Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hilarisch eigenlijk. Ergens heeft maatschappelijk-rechts de overslag gemaakt van 'die minderheden moeten maar minder gevoelig zijn', naar 'oh nee, ik moet op een zwarte vrouw kijken, huil huil ween, jank'.

Als iemand nog klaagt dat we in onze maatschappij niets meer mogen, geef ik hen gelijk. Maar dan in de zin dat er een hele sectie van onze maatschappij zodanig gevoelig is geworden voor de confrontatie met diversiteit dat ze er mentaal niet mee omkunnen." Oh nee, een regenboogoversteekpad. Nu word ik mentaal geconfronteerd met het feit dat diversiteit een ding is en dan de hele wereld niet 100% draait rond mijn eigen beleveniswereld. Boehoe."
Uw post is letterlijk een schoolvoorbeeld van hoe hard de #woke cultuur zich gaat verdedigen indien er enige vorm van kritiek komt. Sjanse dat ik dit op een forum doe, of ik werd per direct publiekelijk gelyncht en opgepakt. Maar de harde feiten heb ik uitgelegd in mijn vorige post, misschien moet je die nog eens nalezen en niet zo woke gaan denken.

Stay woke.

Uw post is letterlijk een schoolvoorbeeld van hoe hard de #woke cultuur zich gaat verdedigen indien er enige vorm van kritiek komt. Sjanse dat ik dit op een forum doe, of ik werd per direct publiekelijk gelyncht en opgepakt. Maar de harde feiten heb ik uitgelegd in mijn vorige post, misschien moet je die nog eens nalezen en niet zo woke gaan denken.

Stay woke.
Misschien moet je gewoon eens leven en laten leven.

Stay woke.
Amai, eerst gelyncht en dan nog eens opgepakt ook, zeg. :lol:

Het moet gewoon niet continu geforceerd naar voren geduwd worden.

Klopt die veronderstelling wel, want dat is een veronderstelling. Het kan, maar lijkt mij ook mogelijk dat het gewoon opvalt wanneer het dan X is. Al de leren dat het niet X is valt het gewoon niet op.

Vergelijkbaar met dat je eigenlijk amper voor een rood licht staat, maar soms toch het gevoel hebt dat je constant rood hebt.

Ook als het heel concreet maakt. Denk niet dat er binnen Argenta meetings worden gehouden over hoe vaak de foto een zwarte persoon moet afbeelden.

Klopt die veronderstelling wel, want dat is een veronderstelling. Het kan, maar lijkt mij ook mogelijk dat het gewoon opvalt wanneer het dan X is. Al de leren dat het niet X is valt het gewoon niet op.

Vergelijkbaar met dat je eigenlijk amper voor een rood licht staat, maar soms toch het gevoel hebt dat je constant rood hebt.

Ook als het heel concreet maakt. Denk niet dat er binnen Argenta meetings worden gehouden over hoe vaak de foto een zwarte persoon moet afbeelden.
Dat zijn dan ook reclamebureaus die dat doen, maar goed. Geen goesting om hier nog over te lullen op bg. :unsure:

Dat van altijd aan het rood te staan klopt effectief als je de ring van Roeselare neemt, die lichten staan daar precies afgeregeld om iedereen aan elke kruising sowieso te doen stoppen.

Bij mij ist een aziatische mevrouw momenteel :unsure:
Bij mij zijn het weer blanken (of zijn het witten?) In mijn proximus app.

Schande.

Tis dan nog een vrouw met haar zoontje. Van een vaderfiguur is weer geen sprake, kan alleen maar slecht aflopen zo met die blanke marginalen!

Ik wil nu niet racistisch zijn ofzo, maar het stoort mij toch in zekere mate hoe de #woke cultuur zelfs gaat doorsijpelen tot op het startscherm van mijn mobiele banking app (Argenta). Dat is nu al een maand of 2 dat ik op een dikke negerinne moet kijken in een Argenta-trui telkens ik wil kijken op mijn rekening. Blijkbaar hebben ze beslist bij Argenta dat er te veel blanken op het startscherm kwamen, dus time to switch it up! Oh wee moesten ze bestempeld worden van racisme. :sarcastic:

De samenleving is toch echt wel door en door rot geworden dat ge constant, overal waar ge gaat moet gewezen worden op het feit dat die minderheden bestaan (echter, al lang geen minderheden meer in België, maar meerderheden in spé). Zie ook de regenboogvlaggen en regenboogoversteekpaden in bepaalde Vlaamse steden. Who gives a fuck dat johnny graag timmie in zijn anus neemt? Het zal mij 'worst' wezen. Geen idee waarom die zich zo hard moeten profileren en alle aandacht naar zichzelf trekken. Daarmee gaan er juist nog meer hate-crimes gebeuren.
Ik wil nu niet grof zijn of zo, maar ge zijt echt een snowflake. Get over it. Da's gewoon een foto, laat u daar eens niet zo door kennen zeg.

Misschien gewoon beter de Argenta website gebruiken. Daar staat gewoon een wit koppel :unsure:.

RJL7qMe.jpg

Ooit eens op aanraden van de Nerdland podcast een plugin gedownload die alle instanties van het woord 'woke' vervangt door 'een beetje rekening houden met elkaar'. De limieten worden wel getest. :unsure:
vfbETuI.png

Toch ook niet volledig akkoord hiermee. Het gaat vaak niet om de confrontatie zelf, maar het forceren van de confrontatie. Who cares dat er homo's zijn of zwarten? Het moet gewoon niet continu geforceerd naar voren geduwd worden. Het is natuurlijk gemakkelijk om dat als "maatschappelijk-rechts" of "racisme" te bestempelen, maar in heel wat gevallen speelt dat totaal niet.
Ik zie er ook wel een vorm van ironie in, het zijn namelijk altijd net diegenen die beweren iedereen als "gelijke" te zien, die iemand die "anders" is naar voren willen zien komen.
Er staat een foto van een zwarte persoon op de website van een bank. Als je op basis daarvan getriggerd wordt, wat moet ik je dan noemen? Hoe noem ik de groep mensen die daar niet tegen kunnen? Moet ik een nieuwe term verzinnen om niet te beledigend over te komen voor mochten andere mensen hier aanstoot aan nemen? Zullen we anders wat voorzichtiger zijn met hoe we dergelijke mensen benoemen en aanspreken om ze niet te veel van streek te brengen?

Laatst bewerkt:
Dat van altijd aan het rood te staan klopt effectief als je de ring van Roeselare neemt, die lichten staan daar precies afgeregeld om iedereen aan elke kruising sowieso te doen stoppen.
Ongelofelijk he. Het is soms sneller om via de E403 af te rijden in Ardooie en dan dat stuk van de ring te nemen..

Dat zijn dan ook reclamebureaus die dat doen, maar goed. Geen goesting om hier nog over te lullen op bg. :unsure:

Ongelofelijk he. Het is soms sneller om via de E403 af te rijden in Ardooie en dan dat stuk van de ring te nemen..
Moest ik de accijnzen mogen ontvangen van de brandstof die daar hopeloos verloren verbruikt wordt aan optrekken, ik was miljonair.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan