Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoera - mijn speakers zijn toegekomen!

Awoe - de verpakking is al open geweest en mist: stroomkabel, handleiding, 3.5mm audio-kabel,...
Enkel de speakers dus in de doos.
Vorige week een scheen tegen de slaap/hoofd. Ik heb nog steeds miserie om m'n mond volledig open te doen.

Sporten is gezond

Op mijn werk hebben ze in de fietsenstalling een aantal plaatsen voorbehouden voor fietsen met een kinderzitje.
Wou ik gisteren mijn fiets pakken om naar huis te gaan, hangt er een kaartje aan:
"Beste collega, deze plekken zijn enkel voorbehouden voor fietsen met een zitje blablabla"

Mijn fiets heeft een kinderzitje waar je niet naast kunt kijken. Naast mij stonden er in die stalling een paar fietsen zonder stoeltje en zónder briefje. :sop:

Op mijn werk hebben ze in de fietsenstalling een aantal plaatsen voorbehouden voor fietsen met een kinderzitje.
Wou ik gisteren mijn fiets pakken om naar huis te gaan, hangt er een kaartje aan:
"Beste collega, deze plekken zijn enkel voorbehouden voor fietsen met een zitje blablabla"

Mijn fiets heeft een kinderzitje waar je niet naast kunt kijken. Naast mij stonden er in die stalling een paar fietsen zonder stoeltje en zónder briefje. :sop:
Wat is het volgende? Plaatsen enkel voorbehouden voor elektrische fietsen :unsure: Dekselse Yuppies.

Iemand anders die zn kaartje aan uwe fiets heeft gehangen?

België 🙄🙄🙄 net een bericht gehad van de overheid dat we dus geen mensen mogen screenen die een Oekraïnse vluchtelingen opvangen..

Dusja misschien een pedo waar je dan jonge kinderen bij steekt. Tot er iets zal gebeuren, van wie zal het dan zijn? We hebben er trouwens al zo1 omdat er tot nu toe wel screenen. Gekend voor zedenfeiten en we kunnen er dus niks mee doen.

Ongelofelijk.

Van waar kwam dat bericht (uit professionele interesse)?
van de Federale Politie. Het zal nu wachten zijn tot Verlinden actie zal ondernemen. Hopelijk gaat dat iets vlugger dan de loonsonderhandelingen ondertekenen.

Er staat ook een bericht in het belang van Limburg daarover.

@straight_six Ik had het ondertussen gevonden. Idd, politionele screening is niet direct mogelijk onder de WPA. Maar een ambtelijke screening vanuit het bestuur kan natuurlijk wel (bv opvragen uittreksel strafregister), daar is het kader veel minder rigide. Maar dan moet het bestuur daar toe in staat zijn natuurlijk.

@straight_six Ik had het ondertussen gevonden. Idd, politionele screening is niet direct mogelijk onder de WPA. Maar een ambtelijke screening vanuit het bestuur kan natuurlijk wel (bv opvragen uittreksel strafregister), daar is het kader veel minder rigide. Maar dan moet het bestuur daar toe in staat zijn natuurlijk.
ja maar dan moeten ze wel veroordeeld zijn natuurlijk. Je kan bij ons ook al gekend zijn in de ANG zonder dat je een veroordeling hebt opgelopen.

Voor sommige zaken is dat ook wel een nadeel want er zitten daar ook mensen in onder verkrachting of andere zaken waar het eigenlijk duidelijk is dat ze er niets mee te maken hadden. Als die dan ooit willen solliciteren bij politie, leger,.. dan mogen ze het al vergeten en dan nog onterecht.

ja maar dan moeten ze wel veroordeeld zijn natuurlijk. Je kan bij ons ook al gekend zijn in de ANG zonder dat je een veroordeling hebt opgelopen.

Voor sommige zaken is dat ook wel een nadeel want er zitten daar ook mensen in onder verkrachting of andere zaken waar het eigenlijk duidelijk is dat ze er niets mee te maken hadden. Als die dan ooit willen solliciteren bij politie, leger,.. dan mogen ze het al vergeten en dan nog onterecht.
We leven nog altijd in een rechtstaat, zoals je aangeeft bevat het ANG heel veel info die niet gerechtelijk getoetst is. Daar moet je dus extra voorzichtig mee zijn...

Ik had blijkbaar nog niet genoeg aan mijne kop, heb ik nog wat extra zaken om mij zorgen over te maken. Het houd precies niet op met al die miserie.

Ik vraag me echt af hoe een gewone sterveling met zijn pensioentje een rusthuis kan betalen, die prijzen zijn toch echt niet normaal.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan