Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu een goeie anderhalve maand in mijn tweede lockdown (niet-medisch contactberoep, zelfstandig in hoofdberoep). Perspectief? Niet veel voor de moment, mss 1/02 wie weet.
Begin deze maand begonnen met vrijwilligerswerk in AZ Delta Roeselare, de logistieke diensten (goederenlogistiek, ziekenhuisapotheek, ...). Best interessant om zo in contact te komen met een wereld waar je niet zomaar in terecht kunt komen. Je leert nieuw zaken kennen die je graag doet, zaken die ik in vorige werken ook leuk vond om te doen en voldoening uit kon halen (heb het dan over het logistieke). Maar dan begin je te denken... zo van die "wat als"-situaties. Wat als ik de stap zet naar de zorgsector? Welk impact op mijn leven nu? En dan voor mijn vriendin? Wat met onze mogelijke toekomstplannen? Is dit geen bevlieging omdat ik hele dagen niets kan doen? Haal ik alles uit de kast met mijn huidig beroep? Mis ik dan toch niets?

Naja, je begint zo aan alles te twijfelen...

Ben zelfs al gaan kijken naar vacatures... welke opleidingen nodig zijn voor bepaalde jobs... heb al iets gevonden dat ik zie van "ja, dat is op mijn lijf geschreven" ... mja

Pff.

Morgen wandeling maken met de vriendin, altijd een moment voor beide om over van alles te praten dat op onze maag ligt :)
Heh, ik kan me inbeelden dat zoiets wel voor u zou zijn. Iets bij gaan studeren is geen lachertje, maar als je wat gedreven bent kan er veel gebeuren. Ondersteuning van je vriendin is natuurlijk erg belangrijk, want sowieso moet zij daarvoor ook wel offers brengen, al is het maar de extra stress tijdens de blok die zij dan ook ervaart. Maar bij mij is het het alleszins waard: Ik ben zelf ook veel gelukkiger nu ik weer gekozen heb om te studeren.

Trouwens, toevallig, maar ik begin binnenkort in Brussel te werken voor het architectenkantoor dat de nieuwe campus van AZ Delta Roeselare ontworpen heeft, en het hoofdkantoor van het bureau is ook in Roeselare. Mss spring ik nog eens binnen in uw zaak als ie weer opent.

Heh, ik kan me inbeelden dat zoiets wel voor u zou zijn. Iets bij gaan studeren is geen lachertje, maar als je wat gedreven bent kan er veel gebeuren. Ondersteuning van je vriendin is natuurlijk erg belangrijk, want sowieso moet zij daarvoor ook wel offers brengen, al is het maar de extra stress tijdens de blok die zij dan ook ervaart. Maar bij mij is het het alleszins waard: Ik ben zelf ook veel gelukkiger nu ik weer gekozen heb om te studeren.

Trouwens, toevallig, maar ik begin binnenkort in Brussel te werken voor het architectenkantoor dat de nieuwe campus van AZ Delta Roeselare ontworpen heeft, en het hoofdkantoor van het bureau is ook in Roeselare. Mss spring ik nog eens binnen in uw zaak als ie weer opent.
Haha, moet maar seintje geven ;)

En heb gisteren er al over gepraat met mijn vriendin. Denk dat ik nu wat, door de gehele situatie, wat in een gat ben gevallen. Veel mist in het hoofd, maar door te praten is er veel opgeklaard. Denk dak mijn drive wat kwijt ben en dat ik gwn zo snel mogelijk weer moet kunnen knippen om mijn vlam van passie weer goed aan te wakkeren :p

Nog eens op de weegschaal gestaan: + 10kg sinds begin dit jaar.
Zal het maar op Corona steken zeker ...
Hier ook, 2 weken geleden moest ik m'n gewicht doorgeven voor een medisch onderzoek. 87kg voor 1m78 te zijn. Ik stond al 20j op 75kg, het laatste jaar heb ik me precies wat laten gaan..

Ik kon altijd eten wat ik wou zonder bij te komen (zelfs ooit 3 maand overleefd op McDonalds alleen, geen gram bij), maar het laatste jaar ben ik die zegen kwijt blijkbaar.

Nog eens op de weegschaal gestaan: + 10kg sinds begin dit jaar.
Zal het maar op Corona steken zeker ...
Ditto. Van 82 naar 92 kg (1.83m). Meer eten, meer drinken en minder sport.

Na de kerstperiode ga ik er wel iets aan doen. Tis wat overdreven nu :)

Mijn 15" MacBook Pro begint lastig te doen met de spatiebalk, hij doet regelmatig 2x spatie terwijl ik er maar 1x op klik. En 2x kort na elkaar spatie in macOS na een letter = een puntje en een spatie, dus dan moet ik bovenop hetgeen ik teveel getypt heb nog 2 backspaces en een nieuwe spatie doen.

't Is eentje van het werk dus kan 'm gewoon inruilen voor de 16" die er heel erg verleidelijk uitziet (groter scherm en veel beter toetsenbord in dezelfde form factor) maar ik wil wachten op de M1-versie ... Maar het zal nog effe duren tegen wanneer die uit is, en nog wat langer tegen dat de IT-dienst (Digipolis) die zal kunnen leveren :(

't Is eentje van het werk dus kan 'm gewoon inruilen voor de 16" die er heel erg verleidelijk uitziet (groter scherm en veel beter toetsenbord in dezelfde form factor) maar ik wil wachten op de M1-versie ... Maar het zal nog effe duren tegen wanneer die uit is, en nog wat langer tegen dat de IT-dienst (Digipolis) die zal kunnen leveren :(

Zelfde hier. Ze willen me op mijn nieuwe werk ofwel een huidig model geven (die ik zelf ook heb) of wachten tot de nieuwe 16" komt en me dan zo eentje geven.
Ik heb de 2e optie gekozen en voorgesteld om in tussentijd gewoon mijn prive toestel te gebruiken. Het zou stom zijn om me een nieuwe te geven die ongeveer hetzelfde is als wat ik nu heb. Dan zou deze bak gewoon stof staan vangen.

Zeer veel geld aan het uitgeven de laatste tijd en vandaag keek ik naar mijn rekening en dacht ah het valt precies nog mee maar dan zag ik dat mijn loon was gestort ;_;
Tip: met een credit card betalen. Dan ziet ge dat te laat en hoeft ge momenteel niet schuldig te voelen.

Tip: met een credit card betalen. Dan ziet ge dat te laat en hoeft ge momenteel niet schuldig te voelen.
Ik zie alle rekeningen in mijn bank app, ook van mijn kredietkaart. 🥲

Dat gevoel van “yes wat geld op de rekening” gevolgd door “noooo, er moet nog keiveel af” is een grotere emotionele rollercoaster dan de gemiddelde weekendthriller op tv.

Gisteren iets gegeten waarin de paprika niet deftig van was doorbakken. Ik weet terug waarom ik geen paprika mag eten, holy maagpijn shit

Ontsmettende gel die echt stinkt naar parfum, om van te braken, zal aan mijn neus liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan