Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie belt er nu ook naar 112 voor een gestolen fiets?
En na 2 jaar hier wonen geen landstaal spreken is imo ook wel onwil, die poster is gewoon een egocentrische zaag.
Wat aan azijnreactie. Jij wil gewoon je buddy uit West-Vlaanderen beschermen. Als er iemand belt voor een misdaad te melden, of dat nu een verkrachting of gestolen fiets is, moet die mens gewoon het nodige doen, en geen preek over Nederlands spreken.

Als er morgen iemand jouw vrouw of dochter aan het verkrachten is, en iemand belt de hulpdiensten en vraagt in het Swahili om hulp (en toevallig verstaat die receptionist dat), dan ga jij toch niet liggen klagen dat het niet in het Nederlands gebeurde?

Wat aan azijnreactie. Jij wil gewoon je buddy uit West-Vlaanderen beschermen. Als er iemand belt voor een misdaad te melden, of dat nu een verkrachting of gestolen fiets is, moet die mens gewoon het nodige doen, en geen preek over Nederlands spreken.

Als er morgen iemand jouw vrouw of dochter aan het verkrachten is, en iemand belt de hulpdiensten en vraagt in het Swahili om hulp (en toevallig verstaat die receptionist dat), dan ga jij toch niet liggen klagen dat het niet in het Nederlands gebeurde?

Mijn buddy uit West-Vlaanderen beschermen? Wat voor vreemde kronkel is dat nu weer? :unsure:
En als je belt naar 112 voor een gestolen velo, gaan ze u daar niet helpen hoor, 112 dient daar niet voor.

Daarnaast heb ik ook het gevoel dat die tekst een beetje aangedikt is en het niet gaat om de exacte conversatie.

Mijn buddy uit West-Vlaanderen beschermen? Wat voor vreemde kronkel is dat nu weer? :unsure:
En als je belt naar 112 voor een gestolen velo, gaan ze u daar niet helpen hoor, 112 dient daar niet voor.

Daarnaast heb ik ook het gevoel dat die tekst een beetje aangedikt is en het niet gaat om de exacte conversatie.
Dan moeten ze dat daar maar vertellen dat hij hiervoor niet naar 112 moet bellen. Maar dan moeten ze hem geen preek verkondigen over zijn taal en zo nodig iedereen zijn tijd verdoen.

Zelfs al is 112 niet de juiste plaats, gewoon aangeven waar wel te zijn kost niks. En als een misdaad aan de gang is, ook al is het een fiets, dan moet je wel degelijk bij de flikken-die-van-dienst-zijn zijn. In Kortrijk kan je weinig anders dan 112 want na 17u en in het weekend is er geen kat die in een commissariaat een telefoon opneemt. Nu ja, er zijn nu eenmaal mensen die altijd een slachtoffer de schuld gaan geven ten voordele van de blauwe onkunde.

Dan moeten ze dat daar maar vertellen dat hij hiervoor niet naar 112 moet bellen. Maar dan moeten ze hem geen preek verkondigen over zijn taal en zo nodig iedereen zijn tijd verdoen.
En jij bent 100% zeker dat het gesprek zo is verlopen? Lijkt me sterk.

Nu ja, er zijn nu eenmaal mensen die altijd een slachtoffer de schuld gaan geven ten voordele van de blauwe onkunde.
Kom kom, serieus blijven he. Het is alomtegenwoordig om aan te nemen dat de "flikken" sowieso fout zitten, de reden er van heb ik nog nooit begrepen, maar bon.
Dit verhaaltje gaan we ook zomaar geloven, want ja, kan niet anders dan 100% zo gegaan zijn, want het is tegen de politie.

En jij bent 100% zeker dat het gesprek zo is verlopen? Lijkt me sterk.
Maar je was er wel initieel mee akkoord leek me. Ik weet niet wie er gebaat is om daar anoniem over te liegen op reddit, al kan het altijd natuurlijk.

Feit is dat als ik naar de site van de lokale politie hier kijk, er voor dringende zaken ook gewoon 101 staat (waar 112 je naar zou moeten doorverbinden). Verder is er het nummer voor algemene inlichtingen, dat om 2u 's nachts volgens mij niet wordt bemand.

Dusja, als je dan om 2u je burgerplicht wil doen en een misdaad melden, verwacht ik toch wat anders.

Maar je was er wel initieel mee akkoord leek me. Ik weet niet wie er gebaat is om daar anoniem over te liegen op reddit, al kan het altijd natuurlijk.
Nee hoor, als een agent een fout maakt, ga ik dat ook niet verdedigen, maar dit lijkt me een straf verteld verhaal te zijn, maar goed.

Feit is dat als ik naar de site van de lokale politie hier kijk, er voor dringende zaken ook gewoon 101 staat (waar 112 je naar zou moeten doorverbinden). Verder is er het nummer voor algemene inlichtingen, dat om 2u 's nachts volgens mij niet wordt bemand.

Dusja, als je dan om 2u je burgerplicht wil doen en een misdaad melden, verwacht ik toch wat anders.
Een dringende misdaad, of iets dat bezig is akkoord, maar voor een gestolen fiets moet je toch gewoon aangifte gaan doen op kantoor?

Voor 't zelfde geld is die kerel gewoon gefrustreerd dat de noodlijn niet meteen kan helpen met een aangifte en is dat gesprek daardoor wat vreemd gelopen. Maar aannemen dat die agent zomaar bij het opnemen niet wil helpen in het Engels geloof ik eigenlijk totaal niet. Dat zou anders al lang door andere mensen met hetzelfde probleem zijn aangekaart. Toeristen, om maar 1 groep te noemen, bellen ook niet in 't Nederlands naar onze 101/112. Moesten die zoiets tegenkomen, was dat al bekend hoor.

Een dringende misdaad, of iets dat bezig is akkoord, maar voor een gestolen fiets moet je toch gewoon aangifte gaan doen op kantoor?
Als je om 2u 's nachts twee mannen een fiets ziet stelen, vind ik dat toch nog "bezig" hoor. Misschien kunnen ze eens rondrijden en uitkijken voor die camionette ofzo.

Feit blijft dat ongeveer elk antwoord nuttiger was geweest dan "en vowa klapt gij geen Vloms gast?"

112 dient wél om een misdrijf (diefstal dus) te melden. Redelijke kans toe dat ze direct de patrouilles kunnen verwittigen om uit te kijken naar voertuig X met nummerplaat Y.
Als toevallig de patrouilles én ondersteuning aan het bieden zijn bij een voetbalwedstrijd, én een verkeersongeval én huiselijk geweld, zal daar idd niets mee gebeuren. Maar dat is aan de agenten om te bepalen of dat een prioriteit is, niet een random burger.

Ohja, ik had het vorig jaar al eens als frustratie getypt: vorig jaar in het weekend, wanneer het kantoor bij ons gesloten was, 112 gebeld voor een dier in nood. Ik was op Vlaams gebied, 4km van de Waalse grens en werd verbonden met de dichtst bijzijnde noodcentrale. Henegouwen dus. Daar werd ik ook uitsluitend in het Frans geholpen. Omdat ik wat in paniek was, vroeg ik of het niet in het Engels kon, wat ik veel beter kan dan Frans. Non, pas possible. In mijn eigen land, in een Vlaamse stad kon ik dus niet geholpen worden in mijn eigen taal.

Ohja, ik had het vorig jaar al eens als frustratie getypt: vorig jaar in het weekend, wanneer het kantoor bij ons gesloten was, 112 gebeld voor een dier in nood. Ik was op Vlaams gebied, 4km van de Waalse grens en werd verbonden met de dichtst bijzijnde noodcentrale. Henegouwen dus. Daar werd ik ook uitsluitend in het Frans geholpen. Omdat ik wat in paniek was, vroeg ik of het niet in het Engels kon, wat ik veel beter kan dan Frans. Non, pas possible. In mijn eigen land, in een Vlaamse stad kon ik dus niet geholpen worden in mijn eigen taal.
Ik vind het absurd dat men hier (akkoord, we zitten tegen Brussel) Nederlands én Frans én "een extra taal is een pluspunt" vraagt voor simpele horeca-jobs zoals broodjesbars of serveersters, maar dat voor zo'n jobs eentaligheid ok is.

Hoe is het dan afgelopen met dat dier...?

Ik heb het weer volledig gehad met mensen die op tweedehandszoekertjes reageren.

1659360239155.png

Ik vind het absurd dat men hier (akkoord, we zitten tegen Brussel) Nederlands én Frans én "een extra taal is een pluspunt" vraagt voor simpele horeca-jobs zoals broodjesbars of serveersters, maar dat voor zo'n jobs eentaligheid ok is.
In het Brusselse moet je ook tweetalig zijn voor de noodcentrale.
Als meertalig zijn echt een vereiste wordt dan zal men toch de job moeten opwaarden. Van een niveau C kan je niet verwachten dat hij de landstalen plus nog een taal spreekt.

Wie belt er nu ook naar 112 voor een gestolen fiets?
En na 2 jaar hier wonen geen landstaal spreken is imo ook wel onwil, die poster is gewoon een egocentrische zaag.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat al eens gedaan heb. Omdat ik echt niet wist hoe ik het anders moest aanpakken: Ik had mijn gestolen fiets op straat teruggevonden. En ik was nu niet van plan om daar 2 dagen te kamperen tot de nieuwe eigenaar 3 koppen groter en 2 bicepsen breder bleek te zijn 😬 Maar ik ben toen wel vriendelijk te woord gestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan