Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hulpactie Zelzate geschokt door vragen van mannen

Dit vind ik inderdaad absoluut niet kunnen, maar ik geef een ander voorbeeld waarbij dit naar mijn mening wél moet kunnen.

Bij mijn moeder zoekt een kuisvrouw.. : Er zijn 2 logeerkamers, helemaal vrij, daar kunnen gemakkelijk 3 tot 4 bedden geplaatst worden (vroeger stonden die er, maar momenteel staat er alleen nog maar rommel), dus een Oekraïnse mag gerust langskomen, gratis eten, drank en 0€ huur, ook haar kinderen (en man maar die is vermoedelijk achtergebleven) mogen mee intrekken ..

Maar dan vind ik wel, dat ze een beetje mee moet helpen met het huishouden. :tongue:

Bij mijn moeder is gewoon plaats, dus .. waarom niet ?? :unsure:

Laatst bewerkt:
@makila die hulp hoort onvoorwaardelijk aangeboden te worden.
Dat ze hun eigen kamers proper houden: ja, dat mag je verwachten.
Dat ze de grote kuis gaan doen etc: euh... Neen, daarvoor ga je dus geen mensen die vluchten voor een oorlog en hoogst waarschijnlijk flink wat psychologisch trauma zullen hebben, inschakelen.

Hulpactie Zelzate geschokt door vragen van mannen

Dit vind ik inderdaad absoluut niet kunnen, maar ik geef een ander voorbeeld waarbij dit naar mijn mening wél moet kunnen.

Mijn moeder zoekt een kuisvrouw. Er zijn 2 logeerkamer, helemaal vrij, daar kunnen gemakkelijk 3 tot 4 bedden geplaatst worden (vroeger stonden die er, maar momenteel staat er alleen nog maar rommel), dus een Oekraïnse mag gerust langskomen, gratis eten, drank en 0€ huur, ook haar kinderen (en man maar die is vermoedelijk achtergebleven) mogen mee intrekken ..

Maar dan vind ik wel, dat ze een beetje mee moet helpen met het huishouden. :tongue:

Bij mijn moeder is gewoon plaats, dus .. waarom niet ?? :unsure:
Lijkt mij een slippery slope naar wat soort meehelpen zal gelijk gaan staan aan ‘ze krijgen dit en dat van hulp/onderdak’.
Ik wil best gaan aannemen dat uw mama een braaf mens is en die mensen niet aan de radiator gaat vastketenen én die mensen gaan zich ook beter voelen als ze ergens van betekenis kunnen zijn maar als ‘algemeen concept’… twijfelachtig.

Die heeft 4 kinderen rondlopen, ik acht de kans groter dat hij Fristi in huis heeft dan crocs in eender welke kleur. :unsure:
Ik heb drie kinderen maar gene fristi in huis. (Spijtig genoeg wel crocs maar volgens mijne advocaat telt dat niet als reden om mijn vrouw buiten te gooien :shy:)

Ja die eerste zin is een beetje slecht geformuleerd, maar je hebt wel door wat ik bedoel :)
Ik heb het aangepast !!
Als je hulp aanbiedt mag je dat niet verwachten. Doe je dat wel dan is het een transactie, je geeft onderdak in ruil voor arbeid. Ga dan naar het interimkantoor en niet naar een hulporganisatie.

Als het zo verder gaat, ga ik mijn ontslag moeten geven omdat ik mijn woon-werkverkeer niet meer kan betalen.

Ik zat vandaag werkelijk met de gedachte om op kantoor te gaan werken voor wat fietsvergoedijg.

Ook vrij kut dat we niet eens ons jaar verbruik kennen en dus niet kunnen vergelijken.

Mondmasker dat op het werk nog steeds moet 🙄

Hier ook, al had ik en al mijn directe collega’s dit niet door.

Ga ik naar toilet op ‘t gelijkvloers, zegt er iemand op zeer arrogante wijze dat mondmasker nog steeds verplicht zijn.

Waarop ik antwoord: “dat had ik niet zo begrepen” en verder loop via de trap naar mijn bureau op de 2de verdieping.

Na 5minuten staat die plots aan mijnen bureau te vragen waarom ik weg stapte van hem.

Antwoord ik : “als u niet op een beleefde manier tegen mij kunt praten, dan stap ik gewoon verder”
(Mss wel verkeerd gezegd want hij was eigenlijk gewoon arrogant)

Lang geleden dat mijn bloed nog zo aant koken was. (Aangezien hij nog verder 3 minuten verder staan zagen heeft en ik die mens nie eens ken)

Denk op een dag als vandaag kan er toch al een misverstand voorvallen, dat je op een vriendelijke kan zeggen dat een mondmasker nodig is, ipv te doen alsof ge tegen nen hond bezig zijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan