Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
En plus, een kantoorjob vergelijken met in het leger zitten is ook nogal van de pot gerukt.

Ook al moet ik toegeven dat ik voor mezelf ook een onderscheid maak tussen kledij geschikt voor het werk en niet geschikt voor het werk (qua lengte en hoe al of niet verhullend het is, bedoel ik dan).

smsje voor een vermiste persoon hier in de streek

een minderjarige

beschrijving

20 jaar oud, witte tshirt, jeans, gele koptelefoon

minderjarig? :unsure:
Logische bedenking natuurlijk, maar het kan ook iemand zijn met extra zorgen die valt onder de verlengde minderjarigheid.
Iemand met een zware mentale beperking doorgaans.

Ja maar da's een niet-argument he. "Waarom zouden we ons zorgen maken over Jürgen Conings die met oorlogsmateriaal aan de haal is, want met een pattatenmes kun je ook iemand afmaken."

Enfin, ik ben het natuurlijk allemaal wat op flessen aan het trekken om gewoon ergens duidelijk te maken dat het in tijden van klimaatopwarming, energiecrisissen, modal shift, en een ruimtelijke ordening die onder druk staat, het toch echt niet meer als normaal beschouwd kan worden om nog om dure recreatieve personenwagens te kopen.
Ik vind het meer dan gewoon op flessen trekken dat je mensen een of andere persoonlijkheid/effectieve stoornis zou opplakken, laat staan "opvolgen", gebaseerd op de keuze voor een vrij beschikbaar consumptiegoed. Dan moet je het gewoon verbieden hé. Anders kan je zo beginnen voor vanalles: bepaalde voeding, bepaalde rashonden, hobbies, enz.

Het is ook IMO een onnozele maatstaf. Ik wil wedden dat de negatieve invloed van elke 4 jaar een nieuwe firmawagen groter is dan iemand die met zijn geld op overschot een wat duurdere wagen aanschaft, met hogere cilinderinhoud, en die een hele tijd bijhoudt. Maar dat valt zo niet op. Mensen zijn gewoon niet zo goed in het inschatten van dat soort zaken, vermits je dan wel een LCA nodig hebt.

Ik vind het meer dan gewoon op flessen trekken dat je mensen een of andere persoonlijkheid/effectieve stoornis zou opplakken, laat staan "opvolgen", gebaseerd op de keuze voor een vrij beschikbaar consumptiegoed. Dan moet je het gewoon verbieden hé. Anders kan je zo beginnen voor vanalles: bepaalde voeding, bepaalde rashonden, hobbies, enz.
Nja, ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Je leeft in het heden, je hebt toegang tot alle mogelijke media, je bent kapitaalkrachtig dus waarschijnlijkheid niet dom. Dan weet je ook wel wat de problematieken zijn in onze maatschappij. Als je met al het voortschrijdend inzicht dat je dan hebt nog altijd de puur egoïstische keuze maakt om een tweezits sportwagen te kopen, dan is er volgens mij effectief iets mis met je. Dan is het niet verwonderlijk dat je waarschijnlijk ook het type persoon bent dat vervolgens met die wagen 90 per uur in een bebouwde kom rijdt. Want dan steek je gewoon een dikke middelvinger op naar alle vormen van maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Het feit dat het een vrij beschikbaar consumptiegoed is gebruiken als een soort ethisch argument is dan nog iets geks. Het is een onderdeel van onze kapitalistische samenleving dus het is de facto ethisch te verantwoorden? Hoe hard kun je vastzitten in de logica van onze consumptiemaatschappij, zeg.

Laatst bewerkt:
Nja, ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Je leeft in het heden, je hebt toegang tot alle mogelijke media, je bent kapitaalkrachtig dus waarschijnlijkheid niet dom. Dan weet je ook wel wat de problematieken zijn in onze maatschappij. Als je met al het voortschrijdend inzicht dat je dan hebt nog altijd de puur egoïstische keuze maakt om een tweezits sportwagen te kopen, dan is er volgens mij effectief iets mis met je. Dan is het niet verwonderlijk dat je waarschijnlijk ook het type persoon bent dat vervolgens met die wagen 90 per uur in een bebouwde kom rijdt. Want dan steek je gewoon een dikke middelvinger op naar alle vormen van maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Wat een onzin.

Dus… je hebt geld, maar je mag niet doen wat je wil met je geld?

Waarom dan geld hebben? Ben ik blij dat ik arm ben! Oef, zit met dat dilemma van een Porsche kopen niet dwars! Het zal bij dromen blijven.
:unsure:

Dus… je hebt geld, maar je mag niet doen wat je wil met je geld?

Waarom dan geld hebben? Ben ik blij dat ik arm ben! Oef, zit met dat dilemma van een Porsche kopen niet dwars! Het zal bij dromen blijven.
:unsure:
ik vind het zo enorm raar dat mensen het argument 'ik heb meer geld, dus ik mag meer vervuilen dan een ander' lijken te hanteren.

ik vind het zo enorm raar dat mensen het argument 'ik heb meer geld, dus ik mag meer vervuilen dan een ander' lijken te hanteren.
Jij mag van mij evenveel vervuilen.
Betaal je dan ook de extra taksen op die wagen?

Schaf anders ook meteen alle F1 of GT3 races af.
En ik ben er zeker van dat een moderne Porsche minder vervuilt dan een oude oostblok auto van een paar 1000 euro.

Het feit dat het een vrij beschikbaar consumptiegoed is gebruiken als een soort ethisch argument is dan nog iets geks. Het is een onderdeel van onze kapitalistische samenleving dus het is de facto ethisch te verantwoorden? Hoe hard kun je vastzitten in de logica van onze consumptiemaatschappij, zeg.
Je kan beginnen met geen beladen termen te gebruiken die effectief een medische betekenis hebben.

Het 2de deel van mijn post negeer je ook, het is een compleet arbitraire grens. Het is niet zo moeilijk om met doordeweekse wagens het milieu meer te belasten. Zeker de gevolgtrekking dat zo'n mensen automatisch graag regels breken...elke wagen is meer als een ton aan staal en kunststof, die makkelijk >150 km/u haalt hoor. Dat is echt niet hetzelfde als een klein mesje en een oorlogswapen vergelijken. Uiteindelijk is een wagen altijd belastend, en zal het altijd een compromis zijn tussen comfort, economisch nut, en milieubelasting. Ook jij zal ergens wel door nog een grotere purist kunnen weggezet worden als een asociale zak hoor.

Overigens geef ik je deels gelijk, maar je houding in deze is contraproductief en persoonlijk geeft het mij echt niet de indruk alsof er lang over nagedacht is.

Want de cara-pils-drinker met een 23jarige Carola zal.. minder verbruiken?

Een pak minder.
Je kan beginnen met geen beladen termen te gebruiken die effectief een medische betekenis hebben.

Het 2de deel van mijn post negeer je ook, het is een compleet arbitraire grens. Het is niet zo moeilijk om met doordeweekse wagens het milieu meer te belasten. Zeker de gevolgtrekking dat zo'n mensen automatisch graag regels breken...elke wagen is meer als een ton aan staal en kunststof, die makkelijk >150 km/u haalt hoor. Dat is echt niet hetzelfde als een klein mesje en een oorlogswapen vergelijken. Uiteindelijk is een wagen altijd belastend, en zal het altijd een compromis zijn tussen comfort, economisch nut, en milieubelasting. Ook jij zal ergens wel door nog een grotere purist kunnen weggezet worden als een asociale zak hoor.

Overigens geef ik je deels gelijk, maar je houding in deze is contraproductief en persoonlijk geeft het mij echt niet de indruk alsof er lang over nagedacht is.
Ok, dan: vervang sociopaat door "egoïstische klootzaak die een misschien wel een standaardafwijking groter gevaar voor de verkeersveiligheid dan het gemiddelde vormt"

Een Porsche 911 uit 2021 gebruikt 11,5L/100km als je er normaal mee rijdt. Dat ligt volgens Wikipedia boven het gemiddelde verbruik van een personenauto in het jaar 1982. Dus nee, zelfs de op zich al oneerlijke vergelijking van de modernere hoogtechnologische Porsche met oude roestbakken valt nog in het nadeel van de Porsche. En dan spreken we al helemaal niet over het feit dat die roestbak al mooi 20+ jaar meegaat en dus nooit vervangen hoefde te worden, terwijl aan een Porsche waarschijnlijk voor duizend euro per jaar onderhoud zit als je hem langer dan tien jaar en 200k wil laten meegaan .

Het is zo'n buitenproportioneel vervuilend en egoïstisch rotding dat ik heel dat idee van 'het is allemaal een arbitraire grens' niet echt geloofwaardig vind. Ja, ongetwijfeld ben ik zelf ook niet zo goed bezig als ik zelf zou willen, maar het niet kopen van een sportauto en dat in de plaats investeren in dakisolatie en een warmtepomp is toch behoorlijk laaghangend fruit.

En het grappige is dat er tussen alle replies en unsure smileys nog helemaal niemand een argument gegeven heeft ter verdediging van het kopen van een sportwagen. Iedereen wéét wel dat het een absoluut rotding is, maar niemand lijkt dat te durven zeggen omdat nonkel George in een sjieke bak rijdt, en die liet ons eens meerijden en da's leuk want jeuj snelle auto vroem vroem. En persoonlijke verantwoordelijkheid nemen? Ja zeg, we zijn wel Belgen natuurlijk. We zullen de slechte cijfers wel op de overheid steken.

Laatst bewerkt:
Logische bedenking natuurlijk, maar het kan ook iemand zijn met extra zorgen die valt onder de verlengde minderjarigheid.
Iemand met een zware mentale beperking doorgaans.
Als ik me niet vergis stond er een specifieke plaats bij vanwaar ze verdwenen is en is dat iets IVM mentale beperking. Maar ik kan het mij niet meer herinneren en ik heb het sms'jes niet gehad want ik ben geen goeie burger :v

Als ik me niet vergis stond er een specifieke plaats bij vanwaar ze verdwenen is en is dat iets IVM mentale beperking. Maar ik kan het mij niet meer herinneren en ik heb het sms'jes niet gehad want ik ben geen goeie burger :v

Dit is het smsje

Gelieve uit te kijken naar een weggelopen minderjarige. Vertrok te voet vanuit Schoonderhaeghe Iddergem. Jonge dame, 20 jaar witte Tshirt met letters op de voorzijde, jeansbroek en drager van een gele koptelefoon.Gelieve de politie of dienst 101 te verwittigen.

Ik kende schoonderhaeghe niet, maar is idd precies een instituut voor mensen met een mentale handicap.

Imho zouden ze dat er toch mogen bijzetten dat het iemand betreft met mentale beperkingen, veel mensen gaan nu de reactie hebben: 20 jaar? Die zal wel op zwier zijn!

Mijn ergernis van vandaag?

Mensen letterlijk "ls je met al het voortschrijdend inzicht dat je dan hebt nog altijd de puur egoïstische keuze maakt om een tweezits sportwagen te kopen, dan is er volgens mij effectief iets mis met je" zien typen en dat ok vinden.

Ik ben het eigenlijk strontbeu dat men tegenwoordig voor alles verantwoording moet afleggen aan een paar geitenwollen heikneuters die liever kumbaya aan hun warmtepomp zingen want milieu dit en milieu dat, de wereld dit en de wereld dat.

Ik hoef mezelf helemaal niet te verdedigen voor het aankopen van een sportwagen (en ja, ik heb er een, suck on it). Dat 'onding' geeft me plezier, zowel kwa rijdynamiek als bewondering voor mechaniek. Ik hoef helemaal ook niet te beknibbelen of keuzes te maken.

Ik zal de volgende keer wanneer ik mijn 15L/100km fossiele brandstoffen nog eens loslaat smalend denken aan je gigantische onzin.
Daarna parkeer ik hem wel langs mijn SUV, die natuurlijk ook een ICE is.
Gelukkig wel in mijn ecologisch huis, met zonnepanelen en warmtepomp.
Graag gedaan hoor.

Hier zie je toch wat, sweet jebus.
Tmoet wat zijn om zo iedere dag gefrustreerd rond te lopen .. gelukkig heb ik dat niet in mijn sportwagen :eviltongue:

/sociopaat out

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan