Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
En toch lees ik nergens -in een belachelijk kleine responsgroep - dat mannen effectief "zieker" zijn.
Wat ik wel lees is dat sommige mannen een andere reactie hebben van hun immuniteitssysteem dan andere mannen. (maar absoluut niet grondig gelezen, dus corrigeer gerust met quotes!)

Ik denk ook dat jij ipv 1 kaars, een Menora hebt want dat is toch een behoorlijke lijst voor een Covid patiënt
Ter verduidelijking is het ramen wassen enkel maar een snel wasje geweest met een instanet spray en een doek. Gewoon om de plakkerige kinderhandjes weg te krijgen. En het opruimen is gewoon de rommel in de kasten gooiden en het afwasmachine inruimen.
En gisteren en eergisteren heb ik niets gedaan behalve in de zetel en in bed gelegen en geslapen.
Dus dat valt dan precies toch nog mee 🤷🏼‍♀️

Ter verduidelijking is het ramen wassen enkel maar een snel wasje geweest met een instanet spray en een doek. Gewoon om de plakkerige kinderhandjes weg te krijgen. En het opruimen is gewoon de rommel in de kasten gooiden en het afwasmachine inruimen.
En gisteren en eergisteren heb ik niets gedaan behalve in de zetel en in bed gelegen en geslapen.
"Maar eigenlijk ben ik een luie doos hoor!

...

Alez...

Halflui....

In mijn ziekteverlof... "

🫂

@Vrouwtje Theelepel ge moogt hier ook "weinig" komen doen hoor. Ik zorg erna voor frieten en pinten, en ge moogt dan op mijn terras aan de vijver chillen. Ge moet slechts even "weinig" doen als bij u thuis. Deal?

Alleen als ge er een voetmassage bij doet 🤪
absolutely-not-idgaf.gif

En toch lees ik nergens -in een belachelijk kleine responsgroep - dat mannen effectief "zieker" zijn.
Wat ik wel lees is dat sommige mannen een andere reactie hebben van hun immuniteitssysteem dan andere mannen. (maar absoluut niet grondig gelezen, dus corrigeer gerust met quotes!)
Inderdaad kleine responsgroep, tja.
Zieker is een waardeoordeel, die is in aard moeilijk te discretiseren in meetbare waarden.
Daarnaast is de medische relevantie van 'mannen' die zieker zijn minder dan 'de aanwezigheid van testosteron', daar zou ik eens op verder zoeken als ge echt geïnteresseerd zijt.
Het effect van testosteron nemen voor een sex-change bijvoorbeeld zou een goede case study zijn.

Zelf ervaar ik dat vrouwen quasi constant iets medisch aan de hand hebben en mannen 2 keer in het jaar online doodskisten aan het browsen zijn vanuit hun zelf-geproclameerd doodsbed. :unsure:

Nee, het blijft wel een prestatie hoor! Ik ben van de Selectief Blinde Huisvrouwen-school, ik heb veel bewondering voor jou (serieus!)

Onze achterburen zijn echt een ramp.

Onze tuin grenst aan 2 tuinen van 2 verschillende achterburen.
Vandaag zag ik dat de rechterbuur de haag tussen hun 2 aan het snoeien was.
Nu kom ik net buiten, heeft hij zijn kant gedaan, en de bovenkant TOT IN DE HELFT?!?

Geen idee of ze elkaar niet kunnen uitstaan, maar wat voor manier is dat nu weer. Trekt totaal op niks zo.

Als er een vast info nummer is voor iedereen, waarom zou gij dan het privilege hebben denkt ge om iemand persoonlijk op te bellen ?
Die persoon kan ook gewoon in verlof zijn (mooi weer) of ziek zijn en zijn nummer hebben doorgeschakeld naar het algemeen nummer natuurlijk
Of gewoon met dringende zaken bezig
Dus die mens specifiek moet volgens jou continu bereikbaar zijn?
Die kan geen (sociaal) verlof hebben, ziek zijn, 4/5de werken,...
Neen, jij belt en hij MOET maar beschikbaar zijn.
Indien niet: luie ambtenaar.

Echt, hoe gefrustreerd gij over alles zijt, kan jij toch onmogelijk een gelukkig mens zijn...
Je kan daar ook mee leren omgaan he. Zou een mooi cadeau zijn voor jezelf in de eerste plaats... :unsure:

Euh? neen?

Gewoon zoals alle normale mensen:
- In uw handtekening zowel vast nummer als gsm-nummer zetten. Sinds de jaren '90 is dat toch standaard dacht ik?
- Als je dan toch enkel een vast nummer achterlaat, laat hem dan doorverbinden naar uw gsm.
- Krijg je oproep op uw gsm maar je zit in vergadering? De mogelijkheid bieden om een voicemail achter te laten.
- Ziek of op reis? Doorverwijzen naar uw vervanger.
- Enzovoort.

Is dat rocket science hetgeen ik hier vertel?

Technologie heeft ons zover gebracht dat we altijd bereikbaar kunnen zijn. Maar bij sommigen gaat het vooral om het willen bereikbaar zijn. En bij veel grote bedrijven en overheidsinstanties merk je een compleet gebrek aan het willen bereikbaar zijn. Zoals ik hierboven al voor de 4de keer in een week heb meegemaakt.

Pfff echt waar het tuig dat in deze buurt woont :angry:

Paar maand terug wil meneer de buur (een dikke nek aannemer die bmw's en mercedessen voor zijn deur staan heeft) een zwembad aanleggen.
Op een ochtend sta ik op en kijk ik door de ruit. Had die gast gewoonweg 1 van de poten van een megakraan om zijn zwembad in zijn tuin te tillen (zeker 30 meter hoog) op mijn oprit gezet, zonder te vragen of iets te laten weten. Die oprit is nieuw aangelegd, en het is een grint oprit met als ondergrond stabilisé. Dus ik was er niet gerust in dat dat zomaar efkes het gewicht van een kraan en zwembad kan dragen.

Ik vraag da vriendelijk aan die kerel wat de bedoeling hier is. Hij legt da uit en dat het gewicht helemaal niet zo zwaar is. Hij zegt ook, als er iets kapot is zal hij het wel repareren. Ik ben er alsnog niet gerust in dus vraag vriendelijk of hij dat op de straat er naast kan zetten. Met veel tegenzin rijdt die kraan nog een beke achteruit, en zet hij dat op de straat. In die kraan zat tevens ook zo'n cowboy met een paardestaartje, zo tuig met veel noten op z'n zang en denken dat die alles mogen. Van hun tap maken "ahja van buren moet ge het hebben...".

Sindsdien negeert die kerel mij straal, zelfs geen goeiendag. Alsof ik hier de boeman ben. Je kan:
1. Op zen minst toestemming vragen
2. Mijn beslissing om dat niet toe te laten (gezien nieuwe oprit en zwakkere ondergrond) respecteren en geen spel ervan maken

Nogal sjanse dat ik thuis was, misschien ging er schade geweest zijn en had ik geen poot om op te staan. Normaal zou het mij geen fuck kunnen schelen, maar toch vind ik het lastig, aangezien ge die mensen bijna elke week wel een paar keer ziet. En om zoiets onnozel elkaar straal negeren vind ik gewoon dwaas. Maarja...

Euh? neen?

- In uw handtekening zowel vast nummer als gsm-nummer zetten. Sinds de jaren '90 is dat toch standaard dacht ik?
- Als je dan toch enkel een vast nummer achterlaat, laat hem dan doorverbinden naar uw gsm.
- Krijg je oproep op uw gsm maar je zit in vergadering? De mogelijkheid bieden om een voicemail achter te laten.
- Enzovoort.

Technologie heeft ons zover gebracht dat we altijd bereikbaar kunnen zijn. Maar bij sommigen gaat het vooral om het willen bereikbaar zijn. En bij veel grote bedrijven en overheidsinstanties merk je een compleet gebrek aan het willen bereikbaar zijn. Zoals ik hierboven al voor de 4de keer in een week heb meegemaakt.
Niet bij de overheid hè.
Of jij nu met Jos of Maria of Frank of weet ik veel van die dienst spreekt maakt totaal niet uit. Enige wat jij moet is iemand van die dienst spreken dus het algemeen nummer is meer dan voldoende.

Wij werkte vroeger ook met persoonlijke nummers en die stond op de communicatie, dat is volledig afgeschaft omdat men niet meer wilt dat er een te "persoonlijke" band met de mensen is.
Alles moet uniform zijn dus maakt niet uit wie gij aan de lijn krijgt dan, iedereen zal u hetzelfde vertellen.

Het zal maar eens zijn dat gij iemand persoonlijk kent en die 'toevallig' dan ook uw dossier beheert en iets soepeler is erin

Pfff echt waar het tuig dat in deze buurt woont :angry:

Paar maand terug wil meneer de buur (een dikke nek aannemer die bmw's en mercedessen voor zijn deur staan heeft) een zwembad aanleggen.
Op een ochtend sta ik op en kijk ik door de ruit. Had die gast gewoonweg 1 van de poten van een megakraan om zijn zwembad in zijn tuin te tillen (zeker 30 meter hoog) op mijn oprit gezet, zonder te vragen of iets te laten weten. Die oprit is nieuw aangelegd, en het is een grint oprit met als ondergrond stabilisé. Dus ik was er niet gerust in dat dat zomaar efkes het gewicht van een kraan en zwembad kan dragen.

Ik vraag da vriendelijk aan die kerel wat de bedoeling hier is. Hij legt da uit en dat het gewicht helemaal niet zo zwaar is. Hij zegt ook, als er iets kapot is zal hij het wel repareren. Ik ben er alsnog niet gerust in dus vraag vriendelijk of hij dat op de straat er naast kan zetten. Met veel tegenzin rijdt die kraan nog een beke achteruit, en zet hij dat op de straat. In die kraan zat tevens ook zo'n cowboy met een paardestaartje, zo tuig met veel noten op z'n zang en denken dat die alles mogen. Van hun tap maken "ahja van buren moet ge het hebben...".

Sindsdien negeert die kerel mij straal, zelfs geen goeiendag. Alsof ik hier de boeman ben. Je kan:
1. Op zen minst toestemming vragen
2. Mijn beslissing om dat niet toe te laten (gezien nieuwe oprit en zwakkere ondergrond) respecteren en geen spel ervan maken

Nogal sjanse dat ik thuis was, misschien ging er schade geweest zijn en had ik geen poot om op te staan. Normaal zou het mij geen fuck kunnen schelen, maar toch vind ik het lastig, aangezien ge die mensen bijna elke week wel een paar keer ziet. En om zoiets onnozel elkaar straal negeren vind ik gewoon dwaas. Maarja...

Zelfs al kon het totaal geen kwaad, had ik hem toch laten verkassen gewoon al omwille van het feit dat hij niks gevraagd had. Dat is echt het minste. Ik ga zelfs bij mijn buur vragen of ik met mijn ladder efjes door zijn tuin mag passeren.

Zelfs al kon het totaal geen kwaad, had ik hem toch laten verkassen gewoon al omwille van het feit dat hij niks gevraagd had. Dat is echt het minste. Ik ga zelfs bij mijn buur vragen of ik met mijn ladder efjes door zijn tuin mag passeren.
Ewelja voila. Ik ga nooit nooit nooit iets doen op iemand anders zijn grond zonder dat eerst te vragen. Maar meneer de dikkenek aannemer met zijn bmw's mag blijkbaar alles. Ik haat toch zulk volk. Voor mij zijn dat de echte pur sang marginalen, zelfs al hebben ze geld. Marginalen hebde dus ook met geld blijkbaar.

Euh? neen?

- Enzovoort.

Van het doorverbinden geef ik je gelijk, maar aangezien ze bij de overheid meestal geen gsm krijgen zie ik niet in waarom ze die moeten gebruiken voor de job.
IBij ons in het team heeft enkel de product owner een gsm van het werk. Die nummer is dan ook het enige nummer dat externe teams kennen. De rest van het team kan enkel via teams of mail gecontacteerd worden. En dit is dan nog niet echt een overheidsbedrijf, maar ook niet echt een prive-bedrijf.

Euh? neen?

- Enzovoort.

Is echt niet standaard hoor. Niet in de private sector, noch in de publieke sector.
Lijkt mij eerder afhankelijk te zijn van het type werk dat je uitvoert.

Daarnaast heeft de overheid het liefste dat er zo uniform mogelijk gehandeld wordt, juist om ervoor te zorgen dat personen hun ambetantenaar niet kunnen cherry picken. Dus de beslissing die ambtenaar 1 neemt zou in principe gelijk moeten zijn aan diegene die ambtenaar 2 neemt.
Om die reden, wanneer het een twijfelgeval is dat de definitieve beslissing bij het diensthoofd ligt of dat het in functie van wat we er allemaal over denken is. Maar zelfs dan is het in veel gevallen het diensthoofd dat de knoop doorhakt.

Daarom is er dan ook ofwel een procedure via mail (waarop enkel het diensthoofd zal antwoorden, opnieuw voor de casus van uniformiteit) ofwel dat er een algemeen nummer gegeven wordt (of uitzonderlijk de contactgegevens van de chef).
Maar zoals al gezegd, het kan bij elke entiteit anders zijn. Bij ons is het dit :

- In uw handtekening gsm-nummer zetten (vast nummer gaat worden afgeschaft).
- Als je dan toch enkel een vast nummer achterlaat, laat hem dan doorverbinden naar uw gsm (was de procedure vroeger).
- Krijg je oproep op uw gsm maar je zit in vergadering? De mogelijkheid bieden om een voicemail achter te laten (die is er).
- Ziek of op reis? Doorverwijzen naar uw vervanger (bij ons is dit dan het diensthoofd, er is niet noodzakelijk redundantie voorzien ).

Maar zelfs dan nog onder deze voorwaarden is het op geen enkel moment mijn taak om te interfacen met de belastingsbetaler. Of als ik een dossier behandel om 1 of andere reden een dossier op een ander ritme (omdat er iemand belt) te behandelen dan een ander. De enigste die dit bepaalt is het management of mijn rechtstreekse chef. Eigenlijk gelijkaardig zoals het eraantoe ging in de private sector. Of anders gezegd, enkel als mijn chef stelde dit is een goede klant, behandel die preferentieel. Dan moest ik dat doen. Anders schuifde die gewoon mee aan met de andere klanten in de rij.
En persoonlijk zie ik echt niet in wat U als belastingsbetaler belangrijker maakt dan eender welke andere belastingsbetaler dat jij nu, nu, nu een antwoord moet hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan