Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog eens bellen en zeggen dat het erger is geworden (als het echt pijnlijk is en stoort).
Lijkt me niet praktisch om een maand lang elke maaltijd pijn te hebben.
Hopelijk helpt dat, want ik vroeg al of het vroeger kon, maar dat was de eerste beschikbare afspraak in de agenda. Blijft schrijnend dit.

Mijn job, verre van.

Allemaal privé gerelateerd.

Het nadeel van veel kennissen en vrienden te hebben, en in allerlei verenigingen te zitten.
(Ja ik heb vrienden.)

Eens men heeft geroken dat je een IT'er bent weet men u gauw te vinden.

Nadeel is dat je niet steeds nee kan zeggen omdat je die mensen vaak ziet.
En dat zou de boel weer verzuren.
Die organiseren dan ook weer evenementen die je dan al eens meedoet.

---
Of hoe absurd het kan gaan:

Een busreis meegedaan. (In de laatste weken van corona, toen dat je dat PLF nog moest invullen.)
Aan tafel, mensen praten dan wat met elkaar. Zo van en wat doet gij allemaal?
Zo stom was ik om te zeggen: "IT"
Ik zag haar gezicht verstarren, ik voelde het aankomen. Die legt haar gsm om tafel. "En dit en dat scheelt met haar gsm, en wat kan ze er aan doen."
Ik denkende: WTF, we zijn weer vertrokken.

Een ander had dat opgevangen. Hing later aan mij, om tv te streamen van haar gsm naar de tv.

Niet veel later kwam een oude vent naast me gelopen. Over of ik ergens een account kon aanmaken. Ik snapte het allemaal maar half.
Geld dat vast zat in Dubai. Hij had dat geregeld via ene in Antwerpen.
Ikke: "ga dan naar die van Antwerpen."
"Jamaar die zit daar niet meer."
Wederom WTF². Precies of IT'erke gaat eens geld terughalen uit Dubai voor opgelichte vent.

Dan op het einde dat PLF invullen. Ik zag ze daar allemaal zitten in de zetel met hun gsm klaar.
Er niet gaan tussen zitten, speciaal gewacht tot we de bus op moesten.
Men had ondertussen al anderen ook gestrikt om te helpen. Oef.

Vaak verkoop ik me als administratief bediende. Maar vaak weer loemp genoeg geweest om mezelf te verraden.
Ik kwam eens op een plaats en zei dat ik IT deed. Toen vroeg die of ik haar TV kon installeren.

ik heb vroeger nog na de uren wat pc's hersteld en geinstalleerd. En bij mensen thuis hun vadsigheid van de HDD gaan opkuisen.

Ergste dat ik ooit gezien heb was de pr0ncollectie van een pastoor.

Vrijdag naar darts geweest. Vriend me strontzat gevoerd. Zaterdag feestje van een maat van die maat. Same story. Gisteren rustig avondje cabaret met die vriend. Result: tot 3u bars gedaan en terug zat natuurlijk. Mijn kop staat al 3 dagen op springen.

Engelsen nemen precies geen genoegen als ik zeg dat ik Cola wil drinken. Ik kreeg elke keer drank :sop:

Ik heb sinds een paar dagen last van een tand als ik bijt. Bel ik naar de tandarts: eerste afspraak pas binnen een maand. 😒
Volgende keer zeg ik wel dat ik crepeer van de pijn hoor. Gvd zeg.
Ik heb dan toch geluk met onze tandarts die, net zoals mijn vorige tandartsen, standaard vrije ruimtes laat in zijn agenda om spoedgevallen ertussen te nemen. Vorige keer kon ik de dag zelf nog langskomen voor een afgebroken vulling.

Ik kreeg hier vroeger ook van jan en alleman de vraag om eens naar hunne pc te kijken of printer die niet meer werkt of iets IT gerelateerd. Terwijl ik in de IT zit als architect, maar helemaal niks met support doe. En dan nog de verwachting dat gewoon even tussendoor in mijn vrije tijd gratis en voor niks te doen.

Ik deed dat tot mijn schoonbroer (sanitairman) hier eens een probleem kwam oplossen met de verwarming. Ik kreeg een factuur van de gebruikte stukken, wat ik normaal vind. Maar op de factuur stonden ook alle werkuren aan volle pot van 50+ euro per uur. Weet niet meer juist hoeveel. WTF?

De volgende keer heb ik hem ook een factuur gegeven met mijn uur tarief op dat enkele veelvouden hoger is. Zelfs mijn ouders belde toen waarom ik zo iets durfde te doen...

Nu doe ik voor niemand nog iets behalve voor men ouders. Ga maar naar de pc winkel en verspil iemand anders zijn kostbare tijd.

Ik kreeg hier vroeger ook van jan en alleman de vraag om eens naar hunne pc te kijken of printer die niet meer werkt of iets IT gerelateerd. Terwijl ik in de IT zit als architect, maar helemaal niks met support doe. En dan nog de verwachting dat gewoon even tussendoor in mijn vrije tijd gratis en voor niks te doen.

Ik deed dat tot mijn schoonbroer (sanitairman) hier eens een probleem kwam oplossen met de verwarming. Ik kreeg een factuur van de gebruikte stukken, wat ik normaal vind. Maar op de factuur stonden ook alle werkuren aan volle pot van 50+ euro per uur. Weet niet meer juist hoeveel. WTF?

De volgende keer heb ik hem ook een factuur gegeven met mijn uur tarief op dat enkele veelvouden hoger is. Zelfs mijn ouders belde toen waarom ik zo iets durfde te doen...

Nu doe ik voor niemand nog iets behalve voor men ouders. Ga maar naar de pc winkel en verspil iemand anders zijn kostbare tijd.
Hier zijn het net de ouders zelf die altijd hulp nodig hebben. En ik heb niet eens een IT job of studie gedaan, ik kan wel Google gebruiken.

Je schoonbroer kon ook nogal moeilijk stukken aankopen en dan geen uren factureren.. Hij had beter voorgesteld dat je zelf ergens de stukken kocht.

Ik ben geen It'er maar werkte vroeger in een elektronica bedrijf waar ze ook een pc winkel hadden. Ik ben wel goed met pc's dusja als ik zei dat ik daar werkte had ik het ook aan mijn rekker.

En mijn vrouw dat ook nog eens overal trots gaan verkondigen bij al haar klanten toen ze zelfstandige was.

Dan ging ze in de privé werken en ik had haar goed duidelijk gemaakt dat ze nu moest zwijgen waar ik werkte. 2 dagen later had ze al weer 1 zijn laptop mee. 🤬🤬🤬

Ik wil niet nog eens ‘kwakkelzomer’ zeggen want we hebben al wel mooie dagen gehad, maar gisteren hier 32° en vlakke zon, vandaag 21° met stevige wind en helemaal grijs is ook weer zo het ene uiterste naar een ander.

Ik wil niet nog eens ‘kwakkelzomer’ zeggen want we hebben al wel mooie dagen gehad, maar gisteren hier 32° en vlakke zon, vandaag 21° met stevige wind en helemaal grijs is ook weer zo het ene uiterste naar een ander.
Dan woon je op de verkeerde plaats, hier zou het vandaag zeker 25° worden met een blauwe lucht en enkele witte wolkjes. :)

Dan woon je op de verkeerde plaats, hier zou het vandaag zeker 25° worden met een blauwe lucht en enkele witte wolkjes. :)
Hier max 22° en 80% kans op regen, morgen ongeveer hetzelfde. Op zich goed voor het gazon maar dag daarna weer volle zon en dan verbrandt het teveel.

hier altijd tof als ze met IT problemen naar mij komen. Ik ben eerder ITer van de theoretische aard en weet absoluut niets van bestaande systemen (windows, linux, Mac OS, Office en dingen die de gewone mens meestal gebruikt). Ik meestal akkoord als ze mij om hulp vragen, maar meestal introduceer ik een ander probleem bij het oplossen van het ene probleem.

Laatst mijn vader die afkwam dat hij geen online video vergaderingen meer kon doen omdat dan de boel vastloopt. Hij doet dat in google Chrome en heeft op een gemiddelde dag een quintiljoen tabs open staan. Probleem was opgelost door de tabs te sluiten, maar zo heeft die dus veel 'voortgang' verloren. En zo komen ze ook niet meer vlug naar mij :') .

Is dat niet gewoon Belgisch weer? Allezja we zitten met ongekende droogte en komen van recordtemperaturen, ik ben blij dat we wat normaal weer krijgen waarbij het 's nachts afkoelt.

Eigenlijk zou die kwiet (op foto is de redder, niet de kwiet) zijn hond moeten afgeven maar met opvangplaatsen is dat ook zo moeilijk. Ocharme en zo een mooie hond.
535A9623-92CF-4C8B-ADC0-562668B06034.jpeg

Hier max 22° en 80% kans op regen, morgen ongeveer hetzelfde. Op zich goed voor het gazon maar dag daarna weer volle zon en dan verbrandt het teveel.
Hier is het 26°, bewolkt en wind, maar het is geen koude wind, dus dat is niet zo erg.
Vandaag staat er geen regen in de voorspellingen, morgen wel.
Ik vind het wel goed zoals het nu is, eens geen brandende zon op het kopje en toch een goede aangename temperatuur.

Ik snap het al, maar echt, wat een geprul en ik vind het nog triestig ook.
Je kan ook "gewone" berichten zenden met je therapeut. Dat deed ik dan om te zien of dit wél zo lukken. Ja dus. Ik dacht: ik probeer mijn dagboekbericht nogmaals te zenden op deze manier: weer een foutmelding. M.a.w.: mijn bericht was veel te lang. Allee, tof! Waarom heet dat dan in godsnaam "dagboek"?!
Heb mijn tekst serieus moeten inkorten om het uiteindelijk te kunnen verzenden. En dan kan je ook maar 1x per dag zo'n bericht verzenden natuurlijk, wat betekent dat ik de hele tekst in verschillende dagen zou moeten verzenden. Handig.

Echt jammer dit, want dit leek mij echt iets handigs. Je kon van je afschrijven als je niet direct bij je therapeut terechtkan, maar blijkbaar is het wel heel gelimiteerd.
Frustrerend en triestig.

Dan maar weer nodeloos papier verspillen (printen) en meenemen naar daar. Het kan blijkbaar niet anders.
Waarom maak je geen documentje in de cloud aan? Een docje op google drive ofzo. Jij kan t van je aftypen en je kan dat gewoon sharen met de therapeut.

Ik vind dit weer net zalig!
Met de dochter op daguitstap naar de Gavers: niet te veel volk, enkel te veel wespen. 😬

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan