Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die persoon laat gewoon blijken dat het een nutteloos vak is, waar ik volledig mee akkoord ben. Kan beter vervangen worden door geschiedenis
Of door eender welk ander vak dat op feiten gebaseerd is eigenlijk. Anderzijds ja, als je op zo'n easy-peasy "wat is je mening"-vak zo'n scores haalt omdat het je niet interesseert bewijs je volgens mij ook wel dat je een leegloper bent.

deredactie.be is gewoon de oude naam van vrtnws hoor.
Jaja, maar interactiever en niet zo links als één hé.

Laatst bewerkt:
Niet mijn ergernis maar die van de verbeteraar in huis: 1/53 voor uw examen godsdienst. ÉÉN op DRIEËNVIJFTIG. Het had twee kunnen zijn maar hij had zijn naam niet opgeschreven. En het was geen ‘catechese’ maar echt de hippie-dippy eigen mening onzin die nu mode zijn in het vak. Gewoon nikske ingevuld.
Een examen op 53 is misdadig.

Wat is er mis met 50 of 10 of 20 of 100.

53.

Tot zover mijn ergernis.

Ik had 2 documenten meegekregen van een vriend terwijl ik in barcelona was, om die in belgie naar 2 adressen te posten.
Heb ik deze per ongeluk omgewisselt (ik moest ze nog zelf in enveloppe steken en versturen)

Nu moet hij van barcelona naar belgie komen omdat ik het verprutst heb,

Tis toch veel aangenamer als ge ni weet daje een beetje achtergesteld zijt

Die persoon laat gewoon blijken dat het een nutteloos vak is, waar ik volledig mee akkoord ben. Kan beter vervangen worden door geschiedenis
Als je de wallen onder de ogen, het grijze haar en de algemene tristesse van de geschiedeniscollega’s ziet… Voor velen zou een uur extra Nederlands beter zijn. Een Vlaamser-dan-Vlaamse leerling die ‘dierekteur’ en denkt dat V van VTI voor Vlaams staat, dat mag je niet op de buitenwereld loslaten.

Een examen op 53 is misdadig.

Wat is er mis met 50 of 10 of 20 of 100.

53.

Tot zover mijn ergernis.
Een examen dat zelfs een niet-aflegger kan irriteren is het beste soort!

Dan vind ik godsdienst, in de invulling van levensbeschouwing/filosoferen toch nuttiger. De les geschiedenis in het middelbaar is schijte saai.
Ook weer perceptie he. Dat hangt jammer genoeg zeer hard af van welke leerkracht je voor dat vak hebt. Mijn vrouw krijgt elk jaar op 't einde van 't jaar van leerlingen te horen dat ze het jammer vinden dat ze haar volgend jaar niet meer hebben, want dat zij die lessen wél interessant maakt.

Dat geldt trouwens voor elk vak he.

Ook weer perceptie he. Dat hangt jammer genoeg zeer hard af van welke leerkracht je voor dat vak hebt. Mijn vrouw krijgt elk jaar op 't einde van 't jaar van leerlingen te horen dat ze het jammer vinden dat ze haar volgend jaar niet meer hebben, want dat zij die lessen wél interessant maakt.

Dat geldt trouwens voor elk vak he.
Ja dat klopt wel. Ik had een immense droogstoppel voor geschiedenis, die gewoon zijn les afratelde en af en toe dingen afratelde die wij moesten opschrijven. Soms was het leuk als hij eens een extra punt uitdeelde als we zelf iets wisten voor de les maar daar bleef het bij.

Nochtans vind ik geschiedenis op bepaalde vlakken zelf ook interessant.

VTM & HLN.

kijk, ik ben al heel mijn leven een VTM-journaal kijker,vooral ook omdat ik het interactiever en minder links gekleurd vind dan één.

Maar ik begin me de laatste jaren toch echt te ergeren aan hun sensatie zever, en constante praatjes "bezoek onze HLN info voor meer info, over de handige tool x...." natuurlijk betalende shizzle

Maar waar ik me nog meer aan erger, is hun overdreven sensatie.
Nu ook weer, kijk je op de hln.be, in koeien van letters hun eerste artikel "gaat corona ook onze zomervakantie verknoeien" met een foto van een vliegtuig op.

echt, altijd zo'n typische titels, om mensen toch maar gauw te doen klikken en panikeren.
zelfs de virologen (nogtans ook heel voorzichtige en paniekerige mensen meestal), zeggen dat we ons geen zorgen moeten maken, maar vtm & hln natuurlijk toch maar weer sensatie verspreiden.

Ook al dagen bezig over brussels airport die vliegtuigen te praten, terwijl er amper 1 dag is gestaakt geweest...

Vroeger had je zoiets als "de redactie" dacht ik, een 3e journaal, naast vtm & één. Ik denk dat ik es meer dit ga opleggen....
Komt gij daar nu pas achter? Typisch een VTM-kijker en HLN-lezer. Die zijn intellectueel wat achter. :unsure:

j/k voor alle duidelijkheid.
Vroeger mocht VTM quasi nooit opstaan van mijn moeder, want dat 'was niet van ons niveau' :sarcastic: en ik draag daar nog steeds de gevolgen van. Als ik nu langer dan vijf minuten naar het VTM-nieuws kijk voel ik diep vanbinnen nog ergens een restje schaamte

Dan vind ik godsdienst, in de invulling van levensbeschouwing/filosoferen toch nuttiger. De les geschiedenis in het middelbaar is schijte saai.
Hangt af dan de leerkracht.
Examen geschiedenis was easy-peasy. Eén keer een samenvatting lezen en steevast 90% of meer. :party:

There goes the neighborhood:

2 huizen naast ons nieuw koppel komen wonen.
Hebben na 1 week al gaan klagen bij de buren (die tussen ons en hun) dat ze last hebben van hun bubbelbad.

Het "gebrom" verstoort hun rust.

Hebben wij nog nooit last van gehad, terwijl dat bad echt tegen onze kant staat.
Helemaal achter in de tuin.
Om dat te horen, moet je al aan de scheiding gaan staan en wachten op een moment dat er geen auto's door het straat rijden en niet teveel vogels fluiten.

+ die buren zijn eind 50-ers, het is niet dat die wilde feestjes houden in de nacht.

Misschien mensen met overgevoelig gehoor....alleen dan heel vreemd dat ze in een straat aan treinspoor komen wonen :rolleyes:
Ik voel een klacht bij de NMBS aankomen😂

Respectvoller taalgebruik tov vrouwen aub
Komt gij daar nu pas achter? Typisch een VTM-kijker en HLN-lezer. Die zijn intellectueel wat achter. :unsure:

j/k voor alle duidelijkheid.
Vroeger mocht VTM quasi nooit opstaan van mijn moeder, want dat 'was niet van ons niveau' :sarcastic: en ik draag daar nog steeds de gevolgen van. Als ik nu langer dan vijf minuten naar het VTM-nieuws kijk voel ik diep vanbinnen nog ergens een restje schaamte
Ge moet nu ook nie overdrijven hé.

VTM is idd meer sensatie, maar tijdens hun journaals, die vraag van vandaag, die vragen van de kijker, of die casussen die ze soms uitleggen, vind ik wél leuk en interessant .
Ook greet de keyser die in USA woont, en vrij accuraat beeld kan weergeven, robin raemakers die zich steeds in hol van de leeuw durft te begeven... toch wel nice allemaal.
en niet te vergeten, catherine moerkerke, de uber milf. wat een geile poes toch op haar +40

Het VRT journaal voelt zo saai en ouwbollig aan. en die oude tante's meestal aan het woord.
ook zo one way stream precies, en duidelijk een overheids persbureau bij momenten.
Bij vtm durven ze nog es serieus ministers op de roosters leggen en het vuur aan de schenen...

Ach, er is over elk wat te zeggen.

There goes the neighborhood:

2 huizen naast ons nieuw koppel komen wonen.
Hebben na 1 week al gaan klagen bij de buren (die tussen ons en hun) dat ze last hebben van hun bubbelbad.

Het "gebrom" verstoort hun rust.

Hebben wij nog nooit last van gehad, terwijl dat bad echt tegen onze kant staat.
Helemaal achter in de tuin.
Om dat te horen, moet je al aan de scheiding gaan staan en wachten op een moment dat er geen auto's door het straat rijden en niet teveel vogels fluiten.

+ die buren zijn eind 50-ers, het is niet dat die wilde feestjes houden in de nacht.

Misschien mensen met overgevoelig gehoor....alleen dan heel vreemd dat ze in een straat aan treinspoor komen wonen :rolleyes:
Ik voel een klacht bij de NMBS aankomen😂

Dat ze vinden dat dat geluid hun rust verstoort en ze zich daar vervolgens aan gaan ergeren, is natuurlijk hun goed recht.
Ik erger me ook wel eens aan de buurman die houtblokken aan het zagen is in de tuin voor zijn kachel, ik erger me ook aan de andere buurman die op zondagvoormiddag iets te enthousiast op z'n elektrisch orgel speelt met het raam open, ik erger me ook aan spelende kinderen (zelfs aan die van mij) als ik buiten in de tuin eens even mijn ogen wil sluiten.

Mensen zoals uw buren moeten echter eens leren inzien én vooral leren aanvaarden dat "u ergens aan ergeren" geen reden is om daar over te gaan klagen. In een samenleving zorgt ieder op zich met zijn of haar gedrag nu eenmaal er voor dat anderen zich daar aan kunnen ergeren, net zoals anderen hun gedrag u kunnen gaan ergeren. Enfin, een overbodige post eigenlijk aangezien ik u gewoon gelijk geef hoor.

Laatst bewerkt:
Op een stuk glas van mijn tuinhuis getrapt, natuurlijk in stukken vaneen. Weer iets dat vertraging oploopt en waar je weer achteraan kan gaan.

Als je de wallen onder de ogen, het grijze haar en de algemene tristesse van de geschiedeniscollega’s ziet… Voor velen zou een uur extra Nederlands beter zijn. Een Vlaamser-dan-Vlaamse leerling die ‘dierekteur’ en denkt dat V van VTI voor Vlaams staat, dat mag je niet op de buitenwereld loslaten.
welja, ik zei gewoon geschiedenis omdat dat meer in lijn ligt met godsdienst (maar interessanter kan zijn) zonder al de goddelijke zever. Godsdienst en islamitische lessen zouden niet in school gegeven moeten worden, das iets om in prive te volgen, een avondles ofzo. En zedenleer gewoon afschaffen.

welja, ik zei gewoon geschiedenis omdat dat meer in lijn ligt met godsdienst (maar interessanter kan zijn) zonder al de goddelijke zever. Godsdienst en islamitische lessen zouden niet in school gegeven moeten worden, das iets om in prive te volgen, een avondles ofzo. En zedenleer gewoon afschaffen.
Godsdienst is tegenwoordig toch amper nog ‘hoe ben ik een goede christen’ maar eerder de geschiedenis rond de verschillende godsdiensten en meer levensbeschouwelijke thema’s. (gender, seksualiteit, feminisme, ... ). Zo was het bij ons toch, in een katholieke school dan nog. Niets mis mee in mijn ogen.

Laatst bewerkt:
Dan heeft hij 0,1886792452830189 op 10. Dat kost u als leraar al meer moeite dan de leerling ooit heeft gedaan.
Ik hoop dat de brave leerkracht van tegenwoordig in Excel wel in kolom A de score op 53 kan invullen (of die zelfs laat berekenen), om dan in kolom B =A/5.3 te typen en via format cell het geliefde aantal decimalen weer te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan