Laat ze maar gewoon gaan.Kan iemand die ook eens gaan zeggen dat je als vrouw in Dubai niet even veel mag als hier in België. Kwestie van binnen een jaar weer geen traantjes in de gazet te moeten zien.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Laat ze maar gewoon gaan.Kan iemand die ook eens gaan zeggen dat je als vrouw in Dubai niet even veel mag als hier in België. Kwestie van binnen een jaar weer geen traantjes in de gazet te moeten zien.

Zoals haar ex-vriend het netjes omschreef:Kan iemand die ook eens gaan zeggen dat je als vrouw in Dubai niet even veel mag als hier in België. Kwestie van binnen een jaar weer geen traantjes in de gazet te moeten zien.
En niemand die zijn/haar plaats aan jou geeft?‘t Is zo’n dag. Trein gemist omdat mijn man achter mij geparkeerd stond en nog moest krabben alvorens hij kon vertrekken, vervolgens ieder rood licht gehad op weg naar ‘t station. Ik zag ‘m nog staan maar wist doordat ik nog een parkeerticket moest kopen dat ‘k ‘t niet ging halen. De volgende trein had 23 minuten vertraging waardoor een latere trein nu eerder zou aankomen, eens op het perron aangekomen had ook deze 7 minuten vertraging. Dus nog wat staan schimmelen in de kou met een jas die niet meer dicht geraakt wegens te dikke zwangere buik. Dan nog eens geen plaats op de trein. Al veel ergernis en we zijn nog niet eens 10u![]()
En niemand die zijn/haar plaats aan jou geeft?
Zwangere vrouwen, oudere mensen, mensen die precies pijn lijken te hebben,...Vanaf welke buikomtrek moet je je plaats afstaan?

Is vervelend, maar zolang je zelf niks hebt zijn we toch opgelucht.Fucking idioot dak ben geef ik net te veel gas aan de lichten terwijl ik m'n bocht pak.
Auto rond gedraaid en aan de achterkant borduur geraakt. Wiel krom en hij wordt morgen getakeld.
Domme eigen schuld
Is vervelend, maar zolang je zelf niks hebt zijn we toch opgelucht.
Dit is een situatie uit Duitsland denk ik.Ambulance, brandweer en politie zouden voor zo zaken toch echt mandaat moeten krijgen om ze gewoon opzij te rammen. Een hele tijd geleden dit filmke nog eens gezien hieronder, en ik weet niet of ik me als chauffeur had kunnen inhouden. Zo iemand verdient gewoon een lesje.
door het rood rijden mag nooit, zelfs niet om een prioritair voertuig door te laten.Dit is een situatie uit Duitsland denk ik.
Ik wil geen advocaat van de duivel spelen, want bovenstaande is eigenlijk crimineel gedrag, maar wat zegt het verkeersreglement eigenlijk in België over zo'n situatie? Ik was onlangs zelf in een gelijkaardige situatie met een ambulance. Ik stond eerst voor het rood licht en ben door het rood gereden om de ambulance door te laten omdat er echt geen andere mogelijkheid was. Maar wat als daar een camera staat? Heeft men dan een zware overtreding begaan of niet? In het verkeersreglement staat dat je ten alle tijd prioritaire voertuigen voorrang moet verlenen en de weg vrij maken, zolang het andere weggebruikers niet in gevaar brengt. Is door het rood rijden op een kruispunt als niet prioritair voertuig geen potentieel gevaar voor andere weggebruikers? Ik denk het wel...
Zwangere vrouwen, oudere mensen, mensen die precies pijn lijken te hebben,...
Ik wist niet dat goede manieren gelinkt moesten zijn aan een buikomvang?![]()
Is dat nu een manier om te parkerenFucking idioot dak ben geef ik net te veel gas aan de lichten terwijl ik m'n bocht pak.
Auto rond gedraaid en aan de achterkant borduur geraakt. Wiel krom en hij wordt morgen getakeld.
Domme eigen schuld

dus was ik vorige week een even grote asshole als die man in dat filmpje als ik was blijven staan...door het rood rijden mag nooit, zelfs niet om een prioritair voertuig door te laten.
De man in dat filmpje had nog gemakkelijk anderhalve meter schuin rechts kunnen doorrijden tot aan de witte lijn waardoor de brandweerwagen eenvoudig zou kunnen passeren. Hij moest dus helemaal niet door het rood rijden.dus was ik vorige week een even grote asshole als die man in dat filmpje als ik was blijven staan...
ik zeg niet dat ik dat een goede regel vind he. Ik zou het ook logischer vinden dat een auto die op een veilige manier door het rood rijdt om een prioritair voertuig door te laten, er niet voor beboet zou moeten worden (als dit op een veilige manier gebeurt en enkel voor de afstand dat dit echt nodig is)dus was ik vorige week een even grote asshole als die man in dat filmpje als ik was blijven staan...
Weet ik wel, ik ben blij dat je duidelijk aangeeft hoe de kaarten liggen hier in België want ik wist het niet goed meer, en vond het ook niet meteen terug. Ik vind alleen dat velen op Youtube en hier ook nogal heftig reageren op dat beeld van die wagen die niet door het rood rijdt om de brandweerwagen door te laten. Je kent de voorgeschiedenis niet van die chauffeur uiteindelijk. Ik vind het toch ook altijd een vreemde situatie.ik zeg niet dat ik dat een goede regel vind he. Ik zou het ook logischer vinden dat een auto die op een veilige manier door het rood rijdt om een prioritair voertuig door te laten, er niet voor beboet zou moeten worden (als dit op een veilige manier gebeurt en enkel voor de afstand dat dit echt nodig is)
het enige geval waarbij het zou kunnen, is als het een politiewagen is en de agent doet teken dat je het rood licht moet negeren:Weet ik wel, ik ben blij dat je duidelijk aangeeft hoe de kaarten liggen hier in België want ik wist het niet goed meer, en vond het ook niet meteen terug. Ik vind alleen dat velen op Youtube en hier ook nogal heftig reageren op dat beeld van die wagen die niet door het rood rijdt om de brandweerwagen door te laten. Je kent de voorgeschiedenis niet van die chauffeur uiteindelijk. Ik vind het toch ook altijd een vreemde situatie.
Maar in dit geval had hij/zij inderdaad zonder overtreding wat plaats kunnen maken. Dat is nog wel een ander verhaaltje.
Maar zoals ze zelf aangeven: in alle andere gevallen bega je een overtreding als je het doet.Om de weg vrij te kunnen maken, moet de bestuurder soms verkeersregels overtreden. Indien het prioritair voertuig een politievoertuig is en de bestuurder van dat voertuig teken doet om bv. een rood verkeerslicht voorbij te rijden, dan is dat voor de weggebruiker een bevel van een bevoegd persoon aan wie hij moet gehoorzamen. Hij begaat dus op dat moment geen overtreding.
Voorrang verlenen aan prioritaire voertuigen
Hoe moet je reageren als een prioritair voertuig mét sirenes aan (bv. politiewagen, ambulance, brandweerwagen, enz.) je nadert? En hoe moet je die precies doorlaten? Verplicht voorrang verlenen Volgens de wegcode (art. 38) moet elke weggebruiker onmiddellijk de doorgang vrijmaken en voorrang...www.politie.be
Al 5m? Anders mag je eerste klasse‘t Is zo’n dag. Trein gemist omdat mijn man achter mij geparkeerd stond en nog moest krabben alvorens hij kon vertrekken, vervolgens ieder rood licht gehad op weg naar ‘t station. Ik zag ‘m nog staan maar wist doordat ik nog een parkeerticket moest kopen dat ‘k ‘t niet ging halen. De volgende trein had 23 minuten vertraging waardoor een latere trein nu eerder zou aankomen, eens op het perron aangekomen had ook deze 7 minuten vertraging. Dus nog wat staan schimmelen in de kou met een jas die niet meer dicht geraakt wegens te dikke zwangere buik. Dan nog eens geen plaats op de trein. Al veel ergernis en we zijn nog niet eens 10u![]()