Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Remake

Welke taal moet ik spreken als ik 112 bel?

Je spreekt de taal van het land vanwaar je belt. Als je deze taal niet spreekt, kan je de nodige informatie ook bijvoorbeeld in het Engels doorgeven. Engels is de meest courante taal, in 21 lidstaten kan je in het Engels geholpen worden. In sommige lidstaten kunnen ze je oproep naar het noodnummer 112 ook afhandelen in het Frans, Duits of in de taal van het buurland.

Bron: 112.be

Die persoon mag dus terecht verontwaardigd zijn dat die niet geholpen werd in het engels.

Laatst bewerkt:
Paar maand geleden hebben ze de lift bij ons veiliger gemaakt volgens de wettelijke normen, van af dan hebben we meer panne gehad met de lift dan we ze kunnen gebruiken. nu weeral kom je van de winkel zwaar beladen met boodschappen, werkt dat ding weer niet. :angry:

Paar maand geleden hebben ze de lift bij ons veiliger gemaakt volgens de wettelijke normen, van af dan hebben we meer panne gehad met de lift dan we ze kunnen gebruiken. nu weeral kom je van de winkel zwaar beladen met boodschappen, werkt dat ding weer niet. :angry:
Dat kan je echt missen na een lange dag, hé. :p

Bij ons ook de lift die 6 maanden defect was op ons vorige appartement. Ik ben in het naar boven gaan toen iemand gekruist die via de railing gewoon 3 verdiepen naar beneden gleed. Ik heb even overwogen dat ook te doen, maar mezelf kennende zou ik met een shortcut recht beneden zijn beland. En jammer genoeg werkt dat glijden maar in 1 richting. :(

En ik waarschuw voor de zwarte weekends van 2023 met files langs alle kanten, wie kan gaat best deze winter op reis zodat je de ergste drukte wat kan vermijden

STRONTGAZET

Een vast energiecontract (Luminus Optifix) waarbij het verbruik al jaren vrijwel identiek is (algemene delen appartement) waar Luminus plots heeft beslist op het voorschotbedrag van €23/maand aan te passen naar €605/maand en het uiteraard al onmiddellijk van de rekening haalt.

Gelukkig kan je domiciliëringen gemakkelijk terugvorderen, die domiciliëring heb ik ondertussen ook al afgesloten.

Een vast energiecontract (Luminus Optifix) waarbij het verbruik al jaren vrijwel identiek is (algemene delen appartement) waar Luminus plots heeft beslist op het voorschotbedrag van €23/maand aan te passen naar €605/maand en het uiteraard al onmiddellijk van de rekening haalt.

Gelukkig kan je domiciliëringen gemakkelijk terugvorderen, die domiciliëring heb ik ondertussen ook al afgesloten.
Is je tarief net herzien geweest ofzo? Sowieso vertrouw ik die berekening niet echt, ook vreemde dingen gezien, maar dit is wel extreem.

Is je tarief net herzien geweest ofzo? Sowieso vertrouw ik die berekening niet echt, ook vreemde dingen gezien, maar dit is wel extreem.
2 jaar vast met ingangsdatum ergens in april 2022, veel reden voor herziening hebben ze dus niet voor april 2024.

Edit: ter info, de laatste 4 maanden gemiddeld 41,5kwh per maand verbruikt, met een voorschot van €605 zou dat op €14,57/kwh uitkomen..

Wauw :unsure:

Iemand zijn verdrongen herinneringen zijn terug naar boven gekomen. :unsure:
1659435436773.png

Uw mondeling examen waren "mond open, ogen toe, mentaal naar een andere plaats gaan, bidden dat het snel gedaan is, en wachten tot de andere klaar is met zijn stokske in uwe mond te rommelen" ?
Ik neem mondelinge examens af maar als er iemand zich neerzet alsof hij bij de tandarts zit bel ik de ambulance hoor.

Dat lokale handelaars hun website of Facebook gebruiken om hun verlofregeling te communiceren.
Sta ik gisteren aan een speciaalzaak waarbij er een briefje aan de deur hangt dat ze in augustus uitzonderlijk om 18u sluiten ipv de gebruikelijke 19u.
Uur gereden voor niks.

Hoe f****** moeilijk kan het zijn om dat eens op Facebook te zetten, te meer omdat ze er wel andere onzin kunnen op plaatsen? 😡🤬

Ring doorbell geeft roze beeld als gevolg van de IR filter die geblokkeerd zit. Toestel is natuurlijk van 2017 dus ver uit de garantieperiode. Mijn madam belt toch eens naar ring en rarara.. Geen probleem mevrouw... We sturen u zo spoedig mogelijk een nieuw toestel op.
Waarop mijn vriendin replikeerd. Die video doorbell pro?
Antwoord ring/amazon. Nee mevrouw die maken we niet meer. We sturen u de versie 2 op. 249 euro. Zomaar omdat je een goede klant bent... :unsure:

Ik stel me toch de vragen in hoeverre ze verdienen aan je data als ze vlot toestellen na 5 jaar vervangen.
amazon followed through.. vandaag die ring mogen ontvangen.
Dus als er nog mensen zijn met het vastzittende IR filtertje. Na 5 jaar kan je deze nog vlot en gratis omwisselen

Ik verwacht een pakket vandaag, geleverd door een, voor mij, onbekende firma. Het moest er eigenlijk gisteren al zijn, maar er zou niemand thuis geweest zijn en er was zogezegd een briefje in de bus gestoken - dat verneem ik dan via mail want hier is niemand gepasseerd, ik was de hele dag thuis.

Stopt hier net een busje, leuk denk ik, ze zijn 2u voor op schema. Er wordt aangebeld en tegen dat ik aan de deur ben, zit meneer al terug in zijn bus, steekt zijn hand op, en is weg. Ik bekijk het pakje dat tegen mijn deur staat, da's dus nog niet eens voor hier. Ander huisnummer, andere straat en een compleet andere gemeente! Pakketje met stukken voor sanitair voor een bedrijf dat zich in de industriezone van Herentals bevindt. :wallbash:

Nu ben ik enkel maar aan het hopen dat het een toevallige random levercamionette was en dat mijn bestelling niet ergens aan een andere voordeur gezet werd en ik mijn bordspelletjes ooit zal zien. De tracker staat in ieder geval (nog) niet op geleverd. 🙏🤦‍♀️

Edit: en het staat als afgeleverd, dan maar een klachtenmail opstellen en hopen dat ik ofwel een nieuw pakket krijg of een terugbetaling.

Laatst bewerkt:
Ach leveranciers. Halsoverkop nog een cadeautje besteld bij Bol met avondlevering en pakket staat geleverd, maar niemand gezien en niets in de bus natuurlijk. Prutsers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan