Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem straks de laatste trein naar huis. Is de NMBS verplicht ervoor te zorgen dat je thuis geraakt of mag je de kosten verhalen op de NMBS? Kent iemand de regels? Want ik vertrouw het met dit vriesweer niet. De kans op afschaffingen is reëel.

Lees: Ik moet 1x overstappen dus laten we zeggen: Ik mis de laatste overstap / aansluiting.

Na 21u30 is de NMBS in praktijk niet meer bereikbaar, terwijl de laatste trein nog vertrekt om 22u30. Dus als je daar dan ineens staat in de vrieskou, zonder bus , tram, metro of trein naar huis dan sta je daar mooi.
mijn regel is neem nooit de laatste trein. en de eerste is ook best te mijden.

mijn regel is neem nooit de laatste trein. en de eerste is ook best te mijden.
Altijd wel grappig zoals de situatie hieronder (nog niet zolang geleden). :)

Aandacht aandacht uw trein is afgeschaft. De eerst volgende trein is ..
Aandacht aandacht, door omstandigheden bestaat de trein vandaag uit x ipv y rijtuigen (zie hierboven).
Aandacht aandacht, de trein heeft momenteel een vertraging van 30 minuten.
Dan stap je op de trein (melding op het info bord dat het de juiste trein is), ineens melding: De eerste trein op perron 5 is de trein naar (een heel andere locatie).
De trein naar (de juiste locatie) vertrekt uitzonderlijk van perron 8 ipv perron 5 ..

Net als ik hier opt werk mijn eten wil opwarmen. Serieuze stroompanne...

Hier buiten is alles zwart. Enkel de rode seinen van op het spoor zien we + in de verte een werflicht en de lichten van een vrachtwagen.

Ons werkcomputers werken via noodstroomvoorziening, maar de microgolf en zo in de keuken uiteraard niet.

Zoon roept 15 min geleden dat zn wekker niet gaat.
Straat gans donker...
Pas net terug elec.
aquarium maar 22.6 graden meer🤬
Hopelijk geen koraalsterfte als gevolg komende dagen

ik had er netjes kunnen doorslapen, alleen was mijne jongste opeens in paniek omdat het pikkedonker was in zijn kamer. Heb hem uiteindelijk maar in mijn bed gelegd om toch wat te kunnen slapen. -_-

Stroom terug maar geen internet.

ge moet op dat uur ook niet op intenet zitten hé

Gedoe met bol.com. Eigenlijk ben ik te eerlijk...

Een 2 weken geleden 2 cadeautjes besteld, niemand aan de deur gezien, meteen naar afhaalpunt gestuurd. Pakketje 1 was daar, Pakketje 2 missing. Na veel 5 en en 6 en kregen wij een vervanging opgestuurd.

Nu deze morgen een mail dat pakket nr 2 niet werd opgehaald en dat we een terugbetaling krijgen op de rekening hiervoor. Dus moeten wij nog eens op onze kosten terugbellen om te melden dat we het alsnog hebben gekregen (dat vervangend artikel dus).

Op het einde van het gesprek had ik zelf de indruk dat ze mij half aan het uitlachen was, van waarom laat ge ons dat nu weten...

Als die pipos hun eigen rekeningen niet kunnen maken is feitelijk hun domme fout, in t vervolg denk ik dat ik pas ga reageren als ze ons effectief zouden zeggen dat we het artikel al hebben ontvangen en dat we geen recht hebben op een terugbetaling...

Hier ook (even?) de stroom uit geweest deze nacht rond 1.40u ofzo. Ik moest even ervoor naar het toilet en de lichten werkten nog. Even later in bed en dan hoorde ik iets klikken in de bureau dus even gaan kijken en daar was alles terug aan het opstarten (printer, router...).

Lopers in het donker, zonder verlichting, en met een gitzwarte loopbroek en een zwart pak aan.
Fietsers in het donker, zonder verlichting, met een gitzwart pak aan.
En de grootste ergernis? Dat dit meer dan 50% van het totaal bedraagt, die dat doen.

Levensgevaarlijk .. zeker als ze dan oversteken zonder goed te kijken .. (wat ze ook nog eens doen)
Sinds ik met de fiets naar het werk rij, valt mij dat ook veel meer op. Ben er ook verbaasd van hoeveel ik er elke keer weer tegenkom. Niet zo lang geleden zelfs een op een speed pedelec volledig in zwart en zonder verlichting om 7u 's ochtends.

Een tijdje geleden een Bobike fietsstoel gekocht en daar zit een cijferslot bij waardoor je de stoel kunt vastzetten aan het frame.
Het was dat soort model, maar dat cijferslot is veel te lang en eigenlijk prul. Dat knip je zo door. Dus echt een beveiliging zou ik het niet noemen.

Dit soort schandalige uitmelkerij van mensen die wél nog werken, maar pendelen zie ik hier ook meer en meer gebeuren...
En dan te bedenken dat betalen aan de NMBS je niets extra oplevert, integendeel, zie o.a. dit:

Dus "bewaakt", maar niet voldoende extra beveiligd en uiteraard niet verantwoordelijk, maar wel de reizigers laten betalen... wat een grap.
Enerzijds anderzijds natuurlijk, als de regering snoeit op het budget voor de NMBS moeten ze het ergens anders halen, proberen het werk het te laten betalen. Je kan ook een 10-beurtenkaart nemen dat is goedkoper als je er sporadisch moet zijn.

Een 2 weken geleden 2 cadeautjes besteld, niemand aan de deur gezien, meteen naar afhaalpunt gestuurd. Pakketje 1 was daar, Pakketje 2 missing. Na veel 5 en en 6 en kregen wij een vervanging opgestuurd.

Nu deze morgen een mail dat pakket nr 2 niet werd opgehaald en dat we een terugbetaling krijgen op de rekening hiervoor. Dus moeten wij nog eens op onze kosten terugbellen om te melden dat we het alsnog hebben gekregen (dat vervangend artikel dus).

Op het einde van het gesprek had ik zelf de indruk dat ze mij half aan het uitlachen was, van waarom laat ge ons dat nu weten...

Als die pipos hun eigen rekeningen niet kunnen maken is feitelijk hun domme fout, in t vervolg denk ik dat ik pas ga reageren als ze ons effectief zouden zeggen dat we het artikel al hebben ontvangen en dat we geen recht hebben op een terugbetaling...

Via hun chatbox hebt ge normaal altijd snel iemand die u kan helpen. En da's gratis. Bol is trouwens altijd heel soepel in die dingen.

Gezellig vanmorgen op weg naar het werk. Aanschuiven op voorsorteerstrook daar aan het winkelcentrum dockx in Brussel. Komt er daar ene van het middenvak juist aan de lichten voor mij nog maar eens tussen. Dan ging het licht even uit en heb ik diene op het kruispunt nog terug voorbij gestoken. Heeft hij mij nog beetje zitten volgen tot aan mijn werk, moest men raam naar beneden doen en hij ging me op men gezicht slagen maar dan was hij opeens weg 😅.

Niet correct mijn reactie en doe dat zelden (hoewel dat nog wel eens gebeurd is dat er mensen zo voorsteken) maar mensen moeten echt eens normaal beginnen doen in het verkeer.

Laatst bewerkt:
Gezellig vanmorgen op weg naar het werk. Aanschuiven op voorsorteerstrook daar aan het winkelcentrum dockx in Brussel. Komt er daar ene van het middenvak juist aan de lichten voor mij nog maar eens tussen. Dan ging het licht even uit en heb ik diene op het kruispunt nog terug voorbij gestoken. Heeft hij mij nog beetje zitten volgen tot aan mijn werk, moest men raam naar beneden doen en hij ging me op men gezicht slagen maar dan was hij opeens weg 😅.

Niet correct mijn reactie en doe dat zelden (hoewel dat nog wel eens gebeurd is) maar mensen moeten echt eens normaal beginnen doen in het verkeer.
Liverpool fans he..:unsure:

Mijne maat heeft 1 TV besteld. Ze hebben er 2 geleverd. Er staat 1 op de leveringsbon en op factuur.

God works in mysterious ways.

Mijn vader.
Voor zijn pensioen: Bel mij niet tijdens de werkuren tenzij het voor iets heel dringend is want ik heb het druk druk druk
Nu hij met pensioen is: Heeft mij maandagvoormiddag gebeld, gisterennamiddag en nu net weer om 15u40 met de meest banale vragen. 🤨🙄

Winteractie van NMBS: heen en terug aan 50%

Helaas blijkt minimumtarief traject 2.50 te zijn en is mijn standaardtarief h/t 5 euro.

Dus 0% korting 😑

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan