.
Ook eens bijna in de muur gezeten, komende van de Genkersteenweg richting centrum de brug op draaien in de regen. Iets te veel tegengestuurd, maar nog net een bots kunnen vermijden door rustig gas te lossen.

Maar is rap gebeurd, wel verbaasd dat het met een amg is. Dat zijn toch voortrekker die maar de achterwielen aansturen als er niet voldoende tractie is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan