Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen ergernis maar een (halve) droefenis: bij de opvang na school is er altijd 1 ventje (jaar of vijf) dat in een instelling zit. Elke dag vraagt die aan alle ouders ‘en wie kom jij halen’ en we zijn met zeker vijf moeders die zich echt moeten inhouden om niet te zeggen ‘jou, ventje’.

Al heel lang een grote ergenis. Als je teletekst aanzet bij sommige zenders, dat die mijlen ver achterloopt dan wat men hoort zeggen. Ligt dat aan de provider die je hebt of aan de zenders zelf. Vooral canvas is een ramp.

Al heel lang een grote ergenis. Als je teletekst aanzet bij sommige zenders, dat die mijlen ver achterloopt dan wat men hoort zeggen. Ligt dat aan de provider die je hebt of aan de zenders zelf. Vooral canvas is een ramp.
Is het een ‘Live’ programma? Want ondertitels bij een Live programma worden soms door een echte vertaler of typist uitgevoerd, wat de vertraging kan verklaren.

Moe zijn, maar wel weer een half uur liggen draaien en keren.
Ik zal maar eens kijken of de oude methode van een glas melk helpt want muziek blijkt niet meer op te kunnen tegen de gedachten

Moe zijn, maar wel weer een half uur liggen draaien en keren.
Ik zal maar eens kijken of de oude methode van een glas melk helpt want muziek blijkt niet meer op te kunnen tegen de gedachten
Ik denk niet dat het glas melk gaat helpen want ik heb op weg naar de keuken m'n teen gestompt. Ben ik nog wat wakkerder. Miljaar. :angry:

Bij het opzoeken naar info over een herniaoperatie kom je inderdaad vooral NL klinieken tegen met diezelfde info. Maar ik stel mij daar toch vragen bij. Dat kunnen dan toch geen standaard operaties zijn aangezien je toch niet een uur nadat je 1,5 uur onder narcose bent geweest naar buiten wandelen. Hier in België mag je sowieso al niet vertrekken vooraleer je blaas terug werkt. Ik veronderstel dat dat van die pure privéklinieken zijn die voor absolute winstmaximalisatie gaan. Dan hou ik het toch eerder op onze ziekenhuizen. Want het lijkt me toch echt een groot verschil dat men hier u na de operatie een nacht op uw rug laat liggen terwijl je inNL meteen buiten kan.
Bij de meeste Nederlandse ziekenhuizen vind ik dezelfde informatie als bij de ziekenhuizen hier, 1 tot 2 dagen ziekenhuis na de operatie.
Maar de Iprenburg herniakliniek is toch wel speciaal op dat vlak (https://www.herniakliniek.nl).
De operatie gebeurd daar onder plaatselijke verdoving, dus niet onder volledige narcose en ze werken via een endoscopie waardoor de incisie kleiner is dan 1 cm.
Het probleem met autozetels is dat die achteraan afhellen wat niet goed is voor de interne wond, aangezien ze de rugspieren deels los moeten maken. Maar ik ben sowieso iemand die het op dat vlak liever een week langer voorzichtig aan doet.
Het is uiteraard niet de bedoeling om iets te gaan forceren, maar ik woon in een boerengat en moet alles met de auto doen, het is dus moeilijk om lange tijd niet met de auto te kunnen rijden.
Eventueel eens naar het ziekenhuis bellen? Want lijkt me toch vreemd dat iedereen behalve de dokter in het ziekenhuis zegt dat je die in het ziekenhuis krijgt.
Het rare vind ik vooral dat ze (dat type ted steunkousen) blijkbaar nergens te krijgen is terwijl er wel dokters zijn die dit dus voorschrijven om te gaan kopen.
Bij die orthopedie winkels waar ik geweest ben zeiden ze zelf dat ze al meerdere mensen gehad hebben die daar met een voorschrift stonden en die ze dus niet konden helpen. Een paar keren hebben ze van daaruit zelf met de diensten van het ziekenhuis gebeld en dan dan krijgen ze het antwoord dat de patienten die kousen dus inderdaad in het ziekenhuis krijgen.
Wat hen allemaal opviel was dat het altijd om dokters van het Jessa ziekenhuis in Hasselt ging, maar wel dokters van verschillende diensten.

Ik verwacht vandaag een pakje.
Komt deze keer via bpost ipv postnl, geschatte leveringstijd tussen 8h en 17h.
Bij postnl krijg je toch een betere schatting, meestal zo'n 2 a 3h tijdspanne waartussen ze komen, geen volledige dag.

Gisteren met mijne voet op iemand zijne elleboog getrapt tijdens 't sparren.
Ik voelde het wel direct maar doorgetraind en op 't einde wat ijs gelegd.
Meestal is dat een dagske rusten en is dat beter maar vanmorgen nog echt enorm veel pijn (ook slecht geslapen erdoor) en gezwollen voet en tenen (terwijl 't bovenop mn wreef alleen pijn doet :wtf:).

Gisteren met mijne voet op iemand zijne elleboog getrapt tijdens 't sparren.
Ik voelde het wel direct maar doorgetraind en op 't einde wat ijs gelegd.
Meestal is dat een dagske rusten en is dat beter maar vanmorgen nog echt enorm veel pijn (ook slecht geslapen erdoor) en gezwollen voet en tenen (terwijl 't bovenop mn wreef alleen pijn doet :wtf:).
Hoe moet die met zijn elleboog dan wel niet voelen! 😱

Hoe moet die met zijn elleboog dan wel niet voelen! 😱

Die gaat niet veel hebben se :biglaugh:
Ellebogen zijn enorm hard, ne voet zijn allemaal kleine botjes. Zelfs een scheen (toch een stevig bot) erop trappen doet meer pijn aan de scheen dan de elleboog. Mja dat is meestal maar een bult op de scheen en ziet ge minder van af.

Je bedoelt het hardste en scherpste punt op een mensenlichaam? :unsure:
Idd, in de basket zo eens met mijn elleboog 1 zijn oogkas gebroken en ik voelde er zo goed als niks van. Gewoon een klein rood puntje op mijn elleboog.

@kay-gell mss toch eens laten checken want je kan gerust een middenvoetsbeentje gebroken hebben. Heb ik eens gehad en dat was toch een maand met een brace en geen sport.

Een trap zoals een "kick" vermoed ik

scott-pilgrim.gif

Hoe kwam die mens zijn elleboog daar nu tussen te zitten? :thinking:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan