Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hangt er vanaf bij welke bank de opdrachtgever is die het geld stort. Is die ook bij Belfius, dan staat het de zelfde dag op je rekening.
Nee toch niet, kan ook tussen verschillende banken
Het ligt eraan welk type overschrijving de opdrachtgever gebruikt. Het probleem ligt in dit geval dus bij je werkgever, niet bij de bank.

Mocht er onder de sarcastische jaloezie ook nog een wil zitten, kom gerust bij de overheid werken... ze zoeken net zoals in alle sectoren nog mensen.
Absoluut geen jaloezie, zelfs geen vooroordeel dat ambtenaren "per definitie" een luilekkerleventje hebben.
Was een grapje naar straight six toe, die ambtenaar is. 😉

Vriendelijke groeten

Een ex-leerkracht. Je weet wel, zo iemand die "ook maar 24u moet werken per week tussen al die vakanties door." 😁

Waarom je anno 2022 je bij een bank zoals Belfius, nog altijd moet wachten tot na het weekend voordat je loon op je rekening staat. Ook al heeft je werknemer deze al de vrijdag gestort.
Ik zou precies toch maar eens uitkijken naar een nieuwe job. Het is in principe de bedoeling dat de werkgever u betaalt en niet omgekeerd.

Raar, als bij mij iets op vrijdag op mijn rekening gestort is, dan staat dat er ook op vrijdag op.
En ik ben ook bij Belfius.
Het hangt ervan af wanneer de transactie (de loonbetalingen) verzonden wordt (voor 10:00 s'morgens bijv.) en van het type betaling (urgent/niet-urgent).

Ik versta dat Instagram heel belangrijk is voor jonge vrouwen maar kinderen gaan wegjagen en met je ogen rollen, opmerkingen nét te luid te maken *in een trampoline park* dat is er dan weer over. Twee van die gymkonijnen die zeven keer dezelfde sprong of positie wilden filmen en kinderen echt gingen gaan tegenhouden van springen en dan uitgebreid filters gaan kiezen midden op een attractie … Er is een Basic Fit bijna naast de deur, ga daar de Basic Bitch gaan uithangen.

Ik versta dat Instagram heel belangrijk is voor jonge vrouwen maar kinderen gaan wegjagen en met je ogen rollen, opmerkingen nét te luid te maken *in een trampoline park* dat is er dan weer over. Twee van die gymkonijnen die zeven keer dezelfde sprong of positie wilden filmen en kinderen echt gingen gaan tegenhouden van springen en dan uitgebreid filters gaan kiezen midden op een attractie … Er is een Basic Fit bijna naast de deur, ga daar de Basic Bitch gaan uithangen.
Dat soort asociaal gedrag vind ik wel iets waar zo'n kiekens op mogen aangesproken worden.

Ik denk dat een klassieke crew dat wel zou doen maar deze durfde duidelijk niet zoveel zeggen. Ze kunnen er dan ook zo makkelijk een drama van maken op kleur gespeeld, ik versta de terughoudenheid.

Gewoon telkens ze een pose staan te doen gewoon in hun achtergrond staan springen terwijl je luid staat te zingen "Ik wil leven, ik wil vrij zijn...en ik spring spring spriiiing....je foto's in."

Escalate to de-escalate

Amai, wist niet dat het al zover gekomen was...

Het hangt ervan af wanneer de transactie (de loonbetalingen) verzonden wordt (voor 10:00 s'morgens bijv.) en van het type betaling (urgent/niet-urgent).
Dat ligt toch aan het type overschrijving dat ze gebruiken. Bij een instant overschrijving staat dat geld zo goed als onmiddellijk op je rekening, bij een normale overschrijving kan dat dezelfde dag niet zijn al je geluk hebt, maar als je oech hebt kan dat zelfs een paar dagen duren.

Vorige week in Antwerpen stad:
- café 1: bediening in Engels
- restaurant: bediening in Engels en iemand met gebrekkig Nederlands (en Italiaans)
- café 2: bediening in het Hollands

Ik voelde me in het buitenland :unsure:

Heb dat ook al met oudere personen gezien. Ooit zo in een attractie (de kikkers) gezeten in Plopsa indoor dat blokkeerde omdat er 2 volwassene in zo een kikker kropen met beide een fotocamera met een lens van een halve meter om het kind dat achter hun zat te fotograferen.

Alles blijkbaar voor de perfecte foto

Dat een jobstudent geen mensen gaat buitengooien lijkt me nu wel logisch, zal wel aan geen enkele kaart gelegen hebben. Moest er natuurlijk wat cliënteel hun mond opendoen...
Dat haalt niks uit, dan heb je daar ambras zonder dat je eigenlijk enige mogelijkheid hebt om effectief iets te doen.

Bij dezelfde bank mss, maar die processen zijn wss niet Realtime maar in batch
Van mijn KBC => mijn Argenta: Geld staat er direct op (ook in weekend)
Van mijn Argenta => mijn KBC: Wacht maar 3 dagen manneke.

Dus... ik gok toch dat het gewoon de bank is die het kiest en/of moeilijk maakt (in mijn geval Argenta die graag geld ontvangt en minder graag wegstuurt).

Van mijn KBC => mijn Argenta: Geld staat er direct op (ook in weekend)
Van mijn Argenta => mijn KBC: Wacht maar 3 dagen manneke.

Dus... ik gok toch dat het gewoon de bank is die het kiest en/of moeilijk maakt (in mijn geval Argenta die graag geld ontvangt en minder graag wegstuurt).
Denk niet dat ze effectief uw geld opsturen :D

Heb nog bij Worldline gewerkt en toen was dat allemaal in batch tussen de banken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan