Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Held :love2: Ik krijg het schijt van mensen die hun vuil op de grond gooien. Ik snap niet dat mensen dat zelfs nog durven. Ik dacht dat dat al 20 jaar taboe was. Een klokjuis of bananenschil in de berm gooien dufk ik ook doen, maar toch niks dat niet afbreekt allez!
Alle andere zaken kan je eigenlijk gewoon kwijt in het Pol & Actua subforum hoor, dat wordt daar direct afgebroken.

Want dan gaat het naar de verbrandingsoven?
Als je dat bij het GFT gooit wordt dat gecomposteerd hoor. Enkel haal je die condities (o.a. hoge temperatuur) gewoon niet in de berm of de eigen composthoop waardoor dat veel trager afgebroken wordt.

En zelfs de verbrandingsoven lijkt me eigenlijk beter dan een berm vol met allerhande schillen die amper vergaan.

M'n vorige huisgenoot en beste maat had een fiets die hij liet verzekeren via een makelaar. Hij is in januari vertrokken op wereldreis. Eerst heeft hij wel zijn fiets verkocht met de trein meegenomen naar zijn thuisland in Duitsland en daar gedoneerd aan een maat. Mail gestuurd naar makelaar dat hij dus niet meer in België woont en de fiets uit zijn handen is. Was een premie van +- 65 EUR/jaar met vervaldag ergens in mei. Ik krijg nu zelf de ene na de andere aangetekende zending voor betaling van die verzekeringspremie. Ik heb zowel met makelaar als verzekeraar rechtstreeks gebeld bij elke ontvangst dat de fiets er niet meer is, dat de persoon op wie de verzekering staat in de Filipijnen zit, uitgeschreven is en dus waarschijnlijk ook niet zal betalen. Aan telefoon steeds: "ja ja, oké we doen het nodige." Daarnaast heeft mijn kameraad nog eens zijn mail voor een tweede keer gestuurd naar makelaar en verzekeraar.

Krijg nu een brief van een incassobureau dat dreigt gerechtelijke stappen te zetten. Ffs man. Al die rommel voor een fluts een verzekeringscontract en voor een persoon die al bijna 9 maand niet meer in België woont.

Krijg nu een brief van een incassobureau dat dreigt gerechtelijke stappen te zetten. Ffs man. Al die rommel voor een fluts een verzekeringscontract en voor een persoon die al bijna 9 maand niet meer in België woont.
Attest aanvragen wie gedomicilieerd is op jouw adres en dat bezorgen aan de deurwaarder met de boodschap dat geadresseerde niet langer op jouw adres woont. Hopelijk staat zijn naam niet meer op de deurbel?

Attest aanvragen wie gedomicilieerd is op jouw adres en dat bezorgen aan de deurwaarder met de boodschap dat geadresseerde niet langer op jouw adres woont. Hopelijk staat zijn naam niet meer op de deurbel?
Goede tip. Z'n naam staat niet vermeld op de deurbel.
In eerste instantie zal ik wel nog eens een mail sturen naar makelaar, verzekeraar en incassobureau samen met originele vraag dat dateert van januari waarin m'n maat vroeg contract op te zeggen (5 maand voor vervaldag). Maar zelfs als het minder dan 3 maand voor vervaldag was en hij de fiets uit handen heeft gedaan zou het contract mogen worden stopgezet wegens het feit dat er niets meer te verzekeren is. Snap echt niet waarom dit allemaal zo moeilijk te begrijpen is...

Ik zou niet meteen weten waar ik achter zo'n bedrag zou moeten gaan bedelen :crazy:
Ik zou eerder wel eens willen weten hoe die notaris aan zo'n bedrag komt door een fout.
Wij hebben een bouwgrond verkocht en er staat nog steeds onze hypotheek op de bouwgrond die niet meer van ons is :crazy:

Dus nu moeten wij meer als 7 maanden na de akte ineens dat geld aan de bank betalen voor die eraf te halen en allemaal facturen, van de bouw van ons nieuw huis, in hun systeem steken en zo ons geld recupereren. Maar daarvoor moet er dus eerst 112k op hun rekening staan.

Wetende dat het eerste voorstel 210 000€ was :help:

Een deftige notaris kan dat bedrag toch wel even voorschieten zeker, als het zijn fout is?

Vijf jaar geleden bij de aankoop van vastgoed zat ik bij de notaris voor de akte van de aankoop en het hypothecair krediet. De bank was echter "vergeten" om een schijf van 60K te storten op rekening van de notaris. Notaris heeft toen papieren bekeken en gezegd dat alles waterdicht was, en heeft die 60K zelf voorgeschoten om de akte alsnog te kunnen verlijden ipv alles te moeten uitstellen. Notaris heeft die achteraf gerecupereerd bij de bank. Dát is pas service.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan