Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iedereen kan door omstandigheden eens te laat zijn, maar systematisch een uur of dergelijke te laat zijn zonder verwittiging zou mij serieus degouteren.
Idd. Ik ben daar dan mss te extreem in, ik ben altijd de eerste op het werk omdat ik minstens een kwartier te vroeg wil zijn, ik kan dan op mijn gemak mijn brooddoos in de frigo zetten en nog een koffie nemen bv. Als we ergens moeten zijn, pakweg "rond 13u", is 13u05 in mijn hoofd al te laat, en ga ik nerveus zijn, maar ik weet dat dat er over is.
Als ik volk vraag en ik zeg "13", dan zorg ik dat ik om 12u30 klaar ben met alle voorbereidingen en verwacht het volk ten laatste 13u15. Alles dat later is zonder verwittiging is verloren tijd => je kan niets doen in die tijd, want men kan elk moment toekomen, maar nietsdoen verlengt die wachttijd nog eens. Ik ben op dat moment de lastigaard die gaat bellen om te vragen waar men zit, meestal wel wat verbloemd "omdat ik dan nog iets kan regelen", maar bij mensen bij wie het keer op keer opnieuw gebeurd, ben ik minder subtiel.

Idd. Ik ben daar dan mss te extreem in, ik ben altijd de eerste op het werk omdat ik minstens een kwartier te vroeg wil zijn, ik kan dan op mijn gemak mijn brooddoos in de frigo zetten en nog een koffie nemen bv. Als we ergens moeten zijn, pakweg "rond 13u", is 13u05 in mijn hoofd al te laat, en ga ik nerveus zijn, maar ik weet dat dat er over is.
Als ik volk vraag en ik zeg "13", dan zorg ik dat ik om 12u30 klaar ben met alle voorbereidingen en verwacht het volk ten laatste 13u15. Alles dat later is zonder verwittiging is verloren tijd => je kan niets doen in die tijd, want men kan elk moment toekomen, maar nietsdoen verlengt die wachttijd nog eens. Ik ben op dat moment de lastigaard die gaat bellen om te vragen waar men zit, meestal wel wat verbloemd "omdat ik dan nog iets kan regelen", maar bij mensen bij wie het keer op keer opnieuw gebeurd, ben ik minder subtiel.
Herkenbaar!

Met sommige mensen bevestig ik nu standaard schriftelijk het uur. Vroeger gebeurde dat wel eens telefonisch, waren ze een uur te laat, en gebaarden ze van krommenaas "we hadden toch echt pas om 14 en niet om 13 afgesproken hoor".

Nu zijn ze nog steeds een uur te laat, maar ik kan me stilletjes wentelen in mijn gelijk terwijl ik mezelf vanbinnen opfret.

Huidige homepagina van rioolkrant het Nieuwsblad, heel die miserie met dat mannetje van 9-jaar dat ze wellicht dood teruggevonden hebben, staat daar 1 artikel onder een ander strontstukje: 'nieuwe hobby van Dutroux: moorden oplossen'

Smakeloze rioolkrant.

Herkenbaar!

Met sommige mensen bevestig ik nu standaard schriftelijk het uur. Vroeger gebeurde dat wel eens telefonisch, waren ze een uur te laat, en gebaarden ze van krommenaas "we hadden toch echt pas om 14 en niet om 13 afgesproken hoor".

Nu zijn ze nog steeds een uur te laat, maar ik kan me stilletjes wentelen in mijn gelijk terwijl ik mezelf vanbinnen opfret.
Sinds 3 jaar heb ik 2 jongere collega's en valt echt op hoe die nooit op tijd kunnen zijn. Als ik met een van hun ergens heen moet en we moeten vertrekken om bv. 9u zeg ik nu altijd al 8.30u.

Herkenbaar!

Sinds 3 jaar heb ik 2 jongere collega's en valt echt op hoe die nooit op tijd kunnen zijn. Als ik met een van hun ergens heen moet en we moeten vertrekken om bv. 9u zeg ik nu altijd al 8.30u.
Ook een enorme ergernis van me. Mijn schoonbroer en schoonzus zijn daar helden in.
Het ergste is dat als er een familiefeestje is ze altijd wachten met eten tot zij er zijn. Een uur te laat is daar normaal he. Ik ben dan altijd ontzettend hangry en moet me inhouden om er geen Tamtam van te maken.

Het ergste was vorig jaar vaderdag, afgesproken om bij schoonouders ontbijt te doen. Om 10u afgesproken (al laat voor ons met 1 jarige toen maar oke voor hun langslapende kinderen was dat nog vroeg).
Om half 12!!!!!! konden we aan het ontbijt beginnen. De stoom komt opnieuw uit mijn oren als ik er aan denk.

SMS van de lokale stroomnetbeheerder gekregen met de mededeling dat ze onze stroom gingen afsluiten.

Onderaan staat dan dat je niet kan antwoorden op de SMS. Proberen bellen helpt ook niet.

Beetje later bericht dat ze per ongeluk die SMS naar een heel deel klanten hebben gestiurd en dat het een foutje was.

Ik vraag mij af hoeveel er weer van m’n levensverwachting af is.

Mijn schoonbroer en schoonzus zijn ook steevast te laat op afspraken, zoals in een half uur na de afspraak bellen dat ze over een half daar gaan zijn. Mijn schoonmoeder nodigt ons nu uit om 13h00 en haar andere kinderen om 12h00 wanneer we ergens afspreken. En ze gaat dan zelf te vroeg, al iets drinken op die plek.

Mijn schoonbroer is ook zo. Nodig je ze uit om 14u30 dan mag je content zijn dat hem om 15u15 er is. Dat is dan zo gedaan doordat mijn zoontje minstens 2u maar liever 2,5 a 3u tussen opeenvolgende momenten van eten moet zitten. Dus ja als zij er dan 15u30 doorkomen en je aan taart kan beginnen op de verjaardag dan kan je pas om 18u beginnen aan het avondeten. En dan is het: jamaar ik kan zolang niet blijven want ik moet vanavond nog gaan trainen of ik moet straks nog gaan trainen voor de triatlon. Ik kan dat toch niet met een volle maag doen.
En begin je al voor ze daar zijn dan is het ook mispot. Bij hem zeg ik altijd 14u als het om 14u30 is.
En mijn schoonouders zijn net het omgekeerde. Zeg je 14u30 dan zijn ze er om 13u30.

Vandaag eerste 'open tuin dag'. Ik weet dat de tuinpaadjes op sommige plekken erg smal zijn, maar waarom kan ik 1000 x door het pad van mijn borders lopen zonder ook maar één plant plat te lopen, en lukt het enkele van de 50 bezoekers om van alles plat te trappen? Is dat nu echt zo moeilijk om te kijken waar je je voeten zet?
Zelfs mijn oude buurvrouw, die slecht te been is en moest 'schuifelen' met haar voeten, sloeg erin om overal naast te stappen....

Een ramp is dat niet, die planten herstellen, maar toch 😡 ergernis dus.

Vandaag eerste 'open tuin dag'. Ik weet dat de tuinpaadjes op sommige plekken erg smal zijn, maar waarom kan ik 1000 x door het pad van mijn borders lopen zonder ook maar één plant plat te lopen, en lukt het enkele van de 50 bezoekers om van alles plat te trappen? Is dat nu echt zo moeilijk om te kijken waar je je voeten zet?
Zelfs mijn oude buurvrouw, die slecht te been is en moest 'schuifelen' met haar voeten, sloeg erin om overal naast te stappen....

Een ramp is dat niet, die planten herstellen, maar toch 😡 ergernis dus.
En daarom houd je andere mensen uit uw tuin weg :unsure:

En daarom houd je andere mensen uit uw tuin weg :unsure:
Dat is moeilijk te combineren met het concept 'open tuin dagen', ik wil mensen inspireren om ook natuurlijker te tuinieren...
Je komt er ook veel interessante, en fijne mensen tegen.
En die maken dat dan weer meer dan goed.

Garagepoort die naar de klote is :frown::angry:

Willen hier vanavond vertrekken, poort gaat automatisch dicht, blijft hangen en gaat terug open. Oké fout geduwd dacht ik. Poging 2: hetzelfde.

Een tandwiel afgebroken waar de ijzerketting/draad op loopt, die is volledig losgekomen. Oké probleem, dan maar handmatig dicht doen, helaas door het gewicht (5m breed) hangt ze nu scheef en is aan de andere kant een wieltje uit de rail gekomen. Dus ze hangt nu op 30-40cm van de grond

Uiteraard net in een verlengd weekend. Fuck dees!
En onze garagepoort is ook een ingang tot ons huis. Dus den deze kan nu op de zetel slapen omdat de vrouw des huizes het niet vertrouwd :unsure:

Ik hoop dat die kerel van de plaatsing alsnog komt dit weekend, al ist maar om ze volledig toe te doen.

3,5j staat ze, onwaarschijnlijk

@Silence Je hebt het waarschijnlijk al gedaan, maar parkeer je auto (met hulp van je partner) op een paar cm van je poort? Zo is het vanop straat minder duidelijk dat er een opening is + minder ruimte om er tussen te kruipen.

Schoon volk komt altijd laat he!

Nee nee, ik doe het alvast niet intentioneel, maar ik saboteer mezelf gewoon regelmatig. Op tijd willen vertrekken maar dan toch plots sleutels zoeken, bril zoeken, portefeuille zoeken, ah shit moet rap nog naar het groot wc, oei onderweg maar gsm vergeten dus terugrijden, etc etc...

Ondanks verwoede pogingen om wat georganiseerder te zijn, slaag ik er gewoon niet in. :unsure:

Nee nee, ik doe het alvast niet intentioneel, maar ik saboteer mezelf gewoon regelmatig. Op tijd willen vertrekken maar dan toch plots sleutels zoeken, bril zoeken, portefeuille zoeken, ah shit moet rap nog naar het groot wc, oei onderweg maar gsm vergeten dus terugrijden, etc etc...

Ondanks verwoede pogingen om wat georganiseerder te zijn, slaag ik er gewoon niet in. :unsure:
:scream:

Herkenbaar, ik heb dat ook wel.
Mijn vader en zus doen dat ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan