Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
In m'n vorige job had ik een werkgsm maar ik werd zo overladen met "urgente" telefoons dat ik een privégsm aanschafte om tenminste niet tijdens mijn verlof of pauze of avond gestoord te worden. Op het einde van m'n carrière ginder kreeg ik zoveel telefoons en sms'en met boodschappen zoals "EXTREEM URGENT" dat ik enkel nog opnam als ik echt tijd had. Zo kon ik rustig m'n hoofdtaken doen op m'n pc. Ik ben geen dokter of brandweerman dus het kan wel verdomme wachten met dat urgente gedoe. En dat geklaag over lange wachttijden met de telefonie bij grote bedrijven - da's hetzelfde in het bedrijf waar ik momenteel werk en dit is m.i. enkel en alleen omdat er een tekort aan personeel is want bedrijf wilt natuurlijk zoals elk ander bedrijf zoveel mogelijk werk steken op zo min mogelijk personeel. Leer er gewoon mee omgaan. Da's hoe bedrijven hier gerund worden. En vertrouw me erop dat die mensen in de callcenter u nog minder zullen helpen als ge hysterisch begint te roepen.

Euh? neen?

Gewoon zoals alle normale mensen:
- In uw handtekening zowel vast nummer als gsm-nummer zetten. Sinds de jaren '90 is dat toch standaard dacht ik?
- Als je dan toch enkel een vast nummer achterlaat, laat hem dan doorverbinden naar uw gsm.
- Krijg je oproep op uw gsm maar je zit in vergadering? De mogelijkheid bieden om een voicemail achter te laten.
- Ziek of op reis? Doorverwijzen naar uw vervanger.
- Enzovoort.

Is dat rocket science hetgeen ik hier vertel?

Technologie heeft ons zover gebracht dat we altijd bereikbaar kunnen zijn. Maar bij sommigen gaat het vooral om het willen bereikbaar zijn. En bij veel grote bedrijven en overheidsinstanties merk je een compleet gebrek aan het willen bereikbaar zijn. Zoals ik hierboven al voor de 4de keer in een week heb meegemaakt.
Euh neen?

Ik heb nog NERGENS gewerkt waar een persoonlijk nummer werd doorgegeven zelfs, laat staan standaard werd gecommuniceerd.
Kwestie van privé én werk gescheiden te kunnen houden. Zoals velen hier al hebben ondervonden dat dat niet evident is als iedereen je "zomaar" kan bereiken. Jijzelf inbegrepen.
Daarom kiezen sommige mensen én diensten ervoor om enkel beschikbaar te zijn tijdens de kantooruren op een vast nummer.
En kan je die persoon niet bereiken? Dan blijf je gewoon "old skool" proberen tot je die persoon wél kan bereiken. Zonder die mens als een asocialer luiaard te bestempelen in je gedachten....

Of heb jij dan standaard de gsmnr van je huisarts, de uitbater van de supermarkt, de crèche uitbater wanneer dit geen kleine opvang is (van een onthaalmoeder lijkt me dat bvb wél standaard), de maitre van je favoriete restaurant, en tientallen anderen in je gsm staan?

Nochtans in bv de bouw is het heel gangbaar van gsm nummers te hebben van alle personen waar je mee samen werkt, uitgezonderd misschien van de groothandel.

Euh? neen?

- In uw handtekening zowel vast nummer als gsm-nummer zetten. Sinds de jaren '90 is dat toch standaard dacht ik?
- Als je dan toch enkel een vast nummer achterlaat, laat hem dan doorverbinden naar uw gsm.
- Krijg je oproep op uw gsm maar je zit in vergadering? De mogelijkheid bieden om een voicemail achter te laten.
- Enzovoort.

Technologie heeft ons zover gebracht dat we altijd bereikbaar kunnen zijn. Maar bij sommigen gaat het vooral om het willen bereikbaar zijn. En bij veel grote bedrijven en overheidsinstanties merk je een compleet gebrek aan het willen bereikbaar zijn. Zoals ik hierboven al voor de 4de keer in een week heb meegemaakt.
Vindt ge dat nu niet een beetje overdreven? Waarom moet ik voor mijn werk bereikbaar zijn op mijn persoonlijke gsm? Ge kunt ook voicemail achterlaten bij het vast nummer bij ons.

Ge beseft toch dat een groot deel van burnout net dat hele 'bereikbaar moeten zijn' is? Ik heb echt nog maar zelden meegemaakt dat het een must was dat iemand mij telefonisch moest bereiken of vice versa.

In m'n vorige job had ik een werkgsm maar ik werd zo overladen met "urgente" telefoons dat ik een privégsm aanschafte om tenminste niet tijdens mijn verlof of pauze of avond gestoord te worden. Op het einde van m'n carrière ginder kreeg ik zoveel telefoons en sms'en met boodschappen zoals "EXTREEM URGENT" dat ik enkel nog opnam als ik echt tijd had. Zo kon ik rustig m'n hoofdtaken doen op m'n pc. Ik ben geen dokter of brandweerman dus het kan wel verdomme wachten met dat urgente gedoe. En dat geklaag over lange wachttijden met de telefonie bij grote bedrijven - da's hetzelfde in het bedrijf waar ik momenteel werk en dit is m.i. enkel en alleen omdat er een tekort aan personeel is want bedrijf wilt natuurlijk zoals elk ander bedrijf zoveel mogelijk werk steken op zo min mogelijk personeel. Leer er gewoon mee omgaan. Da's hoe bedrijven hier gerund worden. En vertrouw me erop dat die mensen in de callcenter u nog minder zullen helpen als ge hysterisch begint te roepen.

Haha klinkt bekend in de oren. Ik heb ook ooit zo'n baas gehad voor wie alles hoogdringend was.
Die durfde soms mensen op te bellen wanneer ze op vakantie waren aan de andere kant van de wereld, gewoon om iets te bespreken :unsure:

Ik geef net als u een andere betekenis aan 'urgent'.

Nochtans in bv de bouw is het heel gangbaar van gsm nummers te hebben van alle personen waar je mee samen werkt, uitgezonderd misschien van de groothandel.
Maar dat is toch ook voornamelijk onder collega’s of bv werfleiders. Stel dat jij ergens de sanitair in een nieuwbouw moet leggen, dan heb jij toch ook niet de gsm nummer van elke metser?

Euh? neen?

- Enzovoort.

Hell not, mensen horen zeker niet altijd en overal op hun werk bereikbaar te zijn, op sommige diensten wordt er ook nog gewerkt ipv de klant/ weet ik veel wat te woord te staan. Het enige waarom jij dat nu eist is gewoon omdat het jij is die belt en jij een antwoord moet hebben. Maar dan ga je wel neuten dat men je opbelt terwijl je aan je ontbijt zit. :sarcastic:

Inderdaad, maar natuurlijk wel met die toevoeging dat het dan over een werk-nummer ging. Ik hou mijn privé- en werknummer wel strikt gescheiden.

Al is dat nu ook wel uit "gemakzucht" van het werkvolk imo. Als ik iets moet weten over een praktische uitvoering van iets vd loodgieter (bvb waar hij zijn leiding wil leggen) heb ik 2 opties: mijn projectleider dat vragen die dat dan aan hun projectleider vraagt (eventueel met architect als extra tussenstap!) die dat 9/10 toch aan zijn technieker moet vragen OF ik bel rap ff zelf op De Jef die ik toch nog ken van een vorige werk 7j geleden en vraag het zelf.

3x raden met welke oplossing ik geen 5u met mijn duimen moet staan draaien.

Mensen onderschatten heel vaak in hoeverre de techniekers ter plaatse onderling alles regelen en rechttrekken 😄

Maar dat is toch ook voornamelijk onder collega’s of bv werfleiders. Stel dat jij ergens de sanitair in een nieuwbouw moet leggen, dan heb jij toch ook niet de gsm nummer van elke metser?
Er is meestal een lijst met iedere aannemer zijn gsm nummer op hoor. Uiteraard is dat een nummer van het werk dan.

Ik heb dinsdag positief getest op covid en zit dus in quarantaine.
Ik had gehoopt één van die mensen te zijn die er weinig last van hebben zodat ik lekker in het zonnetje kan genieten van een boek, beetje Netflix bij kijken en gewoon relaxen of uitgestelde klusjes doen. Maar nee hoor ik ben en blijf zo verschrikkelijk moe, slap en blah! Vandaag alleen maar eten gemaakt, opgeruimd, lakens ververst, was opgezet en opgehangen en een paar vensters snel snel gewassen in de living en mijn kaars is volledig uit :(

:wtf:
En wat doe je nog zoal als die kaars langer blijft branden? Muren schilderen, vloer bezetten, een taart bakken, de was vouwen en strijken?
Guuurl, als het niet gaat dan gaat het niet. Laat de boel zo en geef jezelf de tijd om op te knappen.

@Squidward
Sterkte hoor! Ik voel je pijn...
Paar maanden geleden hadden mijn man en zoontje covid, zo goed als geen symptomen, ik had het niet maar was flink verkouden.
Naaah ze hadden het bijna niet overleefd.🙄

:wtf:
En wat doe je nog zoal als die kaars langer blijft branden? Muren schilderen, vloer bezetten, een taart bakken, de was vouwen en strijken?
Guuurl, als het niet gaat dan gaat het niet. Laat de boel zo en geef jezelf de tijd om op te knappen.
Ik was al buiten adem van nog maar te lezen wat ze gedaan had.

Paar maanden geleden hadden mijn man en zoontje covid, zo goed als geen symptomen, ik had het niet maar was flink verkouden.
Naaah ze hadden het bijna niet overleefd.🙄
Dat had ik nu niet verwacht van jou @Myllana. Het is toch niet hun fout dat zij geen symptomen hebben, en jij wel flink ziek bent zonder corona. Daar moet je nu echt niemand voor van kant maken 🤡

Dat had ik nu niet verwacht van jou @Myllana. Het is toch niet hun fout dat zij geen symptomen hebben, en jij wel flink ziek bent zonder corona. Daar moet je nu echt niemand voor van kant maken 🤡

Het had niet veel gescheeld of ik zat achter slot en grendel en die kleine wijsneus van mij zei op alles wat ik vroeg 'nee kan dat niet doet/eten/halen of whatever want ik heb colona' en dan de hele dag met mondmasker rondlopen, onder zijn neus of op zijn kin want ah ja hij had colona.😐

Onderburen ( gelijksvloer) heel de dag in hun kot, beginnen ze te in nu heel het appartement uit hun slaap te houden door in te kloppen en met het machiene te werken dat je tot het bovenste verdiep last van hebt. Die vergeten dat er mensen zijn die de volgende dag moeten werken en er heel vroeg uit moeten

Euh neen?

Ik heb nog NERGENS gewerkt waar een persoonlijk nummer werd doorgegeven zelfs, laat staan standaard werd gecommuniceerd.
Kwestie van privé én werk gescheiden te kunnen houden. Zoals velen hier al hebben ondervonden dat dat niet evident is als iedereen je "zomaar" kan bereiken. Jijzelf inbegrepen.
Daarom kiezen sommige mensen én diensten ervoor om enkel beschikbaar te zijn tijdens de kantooruren op een vast nummer.
En kan je die persoon niet bereiken? Dan blijf je gewoon "old skool" proberen tot je die persoon wél kan bereiken. Zonder die mens als een asocialer luiaard te bestempelen in je gedachten....

Of heb jij dan standaard de gsmnr van je huisarts, de uitbater van de supermarkt, de crèche uitbater wanneer dit geen kleine opvang is (van een onthaalmoeder lijkt me dat bvb wél standaard), de maitre van je favoriete restaurant, en tientallen anderen in je gsm staan?
Oei, in mijn (brede) sector (media, cultuur, onderwijs) is het toch heel courant eigenlijk dat de persoonlijke gsm-nummer gewoon in de mailsignature staat. Dan heb je natuurlijk wel al eens voor dat je iemand opbelt wanneer ze met zwangerschapsverlof zijn (twee weken geleden voorgehad), maar ja :unsure:. Bon, ik werk dan ook wel in een sector waar niemand echt stopt met werken. Die persoon is toen ook gewoon achter haar computer gekropen om mij te helpen :unsure:. Doe ik zelf ook. Al zou het natuurlijk anders zijn moest ik zo aan de lopende band telefoons krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan