Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een jeans voor kinderen zónder scheuren of gaten. Mijne kleinen is ‘self sufficient’ die maakt zelf zijn scheuren en gaten dus is een blanco canvas om te beginnen teveel gevraagd? 90% van de jeans zijn ‘destroyed’ en de andere 10% of niet in zijn maat of aan een premiumprijs.

Rond middernacht wakker geworden van twee reeksen luid getoeter van een auto.

Quelle misère weeral. Het stuk van aan het kruispunt aan de Mazda tot aan de A12 hadden ze gemakkelijk bij kunnen doen in oktober vorig jaar toen ze dat kruispunt hebben heraangelegd. Toen moest je toch sowieso al op één rijvak rijden.
En van het andere stuk dat ze nu 2 weken gaan werken vraag ik me af waarom dat ze die niet in de paasvakantie hebben gedaan.

AWV en efficiëntie. Geen goeie combinatie precies.

Geen rechtstreekse ergernis, maar ik vraag me vooral af hoe je hiermee moet omgaan en hoe 'correct' moet reageren.

Las op de sociale media een rant van een madammeke. Haar kinderen (7-8 jaar) waren aan het voetballen op een speelplein. Thuisgekomen, bal weg en bedreigd geweest. Beide kinderen in paniek aan het wenen. Mama en papa trekken naar het speelplein om verhaal te halen. Bende jongeren (-16 jaar, gokken ze). Die geven toe dat ze den bal afgepakt hebben en beginnen direct de mama en papa te verwijten en bedreigen. Kankerkinderen, kankerhoer, dergelijke termen passeren de revue en de ouders zijn het afgetrapt.

Ik kan me inbeelden dat zo'n avontuur nogal vernederend moet zijn voor zowel ouders als kinderen. Maar hoe ga je daarmee om?

Klappen geven gaat niet. Alé, da gaat wel, maar het zijn nog altijd kinderen.
Als je de politie belt zullen die ook niet veel doen en de volgende keer zijn uw kinderen nog een groter doelwit.

Geen rechtstreekse ergernis, maar ik vraag me vooral af hoe je hiermee moet omgaan en hoe 'correct' moet reageren.

Las op de sociale media een rant van een madammeke. Haar kinderen (7-8 jaar) waren aan het voetballen op een speelplein. Thuisgekomen, bal weg en bedreigd geweest. Beide kinderen in paniek aan het wenen. Mama en papa trekken naar het speelplein om verhaal te halen. Bende jongeren (-16 jaar, gokken ze). Die geven toe dat ze den bal afgepakt hebben en beginnen direct de mama en papa te verwijten en bedreigen. Kankerkinderen, kankerhoer, dergelijke termen passeren de revue en de ouders zijn het afgetrapt.

Ik kan me inbeelden dat zo'n avontuur nogal vernederend moet zijn voor zowel ouders als kinderen. Maar hoe ga je daarmee om?

Als je de politie belt zullen die ook niet veel doen en de volgende keer zijn uw kinderen nog een groter doelwit.
Als er een buurtwerk of straathoekwerker in die stad/dorp is, die aanspreken. Ook zou ik stiekem proberen foto's nemen van de kinderen om aan die persoon of wijkagent door te spelen.

Je kan gelijk hebben.
Het voelt alleen zo nasty. Stiekem foto’s van kinderen gaan maken op een publieke plaats.
Mja, het element ‘kind’ is vaak al weg uit die gastjes. En het is niet dat ze gewoon ‘haha loser’ aan het roepen zijn, ze gaan over tot daden en dreigementen, dan kan het alleen maar helpen als ze beginnen met ‘maar ik was daar niet’ en ‘ik zeg dat niet’.

Het beste dat je kan doen is groter en beter gaan dreigen. Ik bedoel niet dat je daar met een machete moet gaan staan, é, ik bedoel louter luider en meer krankjorum dan zij zijn. Want tegen deftige ouders weten ze wat gezegd maar tegen zwaardere versies van zichzelf, da’s wat anders. Channel uw meest asociale familie Flodder en verwar ze. Ze zijn niet snugger, dat lukt. The art of confusion, niet te onderschatten als je met dommeriken moet omgaan.

Mensen die Yosemite uitspreken als Djzozzemaait

jaja, we weten dat ge naar de States gaat op congé, maar spreekt da park aub correct uit :rolleyes:

Mss gaan ze ook naar Neewjork. Of naar Losangeelès.

Mensen die Yosemite uitspreken als Djzozzemaait

jaja, we weten dat ge naar de States gaat op congé, maar spreekt da park aub correct uit :rolleyes:

Mss gaan ze ook naar Neewjork. Of naar Losangeelès.
Een kennis van ons is al eens naar Los Angel lease geweest (krak zo uitgesproken)

Mé ons Angèle nor Los Angèle
Ge lacht daar mee maar de eerste keer dat je dat hoor voelt ge u wel een debiel hoor. "Ja, wij zijn vorig jaar 2 weken naar Los Angel Lease geweest, ge weet wel, die stad in de VS." Tewijl ge dan zit te denken, Los Angel Lease, welke stad zou ze daar mee bedoelen.

Ge lacht daar mee maar de eerste keer dat je dat hoor voelt ge u wel een debiel hoor. "Ja, wij zijn vorig jaar 2 weken naar Los Angel Lease geweest, ge weet wel, die stad in de VS." Tewijl ge dan zit te denken, Los Angel Lease, welke stad zou ze daar mee bedoelen.

ik ben eigenlijk even schuldig in Europa hoor :laugh:

Mijne pa zijn fout!! Alhoewel dat 'm toen wss ook nergens gecorrigeerd geweest is.
Wij zijn als kind ooit es op vakantie geweest in Gerardmer (en toen door mijn ouders met mer uitgesproken als de franse zee).

Paar jaar terug met de tour de france zat Karl Vannieuwkerke in de buurt bij de nabespreking en had ie het over "Gerardmé"
En ik van in mijn zetel: "lompen idioot, tis gerardmèr!!"

en toen er nog 2 van zijn gasten mé zeiden op het eind toch es gaan opzoeken.

:laugh:

Los Angel Lease

pic.png

Rechts ons Angèle - de mevrouw Leemans van de autolease

...

Toch bellen naar de politie hoor. Dat is vaak niet hun enige/eerste feit van die gastjes.

Dan weet de politie ook dat er overlast is op dat pleintje dus met wat geluk wordt er meer gepatrouilleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan