Idd. Ik ben daar dan mss te extreem in, ik ben altijd de eerste op het werk omdat ik minstens een kwartier te vroeg wil zijn, ik kan dan op mijn gemak mijn brooddoos in de frigo zetten en nog een koffie nemen bv. Als we ergens moeten zijn, pakweg "rond 13u", is 13u05 in mijn hoofd al te laat, en ga ik nerveus zijn, maar ik weet dat dat er over is.Iedereen kan door omstandigheden eens te laat zijn, maar systematisch een uur of dergelijke te laat zijn zonder verwittiging zou mij serieus degouteren.
Als ik volk vraag en ik zeg "13", dan zorg ik dat ik om 12u30 klaar ben met alle voorbereidingen en verwacht het volk ten laatste 13u15. Alles dat later is zonder verwittiging is verloren tijd => je kan niets doen in die tijd, want men kan elk moment toekomen, maar nietsdoen verlengt die wachttijd nog eens. Ik ben op dat moment de lastigaard die gaat bellen om te vragen waar men zit, meestal wel wat verbloemd "omdat ik dan nog iets kan regelen", maar bij mensen bij wie het keer op keer opnieuw gebeurd, ben ik minder subtiel.
ergernis dus.