Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Idioot met midlifecrisis die met een Porsche in de bebouwde kom aan 80-90 voorbij vlamt.

Eigenlijk vind ik dat we iedereen die in 2022 nog een luxe-auto (pak alles boven 50k) met verbrandingsmotor koopt in kaart moeten brengen en psychologisch moeten profileren. Je kant toch bijna niet anders dan een sociopaat zijn als je daar vandaag de dag nog je geld aan geeft.

Idioot met midlifecrisis die met een Porsche in de bebouwde kom aan 80-90 voorbij vlamt.

Eigenlijk vind ik dat we iedereen die in 2022 nog een luxe-auto (pak alles boven 50k) met verbrandingsmotor koopt in kaart moeten brengen en psychologisch moeten profileren. Je kant toch bijna niet anders dan een sociopaat zijn als je daar vandaag de dag nog je geld aan geeft.
Zolang we in een vrij land leven waar mensen mogen kiezen om daar geld aan te geven, zou ik zo'n commentaren niet durven maken. Beter in kaart brengen en psychologisch profileren eigenlijk :unsure:

Waanzin voor Rode Duivels in Jupiler Pro League: maximaal 9 voetbalvrije dagen op rij voor Vanaken

Ik heb ook max 9 dagen op rij een vrije dag, van zaterdag tem zondag de week erna.
Moest ik langer achter elkaar verlof nemen, dan zijn mijn dagen al op.
En ik heb ook helemaal geen lange grote vakantie ..

Er zijn ook mensen die amper 20 dagen verlof hebben op een heel jaar ..

Dus wat is het probleem hier? :unsure:

Ja ze moeten in het weekend ook werken, maar ze worden ook meer betaald dan Jan Modaal.
*9 dagen op rij geen wedstrijd. 't Is niet dat die op die 9 dagen niet moeten gaan werken (i.e. trainen, ...).

Los hiervan lijkt me dat natuurlijk wel een zalig leven gedurende je actieve carrière, topsporter zijn als beroep.

Vooral dat stukske he. Ik woon in een woonwijk (20km/u). Ze zijn op de grote baan (parallel) aan 't werken dus hier passeert meer volk (no problem, mensen moeten ergens door kunnen). Maar dat ze hier tegen 80km/u doorvliegen, daar heb ik wel een probleem mee, des te meer omdat mijn kinderen hier eigenlijk gewoon op straat mogen spelen.

Vooral dat stukske he. Ik woon in een woonwijk (20km/u). Ze zijn op de grote baan (parallel) aan 't werken dus hier passeert meer volk (no problem, mensen moeten ergens door kunnen). Maar dat ze hier tegen 80km/u doorvliegen, daar heb ik wel een probleem mee, des te meer omdat mijn kinderen hier eigenlijk gewoon op straat mogen spelen.
Hier van hetzelfde, normaal razen ze de Pottelberg door maar nu moeten ze door ons stuk met 1 flauwe en 1 scherpe bocht en dat is hier precies Francorchamps. Soms staat er dan recht om de hoek even een werfwagen stil en is het een mirakel dat er nog gene kloef opzat.

Dat ging bij mij van: Kas heeft godverdomme gelijk naar Kas is mij volledig kwijt, aan een snelheid van 80-90 km/u.

Zolang we in een vrij land leven waar mensen mogen kiezen om daar geld aan te geven, zou ik zo'n commentaren niet durven maken. Beter in kaart brengen en psychologisch profileren eigenlijk :unsure:
Waarom zeg je dat?
We monitoren mensen die een risico voor de staatsveiligheid kunnen vormen op basis van lidmaatschap extremistische organisaties. Waarom kunnen we niet hetzelfde voor mensen die een tikkende tijdbom zijn qua verkeersongevallen?

Waarom zeg je dat?
We monitoren mensen die een risico voor de staatsveiligheid kunnen vormen op basis van lidmaatschap extremistische organisaties. Waarom kunnen we niet hetzelfde voor mensen die een tikkende tijdbom zijn qua verkeersongevallen?
Waarom zou een auto van 50k+ met verbrandingsmotor een tikkende tijdbom zijn qua verkeersongevallen?

Onderzoek toont net aan dat we net de elektrische rijders moeten viseren in dit geval:
https://www.hln.be/binnenland/elekt...an-andere-autos-verrassende-cijfers~ac4569dc/

https://www.demorgen.be/video/productie/elektrische-wagens-vaker-betrokken-bij-ongeval-303062

Waarom zeg je dat?
Jamaar, neen hé. Het ging me hierover:
Buiten dat ik met mijn vorige 12-jaar oude stadswagen die je bij een doos waspoeder kon krijgen óók als een zot kon rijden, wil je eigen geld geven aan een "luxewagen met ICE" niet zeggen dat je ook asociaal gaat rijden. Om maar te zwijgen over hoe gek je met een Tesla kan vlammen.

Waarom zou een auto van 50k+ met verbrandingsmotor een tikkende tijdbom zijn qua verkeersongevallen?

Onderzoek toont net aan dat we net de elektrische rijders moeten viseren in dit geval:
https://www.hln.be/binnenland/elekt...an-andere-autos-verrassende-cijfers~ac4569dc/

https://www.demorgen.be/video/productie/elektrische-wagens-vaker-betrokken-bij-ongeval-303062
Awel, zet luxe elektrische wagens dan ook maar op het lijstje van idioten om te viseren. Ik wou nog een uitzondering maken omdat elektrische auto's doorgaans al duurder zijn dan ICE en die mensen door hun keuze op zich een maatschappelijke betrokkenheid tonen, maar goed.
Jamaar, neen hé. Het ging me hierover:

Buiten dat ik met mijn vorige 12-jaar oude stadswagen die je bij een doos waspoeder kon krijgen óók als een zot kon rijden, wil je eigen geld geven aan een "luxewagen met ICE" niet zeggen dat je ook asociaal gaat rijden. Om maar te zwijgen over hoe gek je met een Tesla kan vlammen.
Ja maar da's een niet-argument he. "Waarom zouden we ons zorgen maken over Jürgen Conings die met oorlogsmateriaal aan de haal is, want met een pattatenmes kun je ook iemand afmaken."

Enfin, ik ben het natuurlijk allemaal wat op flessen aan het trekken om gewoon ergens duidelijk te maken dat het in tijden van klimaatopwarming, energiecrisissen, modal shift, en een ruimtelijke ordening die onder druk staat, het toch echt niet meer als normaal beschouwd kan worden om nog om dure recreatieve personenwagens te kopen.

Laatst bewerkt:
smsje voor een vermiste persoon hier in de streek

een minderjarige

beschrijving

20 jaar oud, witte tshirt, jeans, gele koptelefoon

minderjarig? :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan